Rybelsus ja ripuli

Anonyymi-ap

Lääkäri määräsi minulle Rybelsuksen. Olen käyttänyt sitä marraskuusta asti. Ensin kuukauden 3mg annoksella, sitten oisko ollut 3kk 7mg:n annoksella ja nyt 14mg vahvuudella menossa toinen pakkaus.
Viime viikolla mulla tuli yhtäkkinen ripuli. Maha oli vuorokauden ihan kuralla. Ajattelin, että johtui syömisistä. Olin silloin syönyt mämmiä ja sitten jäätelön sekä kaakaon. Muita oireita ei ollut kuin ripuli ja sitten tietty kuvottava olo.
No nyt taas sama homma. Heräsin toissa yönä siihen, että mahassa kiertää ihan hirveästi ja taas maha ihan ripulilla. Ja jatkuu vaan edelleen. Mitään mahataudin oireita ei ole eikä perheessä muillakaan ole mitään. Ajattelin tämän johtuneen siitä, että ennen tuota tyhjennysyötä olin illalla syönyt ruisleivän kananmunalla. Mutta tuon jälkeen olen syönyt ihan normaalisti ja silti mahassa vaan kiertää ja lotisee ja kaikki tulee ripulina ulos.
Onko tämä ihan normaalia Rybelsuksen kanssa? Ei mulla ollut tällaista, kun 7mg oli käytössä. Paitsi, että sen aikana oli kaksi mahatautia kuukauden sisään. Silloinkaan kukaan muu perheestä ei sairastunut, mutta jotenkin pidin niitä mahatauteina, kun ripulin lisäksi myös oksensin ja paljon..
Koska tämä menee ohi vai pitääkö vaan lopettaa koko lääke?
Lääke ollut kuitenkin tehokas. Vienyt hyvin ruokahalua pois ja tuonut kylläisyyden tunnetta. Jaksan paremmin, liikun paljon, painoa tippunut ja verensokerit ovat loistavia.

4

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rybelsus voi aiheuttaa ripulia.

• Anonyymi

Mahavaivat ovat tavallisia haittavaikutuksia Rybelsuksen kanssa. Erityisesti niitä voi tulla, kun annosta nostetaan. Haittavaikutukset usein häviävät ajan mittaan.

Oletko miettinyt tai keskustellut lääkärin kanssa Ozempicista, jossa on sama vaikuttava aine, mutta on silti usein paremmin siedetty ja teho vielä parempi? Pystyisitkö kokeilemaan Ozempicin pistämistä kerran viikossa?

Tilanteessasi olisi varmasti hyvä olla yhteydessä lääkäriin tai diabeteshoitajaan.

• Anonyymi

Ozempicia kokeilin aiemmin, mutta se oli yhtä tyhjän kanssa. Ei mitään apuja. Ja sitten se on jatkuvasti apteekeista loppu.
        Mahtaisikohan vatsa rauhottua ajan mittaan jos sinnikkäästi vaan jatkaa tuon 14mg kanssa. Se on vaan kurja, kun ripulit tulee ilman mitään varoittamatta niin hankaloittaa tosi paljon jo ihan työelämää, kun töissä ei pääse vessaan ihan tosta vaan.. Saattaa olla tunteja ilman, että on vessaa lähellä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ozempicia kokeilin aiemmin, mutta se oli yhtä tyhjän kanssa. Ei mitään apuja. Ja sitten se on jatkuvasti apteekeista loppu.
        Mahtaisikohan vatsa rauhottua ajan mittaan jos sinnikkäästi vaan jatkaa tuon 14mg kanssa. Se on vaan kurja, kun ripulit tulee ilman mitään varoittamatta niin hankaloittaa tosi paljon jo ihan työelämää, kun töissä ei pääse vessaan ihan tosta vaan.. Saattaa olla tunteja ilman, että on vessaa lähellä..

Nykyään Ozempicia saa joka apteekista jatkuvasti.

Ripuli on tosi hankala. Työssä olevalle erityisen hankala, tietysti. Pahoja tilanteita tulee varmaan.

Itse olen eläkkeellä, joten olin ripulivaiheen pääasiassa kotona. Milloin hyvänsä ei voinut lähteä mihinkään. Lähiympäristön wc:t opin tuntemaan, silti joskus kävi huonosti. Äkkiä siitä sitten kotiin, vaatteet pesuun ja itse suihkuun. Mutta hyvä, että kärsin tuon. Nyt ripulit ohi, paino melkein ihanteessa ja pääsin eroon insuliinista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      141
      5763
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      72
      5266
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      99
      4325
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3700
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3358
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      44
      2960
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2337
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      58
      2089
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      46
      1985
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1753
    Aihe