Jokainen automaatti vikaantuu ja usean kerran.

Anonyymi-ap

Automaattivaihteistoja on helppo laittaa uutena auton vaihteistoksi.

Automaatit alkoi tuomaan merkittävästi euroja korjaajille ja autoalalle kun tuli automatisoituja manuaaleja dct, dsg, s stronic lyhenteitä nimenä ja muitakin. Käyttöautoon tuollainen vaihteisto ei ole järkevä koska se ei pysy kunnossa kuin manuaali. Manuaali on samassa kunnossa kuin uutena 20 vuoden pätkäajon jälkeen ja 350 000km ajettuna. Alkuperäisellä kytkimellä. Samaan ajoon joutuu dct vaihteistoa korjaamaan useita kertoja, itseasiassa dct vaihteinen auto on jäänyt sitä ennen liikennekäytöstä ruosteettomana kun vaihteisto ei toimi ja ala pyytää liian isoa summaa "korjauksesta" tai jostakin vaihteiston vaihdosta.

Järkevä ostaa uutena manuaalin ja tietysti käytetty auto aina manuaalin.

Sen käyttö ei lopu vaihteiston takia, eikä koskaa paukautq, vaihteita päälle tai muuta.

4

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Turhaa löpinää. Yhtä lailla voidaan sanoa, että jokainen moottori hajoaa joskus. Jokainen televisio hajoaa joskus. Jokainen kahvinkeitin hajoaa joskus.

• Anonyymi

Minä en kyllä ala runkkaamaan mitään vaihdeheppiä autossani. Mitä väliä minulle on sillä että joku auton ostaja kauan minun jälkeeni haluaa manuaalin koska se on kestävämpi joskus sen auton viimeisillä vuosilla ennen paalia?

Ei voisi vähempää kiinnostaa. Ajan automaatilla koska se on niin paljon mukavampi kuin käsinveivattava, Kun ei aja vanhalla katiskalla niin kaikki tekniikka toimii. Voi valita sellaisen auton jolla on hyvä ajaa.

• Anonyymi

Olin takavuosiana manuaalin kannattaja, koska vielä v. 2000 polttoaineen
      kulutus oli automaatissa isompi.
      Auromaatilla on toki vaikeampaa revitellä!
      Nyt, kun minulla 15v ajan on ollut jo viisi automaattia, 3 x 520, 1 x W211, 1 x S212,
      en ymmärrä, miksi kukaan enää puhuu manuaalista.
      Näillä molemmilla mersuilla olen ajanut 210.000 km saakka ilman, että
      automaattiin millään lailla olisi tarvinnut puuttua.
      Autojen vaihteistot ovat toimineet 200.000 ajettuina kuin uutena.
      Toki tämä edellyttää vuosittaista huoltoa nimenomaan merkkikorjaamossa -
      vaihteistoöljyjenkin vaihtamisia -100.000 välein, sillä mitkään autot eivät kuitenkaan hoitamatta toimi.
      Ensi viikolla saan 320 hybridifarkun -22 käyttööni, km-lukema alle 40.000.
      Saas nähä, kannattiko vaihto, mutta uudempaa kannattaa eri tavalla korjata.
      10v rajan ylittyessä, autoon saattaa kalliisti korjattavia vikoja tulla.

• Anonyymi

Ajapa 30-40 vuotta manuaalilla kaupunkiajoa, niin vasen lonkkasi on korjauskypsä. Olen ajanut märkäkytkin-Mersulla 300000 km ilman ongelmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1546
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1217
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      952
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe