Automaattivaihteistoja on helppo laittaa uutena auton vaihteistoksi.
Automaatit alkoi tuomaan merkittävästi euroja korjaajille ja autoalalle kun tuli automatisoituja manuaaleja dct, dsg, s stronic lyhenteitä nimenä ja muitakin. Käyttöautoon tuollainen vaihteisto ei ole järkevä koska se ei pysy kunnossa kuin manuaali. Manuaali on samassa kunnossa kuin uutena 20 vuoden pätkäajon jälkeen ja 350 000km ajettuna. Alkuperäisellä kytkimellä. Samaan ajoon joutuu dct vaihteistoa korjaamaan useita kertoja, itseasiassa dct vaihteinen auto on jäänyt sitä ennen liikennekäytöstä ruosteettomana kun vaihteisto ei toimi ja ala pyytää liian isoa summaa "korjauksesta" tai jostakin vaihteiston vaihdosta.
Järkevä ostaa uutena manuaalin ja tietysti käytetty auto aina manuaalin.
Sen käyttö ei lopu vaihteiston takia, eikä koskaa paukautq, vaihteita päälle tai muuta.
Jokainen automaatti vikaantuu ja usean kerran.
4
73
Vastaukset
- Anonyymi
Turhaa löpinää. Yhtä lailla voidaan sanoa, että jokainen moottori hajoaa joskus. Jokainen televisio hajoaa joskus. Jokainen kahvinkeitin hajoaa joskus.
- Anonyymi
Minä en kyllä ala runkkaamaan mitään vaihdeheppiä autossani. Mitä väliä minulle on sillä että joku auton ostaja kauan minun jälkeeni haluaa manuaalin koska se on kestävämpi joskus sen auton viimeisillä vuosilla ennen paalia?
Ei voisi vähempää kiinnostaa. Ajan automaatilla koska se on niin paljon mukavampi kuin käsinveivattava, Kun ei aja vanhalla katiskalla niin kaikki tekniikka toimii. Voi valita sellaisen auton jolla on hyvä ajaa. - Anonyymi
Olin takavuosiana manuaalin kannattaja, koska vielä v. 2000 polttoaineen
kulutus oli automaatissa isompi.
Auromaatilla on toki vaikeampaa revitellä!
Nyt, kun minulla 15v ajan on ollut jo viisi automaattia, 3 x 520, 1 x W211, 1 x S212,
en ymmärrä, miksi kukaan enää puhuu manuaalista.
Näillä molemmilla mersuilla olen ajanut 210.000 km saakka ilman, että
automaattiin millään lailla olisi tarvinnut puuttua.
Autojen vaihteistot ovat toimineet 200.000 ajettuina kuin uutena.
Toki tämä edellyttää vuosittaista huoltoa nimenomaan merkkikorjaamossa -
vaihteistoöljyjenkin vaihtamisia -100.000 välein, sillä mitkään autot eivät kuitenkaan hoitamatta toimi.
Ensi viikolla saan 320 hybridifarkun -22 käyttööni, km-lukema alle 40.000.
Saas nähä, kannattiko vaihto, mutta uudempaa kannattaa eri tavalla korjata.
10v rajan ylittyessä, autoon saattaa kalliisti korjattavia vikoja tulla. - Anonyymi
Ajapa 30-40 vuotta manuaalilla kaupunkiajoa, niin vasen lonkkasi on korjauskypsä. Olen ajanut märkäkytkin-Mersulla 300000 km ilman ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855