Automaattivaihteistoja on helppo laittaa uutena auton vaihteistoksi.
Automaatit alkoi tuomaan merkittävästi euroja korjaajille ja autoalalle kun tuli automatisoituja manuaaleja dct, dsg, s stronic lyhenteitä nimenä ja muitakin. Käyttöautoon tuollainen vaihteisto ei ole järkevä koska se ei pysy kunnossa kuin manuaali. Manuaali on samassa kunnossa kuin uutena 20 vuoden pätkäajon jälkeen ja 350 000km ajettuna. Alkuperäisellä kytkimellä. Samaan ajoon joutuu dct vaihteistoa korjaamaan useita kertoja, itseasiassa dct vaihteinen auto on jäänyt sitä ennen liikennekäytöstä ruosteettomana kun vaihteisto ei toimi ja ala pyytää liian isoa summaa "korjauksesta" tai jostakin vaihteiston vaihdosta.
Järkevä ostaa uutena manuaalin ja tietysti käytetty auto aina manuaalin.
Sen käyttö ei lopu vaihteiston takia, eikä koskaa paukautq, vaihteita päälle tai muuta.
Jokainen automaatti vikaantuu ja usean kerran.
4
115
Vastaukset
- Anonyymi
Turhaa löpinää. Yhtä lailla voidaan sanoa, että jokainen moottori hajoaa joskus. Jokainen televisio hajoaa joskus. Jokainen kahvinkeitin hajoaa joskus.
- Anonyymi
Minä en kyllä ala runkkaamaan mitään vaihdeheppiä autossani. Mitä väliä minulle on sillä että joku auton ostaja kauan minun jälkeeni haluaa manuaalin koska se on kestävämpi joskus sen auton viimeisillä vuosilla ennen paalia?
Ei voisi vähempää kiinnostaa. Ajan automaatilla koska se on niin paljon mukavampi kuin käsinveivattava, Kun ei aja vanhalla katiskalla niin kaikki tekniikka toimii. Voi valita sellaisen auton jolla on hyvä ajaa. - Anonyymi
Olin takavuosiana manuaalin kannattaja, koska vielä v. 2000 polttoaineen
kulutus oli automaatissa isompi.
Auromaatilla on toki vaikeampaa revitellä!
Nyt, kun minulla 15v ajan on ollut jo viisi automaattia, 3 x 520, 1 x W211, 1 x S212,
en ymmärrä, miksi kukaan enää puhuu manuaalista.
Näillä molemmilla mersuilla olen ajanut 210.000 km saakka ilman, että
automaattiin millään lailla olisi tarvinnut puuttua.
Autojen vaihteistot ovat toimineet 200.000 ajettuina kuin uutena.
Toki tämä edellyttää vuosittaista huoltoa nimenomaan merkkikorjaamossa -
vaihteistoöljyjenkin vaihtamisia -100.000 välein, sillä mitkään autot eivät kuitenkaan hoitamatta toimi.
Ensi viikolla saan 320 hybridifarkun -22 käyttööni, km-lukema alle 40.000.
Saas nähä, kannattiko vaihto, mutta uudempaa kannattaa eri tavalla korjata.
10v rajan ylittyessä, autoon saattaa kalliisti korjattavia vikoja tulla. - Anonyymi
Ajapa 30-40 vuotta manuaalilla kaupunkiajoa, niin vasen lonkkasi on korjauskypsä. Olen ajanut märkäkytkin-Mersulla 300000 km ilman ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun483299Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5121993Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171940Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si821877- 181542
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431488- 281376
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901349Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1271263UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1121192