3.Mooseksen kirja:
19:12 Älkää vannoko väärin minun nimeeni, ettet häpäisisi Jumalasi nimeä. Minä olen Herra.
Matteuksen evankeliumi:
5:33 Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'.
5:34 Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
5:35 älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
5:36 äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
5:37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
19:12 Älkää vannoko väärin minun nimeeni, ettet häpäisisi Jumalasi nimeä. Minä olen Herra.
Virkavalan, todistajanvalan j.n.e. vannomiset ovat Jumalan lakien rikkomista.
Mitä Raamattu opettaa Jumalan nimeen vannomisesta?
19
168
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä osuu kipeimmin liberalisoituneisiin piispoihin ja papeihin, jotka papin valassaan lupautuvat Herran nimeen opettaa kirkon oppien mukaisesti. He hyväksyvät homoseksuaalisuuden ja jopa ajavat kirkkoon samaa sukupuolta olevien avioliittoa. Kirkon oman opin mukaan nämä ovat kuitenkin Jumalan sanan vastaisia. Hävetköön!
- Anonyymi
Pappien pitäisi katua tekemiään syntivihkimisiä. Jumala ei siunaa homoliittoja vaan kauhistuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pappien pitäisi katua tekemiään syntivihkimisiä. Jumala ei siunaa homoliittoja vaan kauhistuu.
Vannotko Jumalan kauhistuvan "homoliittoja" kuten kirjoitit?
Ja mistä olet saanut tietosi?
Herra ei sanassaan ilmoita kauhistuvansa homoliittoja (KR92)
- Anonyymi
Pappisvala on ihan hyvä vala. Siitä ei ole kyse ollenkaan. Vääryys astuu kuvaan, jos pappi tai piispa ei noudata valaansa. Se on kuitenkin Jumalalle annettu lupaus ja sellaiset lupaukset pitää täyttää.
"Ihmisten antamat lupaukset tuli Mooseksen lain mukaan välttämättä myös pitää (5.Moos.23:22-24), joten lupausten tuli olla harkittuja ja järkähtämättömiä."
Papit ovat rikkoneet pappisvalansa, kun ovat vihkineet samaa sukupuolta olevia pareja. Piispat samoin ja lisäksi he kävelevät Jeesuksen avioliitto-opetuksen yli. Tästä ei hyvää seuraa.- Anonyymi
Raamatussa ei kielletä samaa sukupuolta olevien välistä avioliittoa, miten mainitsemasi papit ovat siis rikkoneet "pappisvalansa"?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa ei kielletä samaa sukupuolta olevien välistä avioliittoa, miten mainitsemasi papit ovat siis rikkoneet "pappisvalansa"?
Mahdotonta ei tarvitse erikseen kieltää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahdotonta ei tarvitse erikseen kieltää.
Vannotko siis Jumalan kieltäneen samaa sukupuolta olevien välisen avioliiton, vaikka sitä ei ole kirjattu Raamattuun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vannotko siis Jumalan kieltäneen samaa sukupuolta olevien välisen avioliiton, vaikka sitä ei ole kirjattu Raamattuun?
Sitä se selvästi tarkoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä se selvästi tarkoittaa.
Voit sitten varmaan vannoa Jumalan nimeen, että Jumala on kieltänyt samaa sukupuolta olevien välisen avioliiton, vaikka ei ole kirjannut kieltoa Raamattuun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit sitten varmaan vannoa Jumalan nimeen, että Jumala on kieltänyt samaa sukupuolta olevien välisen avioliiton, vaikka ei ole kirjannut kieltoa Raamattuun?
Jeesus sanoi, että ei saa vannoa. Hän myös sanoi, että avioliitto on miehen ja naisen välinen asia. Hän ei antanut millekään muulle liittomuodolle hyväksyntäänsä.
- Anonyymi
aku ankan nimeen voi aina vannoa se on voimakkaampi vala , kun jumalan vala
- Anonyymi
Miltä tuntuu olla noin tyhmä? Opettelisit edes kirjoittamaan ja mielummin keskustelemaan pelkän lapsellisen häiriköinnin sijaan. https://www.iltalehti.fi/digi/a/2014091918676898
- Anonyymi
❗ Onneksi esim. sotilasvalassa ei vannota "Jumalan nimeen", vaan "Jumalan EDESSÄ".
- Anonyymi
vihollisen edessä kuolet , keksityn vihollisen
- Anonyymi
VT tekstit ei koske aitolaisia eli aidosti parhaita kristittyjä!
- Anonyymi
Keitähän mahtavat olla nämä, joita sinä kutsut aitolaisiksi? En löytänyt kirjan "Mihin Suomi uskoo?" uusimmasta painoksesta lainkaan tällaista kirkkokuntaa tai herätysliikettä.
- Anonyymi
Ovatko kaikki ministerit vannoneet ministerinvalan?
Uskossakin olleet ministerit, nykyiset ja entiset? - Anonyymi
'opettaa että älä vanno
- Anonyymi
siksi emme vanno
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006524
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313900törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303315Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3811792- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471053Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11920- 42889