Kysymys matkavakuutusta Euroopan alueella

Anonyymi-ap

Olen lähdössä ulkomaanmatkalle ja pohdin matkavakuutuksen hankkimista, ja mielessäni on erityisesti yksi skenaario tarpeesta vakuutukselle; joutua jonkinlaiseen liikenneonnettomuuteen.

Kohteena on Euroopan unionin jäsenvaltio, joten kysymys kuuluu, onko kaikissa jäsenvaltioissa samat säännöt liikennevakuutukselle; jos auto ajaa päälleni tai linja-auto/ taksi joutuu kolariin jossa olen matkustajana, niin kyseisen ajoneuvon liikennevakuutus korvaa minun sairaalakuluni tuossa Euroopan unionin jäsenvaltiossa, myös mahdollisen kotiinkuljetuksen ambulanssilentokoneella?

Ainakin Suomessa liikennevakuutus toimii tuolla periaatteella, joten siltä osin minun ei olisi tarve hankkia erillistä matkavakuutusta.

4

80

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletko siis pelkkää ambulanssilentoa vailla? Ota huomioon, että liikennevakuutus ei korvaa, jos auton alle jäänti on sinun syysi. Sanoisin, että itä- ja eteläeuroopassa se on.

• Anonyymi

Pyrin ylittämään suojatien silloin kun jalankulkijoille palaa vihreä valo, tällöin syy ei ilmeisesti ole minun. Jos olen matkustajana linja-autossa tai taksissa, silloin en voi vaikuttaa asiaan millään tavoin. Olen suht nuori, en käy uimassa enkä harrasta extreme-lajeja, pidän tästä syystä liikenneonnettomuutta suurimpana riskinä, tokihan matkalla voi sairastua, tosin olen yleisesti ottaen sairastanut harvoin. Tarvittaessa antibiooteilla ensihoito ulkomailla ja sitten äkkilähtö takaisin Suomeen normaalilla lennolla.

Matkakohde on siis suomalaisten suosima lomakohde, alkuperäinen kysymys oli siis selvittää toimiiko liikennevakuutus ulkomailla samalla tavoin kuin Suomessa eli se korvaa ulkopuolisille aiheutuneet henkilövahingot

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyrin ylittämään suojatien silloin kun jalankulkijoille palaa vihreä valo, tällöin syy ei ilmeisesti ole minun. Jos olen matkustajana linja-autossa tai taksissa, silloin en voi vaikuttaa asiaan millään tavoin. Olen suht nuori, en käy uimassa enkä harrasta extreme-lajeja, pidän tästä syystä liikenneonnettomuutta suurimpana riskinä, tokihan matkalla voi sairastua, tosin olen yleisesti ottaen sairastanut harvoin. Tarvittaessa antibiooteilla ensihoito ulkomailla ja sitten äkkilähtö takaisin Suomeen normaalilla lennolla.

Matkakohde on siis suomalaisten suosima lomakohde, alkuperäinen kysymys oli siis selvittää toimiiko liikennevakuutus ulkomailla samalla tavoin kuin Suomessa eli se korvaa ulkopuolisille aiheutuneet henkilövahingot

Ihan oikeasti ei kannata tuollaista miettiä. 10 espanjalaista on nähnyt, että turre säntäsi yhtäkkiä tielle. Auton alle jäänti kävellen on käytännössä aina oma vika. Ainakin sattuu enemmän kuin autoa. Jos et että tiellä joku tulee sataa kohti niin ei kannata mennä alle vaikka olisi vihreä. Ja matkavakuutus yhdelle reissulle on muutaman kympin. Itse en ole koskaan ottanut tai edes miettinyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan oikeasti ei kannata tuollaista miettiä. 10 espanjalaista on nähnyt, että turre säntäsi yhtäkkiä tielle. Auton alle jäänti kävellen on käytännössä aina oma vika. Ainakin sattuu enemmän kuin autoa. Jos et että tiellä joku tulee sataa kohti niin ei kannata mennä alle vaikka olisi vihreä. Ja matkavakuutus yhdelle reissulle on muutaman kympin. Itse en ole koskaan ottanut tai edes miettinyt.

Toisaalta esim op visa gold on ainakin tämän vuoden maksuton asiakasomistajalle ja sisältää matkavakuutuksen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8465
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4568
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4128
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3622
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2880
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2596
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      37
      2368
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2063
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    Aihe