Kirkko rähmällään lappalaispakanoiden edessä

Anonyymi-ap

Suomen evankelis-luterilainen kirkko esittää virallisen anteeksipyynnön saamelaisille Turun tuomiokirkossa torstai-iltana. Arkkipiispa Tapio Luoma kertoi asiasta maanantaina alkaneen kirkolliskokousviikon avauspuheessa.

– Kirkon elämän ja toiminnan ohjaava ihanne, anteeksiantamus ja armo, on tällä viikolla erityisellä tavalla esillä, kun torstai-iltana kokoonnumme Turun tuomiokirkkoon. Siellä kirkkomme pyytää anteeksi saamen kansalta sitä syntiä, jolla kirkko on loukannut saamelaisia, heidän kansallista identiteettiään, oikeuksiaan ja sitä, mikä saamen kansalle on pyhää.
https://yle.fi/a/74-20159797

Miettikää, jos Jeesus olisi pyytänyt anteeksi sitä syntiä, että Mooses hajotti kultaisen vasikan joka oli Israelin kansalle pyhä, tai sitä että Jumalan valittu kansa on tappanut pyhän Baalin palvojia. Entä, jos Paavali olisi julistanut, että meille kristityille on tärkeää, että Astarten ja Zeuksen palvojat saavat pitää pakanauskontonsa pyhät uskomukset?

82

654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Surkeaksi on mennyt kirkon tila, kun ensin pyydetään anteeksi sitä, että on loukattu pakanoiden uskonnollisia tunteita julistamalla evankeliumia, ja sen perään ilmoitetaan, että homoavioliitto on kristillinen avioliitto ja Jumalan tahto, ja että ne papit, jotka kieltäytyvät vihkimästä homoja, erotetaan viroistaan.

• Anonyymi

"...ja että ne papit, jotka kieltäytyvät vihkimästä homoja, erotetaan viroistaan."'

Missä näin on ilmoitettu? Sekoitatko nyt jotenkin asioita? Sateenkaaripareja vihkiviä pappeja on kyllä vaadittu erotettavaksi, mutta ei toisinpäin.

-a-teisti-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"...ja että ne papit, jotka kieltäytyvät vihkimästä homoja, erotetaan viroistaan."'

Missä näin on ilmoitettu? Sekoitatko nyt jotenkin asioita? Sateenkaaripareja vihkiviä pappeja on kyllä vaadittu erotettavaksi, mutta ei toisinpäin.

-a-teisti-

Erottamisesta muodostuu normaali käytäntö. Eihän yhteistyöstä naispappien kanssa kieltäytyviä miespappejakaan pitänyt erottaa. Näin kuitenkin kävi.

• Anonyymi

Mene metsään.

• Anonyymi

Ihan itse et tainnut humalassasi tajuta, vielä pahempi, jos et selvänä tajunnut, että kyseessä oli tulevaisuuden näkymät.

• Otahan ensin selvää, mistä tässä ketjussa keskustellaan!

• Anonyymi

Hyvä arkkipiispa Tapio Luoma! Vain se, joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon.

• Anonyymi

Evankeliumin julistaminen lappalaisille on syntiä?

• Anonyymi kirjoitti:

Evankeliumin julistaminen lappalaisille on syntiä?

Valheeseen perustuvan taikauskon levittäminen ja kulttuurin sekä kielen kieltäminen ovat rikoksia ihmiskuntaa vastaan.

Tässä ei anteeksipyyntö riitä, nyt on aika kirkon kaivaa kuvetta ja syvältä!

• Anonyymi

Kirkkon pedot ryösti lapset ja hyväksikäytti ja hautasi lastenruumiit takapihalle kuten muuallakin maailmalla!!!

• Anonyymi

Huihui
        Montako sinulta ?

• Anonyymi

Mielestäni uskonnosta riippumatta pitää pyytää anteeksi jos ovat sortaneet muita uskontoja...

• Anonyymi

ja niiden perinteitä

• Anonyymi

Eri asia on baalin palvonta ja alkuperäis kansat eivät ole mitään baalilaisia, he haluavat vain harjoittaa omia uskontojaan haittaamatta muita (eivätkä tosiaankaan haittaa). Alkuperäis kansat eivät usko Jeesukseen Kristukseen ja heille sitä on turha yrittää pakkosyöttää millään kiristys menetelmilllä... alkuperäis kansat olivat täällä ennen kristittyjä tällä maaperällä joten heillä todellakin on oikeus vaatia anteeksipyyntöä!

Hyvä nytten että ovat pyytäneet anteeksi ja tämä osoittaa että jollain sentään on joku järki vielä päässä! Itse en voi hyväksyä uskonnollista syrjintää ja ei kiinnosta kiinnostaako jotain mun mielipide ja TÄSSÄ ON MUN MIELIPIDE HALUSITTE TAI ETTE!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eri asia on baalin palvonta ja alkuperäis kansat eivät ole mitään baalilaisia, he haluavat vain harjoittaa omia uskontojaan haittaamatta muita (eivätkä tosiaankaan haittaa). Alkuperäis kansat eivät usko Jeesukseen Kristukseen ja heille sitä on turha yrittää pakkosyöttää millään kiristys menetelmilllä... alkuperäis kansat olivat täällä ennen kristittyjä tällä maaperällä joten heillä todellakin on oikeus vaatia anteeksipyyntöä!

Hyvä nytten että ovat pyytäneet anteeksi ja tämä osoittaa että jollain sentään on joku järki vielä päässä! Itse en voi hyväksyä uskonnollista syrjintää ja ei kiinnosta kiinnostaako jotain mun mielipide ja TÄSSÄ ON MUN MIELIPIDE HALUSITTE TAI ETTE!

Baalin palvonta on uskonto on globalistien uskonto... suomen muinais uskonnolla ei ole mitään tekemistä globalismin kanssa! Suomen uskonto on sellainen että he hyvinkin kunnioittivat muiden kansojen oikeuksia eikä olleet niitä jotka tunki toisten maihin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Baalin palvonta on uskonto on globalistien uskonto... suomen muinais uskonnolla ei ole mitään tekemistä globalismin kanssa! Suomen uskonto on sellainen että he hyvinkin kunnioittivat muiden kansojen oikeuksia eikä olleet niitä jotka tunki toisten maihin...

Baalin palvojat siis ovat globalisteja jotka haluavat KOKO MAAILMAN uskontonsa alle ja ovat osana sitä globalismi agendaa! En ymmärrä että miten muka alkuperäiskansoja sekoitetaan narsisti eliittiin? NIILLÄ EI OO MITÄÄN TEKEMISTÄ KESKENÄÄN!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EMME HALUNNEET SITÄ MIELIPIDETTÄ! Jokainen toteemipaalu ja kivipatsas, joita alkuasukkaat palvovat jumalina, on ihmiskäsin tehty epäjumala. Olkoon se sitten Baalin patsas Lähi-idässä tai seitatoteemi Lapissa. Nimi vaihtuu mutta pölkky ei siitä Jumalaksi muutu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EMME HALUNNEET SITÄ MIELIPIDETTÄ! Jokainen toteemipaalu ja kivipatsas, joita alkuasukkaat palvovat jumalina, on ihmiskäsin tehty epäjumala. Olkoon se sitten Baalin patsas Lähi-idässä tai seitatoteemi Lapissa. Nimi vaihtuu mutta pölkky ei siitä Jumalaksi muutu.

Niin mitä se sun uskonnon harjoittamiseen vaikuttaa jos joku palvoo joitain toteemeita tai kivistä tehtyjä patsaita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mitä se sun uskonnon harjoittamiseen vaikuttaa jos joku palvoo joitain toteemeita tai kivistä tehtyjä patsaita?

Baalilaisuus tietenkään ei oo baalilaisten oma asia, koska he haluaisi koko maailman baalin alle ja viedä oikeuden harjoittaa muita uskontoja (kuten esimerkiksi kristinuskoa). Taas noi perinteiset pakana kulttuurit EIVÄT ole halukkaita kaventamaan kristittyjen oikeuksia vaan jopa kannusavat jokaista pitämään oman vakaumuksensa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet vahvasti sitä mieltä, että pakanoiden tulee antaa mennä rauhassa helvettiin, eikä häiritä heitä ilosanomalla pelastuksen mahdollisuudesta? Ilmeisesti olet menossa samaan paikkaan itsekin? Sinun ei tarvitse. Jeesus sovitti verellään sinunkin syntisi. Sinun tarvitsee vain uskoa se ja ottaa se vastaan oman syntisyytesi kohdalle. Jumala on antanut sinullekin vapaan valinnan. Sinulla on oikeus mennä helvettiin. Lohduttaako se sinua sitten siellä ikuisessa kärsimyksessä, se on sitten eri asia. Osaatko ajatella niin pitkälle tulevaisuuteen? Sinun on tehtävä päätös tämän lyhyen maallisen elämäsi aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet vahvasti sitä mieltä, että pakanoiden tulee antaa mennä rauhassa helvettiin, eikä häiritä heitä ilosanomalla pelastuksen mahdollisuudesta? Ilmeisesti olet menossa samaan paikkaan itsekin? Sinun ei tarvitse. Jeesus sovitti verellään sinunkin syntisi. Sinun tarvitsee vain uskoa se ja ottaa se vastaan oman syntisyytesi kohdalle. Jumala on antanut sinullekin vapaan valinnan. Sinulla on oikeus mennä helvettiin. Lohduttaako se sinua sitten siellä ikuisessa kärsimyksessä, se on sitten eri asia. Osaatko ajatella niin pitkälle tulevaisuuteen? Sinun on tehtävä päätös tämän lyhyen maallisen elämäsi aikana.

Kaikki eivät ole tästä samaa mieltä kanssasi... jos olet juurtunut uskoosi niin syvälle että et kykene näkemään muita perspektiivejä enää niin onko se muiden vika? Minä en täällä ala avaamaan minun vakaumuksiani (koska se ei oikeastaan kuulu kenellekään). Minä en tullut tänne kuuntelemaan myöskään "myyntipuheita", koska se ei oikeastaan aiheeseen liity...

Ihan on jokaisella täällä on sanan vapaus... mutta sovitaanko että pysytään niin ku omalla puolella eikä aleta täällä tunkemaan omia ideologioita väkisin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytöstapoja ystäväiseni!

• Anonyymi

Tiedän tasan että ne oli ne sekopää monarkit jotka kiihotti kansat sotimaan "pakanoita" vastaan ja tietenkin tunnolliset miehet sinne sitten lähti koska kokivat tekevänsä oikein ja palvelemaan kunkkuaan, vaikka olivat väärällä tiellä. Ristiretkelle ei menty sen takia että voitaisiin rauhaisasti jakaa sanomaa, vaan pikemminkin sen takia että voitaisiin ryöstellä, ottaa orjia jne... onpa tosi herrasmiesmäistä! Ristiretki siis oli kulissi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki eivät ole tästä samaa mieltä kanssasi... jos olet juurtunut uskoosi niin syvälle että et kykene näkemään muita perspektiivejä enää niin onko se muiden vika? Minä en täällä ala avaamaan minun vakaumuksiani (koska se ei oikeastaan kuulu kenellekään). Minä en tullut tänne kuuntelemaan myöskään "myyntipuheita", koska se ei oikeastaan aiheeseen liity...

Ihan on jokaisella täällä on sanan vapaus... mutta sovitaanko että pysytään niin ku omalla puolella eikä aleta täällä tunkemaan omia ideologioita väkisin?

Olin yli viisikymppinen, kun Jumalan armosta sydämeni avautui totuudelle ja tulin uskoon. En edes tajunnut etsiä Jeesusta, mutta hän lempeästi johdatti minut evankeliumin ääreen.

Sitä ennen olin nuorena hälläväliäluterilainen, sitten tekopyhä helluntailaisuuden seurailija, sitten hurahdin new age -valheeseen ja koukuttavaan panteismiin. Eli minulla on eri näkökulmia ihan om asta takaa, kiitos. Ihan ateisti en ole koskaan ollut, kiitos uskovan isäni.

Jeesus on ainoa tie. Sen kertominen on rakkautta. Tulet sen vielä tajuamaan, ja toivon sinun takiasi, että se tapahtuu ennen kuin kuolet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän tasan että ne oli ne sekopää monarkit jotka kiihotti kansat sotimaan "pakanoita" vastaan ja tietenkin tunnolliset miehet sinne sitten lähti koska kokivat tekevänsä oikein ja palvelemaan kunkkuaan, vaikka olivat väärällä tiellä. Ristiretkelle ei menty sen takia että voitaisiin rauhaisasti jakaa sanomaa, vaan pikemminkin sen takia että voitaisiin ryöstellä, ottaa orjia jne... onpa tosi herrasmiesmäistä! Ristiretki siis oli kulissi!

Ristiretkiä järjesti katolinen pakanauskonto. Sen ylellisyydessä elävä papisto halusi kahmia ristiretkeläisten omaisuuden ja valloittaa maita ja tappaa. Älä sekoita katolista pakanauskontoa ja kristinuskoa. Ehkä suurin paavin inkvisition uhrijoukko on ollut juuri kristityt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oho, nythän on varsinainen ihmemies palstalla, kun kykenee lukemaan ristiretkeläisten ajatuksia ja motiiveja tuhannen vuoden takaa! Tosiasiassa homma menee niin kuin historiaan on kirjoitettu: ristiretkeläiset lähtivät vapaittamaan Jerusalemia musulmaanien vallan alta.

• Anonyymi kirjoitti:

Ristiretkiä järjesti katolinen pakanauskonto. Sen ylellisyydessä elävä papisto halusi kahmia ristiretkeläisten omaisuuden ja valloittaa maita ja tappaa. Älä sekoita katolista pakanauskontoa ja kristinuskoa. Ehkä suurin paavin inkvisition uhrijoukko on ollut juuri kristityt.

Et sinäkään mitään tietäisi koko kristinuskosta, elleivät olisi käännyttäneet ihmisiä eri puolilla Eurooppaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oho, nythän on varsinainen ihmemies palstalla, kun kykenee lukemaan ristiretkeläisten ajatuksia ja motiiveja tuhannen vuoden takaa! Tosiasiassa homma menee niin kuin historiaan on kirjoitettu: ristiretkeläiset lähtivät vapaittamaan Jerusalemia musulmaanien vallan alta.

Mites sitten selitetään tämä että suomessa yritetty sensuroida meidän "pakanallista" historiaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin yli viisikymppinen, kun Jumalan armosta sydämeni avautui totuudelle ja tulin uskoon. En edes tajunnut etsiä Jeesusta, mutta hän lempeästi johdatti minut evankeliumin ääreen.

Sitä ennen olin nuorena hälläväliäluterilainen, sitten tekopyhä helluntailaisuuden seurailija, sitten hurahdin new age -valheeseen ja koukuttavaan panteismiin. Eli minulla on eri näkökulmia ihan om asta takaa, kiitos. Ihan ateisti en ole koskaan ollut, kiitos uskovan isäni.

Jeesus on ainoa tie. Sen kertominen on rakkautta. Tulet sen vielä tajuamaan, ja toivon sinun takiasi, että se tapahtuu ennen kuin kuolet.

Ihmisillä on omat tiensä... kun oikeasti kanssakäy ja sosialisoituu eri ihmisten kanssa, niin siellä kyl näkee tallaajaa jos toisenlaista, sitä uushenkistä, sitä buddhalaista ja sitä kristittyä. Ainoa mikä tekee ihmisestä aidoissa energioissa olevan on se mitä hänen päässään tapahtuu, onko hän sovussa itsensä kanssa ja muiden kanssa, vai onko hänellä koko ajan sisällään riitasoinnut ja padottuja tunteita. Onko ihminen henkisesti tulehtunut vai onko hän oikeasti terve, sitä ei katso missä uskonnossa olet!

Huolestuttavaa nykyisessä yhteiskunnassa on juuri tämä kahtia jakautuminen... Eikö sinusta? Mielestäni ihmistä saastuttaa eniten kun hänet uskontonsa takia potkitaan syrjään ja hänen pitäisi jotenkin hävetä omaa kulttuuriaan. Suomeen yritetään ajaa jotain hemmetin kertakäyttö kulttuuria eikä meillä saisi olla omaa historiaa, vaan kaikkien maiden historiat yritetään gaslightata ja vääristää tukemaan paremmin globalistien agendaa. Tämän takia olen skeptinen jopa tieteen kanssa ja erityisesti sen kanssa että keneltä historian oppini otan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

spirituaalisuus ei oo vertailuu ystävä hyvä! :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mites sitten selitetään tämä että suomessa yritetty sensuroida meidän "pakanallista" historiaa?

Ja nämä muinaisen Suomen kuninkaat? Minkä takia Venäjä saa niin paljon heittii mainstreamilta? Mahtaako olla syynä se että jokainen itsenäinen valtio jolla on vahva kulttuuri identiteetti ja yheisöllisyys yritetään ajaa alas koska tämä ei palvele globalistien agendoja kun yrietään ajaa uuden maailmanjärjestyksen agendaa joka tuutista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki tietää tämän "kaikki tiet vievät roomaan", right? No, sen tietää kyllä aika moni rooman historian, mutta ajattelee että "ei sitä nykyään".... kyllä sitä nykyään! Hirmuhallitsijat yrittävät soluttautua kaikkeen mukaan jotta voisivat sitten sisältä kaapata vallan. En tietenkään lähde siihen "kristityt ovat sitä tätä ja tota", vaan koska seurannut tilannetta pitkään, niin oon huomannut että sitä ollaan käytetty paljon sitä hajoita ja hallitse + vastakkainasettelu ja pelko metodeja siihen että voisi saada ihmisten ajatukset muutettua.

• Anonyymi

Papit on pakanoita paarmat hyönteisii

• Anonyymi

Oli tässä takavuosina kyllä Paarma arkkipiispanakin.

• Anonyymi

Aarne kärpänen!

• Anonyymi

nunnuka väki käskee ja kirkko ryömii 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Pitäisiköhän kirkon pyytää anteeksi myös niiltä, joita se on halveksinut, kun nämä puolustavat raamatullista käsitystä avioliitosta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisiköhän kirkon pyytää anteeksi myös niiltä, joita se on halveksinut, kun nämä puolustavat raamatullista käsitystä avioliitosta?

ei sellaista ei kirkko tee , koska se ei ole muodikasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

anteeksianto kuuluu asiaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"muotitietoinen, nyt mä olen muotitietoinen" XDDDD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Muotitietoinen, nyt mä olen muotitietoinen"

• Arkkipiispa yrittää hyveposeerata. 😼

• Anonyymi

Kunhan Päsänen ei rääkäise mitään että väki pysyisi kirkossa.

Ei kirkko kestä enää kovin paljoa amerikan homoherjoja, eikä sillä tavalla homojen esittämistä eläimellisen sairaina yksilöinä ilman että väki lakoaa kun muutoinkin ollaan vähän joka asiassa vedenjakajalla, että tuleeko eropiikki vai ei.

Se tärkeää, koska mitä tekee kirkolla ja sen opeilla, jos siinä ei ole enää jäseniä ja kaikki ovat eronneet.

• Anonyymi

Räsästä ei ole ollut syytä edes syntipukin roolissa syyttää eroista pitkään aikaan

• Anonyymi

Kyllä pitäisi pyytää anteeksi. Onhan saamelaisten oman kielen ja kulttuurin hävittäminen ja ruumiiden häpäiseminen sellainen asia, että voiko niitä edes antaa anteeksi.
      Samoin kirkolla olisi kyllä anteeksipyydettävää uskovilta, kun se vaatii Jumalan Sanan halventamista hyväksyttämällä samaa sukupuolta olevien avioliitot. Ei Raamattu anna siihen lupaa.

• Anonyymi

Mooses toimi oikein, kun raivopäissään tapatti 3000 epäjumalanpalvojaa.
      Kirkon olisi pitänyt tehdä samoin saamelaisten suhteen. Joukkomurha olisi ollut Raamatullista!

• Anonyymi

Ei nyt noinkaan

• Anonyymi

Pakanat ovat saaneet alkunsa, pienessä piirissä ennen nuijasotaa.🐣

• Anonyymi

"Pakanuus" on ollut kauan ennen edes pientä ideaa kristinuskosta... just to know

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pakanuus" on ollut kauan ennen edes pientä ideaa kristinuskosta... just to know

on toki

• Anonyymi

Entä jos lappilaisille ei olisi tarjottu armoa ja iänkaikkista elämää? Silloisen tiedon varassa nämä perusteet olivat vahvoja. Joka tapauksessa kristityn lähetyskäsky kehoittaa levittämään sanomaa.

• Jo 1500-luvulla alkoi saamelaisten kristillistäminen katolisen kirkon toimesta. 1600 luvulla olivat ortodoksit liikkeellä ja sen peruja on, että aika monet ovat edelleen ortodokseja.
        1800 luvulla siellä Lestadius piti kiivaita raittiuspuheitaan. Luterilaisen kirkon myötä pakotettiin saamelaiset kouluun ja lukemaan, mikä ei pelkästään ollut huono juttu.

• Anonyymi

Miekkalähtetyksen jälkipuintia.

• Anonyymi

Luona on tekopyhä.

• Ai tää arkkipastori Luova vai?🤴✝️

• Anonyymi

Tekopyhää

• Anonyymi

Hyveposeerausta.

• Anonyymi

Luoma voisi pyytää anteeksi sitä, että on hylännyt Jumalan sanan ja alkanut vainoja evlut kirkon kristittyjä.

• Anonyymi

Hupaisaa!

• ”Anonyymi” 2025-05-07 07:33:53 kirjoitti:
      ”Kyllä pitäisi pyytää anteeksi. Onhan saamelaisten oman kielen ja kulttuurin hävittäminen ja ruumiiden häpäiseminen sellainen asia, että voiko niitä edes antaa anteeksi.”

Anteeksipyynnöstähän tuossa oli kyse.’
      ”Saamelaisia on rohkaistu omasta äidinkielestä luopumiseen, kulttuurisia ilmauksia on kielletty tai pidetty epäkristillisinä, ja yksi vakavimmista seikoista joissa kirkko on ollut mukana, on luvan antaminen hautojen ylöskaivamiseen ja vainajien jäänteiden ottamiseen rotutieteellisiin tutkimuksiin.”

Oikeasti saamelaisia pakotettiin luopumaan omasta kielestään. Ehkä pahin oli tuo vainajien ylös kaivaminen jonkun rotutieteen varjolla. Pahin loukkaus saamelaisia kohtaan.

”Anonyymi” 2025-05-08 01:29:48 kyselee :”Entä jos lappilaisille ei olisi tarjottu armoa ja iänkaikkista elämää? ”

Jo 1500-luvulla alkoi saamelaisten kristillistäminen katolisen kirkon toimesta. 1600 luvulla olivat ortodoksit liikkeellä ja sen peruja on, että aika monet ovat edelleen ortodokseja.
      1800 luvulla siellä Lestadius piti kiivaita raittiuspuheitaan. Luterilaisen kirkon myötä pakotettiin saamelaiset kouluun ja lukemaan, mikä ei pelkästään ollut huono juttu. Samoin jotkut kirkonmiehet alkoivat edistää saamelaista kieltä ja kulttuuria kirjoittamalla niitä muistiin.

Nyt on menossa Saamelaiset kirkossa -hanke, joka on tarjonnut matalan kynnyksen paikan keskustella niin kirkkoon, uskoon ja kipeisiinkin teemoihin liittyvistä asioista.

• Anonyymi

Luoma on tekopyhä !

• Anonyymi kirjoitti:

Luoma on tekopyhä !

Miten perustelet tuon?

Minusta on oikein, kun väärin tekoja pyydetään anteeksi.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Miten perustelet tuon?

Minusta on oikein, kun väärin tekoja pyydetään anteeksi.

Esittää uskovaa kuten sinäkin mutta ei edes usko Raamatun sanaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Esittää uskovaa kuten sinäkin mutta ei edes usko Raamatun sanaa.

Miten niin esittää? Kyllä hän on uskova siinä missä sinäkin?
        Vai onko sinulle tuollainen näytteleminen ominaista?

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Miten niin esittää? Kyllä hän on uskova siinä missä sinäkin?
        Vai onko sinulle tuollainen näytteleminen ominaista?

Luoma on luopunut Raamatusta, Jumalan sanasta vuosien myötä kiihtyvällä tahdilla ja alkanut myötäillä maailman oppeja, mielistellä ihmisiä. Vielä Espoon piispana hän vielä menetteli ja hänellä oli omia kunnon arvoja jäljellä, mutta sen jälkeen on kulkenut kirkon hajottajien talutusnuorassa kuin tottelevainen seurakoira.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luoma on luopunut Raamatusta, Jumalan sanasta vuosien myötä kiihtyvällä tahdilla ja alkanut myötäillä maailman oppeja, mielistellä ihmisiä. Vielä Espoon piispana hän vielä menetteli ja hänellä oli omia kunnon arvoja jäljellä, mutta sen jälkeen on kulkenut kirkon hajottajien talutusnuorassa kuin tottelevainen seurakoira.

Luoma on hyvä Jumalan luoma arkkipiispa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luoma on hyvä Jumalan luoma arkkipiispa!

Arkkipiispan pitäisi olla Jumalan sanaa ja kirkon traditiota puolustava johtaja, eikä olla perässä vedettävä mielistelijä, Jumalan sanasta luopuva. Sellaiselle Jumala ei anna siunausta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arkkipiispan pitäisi olla Jumalan sanaa ja kirkon traditiota puolustava johtaja, eikä olla perässä vedettävä mielistelijä, Jumalan sanasta luopuva. Sellaiselle Jumala ei anna siunausta.

Eli mielestäsi jos on kristitty niin pitäisi olla mukana hävittämässä suomen todellista hirstoriaa???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli mielestäsi jos on kristitty niin pitäisi olla mukana hävittämässä suomen todellista hirstoriaa???

Eli mielestäsi jos on kristitty niin pitäisi olla mukana globalistien kanssa tuhoamassa pienten kansojen perinteitä?

Onko tässä oikeesti mitään tekemistä kristinuskon kanssa, vai onko pikemminkin kyse siitä että veljeilee globalistien kanssa?

• Anonyymi

Hyvä asia että kirkko pyytää vanhoja syntejään anteeksi

• Anonyymi

Sais kirkko pyytää paljon anteeksi siinä että on ollut mukana hävittämässä meidän kulttuuria tosiaankin... meidän kulttuurissa on ollut kuninkaita ja olemme ollut sivistys valtio ilmankin läntis hölynpölyä!

• ”Anonyymi” 2025-05-16 15:15:39 kirjoitti: ”Luoma on luopunut Raamatusta, Jumalan sanasta vuosien myötä kiihtyvällä tahdilla ja alkanut myötäillä maailman oppeja, mielistellä ihmisiä.”

Tuota, ilmeisesti tarkoitat, että Luoma ei lue Raamattua samalla kirjaimellisella tavalla kuin sinä ja nosta Raamattua Jumalan asemaan? Luoma uskoo, kuten me kristityt teemme, Jumalaan.

Miksi pidät mielistelynä sitä, että oikeasti pyydetään anteeksi kaikkia niitä väärintekoja, mitä mm. kirkko on tehnyt saamelaisille?
      Oletko siis aloittajan kanssa samaa mieltä ”Kirkko rähmällään lappalaispakanoiden edessä”?
      Jeesuskin sitten oli ”rämällään” publikaanien ja muiden halveksittujen ”maallistuneiden” edessä.

”Anonyymi” 2025-05-18 18:51:13 kommentin sitä, miksi kristittyjen pitäisi olla hävittämässä suomalaista kulttuuria: ”Eli mielestäsi jos on kristitty niin pitäisi olla mukana globalistien kanssa tuhoamassa pienten kansojen perinteitä?”

Tuota globalisti käytetään joskus kohdissa, missä se ei ehkä ole paikallaan.

Niin, tuli tuosta mieleen, miten Venäjällä pyritään tuhoamaan kaikki vähemmistökulttuurit. Liittyy siis enemmän totalitarismiin sekä nationalismiin.

• Anonyymi

Luterilainen kirkko on AINA ollut rähmällään johonkin suuntaan. Vuosikymmeniä sitten se on rähmällään Neuvostoliittoon. Niin piispat kuin useimmat papitkin tekivät "ystävyysvierailuja" sinne eivät uskaltaneet pukahtaakkaan sen ihmisoikeusrikkomuksista ja jopa estivät Raamattujen ja hengellisen kirjallisuuden viennin sinne.
        Tänä päivänä lut kirkko on rähmällään Setan ja muiden Wokettajien edessä, eikä uskalla inahtaakkaan siitä, mitä Raamattu sanoo esim homoudesta tai muusta epäsiveellisestä elämästä.

Nyt kyllä mummonmuorilla on heittänyt pahasti:
        "Jeesuskin sitten oli ”rämällään” publikaanien ja muiden halveksittujen ”maallistuneiden” edessä."?????

Jeesus saarnasi rohkeasti kaikkea jumalattomuutta ja tekohurskastelua vastaan mutta hän ymmärsi heikkoja ja tahtoi auttaa heitä, jos he katuivat syntejään. Jeesus kehoitti tekemään parannus:
        Matt 12
        " Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan. Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu."

• Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen kirkko on AINA ollut rähmällään johonkin suuntaan. Vuosikymmeniä sitten se on rähmällään Neuvostoliittoon. Niin piispat kuin useimmat papitkin tekivät "ystävyysvierailuja" sinne eivät uskaltaneet pukahtaakkaan sen ihmisoikeusrikkomuksista ja jopa estivät Raamattujen ja hengellisen kirjallisuuden viennin sinne.
        Tänä päivänä lut kirkko on rähmällään Setan ja muiden Wokettajien edessä, eikä uskalla inahtaakkaan siitä, mitä Raamattu sanoo esim homoudesta tai muusta epäsiveellisestä elämästä.

Nyt kyllä mummonmuorilla on heittänyt pahasti:
        "Jeesuskin sitten oli ”rämällään” publikaanien ja muiden halveksittujen ”maallistuneiden” edessä."?????

Jeesus saarnasi rohkeasti kaikkea jumalattomuutta ja tekohurskastelua vastaan mutta hän ymmärsi heikkoja ja tahtoi auttaa heitä, jos he katuivat syntejään. Jeesus kehoitti tekemään parannus:
        Matt 12
        " Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan. Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu."

"...hän ymmärsi heikkoja ja tahtoi auttaa heitä, jos he katuivat syntejään."

Tuota, pyysikö laupias Samarialainen sitä "syntiä" anteeksi, kun auttoi lähimmäistään?

Tai miten tässä:
        Matt. 21:31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen". Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

• Anonyymi

Joskus kristittyjä sanotaan pakanoiksi.
      Nykyuskovaiset ei muista. "Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi"

• Niin, oikeastaan Raamatussa kaikki muut kuin juutalaiset jotka kääntyivät kristityiksi, ovat pakanoita.

• Anonyymi

NO KUN NE OVAT XD ei ne oo sen enempää eikä vähempää

• Anonyymi

Luoma on kieli ruskeana.

• Miksi pidät mielistelynä sitä, että oikeasti pyydetään anteeksi kaikkia niitä väärintekoja, mitä mm. kirkko on tehnyt saamelaisille?

• Anonyymi

Kristinusko on joskus tulevaisuudessa pakanauskobto.
      Paina tämä kaaliisi 💩

• Jaa, mitenkä perustelet tuon?

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      197
      6861
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2026
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1678
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1380
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1064
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      977
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      944
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe