Kirkko rähmällään lappalaispakanoiden edessä

Anonyymi-ap

Suomen evankelis-luterilainen kirkko esittää virallisen anteeksipyynnön saamelaisille Turun tuomiokirkossa torstai-iltana. Arkkipiispa Tapio Luoma kertoi asiasta maanantaina alkaneen kirkolliskokousviikon avauspuheessa.

– Kirkon elämän ja toiminnan ohjaava ihanne, anteeksiantamus ja armo, on tällä viikolla erityisellä tavalla esillä, kun torstai-iltana kokoonnumme Turun tuomiokirkkoon. Siellä kirkkomme pyytää anteeksi saamen kansalta sitä syntiä, jolla kirkko on loukannut saamelaisia, heidän kansallista identiteettiään, oikeuksiaan ja sitä, mikä saamen kansalle on pyhää.
https://yle.fi/a/74-20159797

Miettikää, jos Jeesus olisi pyytänyt anteeksi sitä syntiä, että Mooses hajotti kultaisen vasikan joka oli Israelin kansalle pyhä, tai sitä että Jumalan valittu kansa on tappanut pyhän Baalin palvojia. Entä, jos Paavali olisi julistanut, että meille kristityille on tärkeää, että Astarten ja Zeuksen palvojat saavat pitää pakanauskontonsa pyhät uskomukset?

23

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Surkeaksi on mennyt kirkon tila, kun ensin pyydetään anteeksi sitä, että on loukattu pakanoiden uskonnollisia tunteita julistamalla evankeliumia, ja sen perään ilmoitetaan, että homoavioliitto on kristillinen avioliitto ja Jumalan tahto, ja että ne papit, jotka kieltäytyvät vihkimästä homoja, erotetaan viroistaan.

• Anonyymi

"...ja että ne papit, jotka kieltäytyvät vihkimästä homoja, erotetaan viroistaan."'

Missä näin on ilmoitettu? Sekoitatko nyt jotenkin asioita? Sateenkaaripareja vihkiviä pappeja on kyllä vaadittu erotettavaksi, mutta ei toisinpäin.

-a-teisti-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"...ja että ne papit, jotka kieltäytyvät vihkimästä homoja, erotetaan viroistaan."'

Missä näin on ilmoitettu? Sekoitatko nyt jotenkin asioita? Sateenkaaripareja vihkiviä pappeja on kyllä vaadittu erotettavaksi, mutta ei toisinpäin.

-a-teisti-

Erottamisesta muodostuu normaali käytäntö. Eihän yhteistyöstä naispappien kanssa kieltäytyviä miespappejakaan pitänyt erottaa. Näin kuitenkin kävi.

• Anonyymi
        UUSI

Mene metsään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

-a-teisti-

Se sekoilee humalassa

• Anonyymi

Hyvä arkkipiispa Tapio Luoma! Vain se, joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon.

• Anonyymi

Evankeliumin julistaminen lappalaisille on syntiä?

• Anonyymi

Kirkkon pedot ryösti lapset ja hyväksikäytti ja hautasi lastenruumiit takapihalle kuten muuallakin maailmalla!!!

• Anonyymi
        UUSI

Huihui
        Montako sinulta ?

• Anonyymi

Mielestäni uskonnosta riippumatta pitää pyytää anteeksi jos ovat sortaneet muita uskontoja...

• Anonyymi

ja niiden perinteitä

• Anonyymi

Eri asia on baalin palvonta ja alkuperäis kansat eivät ole mitään baalilaisia, he haluavat vain harjoittaa omia uskontojaan haittaamatta muita (eivätkä tosiaankaan haittaa). Alkuperäis kansat eivät usko Jeesukseen Kristukseen ja heille sitä on turha yrittää pakkosyöttää millään kiristys menetelmilllä... alkuperäis kansat olivat täällä ennen kristittyjä tällä maaperällä joten heillä todellakin on oikeus vaatia anteeksipyyntöä!

Hyvä nytten että ovat pyytäneet anteeksi ja tämä osoittaa että jollain sentään on joku järki vielä päässä! Itse en voi hyväksyä uskonnollista syrjintää ja ei kiinnosta kiinnostaako jotain mun mielipide ja TÄSSÄ ON MUN MIELIPIDE HALUSITTE TAI ETTE!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eri asia on baalin palvonta ja alkuperäis kansat eivät ole mitään baalilaisia, he haluavat vain harjoittaa omia uskontojaan haittaamatta muita (eivätkä tosiaankaan haittaa). Alkuperäis kansat eivät usko Jeesukseen Kristukseen ja heille sitä on turha yrittää pakkosyöttää millään kiristys menetelmilllä... alkuperäis kansat olivat täällä ennen kristittyjä tällä maaperällä joten heillä todellakin on oikeus vaatia anteeksipyyntöä!

Hyvä nytten että ovat pyytäneet anteeksi ja tämä osoittaa että jollain sentään on joku järki vielä päässä! Itse en voi hyväksyä uskonnollista syrjintää ja ei kiinnosta kiinnostaako jotain mun mielipide ja TÄSSÄ ON MUN MIELIPIDE HALUSITTE TAI ETTE!

Baalin palvonta on uskonto on globalistien uskonto... suomen muinais uskonnolla ei ole mitään tekemistä globalismin kanssa! Suomen uskonto on sellainen että he hyvinkin kunnioittivat muiden kansojen oikeuksia eikä olleet niitä jotka tunki toisten maihin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Baalin palvonta on uskonto on globalistien uskonto... suomen muinais uskonnolla ei ole mitään tekemistä globalismin kanssa! Suomen uskonto on sellainen että he hyvinkin kunnioittivat muiden kansojen oikeuksia eikä olleet niitä jotka tunki toisten maihin...

Baalin palvojat siis ovat globalisteja jotka haluavat KOKO MAAILMAN uskontonsa alle ja ovat osana sitä globalismi agendaa! En ymmärrä että miten muka alkuperäiskansoja sekoitetaan narsisti eliittiin? NIILLÄ EI OO MITÄÄN TEKEMISTÄ KESKENÄÄN!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

EMME HALUNNEET SITÄ MIELIPIDETTÄ! Jokainen toteemipaalu ja kivipatsas, joita alkuasukkaat palvovat jumalina, on ihmiskäsin tehty epäjumala. Olkoon se sitten Baalin patsas Lähi-idässä tai seitatoteemi Lapissa. Nimi vaihtuu mutta pölkky ei siitä Jumalaksi muutu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

EMME HALUNNEET SITÄ MIELIPIDETTÄ! Jokainen toteemipaalu ja kivipatsas, joita alkuasukkaat palvovat jumalina, on ihmiskäsin tehty epäjumala. Olkoon se sitten Baalin patsas Lähi-idässä tai seitatoteemi Lapissa. Nimi vaihtuu mutta pölkky ei siitä Jumalaksi muutu.

Niin mitä se sun uskonnon harjoittamiseen vaikuttaa jos joku palvoo joitain toteemeita tai kivistä tehtyjä patsaita?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mitä se sun uskonnon harjoittamiseen vaikuttaa jos joku palvoo joitain toteemeita tai kivistä tehtyjä patsaita?

Baalilaisuus tietenkään ei oo baalilaisten oma asia, koska he haluaisi koko maailman baalin alle ja viedä oikeuden harjoittaa muita uskontoja (kuten esimerkiksi kristinuskoa). Taas noi perinteiset pakana kulttuurit EIVÄT ole halukkaita kaventamaan kristittyjen oikeuksia vaan jopa kannusavat jokaista pitämään oman vakaumuksensa!

• Anonyymi
      UUSI

Papit on pakanoita paarmat hyönteisii

• Anonyymi
      UUSI

nunnuka väki käskee ja kirkko ryömii 🤣🤣🤣

• Anonyymi
        UUSI

Pitäisiköhän kirkon pyytää anteeksi myös niiltä, joita se on halveksinut, kun nämä puolustavat raamatullista käsitystä avioliitosta?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisiköhän kirkon pyytää anteeksi myös niiltä, joita se on halveksinut, kun nämä puolustavat raamatullista käsitystä avioliitosta?

ei sellaista ei kirkko tee , koska se ei ole muodikasta

• UUSI

Arkkipiispa yrittää hyveposeerata. 😼

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      20
      4534
    2. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3607
    3. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      497
      1909
    4. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      141
      1680
    5. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      152
      1581
    6. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      579
      1491
    7. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      217
      1437
    8. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      116
      1408
    9. Oot nainen kaunis

muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      49