erittäin hyvänmakuinen kermakakku äitijenpäivällisyyväksellisyyteen

Anonyymi-ap

sunnuntaina on äitijenpäivällinen. silloin kermakakkua. mistä saa ostettua parhaan kermakakun. tyyvytkö risman/kookaupallisen valikoimaan vai olisiko leipomossa/kontitorijassa mun suutain varten suloisinman mavullinen kermakakku valmiina venaamassa.

vois testata jo tänään huomenna kermakakkua.

Selef Urge

12

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei makeaa mahan täydeltä.

      • Joo osta konditoriasta kermakakku niistä kookaupan kakuista ei ole luin linnuille heitettäväksi.
        Tuleeko sun äiti teille kahville,vsi yksinkö meinasit koko kakun syödä?
        Mulla paino n.10vrk 85,2-80,8kg.mutta viikko on vielä alussa.piti olla tänään jo80,5kg,mutta ahmin päivällisellä.
        Liikuntaa on tullut harjoiteltua tänään.
        Mites selefillä nää asiat?


    • Anonyymi

      No mutta SELEFI hyvä, kylläpä taas sössötät ku oisit just heränny ehtoollisviinistä! Oliko sulla kiire vai onko sulla nykyään semmonen oma kieli, jota ei ymmärrä ku Pyhä Henki ja ehkä lähin papukaija? Lukihan siinä jotakin "äitijenpäivällisyysmävällisyyteen" vai mikä se nyt oli, teki mieli siunata koko viesti ja polttaa se kynttilänliekillä Herran nimeen. Kirjota nyt kunnolla, jos meinaa keskustella NAISEN kanssa, joka painaa enemmän ku keskivertoponi!

      Ja kyllä, painoa on tullu taas vähän lisää... Herran armosta ja illan herkkuhetkistä. 149 kiloa elävää todistusta siitä, että elämä maistuu ja istuu (varsinkin jos on tarpeeksi leveä tuoli). Rynnästä on niin paljon, että yläpaidan napitus vaatii rukousta ja rautalankaa, ja takapuoli... no, sanotaanko, että bussissa saa usein kaksi paikkaa... tahtomattaankin. Mutta miehän en häpeile, päinvastoin! Tässä keossa on voimaa, tunnetta ja tarpeeks varjoa kahdellekin.

      Mutta nyt asiaan. Se KAKKU. SELEFI, anteeks vaan, mutta jos joku vielä kerran ehdottaa että minä, Irja-Liisa, saisin valmiskakun Risman kylmähyllystä, niin minä kyllä sylkäsen kahvini ulos ja alan paastota! Ne kakut on ku jääkaapissa maustuneet pesusienet. Kerma on jotain, mikä muistuttaa partavaahtoa, eikä niissä oo mitään äidinpäivän arvoista. Jos haluan syödä jotain haljuvaa ja mautonta, menen syömään paperia ja muistelen virsikirjan sivuja.

      KUNNON kermakakku tehdään kunnon kermalla ja rakkaudella, ei millään E-koodeilla ja koneellisesti vaahdotetulla pyhäinhäväistyksellä. Ja jos ei itse leivo, niin sitten mennään konditoriaan, jossa leipoja on vähintäänkin käynyt rippikoulun ja osaa käyttää kermaa niin kuin se on tarkoitettu.. antamaan SYNTISTÄ iloa elämään!

      Sunnuntaina on äitijenpäivä, ja minä en meinaa tyytyä mihinkään kompromissiin. Jos ei kakku sula suussa ja hyväile makunystyröitä ku karismaattinen saarna sielua, niin sitten ei syödä ollenkaan.

      Selefi, rakas, ryhdistäydy. Kirjota selvemmin, mieti mitä äiti kaipaa, ja tuo kakku joka tekee kunniaa sekä Jumalalle että mun makuaistille.

      Irja-Liisa

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        YÄK ja HALLELUJAA! Sanoinko juuri ääneen? Kyllä sanoin. Irja-Liisa täällä, ja nyt läikähti kahvit väärään kurkkuun tuosta marsipaanihirviöstä.

        Kuule rakas, marsipaanipäällinen on kuin joku olisi yrittänyt verhoilla kakun vanhentuneella muovimatolla.... eikä edes sellaisella, joka sopii väriin. Ja pakastekakku? HERRAN NIMESSÄ! Jos minä haluaisin syödä jotain, joka on nähnyt enemmän pakastimia kuin ehtoollismalja alttarilla, menisin nuolemaan jääpalamuottia.

        Kerronpa nyt totuuden: kerran mun poika.... siunausta sielulleen.... toi kotiin just tuommoisen prinsessa-kakkusirpalekehotuksen, kuulemma "yllättääkseen äidin". Ja yllättihän se. Mä avasin sen pakkauksen, ja kakku näytti siltä kuin joku vaahtokarkki olisi masentunut, käpertynyt itseensä ja päättänyt kuolla vihreän marsipaanin sisään.

        Otin yhden haarukallisen. YHDEN. Ja sinä hetkenä, kun se tahmea marsipaaniviilto osui kitalakeen, näin silmissäni ilmestyksen: minä seisomassa parvekkeella, huutamassa alas pihalle että "ÄITI EI OLE ROSKIS!" Sitten kaadoin kahvin päälle ja lähetin sen suoraan biojätteeseen, Herran nimeen ja kompostin iloksi.

        Eikä siinä vielä kaikki. Mun poika yritti lohduttaa, sano että "ehkä se toinen kakku on parempi" joo HÄN OLI OSTANU KAKSI! Minä katoin sitä ja sanoin: "Poika, sun pitää valita: äiti vai marsipaani. Me ei mahuta molemmat tähän kotiin."

        Joten rakas, osta toki niitä kakkusia niin monta kuin napa vetää, mutta jos aiot tarjota mulle semmoista, niin tuo myös lusikka.... minä laitan sen suuhun ja istun hiljaa, ettet luule minun purevan. Koska se kakku puree takaisin.

        Irja-Liisa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YÄK ja HALLELUJAA! Sanoinko juuri ääneen? Kyllä sanoin. Irja-Liisa täällä, ja nyt läikähti kahvit väärään kurkkuun tuosta marsipaanihirviöstä.

        Kuule rakas, marsipaanipäällinen on kuin joku olisi yrittänyt verhoilla kakun vanhentuneella muovimatolla.... eikä edes sellaisella, joka sopii väriin. Ja pakastekakku? HERRAN NIMESSÄ! Jos minä haluaisin syödä jotain, joka on nähnyt enemmän pakastimia kuin ehtoollismalja alttarilla, menisin nuolemaan jääpalamuottia.

        Kerronpa nyt totuuden: kerran mun poika.... siunausta sielulleen.... toi kotiin just tuommoisen prinsessa-kakkusirpalekehotuksen, kuulemma "yllättääkseen äidin". Ja yllättihän se. Mä avasin sen pakkauksen, ja kakku näytti siltä kuin joku vaahtokarkki olisi masentunut, käpertynyt itseensä ja päättänyt kuolla vihreän marsipaanin sisään.

        Otin yhden haarukallisen. YHDEN. Ja sinä hetkenä, kun se tahmea marsipaaniviilto osui kitalakeen, näin silmissäni ilmestyksen: minä seisomassa parvekkeella, huutamassa alas pihalle että "ÄITI EI OLE ROSKIS!" Sitten kaadoin kahvin päälle ja lähetin sen suoraan biojätteeseen, Herran nimeen ja kompostin iloksi.

        Eikä siinä vielä kaikki. Mun poika yritti lohduttaa, sano että "ehkä se toinen kakku on parempi" joo HÄN OLI OSTANU KAKSI! Minä katoin sitä ja sanoin: "Poika, sun pitää valita: äiti vai marsipaani. Me ei mahuta molemmat tähän kotiin."

        Joten rakas, osta toki niitä kakkusia niin monta kuin napa vetää, mutta jos aiot tarjota mulle semmoista, niin tuo myös lusikka.... minä laitan sen suuhun ja istun hiljaa, ettet luule minun purevan. Koska se kakku puree takaisin.

        Irja-Liisa

        Sinua, Irvi-Liisa, ei ole kutsuttu, joten vaikene hyvän sään aikana! Kakku on suorastaan erinomainen sekä maultaan, että koostumukseltaan kunhan se vain tarjoillaan hyvin sulatettuna ja jääkaappikylmänä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua, Irvi-Liisa, ei ole kutsuttu, joten vaikene hyvän sään aikana! Kakku on suorastaan erinomainen sekä maultaan, että koostumukseltaan kunhan se vain tarjoillaan hyvin sulatettuna ja jääkaappikylmänä. :)

        No voi pyhä sylvi ja syntisten sämpylä, kuka sinä luulet olevas... kuulostat ihan siltä yhdeltä hampuusilta, joka kerran seurakunnan kirkkokahveilla tuijotti mun tissejä niin intensiivisesti, että kaatoi vahingossa termarikahvit syliinsä. Siinä se istui, märkä etumus höyryten ja silmät edelleen mun ryntäimissä kiinni kuin olisi yrittänyt lukea niistä morsekoodia. Minä sanoin: "Jos haluut selityksen, voin piirtää kartan, mutta nyt tulee opetus toisella tavalla." Ja annoin nätisti mutta napakasti ympäri korvia virsikirjalla. Siunattu painos, nahkakantinen, 1972. Ei unohtanut. Eikä kyllä sen jälkeen katsonut muualle kuin lattialistaan.

        Ja NYT SINÄ tuut mulle kertomaan, ettei minua ole kutsuttu?! Kyllä minä kutsun ITSE ITTENI, varsinkin kun keskustellaan pyhistä asioista kuten kermakakuista. Ja vielä kehtaat puolustella jotain jääkaappikylmää marsipaaniklimppiä, jonka rakenne on kuin kasteltu vessapaperi ja maku muistuttaa karvasmantelia, jota on säilytetty vanhassa villasukassa!

        “Hyvin sulatettuna ja jääkaappikylmänä” – no sehän kuulostaa just siltä sun mielipiteeltäs: lämpimän ja kylmän välissä, mutta mauton. Ei ole kermakakku semmonen, vaan pitää olla tuoretta, kermaista, notkeaa ja viettelevää – ku seurakunnan nuori kanttori iltahartaudessa.

        Minä en vaikene. Minä julistan. Ja minä syön vain sellaista kakkua, joka tekee sielulle samat mitä kuuma pappi tekee sydämelle: jättää hyvän jälkimaun ja vähän ikävän.

        Irja-Liisa

        P.S. Voin tulla näyttämään, miten tehdään OIKEA kakku. Tarvitset vain: kermaa, voita ja nöyryyttä. Haluatko reseptin vai opetuksen kasvokkain?


    • Anonyymi

      Itse pidän prinsessakakusta, se on K-kaupan paras kakku.

      Saa joko ruotsalaisen Frödingenin laittamana tai Pirkkana, ja on halvempi.

    • Anonyymi

      k-kauppaan toimitetaan äitienpäivänäksi muutamien kakkujen valikoima hyvätasoisia kermakakkuja. Kannattaa ottaa vaihtoehdoista kallein, koska se on makoisin...


      Halvin on huonoin vaihtoehto.

      Pakasteesta saa halvemmalla parempaa frödingen prinsessa kakkua kuin Prisman pakastamattomat kermakakut.

    • Anonyymi

      Äitit on vainaita olleet jo iätajat eli nyt saa iskä syödä kakun yksinään ja yksin kun äitin korvikekkin on jo hapannut haudassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe