sunnuntaina on äitijenpäivällinen. silloin kermakakkua. mistä saa ostettua parhaan kermakakun. tyyvytkö risman/kookaupallisen valikoimaan vai olisiko leipomossa/kontitorijassa mun suutain varten suloisinman mavullinen kermakakku valmiina venaamassa.
vois testata jo tänään huomenna kermakakkua.
Selef Urge
erittäin hyvänmakuinen kermakakku äitijenpäivällisyyväksellisyyteen
11
167
Vastaukset
- Anonyymi
Ei makeaa mahan täydeltä.
Joo osta konditoriasta kermakakku niistä kookaupan kakuista ei ole luin linnuille heitettäväksi.
Tuleeko sun äiti teille kahville,vsi yksinkö meinasit koko kakun syödä?
Mulla paino n.10vrk 85,2-80,8kg.mutta viikko on vielä alussa.piti olla tänään jo80,5kg,mutta ahmin päivällisellä.
Liikuntaa on tullut harjoiteltua tänään.
Mites selefillä nää asiat?
- Anonyymi
No mutta SELEFI hyvä, kylläpä taas sössötät ku oisit just heränny ehtoollisviinistä! Oliko sulla kiire vai onko sulla nykyään semmonen oma kieli, jota ei ymmärrä ku Pyhä Henki ja ehkä lähin papukaija? Lukihan siinä jotakin "äitijenpäivällisyysmävällisyyteen" vai mikä se nyt oli, teki mieli siunata koko viesti ja polttaa se kynttilänliekillä Herran nimeen. Kirjota nyt kunnolla, jos meinaa keskustella NAISEN kanssa, joka painaa enemmän ku keskivertoponi!
Ja kyllä, painoa on tullu taas vähän lisää... Herran armosta ja illan herkkuhetkistä. 149 kiloa elävää todistusta siitä, että elämä maistuu ja istuu (varsinkin jos on tarpeeksi leveä tuoli). Rynnästä on niin paljon, että yläpaidan napitus vaatii rukousta ja rautalankaa, ja takapuoli... no, sanotaanko, että bussissa saa usein kaksi paikkaa... tahtomattaankin. Mutta miehän en häpeile, päinvastoin! Tässä keossa on voimaa, tunnetta ja tarpeeks varjoa kahdellekin.
Mutta nyt asiaan. Se KAKKU. SELEFI, anteeks vaan, mutta jos joku vielä kerran ehdottaa että minä, Irja-Liisa, saisin valmiskakun Risman kylmähyllystä, niin minä kyllä sylkäsen kahvini ulos ja alan paastota! Ne kakut on ku jääkaapissa maustuneet pesusienet. Kerma on jotain, mikä muistuttaa partavaahtoa, eikä niissä oo mitään äidinpäivän arvoista. Jos haluan syödä jotain haljuvaa ja mautonta, menen syömään paperia ja muistelen virsikirjan sivuja.
KUNNON kermakakku tehdään kunnon kermalla ja rakkaudella, ei millään E-koodeilla ja koneellisesti vaahdotetulla pyhäinhäväistyksellä. Ja jos ei itse leivo, niin sitten mennään konditoriaan, jossa leipoja on vähintäänkin käynyt rippikoulun ja osaa käyttää kermaa niin kuin se on tarkoitettu.. antamaan SYNTISTÄ iloa elämään!
Sunnuntaina on äitijenpäivä, ja minä en meinaa tyytyä mihinkään kompromissiin. Jos ei kakku sula suussa ja hyväile makunystyröitä ku karismaattinen saarna sielua, niin sitten ei syödä ollenkaan.
Selefi, rakas, ryhdistäydy. Kirjota selvemmin, mieti mitä äiti kaipaa, ja tuo kakku joka tekee kunniaa sekä Jumalalle että mun makuaistille.
Irja-Liisa - Anonyymi
Tuo frökendingenin prinsessa-kermakakku marsipaanipäällisellä on kyllä hyvää. Osta kerralla kaksi tai useampia, kun yksi menee jo kuin alkupalana :)
https://www.s-kaupat.fi/tuote/frodinge-prinsessakakku-pakaste-480g/7310890601687- Anonyymi
YÄK ja HALLELUJAA! Sanoinko juuri ääneen? Kyllä sanoin. Irja-Liisa täällä, ja nyt läikähti kahvit väärään kurkkuun tuosta marsipaanihirviöstä.
Kuule rakas, marsipaanipäällinen on kuin joku olisi yrittänyt verhoilla kakun vanhentuneella muovimatolla.... eikä edes sellaisella, joka sopii väriin. Ja pakastekakku? HERRAN NIMESSÄ! Jos minä haluaisin syödä jotain, joka on nähnyt enemmän pakastimia kuin ehtoollismalja alttarilla, menisin nuolemaan jääpalamuottia.
Kerronpa nyt totuuden: kerran mun poika.... siunausta sielulleen.... toi kotiin just tuommoisen prinsessa-kakkusirpalekehotuksen, kuulemma "yllättääkseen äidin". Ja yllättihän se. Mä avasin sen pakkauksen, ja kakku näytti siltä kuin joku vaahtokarkki olisi masentunut, käpertynyt itseensä ja päättänyt kuolla vihreän marsipaanin sisään.
Otin yhden haarukallisen. YHDEN. Ja sinä hetkenä, kun se tahmea marsipaaniviilto osui kitalakeen, näin silmissäni ilmestyksen: minä seisomassa parvekkeella, huutamassa alas pihalle että "ÄITI EI OLE ROSKIS!" Sitten kaadoin kahvin päälle ja lähetin sen suoraan biojätteeseen, Herran nimeen ja kompostin iloksi.
Eikä siinä vielä kaikki. Mun poika yritti lohduttaa, sano että "ehkä se toinen kakku on parempi" joo HÄN OLI OSTANU KAKSI! Minä katoin sitä ja sanoin: "Poika, sun pitää valita: äiti vai marsipaani. Me ei mahuta molemmat tähän kotiin."
Joten rakas, osta toki niitä kakkusia niin monta kuin napa vetää, mutta jos aiot tarjota mulle semmoista, niin tuo myös lusikka.... minä laitan sen suuhun ja istun hiljaa, ettet luule minun purevan. Koska se kakku puree takaisin.
Irja-Liisa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
YÄK ja HALLELUJAA! Sanoinko juuri ääneen? Kyllä sanoin. Irja-Liisa täällä, ja nyt läikähti kahvit väärään kurkkuun tuosta marsipaanihirviöstä.
Kuule rakas, marsipaanipäällinen on kuin joku olisi yrittänyt verhoilla kakun vanhentuneella muovimatolla.... eikä edes sellaisella, joka sopii väriin. Ja pakastekakku? HERRAN NIMESSÄ! Jos minä haluaisin syödä jotain, joka on nähnyt enemmän pakastimia kuin ehtoollismalja alttarilla, menisin nuolemaan jääpalamuottia.
Kerronpa nyt totuuden: kerran mun poika.... siunausta sielulleen.... toi kotiin just tuommoisen prinsessa-kakkusirpalekehotuksen, kuulemma "yllättääkseen äidin". Ja yllättihän se. Mä avasin sen pakkauksen, ja kakku näytti siltä kuin joku vaahtokarkki olisi masentunut, käpertynyt itseensä ja päättänyt kuolla vihreän marsipaanin sisään.
Otin yhden haarukallisen. YHDEN. Ja sinä hetkenä, kun se tahmea marsipaaniviilto osui kitalakeen, näin silmissäni ilmestyksen: minä seisomassa parvekkeella, huutamassa alas pihalle että "ÄITI EI OLE ROSKIS!" Sitten kaadoin kahvin päälle ja lähetin sen suoraan biojätteeseen, Herran nimeen ja kompostin iloksi.
Eikä siinä vielä kaikki. Mun poika yritti lohduttaa, sano että "ehkä se toinen kakku on parempi" joo HÄN OLI OSTANU KAKSI! Minä katoin sitä ja sanoin: "Poika, sun pitää valita: äiti vai marsipaani. Me ei mahuta molemmat tähän kotiin."
Joten rakas, osta toki niitä kakkusia niin monta kuin napa vetää, mutta jos aiot tarjota mulle semmoista, niin tuo myös lusikka.... minä laitan sen suuhun ja istun hiljaa, ettet luule minun purevan. Koska se kakku puree takaisin.
Irja-LiisaSinua, Irvi-Liisa, ei ole kutsuttu, joten vaikene hyvän sään aikana! Kakku on suorastaan erinomainen sekä maultaan, että koostumukseltaan kunhan se vain tarjoillaan hyvin sulatettuna ja jääkaappikylmänä. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinua, Irvi-Liisa, ei ole kutsuttu, joten vaikene hyvän sään aikana! Kakku on suorastaan erinomainen sekä maultaan, että koostumukseltaan kunhan se vain tarjoillaan hyvin sulatettuna ja jääkaappikylmänä. :)
No voi pyhä sylvi ja syntisten sämpylä, kuka sinä luulet olevas... kuulostat ihan siltä yhdeltä hampuusilta, joka kerran seurakunnan kirkkokahveilla tuijotti mun tissejä niin intensiivisesti, että kaatoi vahingossa termarikahvit syliinsä. Siinä se istui, märkä etumus höyryten ja silmät edelleen mun ryntäimissä kiinni kuin olisi yrittänyt lukea niistä morsekoodia. Minä sanoin: "Jos haluut selityksen, voin piirtää kartan, mutta nyt tulee opetus toisella tavalla." Ja annoin nätisti mutta napakasti ympäri korvia virsikirjalla. Siunattu painos, nahkakantinen, 1972. Ei unohtanut. Eikä kyllä sen jälkeen katsonut muualle kuin lattialistaan.
Ja NYT SINÄ tuut mulle kertomaan, ettei minua ole kutsuttu?! Kyllä minä kutsun ITSE ITTENI, varsinkin kun keskustellaan pyhistä asioista kuten kermakakuista. Ja vielä kehtaat puolustella jotain jääkaappikylmää marsipaaniklimppiä, jonka rakenne on kuin kasteltu vessapaperi ja maku muistuttaa karvasmantelia, jota on säilytetty vanhassa villasukassa!
“Hyvin sulatettuna ja jääkaappikylmänä” – no sehän kuulostaa just siltä sun mielipiteeltäs: lämpimän ja kylmän välissä, mutta mauton. Ei ole kermakakku semmonen, vaan pitää olla tuoretta, kermaista, notkeaa ja viettelevää – ku seurakunnan nuori kanttori iltahartaudessa.
Minä en vaikene. Minä julistan. Ja minä syön vain sellaista kakkua, joka tekee sielulle samat mitä kuuma pappi tekee sydämelle: jättää hyvän jälkimaun ja vähän ikävän.
Irja-Liisa
P.S. Voin tulla näyttämään, miten tehdään OIKEA kakku. Tarvitset vain: kermaa, voita ja nöyryyttä. Haluatko reseptin vai opetuksen kasvokkain?
- Anonyymi
Itse pidän prinsessakakusta, se on K-kaupan paras kakku.
Saa joko ruotsalaisen Frödingenin laittamana tai Pirkkana, ja on halvempi.- Anonyymi
Frödingen on parempi noista kahdesta ja on hyvä ostos.
Tärkeä profetia heti videopuheen alussa:
https://www.youtube.com/watch?v=mC9npBNNw3c
- Anonyymi
k-kauppaan toimitetaan äitienpäivänäksi muutamien kakkujen valikoima hyvätasoisia kermakakkuja. Kannattaa ottaa vaihtoehdoista kallein, koska se on makoisin...
Halvin on huonoin vaihtoehto.
Pakasteesta saa halvemmalla parempaa frödingen prinsessa kakkua kuin Prisman pakastamattomat kermakakut. - Anonyymi
Äitit on vainaita olleet jo iätajat eli nyt saa iskä syödä kakun yksinään ja yksin kun äitin korvikekkin on jo hapannut haudassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu755854Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti275037Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett213058- 1802478
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut2052194- 172096
- 1031521
Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,3221341- 751273
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171186