Tämän kun lukee, niin varsinkin loppupään yhteenvedosta voi tehdä johtopäätöksen, että en yhtään ihmettele, että luterilainen kirkko on täyden sekamelskan tilassa.
https://www.aamunkoitto.fi/blogi/bysantin-kirkon-pyhista-traditioista-lutherin-raamattuun-elavaksi-tekevaa-dialogia-lapi?fbclid=IwY2xjawKGvCNleHRuA2FlbQIxMABicmlkETA5TnJzSVB0N091NlJrdXVSAR5EPjP1pxh-yOVAfdPjhnwxO9hL-qWLMvVfqqsTMftTdFbfE6Yef4TP75VVhw_aem_5FMBrQ_El-LAVEV4x95z7A
Luterilaisuuden perusta
38
155
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Kristinuskon Raamatussa luterilaisuus on timantin tarkasti juuri se mitä Raamatussa lukee ilman säätämistä, vääntämistä pahuutta pyhyydeksi.
Kuten aloitusviestin linkistä näkyy - vedetään heti mutkat suoriksi - yli koko Jeesuksen julistamaksi käskemän taivasten valtakunnan evankeliumin suoraan Paavaliin 'ristiinnaulitsemisen riemuun'.
Sitä on kristinusko, ei mikään luterilaisuus.- AnonyymiUUSI
Lisätstä - voiko mikään olla ärsyttävämpää kuin holokausti sionistien tekemänä pistettiin Lutherin piikkiin, ja nyt kun juutalaisen tekemä kristinuskon keitos palaa kokonaan pohjaan, joista juutalaisista Luther varoitti, niin se onkin nyt sitten Lutherin vika. Saatanan idiootit
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lisätstä - voiko mikään olla ärsyttävämpää kuin holokausti sionistien tekemänä pistettiin Lutherin piikkiin, ja nyt kun juutalaisen tekemä kristinuskon keitos palaa kokonaan pohjaan, joista juutalaisista Luther varoitti, niin se onkin nyt sitten Lutherin vika. Saatanan idiootit
Ja yksikään näistä viisauksia jakavista älypäistä ei edes ymmärrä, että se koko juutalaisten Jumala siinä tarinassa onkin uskovien sielun varastava Saatana - ihan vaan Jeesuksen oppilaat riemusta täristen taputtivat pieniä, karvaisia käsiään ristiinnaulitsemista todistaen ja juutalaisten valhetta, kun Jeesus siitä vaan yks kaks jalat suorana nousi heluntaina taivaaseen, mutta Raamatun mukaan unihti kyllä antaa sen Pyhän hengen vuodatuksen kiireessään (Ap.19). Saisivat kaikki hävetä omaa tyhmyyttään!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja yksikään näistä viisauksia jakavista älypäistä ei edes ymmärrä, että se koko juutalaisten Jumala siinä tarinassa onkin uskovien sielun varastava Saatana - ihan vaan Jeesuksen oppilaat riemusta täristen taputtivat pieniä, karvaisia käsiään ristiinnaulitsemista todistaen ja juutalaisten valhetta, kun Jeesus siitä vaan yks kaks jalat suorana nousi heluntaina taivaaseen, mutta Raamatun mukaan unihti kyllä antaa sen Pyhän hengen vuodatuksen kiireessään (Ap.19). Saisivat kaikki hävetä omaa tyhmyyttään!
Ei riitä, että saan täällä tapella rystyset veressä Jeesuksen puolesta, puolustaa perisyntivalheella ryvetettyä Luojajumalaa ja nyt nyrkit savessa vielä Lutheriakin teiltä kaikilta idiooteilta - ja tässä tapauksessa(ko) ortodoksisen kirkon kynsistä näiden valheiden jakamisesta!!!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei riitä, että saan täällä tapella rystyset veressä Jeesuksen puolesta, puolustaa perisyntivalheella ryvetettyä Luojajumalaa ja nyt nyrkit savessa vielä Lutheriakin teiltä kaikilta idiooteilta - ja tässä tapauksessa(ko) ortodoksisen kirkon kynsistä näiden valheiden jakamisesta!!!
"LUTHER asetti Jumalan sanalle sisällöllisen kriteerin. Ne tekstit, jotka eivät ajaneet (Lutherin) Kristus-keskeistä armonoppia eivät voineet olla Jumalan sanaa. "
MITÄ HELVETIN KRISTUS-KESKEISTÄ ARMONOPPIA??!! Tässä Suoraan Lutherin teoksesta Sidottu ratkaisuvalta tuosta Lutherin 'armonopista':
"Olisihan ollut lienteämpää, jos hän (PAAVALI) olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN EIKÄ MITENKÄÄN ARMON ANSAINNUT."
Luther: Sidottu ratkaisuvalta s. 349, 1982
Luther kun nyt sattui olemaan riittävän viisas ymmärtäkseen, että kristinuskon jumaluus on SAATANA koska se omistaa HELVETINKIN, ja ehkä osasi lukea 5.Mooseksen kirja, kun se tulivuorena antaa tulenliekeistä kymmenen käskyään ja käskee pelkäämään itseään. Tai vain ymmärsi, jos itse tosi Jumala on ristiin kirottuna uhrilahjana Jeesuksen nimeen, niin sitten uhrilahjan saaja on Saatana, kun ei kahtakaan Jumalaa voi oikeasti olla! - AnonyymiUUSI
Aloituksessa on tuotu esiin kaikki oleellinen; Raamattua on noudatettava kaikessa elämässään kaikilta osin, pienikin poikkeama Raamatun kirjoituksista sekä tekstien muuntelu arkoittaa luopumista Raamatun Sanasta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksessa on tuotu esiin kaikki oleellinen; Raamattua on noudatettava kaikessa elämässään kaikilta osin, pienikin poikkeama Raamatun kirjoituksista sekä tekstien muuntelu arkoittaa luopumista Raamatun Sanasta.
Joko olet ollut mukana esikoispoikien teurastussessiossa, syönyt heidät ja juonut veren, mitä ehtoollinen mukailee?
Näinhän 2.Mooseksen kirja, luku 13 Jumala määrää.
- AnonyymiUUSI
Luterilainen kirkko on jakaantunut kahteen vihamieliseen leiriin mikä varmaan oli paholaisen tarkoituskin kun alkoi lanseerata homoaatetta kirkkoon.
- AnonyymiUUSI
Paholaisella nyt on ollut valta jo Roomasta lähtien 2000 vuotta, ja kaikki tapettiin, jotka eivät kumartaneet juutalaisten puhuvaa Pedon kuvaa (ilm.13), ei tässä mitään epäselvää ole.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paholaisella nyt on ollut valta jo Roomasta lähtien 2000 vuotta, ja kaikki tapettiin, jotka eivät kumartaneet juutalaisten puhuvaa Pedon kuvaa (ilm.13), ei tässä mitään epäselvää ole.
Mutta epäselvää on se, että miten helvetti kaikki voivat olla niin tyhmiä, jos muka ovat lukeneet edes auttavasti Raamattua!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta epäselvää on se, että miten helvetti kaikki voivat olla niin tyhmiä, jos muka ovat lukeneet edes auttavasti Raamattua!
Tässä jälleen Raamatusta kristinuskon perusoppi, mihin luterilaisuuskin perustuu:
Gal. "3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun HÄN TULI KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=gal&luku=3
1.Kor. "5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=5
Kun Jeesus opetti taivasten valtakunnan olevan hapatuksen kaltainen:
Matt. "13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=mat&luku=13
Ja tiedoksi sinne ortodoksi kirkollekin - Saatanan voiman avulla luetaan kirouksia ja kirotaan - ja tässä tapauksessa Kristus tosi Jumalana kiroukseksi. Ja se ei ole mitään Lutheria, se lukee RAAMATUSSA, mihin oppiin kristinusko perustuu. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tässä jälleen Raamatusta kristinuskon perusoppi, mihin luterilaisuuskin perustuu:
Gal. "3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun HÄN TULI KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=gal&luku=3
1.Kor. "5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=5
Kun Jeesus opetti taivasten valtakunnan olevan hapatuksen kaltainen:
Matt. "13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=mat&luku=13
Ja tiedoksi sinne ortodoksi kirkollekin - Saatanan voiman avulla luetaan kirouksia ja kirotaan - ja tässä tapauksessa Kristus tosi Jumalana kiroukseksi. Ja se ei ole mitään Lutheria, se lukee RAAMATUSSA, mihin oppiin kristinusko perustuu.Ja tässä sitten Raamatun mukaan - EI ARMO - vaan PELASTUS tällä opilla! Paavalin Roomalaiskirje, luku 7:
7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen (kirottuna, kuoliaaksi kidutettuna, uhrilampaana syötynä), meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=7
Kaikesta päätellen Luther on ollut ainoa kirkonmies, joka osasi edes lukea! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja tekstin kirjoittaja Lutherin arvostelusta "armonoppeineen oli oikein TEOLOGIAN TOHTORI.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja tekstin kirjoittaja Lutherin arvostelusta "armonoppeineen oli oikein TEOLOGIAN TOHTORI.
Se ARMO tulee kyseeseen vasta siinä vaiheessa, jos tuo Jeesuksen nimeen kirottu tosi Jumala tulisi sieltä helvetistä pelastamaan, mihin Paavalin sanoin tällä opilla joudutaan (1.Kor 3:10-13).
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se ARMO tulee kyseeseen vasta siinä vaiheessa, jos tuo Jeesuksen nimeen kirottu tosi Jumala tulisi sieltä helvetistä pelastamaan, mihin Paavalin sanoin tällä opilla joudutaan (1.Kor 3:10-13).
YKSIN USKOSTA, YKSIN ARMOSTA.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
YKSIN USKOSTA, YKSIN ARMOSTA.
Yksin uskosta päätyy helvettiin ja yksin armosta pääsee sieltä pois.
- AnonyymiUUSI
Tästä luterilaisen kansankirkon kaaoksesta on ajankohtaisin esimerkki samaa sukupuolta olevien parien avioliitto, jota kirkon piispat ovat ehdottaneet. Jo pelkkä ehdotus on puhdasta Jumalan pilkkaa. Tämä on hyvin järkyttävää, vaikka ei tule enää tässä vaiheessa yllätyksenä.
Aivan kuin kirkon piispat ja homoja vihkivät papit palvoisivat Jumala vasemmalla kädellä ja Paholaista oikealla kädellä. Feminismin vaikutusta ei voida sulkea pois. Näin käy kun naiset hyväksyttiin papeiksi. Toki muitakin syitä on, en sitä sano ollenkaan.- AnonyymiUUSI
Kumman Jumalan pilkkaa - Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan Jumalan vai juutalaisten Mooseksen tulivuori Jumalan pilkkaa? Ei voi ottaa kantaa ennen kuin tietää kumpaa tarkoitat.
Ortodoksit ovat lisänneet Raamattuun omaa potaskaansa mitä ei saa tehdä!📖✝️
- AnonyymiUUSI
Onko heillä oma Raamattu?
Anonyymi kirjoitti:
Apokryfikirjat ovat heille virallista Raamattua, toisin kuin vaikkapa luterilaisille. Ja paljon on ortodokseilla ihmisen keksimää ns. kirkon traditiota, joka on osittain jopa sairasta. Esim. ns. reliikkien eli ihmisluiden palvontaa ym.☠️🦴🤮 Eikä se muutamien ihannoima luostarielämäkään oikein tervettä, ihmiselle Luojan tarkoittamaa aitoa luonnollista elämää, ole.😵💫 (Luther vastusti luostarilaitosta epäkohtineen!)⛪️🏛️
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Saako ne edes lukea raamattua.
Raamattu on Jumalan ilmoitus suoraan ihmisile. Mutta se aukeaa Pyhän Hwngen avaamana. Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on Jumalan ilmoitus suoraan ihmisile. Mutta se aukeaa Pyhän Hwngen avaamana.Kaippa ne saa lukea vaikka Aku Akkaa🦆
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on Jumalan ilmoitus suoraan ihmisile. Mutta se aukeaa Pyhän Hwngen avaamana.Juu, olen kuullut ja kun uudestisyntyy Pyhän hengen voimalla, niin sitten saa demonit kimppuun.
Olen miettinyt, että onkohan tuo Jeesuksen meissä ja meidän ympärillä oleva taivasten valtakunta, jota Jeesus opetti, ja jonka uskovaiset perkaavat pois saadakseen Pyhän hengen, jokin suoja?! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juu, olen kuullut ja kun uudestisyntyy Pyhän hengen voimalla, niin sitten saa demonit kimppuun.
Olen miettinyt, että onkohan tuo Jeesuksen meissä ja meidän ympärillä oleva taivasten valtakunta, jota Jeesus opetti, ja jonka uskovaiset perkaavat pois saadakseen Pyhän hengen, jokin suoja?!En ole nimittäin kuullut muiden puhuneen kimpussaan olevista demoneista kuin uskovaisten.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ole nimittäin kuullut muiden puhuneen kimpussaan olevista demoneista kuin uskovaisten.
Kyseessähän tietysti on Paha henki, koska se nousee sieltä helvetistä, mihin Paavali Jeesuksen kirosi kiroukseksi uskovaisten sielujen lunnaaksi, kuten Raamatussa lukee, mutta kuulostaa siltikin hurjalta
- AnonyymiUUSI
Kukaan ihminen ei saa olla uskon ydin. Luther oli katolinen munkki.
Hitler taisi uskoa Lutheria, jonka seurauksena kansanmurka.
Juutalaiset ovat Jumalan omaisuskansa, siksi saatana yritää tuhota heidät.
Jeesus oli Juutalainen Jumalan tahdon mukaisesti. Hän on meidän ainoa pelastaja, ettei meitä tuomttaisi jos uskomme Häntä. Tunnetko Hänen tahtoaan.- AnonyymiUUSI
Niin, ihan Suomenkin lehdissä luki, että juutalaisneuvosti itse laati listan keskitysleireille lähetettävistä. Menikö uutinen ohi? Luther oli kuollut jo 500 vuotta aikaisemmin.
- AnonyymiUUSI
Kyllä Israelin Jumalan kansaa oli Israelilaiset, eikä juutalaiset, jotka tappoivat Israelin heimon saadakseen kuningas Salomonin pojalle vallan, jonka Jumala on tuo juutalaisten tulivuori Jumala, jonka Jeesus sanoo Raamatussa olevan Saatana. Se Israelin Jumala on Jeesuksen nimeen se kiroukseksi kirottu tosi Jumala siinä ristillä Jeesuksen nimeen kuoliaaksi kidutettuna.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Israelin Jumalan kansaa oli Israelilaiset, eikä juutalaiset, jotka tappoivat Israelin heimon saadakseen kuningas Salomonin pojalle vallan, jonka Jumala on tuo juutalaisten tulivuori Jumala, jonka Jeesus sanoo Raamatussa olevan Saatana. Se Israelin Jumala on Jeesuksen nimeen se kiroukseksi kirottu tosi Jumala siinä ristillä Jeesuksen nimeen kuoliaaksi kidutettuna.
Luonnollisesti Jeesus oli Israelilainen, kun opetti Israelin Jumalasta, joka kielsi viattoman veren vuodattamisen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tästä syystä juuri Augsburgin tunnustukseen on kirjoitettu oikein TOSI Jumala, eikä vain Jumala, koska se juutalaisten Jumala on sitten vihainen Jumala, niin erottaa nämä jumaluudet.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tästä syystä juuri Augsburgin tunnustukseen on kirjoitettu oikein TOSI Jumala, eikä vain Jumala, koska se juutalaisten Jumala on sitten vihainen Jumala, niin erottaa nämä jumaluudet.
Ja tunnustuksen mukaan TOSI Jumala on uhri lepyttämään vihaisen Jumalan vihan, jonka kristinuskon opin juutalainen teki, koska juutalaisten vihainen tulivuorijumala käski tappamaan ihmeidentekijän, koska tämä houkutteli toisen Jumalan luo, ja nostamaan ihmeidentekijän seuraajien ylle koston käden. Löytyy 5.Mooseksen kirja, luku 13.
Tästä syystä Jeesus, kun opetti Israelin Jumalasta, on kirottu kiroukseksi helvettiin, mihin sitten seuraavat perässä Jeesuksen seuraajat myös uhreiksi juutalaisten Jumalalle Raamatun mukaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja tunnustuksen mukaan TOSI Jumala on uhri lepyttämään vihaisen Jumalan vihan, jonka kristinuskon opin juutalainen teki, koska juutalaisten vihainen tulivuorijumala käski tappamaan ihmeidentekijän, koska tämä houkutteli toisen Jumalan luo, ja nostamaan ihmeidentekijän seuraajien ylle koston käden. Löytyy 5.Mooseksen kirja, luku 13.
Tästä syystä Jeesus, kun opetti Israelin Jumalasta, on kirottu kiroukseksi helvettiin, mihin sitten seuraavat perässä Jeesuksen seuraajat myös uhreiksi juutalaisten Jumalalle Raamatun mukaan.Tietysti vähän pitäisi juttua epäillä, kun saa ne demonit kimppuunsa, että onkohan nyt tullut ihan oikein ymmärtäneeksi, että mihin uskoo.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti vähän pitäisi juttua epäillä, kun saa ne demonit kimppuunsa, että onkohan nyt tullut ihan oikein ymmärtäneeksi, että mihin uskoo.
Voi olla tosiasn niin, että se Jeesuksen opettama taivasten valtakunta meissä ja meidän ympärillämme on todella suoja demoneita vastaan, kun Paavali niin ponnekkaasti käskee sen parkaamaan pois, kun Kristus on tosi Jumalana teurastettu pääsiäisen uhrilammas, kuten edelle ole Raamatusta kopioinut.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla tosiasn niin, että se Jeesuksen opettama taivasten valtakunta meissä ja meidän ympärillämme on todella suoja demoneita vastaan, kun Paavali niin ponnekkaasti käskee sen parkaamaan pois, kun Kristus on tosi Jumalana teurastettu pääsiäisen uhrilammas, kuten edelle ole Raamatusta kopioinut.
Täältä löytyvät uudestisyntymän perusteet kristinuskona juutalaisella syntiopilla, jonka tekijä surmasi Jeesuksen jumalanpilkkasyytteellä. Tiedoksi toiseen ketjuun.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täältä löytyvät uudestisyntymän perusteet kristinuskona juutalaisella syntiopilla, jonka tekijä surmasi Jeesuksen jumalanpilkkasyytteellä. Tiedoksi toiseen ketjuun.
Ja vakuudeksi tuosta kristinuskon tekemisestä Paavali on myös itse jättänyt Raamattuun vakuuttelut, että vain hän teki sen - hän on teidän Isänne.
1.Korinttolaiskirje:
"4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä MINÄ TEIDÄT SYNNYTIN evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."
https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kaannos=fi-38&kokoluku=1&hakuehto=1ko+4
2.Korinttolaiskirje:
"11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen."
Paavali on teidän Jumalanne - ja kyse on nimenomaan Paavalin omasta evankeliumista, eikä Jeesuksen julistamaksi käskemästä taivasten valtakunnan evankeliumista, kuten Paavali vakuuttaa.
Roomalaiskirje:
"2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN EVANKELIUMINI MUKAAN."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=2
Näin on luotu juutalaiseen syntioppiin perustuva kristinusko Raamatulla, jossa Jumalana on tulivuori - Jahve, myös Allah, JHWH, Baal-jumala, Marduk, häpeäjumala, mitä niitä nimiä sitten onkaan tuolla jumaluudella - Mooseksen suulla ja tulesta puhuvalla Jumalalla - löytyy 5.Mooseksen kirja, luku 4:10 alkaen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja vakuudeksi tuosta kristinuskon tekemisestä Paavali on myös itse jättänyt Raamattuun vakuuttelut, että vain hän teki sen - hän on teidän Isänne.
1.Korinttolaiskirje:
"4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä MINÄ TEIDÄT SYNNYTIN evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."
https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kaannos=fi-38&kokoluku=1&hakuehto=1ko 4
2.Korinttolaiskirje:
"11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen."
Paavali on teidän Jumalanne - ja kyse on nimenomaan Paavalin omasta evankeliumista, eikä Jeesuksen julistamaksi käskemästä taivasten valtakunnan evankeliumista, kuten Paavali vakuuttaa.
Roomalaiskirje:
"2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN EVANKELIUMINI MUKAAN."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=2
Näin on luotu juutalaiseen syntioppiin perustuva kristinusko Raamatulla, jossa Jumalana on tulivuori - Jahve, myös Allah, JHWH, Baal-jumala, Marduk, häpeäjumala, mitä niitä nimiä sitten onkaan tuolla jumaluudella - Mooseksen suulla ja tulesta puhuvalla Jumalalla - löytyy 5.Mooseksen kirja, luku 4:10 alkaen.Ja palataan sitten uudelleen Raamatun aiheeseen, kun löydätte sieltä Jeesuksen julistamaksi käskemän evankeliumin hyvällä tiedolla eli taivasten valtakunnan evankeliumin, jonka Paavali kiroaa Raamatussa, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta.
Se on sotkettu Paavalin saarnaajien ja evankeliumeiden tuntemattomien kirjoittajien toimesta synti sanoin, mutta on se sieltä löydettävissä tienä takaisin paratiisiin, missä voittaja saa elämän puusta syödä salattua mannaa.
Jos siitä on kysyttävää, vastaan mielelläni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa204384Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!2383600Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi4901883- 1411660
Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1521571Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa5791481Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2171437- 1131395
- 491119
- 751075