Trafin tilasto todistaa asian:
Maaliskuu loppuun mennessä tänä vuonna Suomeen tuotiin 5.079 täyssähköautoa ja myyntivarastossa näkyy olevan maaliskuun lopussa vain 743 täyssähköautoa.
Ladattavia hybridejä tuotiin maaliskuun loppuun mennessä 3.272 autoa ja myyntivarastossa maaliskuun lopussa näkyy olevan vain 134 autoa.
Nuo myyntivaraston pienet määrät kertovat, että autot myydään välittömästi tuonnin jälkeen edelleen.
https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Kaytettyna_maahantuodut/010_yksmaah_tau_101.px/
Käytettynä maahantuodut sähköautot myydään välittömästi edelleen,
14
104
Vastaukset
- Anonyymi
Aloitusteksti osoittaa, että kaikki valehtelu oikaistaan täällä.
- Anonyymi
Aloitukksessa on totuus.
- Anonyymi
Maahantuodut käytetyt autot on kuitenkin marginaalitouhua muiden käytettyjen autojen myyntiin verrattuna.
- Anonyymi
Niitä tuodaan aivan yhtä paljon kuin autoja uutena ensirekisteröidään niin silloin se ei ole marginaalitouhua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä tuodaan aivan yhtä paljon kuin autoja uutena ensirekisteröidään niin silloin se ei ole marginaalitouhua.
Ja uusien myyntikin on nykyluvuilla marginaalista.
- AnonyymiUUSI
Suurin osa käytettyjen kaupasta on vain omistajan vaihdoksia, joilla ei ole autokantaan mitään vaikutusta. Käyettyjen tuonnilla on autokantaa lisäävä vaikutus.
- Anonyymi
Alottaja ei taida ymmärtää mitä myyntivarasto tarkoittaa ja miksi jokin auto on myyntivarastossa.
- Anonyymi
Minä tiedän, mutta sinun tietämyksesi jäi vain väitteen varaan.
- Anonyymi
Tuo myyntivarasto tarkoittaa kaikkia myynnissä olevia käytettyjä autoja ja siitä sähköautoja on vain noin pieni osa ja niistä käytettynä maahantuotuja vieläkin pienempi osa.
Se todistaa, että käytettynä maahantuodut myydään välittömästi edelleen.- Anonyymi
Tiesihän tuo aloittaja.
- AnonyymiUUSI
Minäkin seurailin talvesta tietyn sähköautomallin tarjontaa toista kuukautta. Yleensä ne myytiin muutamassa viikossa, ja usein ne olivat myynnissä jo ennen maahan saapumista. Kun vihdoin löysin se minulle sopivan, se oli saanut suomalaiset kilvet vasta edellisenä päivänä.
Kierto on nopeata, ja hinnat melko vakiintuneita. Pari tonnia halvemmalla myynnissä olevat katosivat hetkessä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin seurailin talvesta tietyn sähköautomallin tarjontaa toista kuukautta. Yleensä ne myytiin muutamassa viikossa, ja usein ne olivat myynnissä jo ennen maahan saapumista. Kun vihdoin löysin se minulle sopivan, se oli saanut suomalaiset kilvet vasta edellisenä päivänä.
Kierto on nopeata, ja hinnat melko vakiintuneita. Pari tonnia halvemmalla myynnissä olevat katosivat hetkessä.Kysyntä käytetyistä sähköautoista on tosi kovaa.
- AnonyymiUUSI
85% käytettynä myydyistä on siis bensa/diesel autoja.
- AnonyymiUUSI
Ulkomailta tuodaan pelkästään käytettyjä ladattavia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517023Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414764HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982696- 1411979
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321589Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961522- 161459
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201234mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101119