Käytettynä maahantuodut sähköautot myydään välittömästi edelleen,

Anonyymi-ap

Trafin tilasto todistaa asian:

Maaliskuu loppuun mennessä tänä vuonna Suomeen tuotiin 5.079 täyssähköautoa ja myyntivarastossa näkyy olevan maaliskuun lopussa vain 743 täyssähköautoa.

Ladattavia hybridejä tuotiin maaliskuun loppuun mennessä 3.272 autoa ja myyntivarastossa maaliskuun lopussa näkyy olevan vain 134 autoa.

Nuo myyntivaraston pienet määrät kertovat, että autot myydään välittömästi tuonnin jälkeen edelleen.

https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Kaytettyna_maahantuodut/010_yksmaah_tau_101.px/

22

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aloitusteksti osoittaa, että kaikki valehtelu oikaistaan täällä.

• Anonyymi

Aloitukksessa on totuus.

• Anonyymi

Maahantuodut käytetyt autot on kuitenkin marginaalitouhua muiden käytettyjen autojen myyntiin verrattuna.

• Anonyymi

Niitä tuodaan aivan yhtä paljon kuin autoja uutena ensirekisteröidään niin silloin se ei ole marginaalitouhua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitä tuodaan aivan yhtä paljon kuin autoja uutena ensirekisteröidään niin silloin se ei ole marginaalitouhua.

Ja uusien myyntikin on nykyluvuilla marginaalista.

• Anonyymi

Suurin osa käytettyjen kaupasta on vain omistajan vaihdoksia, joilla ei ole autokantaan mitään vaikutusta. Käyettyjen tuonnilla on autokantaa lisäävä vaikutus.

• Anonyymi

Alottaja ei taida ymmärtää mitä myyntivarasto tarkoittaa ja miksi jokin auto on myyntivarastossa.

• Anonyymi

Minä tiedän, mutta sinun tietämyksesi jäi vain väitteen varaan.

• Anonyymi

Tuo myyntivarasto tarkoittaa kaikkia myynnissä olevia käytettyjä autoja ja siitä sähköautoja on vain noin pieni osa ja niistä käytettynä maahantuotuja vieläkin pienempi osa.

Se todistaa, että käytettynä maahantuodut myydään välittömästi edelleen.

• Anonyymi

Tiesihän tuo aloittaja.

• Anonyymi

Minäkin seurailin talvesta tietyn sähköautomallin tarjontaa toista kuukautta. Yleensä ne myytiin muutamassa viikossa, ja usein ne olivat myynnissä jo ennen maahan saapumista. Kun vihdoin löysin se minulle sopivan, se oli saanut suomalaiset kilvet vasta edellisenä päivänä.
        Kierto on nopeata, ja hinnat melko vakiintuneita. Pari tonnia halvemmalla myynnissä olevat katosivat hetkessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin seurailin talvesta tietyn sähköautomallin tarjontaa toista kuukautta. Yleensä ne myytiin muutamassa viikossa, ja usein ne olivat myynnissä jo ennen maahan saapumista. Kun vihdoin löysin se minulle sopivan, se oli saanut suomalaiset kilvet vasta edellisenä päivänä.
        Kierto on nopeata, ja hinnat melko vakiintuneita. Pari tonnia halvemmalla myynnissä olevat katosivat hetkessä.

Kysyntä käytetyistä sähköautoista on tosi kovaa.

• Anonyymi

85% käytettynä myydyistä on siis bensa/diesel autoja.

• Anonyymi

Ulkomailta tuodaan pelkästään käytettyjä ladattavia.

• Anonyymi

Kuinka tuhannet autot voisivat jäädä seisomaan myyntivarastoon. Tyhjähän tuo myyntivarasto Trafin tilastosta katsottuna on.

• Anonyymi

Tyhjä on myyntivarasto.

• Anonyymi

Uskomattoman kovia lukemia.

• Anonyymi

Hah hah, ensirekisteröintien määrä Suomessa on pudonnut 1960-luvun tasolle.

• Anonyymi

Tässä ei olekaan siitä kysymys.

• Anonyymi

Milloin se saadaan "hurjilla kasvuilla" Norjan miljoona sähköautoa kiinni?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Milloin se saadaan "hurjilla kasvuilla" Norjan miljoona sähköautoa kiinni?

Aika pian, sillä kasvuluvut sen kun hurjistuvat joka kuukausi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika pian, sillä kasvuluvut sen kun hurjistuvat joka kuukausi.

Näillä myyntiluvuilla vasta 2040-luvulla, ehkä jopa 2050-luvulla.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      137
      2415
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      346
      1880
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1383
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      850
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe