Tästä eteenpäin polttomoottoriautot menettävät arvoaan rajusti ja sähköautojen arvo säilyy.

Anonyymi-ap

Pelkällä polttomoottorilla varustettujen autojen kysyntä painuu niin alas, että niistä ei hyvitetä vaihdossa kunnon hintaa. Tämä johtuu siitä, että kysyntä on siirtynyt lähes täysin sähköautoihin.

Tämä on ilmiselvä tilanne jo tänä kesänä. Sähköautojen lyhyt historia todistaa tämän oikeaksi. Se on nähtävissä selvästi tilastoista.

58

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on täysin todellinen kehitysuunta.

      • Anonyymi

        On vähän myöhäistä jos olit tyhmä ja ostit muun.


    • Anonyymi

      Sähköautojen maaliuudistus on nopeaa ja uudessa saa aina enemmän autoa halvemmalla eli muutaman vuoden ikäisen mallin arvo laskee reilusti.

    • Anonyymi

      Tosi hieno juttu! Minulla on uutena ostettu Corolla 2000. Ajattelin vaihtaa sen 30-luvun alussa vähän nuorempaan. Jos silloin ostan n. 15 vuotta ajetun vastaavan niin hinta on ehkä jotain 5000 euroa. Mahtavaa !!!

    • Anonyymi

      Nimenomaan toisinpäin se menee. Sähköautojen kehitys on vasta alussa joten jo vuodessa sähköauto menettää puolet arvostaan. Polttiksia tehdään enää niin vähän EU pakotuksen vuoksi että ihmiset haluavat niistä pitää kiinni ja niiden arvo säilyy parhaiten. Sähköautossa on tunnetusti hurja arvonlasku.

      • Anonyymi

        Jo syksyllä tulee BMW:llä uusi akkuteknologia joka romahduttaa nykyisten mallien arvon hetkessä. Bmw lupaa 30% lisää rangea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo syksyllä tulee BMW:llä uusi akkuteknologia joka romahduttaa nykyisten mallien arvon hetkessä. Bmw lupaa 30% lisää rangea.

        Niin tulee muillakin merkeillä. Akkuteknologia kehittyy ja nykyiset sähköautot on paalikamaa muutamassa vuodessa ja arvot nollissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tulee muillakin merkeillä. Akkuteknologia kehittyy ja nykyiset sähköautot on paalikamaa muutamassa vuodessa ja arvot nollissa.

        Noita nyt on lupailtu vaikka kuinka kauan aikaa eikä mitään ole tapahtunut. Lisäksi nuo tulevat aluksi vain luksusmalleihin ja akkutuotannon skaalaus tulee viemään vähintään kymmenen vuotta.

        Eikä tämäkään tekniikka tule tiputtamaan nykyisten sähköautojen arvoa nollaan, ne ovat edelleen käyttökelpoisia aivan kuten ennenkin. Polttiksiinkin on tullut jatkuvasti uudistuksia eikä nekään ole tiputtaneet aiempien mallien arvoa nollaan.

        Kuten kaikessa tekniikassa niin se jatkuvasti kehittyy, mutta ei se tee aiemmasta tekniikasta käyttökelvotonta.

        Ja muuten, onhan tässä kymmenessä vuodessa tapahtunut sähköautoissa paljon tätäkin suurempia muutoksia eikä vanhojen sähköautojen arvo ole silti nollaantunut. Eikä tätä tapahdu tämänkään muutoksen kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita nyt on lupailtu vaikka kuinka kauan aikaa eikä mitään ole tapahtunut. Lisäksi nuo tulevat aluksi vain luksusmalleihin ja akkutuotannon skaalaus tulee viemään vähintään kymmenen vuotta.

        Eikä tämäkään tekniikka tule tiputtamaan nykyisten sähköautojen arvoa nollaan, ne ovat edelleen käyttökelpoisia aivan kuten ennenkin. Polttiksiinkin on tullut jatkuvasti uudistuksia eikä nekään ole tiputtaneet aiempien mallien arvoa nollaan.

        Kuten kaikessa tekniikassa niin se jatkuvasti kehittyy, mutta ei se tee aiemmasta tekniikasta käyttökelvotonta.

        Ja muuten, onhan tässä kymmenessä vuodessa tapahtunut sähköautoissa paljon tätäkin suurempia muutoksia eikä vanhojen sähköautojen arvo ole silti nollaantunut. Eikä tätä tapahdu tämänkään muutoksen kohdalla.

        Ei tule luxus malleihin vaan nimenomaan 3 sarjaa vastaavaan ja X3 maasturia vastaavaan kokoluokkaan eli ns perus autoihin joita on pilvin pimein teillämme.


      • Anonyymi

        Siksipä se 1-2 vuotias käytetty sähköauto onkin tällä hetkellä paras ostos (vaikka tosiasiassa ei se hinta nyt vuoden aikana puolitukaan).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tulee muillakin merkeillä. Akkuteknologia kehittyy ja nykyiset sähköautot on paalikamaa muutamassa vuodessa ja arvot nollissa.

        Tuo totta.
        Ja halpoja bensa tai diesel autoja ei olekaan, hinnat nousevat kun ei valmisteta enään.
        Ja kaikki siis ei kaikki halua ostaa 50 000€ sähköautoa jonka arvo kuluu nopeammin kuin keskituloisten palkalla pystyy maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tulee muillakin merkeillä. Akkuteknologia kehittyy ja nykyiset sähköautot on paalikamaa muutamassa vuodessa ja arvot nollissa.

        eiköhän ne paremmat akut ole jo keksitty mutta niitä ei tuoda markkinoille kuin pikkuhiljaa parin vuoden välein , kuten puhelimet akku ei kestänyt 80 luvulla kun ostin kännykän edes täyttä työpäivää sitten joka vuosi tuli parempi rahastusta se on aina piti vaihtaa parempaa


    • Anonyymi

      Nykyistä sähköautoa ei kannata omistaa, koska siihen liittyy kaksinkertainen pääoma riski !

      2x40000€

      Auton osto maksaa esim 40000€ ja se maksetaan useimmiten osamaksulla !
      Sitten jos akusto vioittuu, niin sen uusinta maksaa toiset 40000€ !?

      Pulma on sähköauton akuston rakenne joka on liian määräävä, eli liian iso, painava ja liian paljon pääomaa sitova !!

      On tavallaan surullista, että viranomaiset eivät tiedota/varoita kansalaisia tästä mahdollisuudesta/todellisuudesta !

      • Anonyymi

        Sinun "tietoihisiko" tässä pitäisi muka luottaa. Sinulla on vain kuvitelmaa ja uskoa. Ei tietoa.


    • Anonyymi

      Tuolla on ollut että käytetyistä sähköautoista maksetaan todella huonosti siihen verrattuna mitä autosta oli maksettu kun se oli ostettu eli arvon pudotus suuri!
      Se täytyy ottaa huomioon kun vertailee kustannuksia
      auton pitämiseen!

      • Anonyymi

        Autojen arvo lähes aina laskee nopeasti käyttövoimasta riippumatta varsinkin jos auton ostaa uutena. Eli tilanne ei siinä mielessä muutu. Jos uutta autoa pitää todella pitkään niin sitten pitää aina muutenkin olettaa, että arvosta valtaosa katoaa ja tämä tapahtuu myös polttomoottoriautojen kohdalla.

        Ja jos ostaa sähköauton käytettynä niin sittenhän suuri osa arvon pudotuksesta on jo tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autojen arvo lähes aina laskee nopeasti käyttövoimasta riippumatta varsinkin jos auton ostaa uutena. Eli tilanne ei siinä mielessä muutu. Jos uutta autoa pitää todella pitkään niin sitten pitää aina muutenkin olettaa, että arvosta valtaosa katoaa ja tämä tapahtuu myös polttomoottoriautojen kohdalla.

        Ja jos ostaa sähköauton käytettynä niin sittenhän suuri osa arvon pudotuksesta on jo tapahtunut.

        Uusien jo markkinoilla olevien sähköautojen hintaa ei enää lasketa kuten aiemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusien jo markkinoilla olevien sähköautojen hintaa ei enää lasketa kuten aiemmin.

        Sähköautojen hinnat silti jostain syystä romahtaa paljon enemmän kuin polttisten. Markkina sähköautoille on erittäin rajallinen. Saksasta dumpataan suomeen pölhökustaille halpoja sähköautoja kun ne ei siellä kelpaa edes sokealle reetalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen hinnat silti jostain syystä romahtaa paljon enemmän kuin polttisten. Markkina sähköautoille on erittäin rajallinen. Saksasta dumpataan suomeen pölhökustaille halpoja sähköautoja kun ne ei siellä kelpaa edes sokealle reetalle.

        Kumma että tämä ilmiö ei kuitenkaan näy kun katsoo käytettyjen sähköautoajen hinnoittelua, onko ne siis ylihinnoiteltuja kun todellinen arvo on reilusti alle pyyntihinnan. Voisi tietenkin yrittää tingata, mutta kun hyvien käytettyjen kiertonopeus vaihtoautohalleissa on niin kova ja autokauppiaat ei epäreilusti suostu tulemaan vastaan hinnassa.


    • Anonyymi

      Kyllä polttomoottoriautoista ei pitäisi luopua viellä ollenkaan,koska sillä pääse nopeasti paikasta toiseen, vaikka tehtäisiin suuria sähkökatkoja naapuri maan toimesta. Meillä on sen verran epävakaa tilanne päällä euroopassa.

      • Anonyymi

        Sähköauto ei koskaan kelpaa isolle osalle kuluttajista edes vaihtoehdoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto ei koskaan kelpaa isolle osalle kuluttajista edes vaihtoehdoksi.

        Niinpä. Siksi niiden arvot syöksyy.


      • Anonyymi

        Lähdin toimesta itseni toimesta.


    • Anonyymi

      Ei ole mitään merkitystä koska en ole vaihtamassa autoa.

    • Anonyymi

      Tämäkö se on se täydellinen piste jossa tuo tapahtuu? Hihii, olet aika naurettava.

      • Anonyymi

        Naurusi hyytyy pian.


    • Anonyymi

      Pian tulee hyviä uutisia sähköautoista.

    • Anonyymi

      Olisiko mahdollista kehittää mini-ydin-reaktori autolle?
      Se ei saastuttaisi ja kulkisi melkein kuin ikiliikkuja monia vuosikymmeniä jos vaan auto kestää!
      Voisi olla siirrettävä yksikkö seuraavaan autoon?!

    • Anonyymi

      Sähköautoilijan hymy hyytyy vaihtohetkellä

      • Anonyymi

        Ei tuo minulla hyytynyt. Sain aivan hyvän vaihtohyvityksen ja pienen välirahan.


    • Anonyymi

      Tuolla oli jonkun päiväkirjamainen video sähköauton pitämisestä, oli jotain 2-3 vuotta ja sitten vaihtoi pois,
      se oli niin että oli sen mielestä ihan hyvä pitää ja ajella
      mutta ei tekisi uudestaan, eikä olisi tehnyt ensimmäistäkään kertaa jos olisi silloin tiennyt mitä sitten tiesi 2-3 vuoden jälkeen.
      Sanoi että oli sille henkilökohtaisesti ihan liian kallis kokemus, että kun kaiken oli ottanut huomioon osto hinnasta myynti hintaan ja siltä väliltä kaiken mahdollisen niin oli että EI! Ei olisi pitänyt edes kokeilla!

    • Anonyymi

      Auton kuuluu palvella kuluttajaa ympärivuoden. Sitä pitää pystyä myös kuormittaan ja kulkea suomen huonoilla tiestöillä kesät talvet ilman kalliita pohjakosketuksia. Talvikelit ovat raastavia olipa se sähkö tai mikä tahansa kulkupeli.
      Sähköauto monipuolisuus ei taida aivan tähän yltää mihin polttokoneella varustetut puurtavat oli sitten huono tiet tai raskaat talvikelit.
      Muutaman vuoden vanhoja sähköauto on jo sinänsä riski ja niiden viat ovat todella hintavia korjata ja niitä on melkoisen paljon.
      Akusto on vielä se suuri ongelma ja hinta.

    • Anonyymi

      Joku kertoi että ei enään halua sähköautoa koska
      vaikuttaa rytmiin liikaa, onko tarpeeksi ja milloin
      mitenkin paljon?
      Ajelee työautolla joten ei ainakaan koko kustannuksia maksa omista ajoistakaan mutta sanoi että ei suosittele
      ja ei ota sähköautoa uudestaan!

    • Anonyymi

      Yks jätkä sano viime talvena että pitää olla paljon vaatteita päällä, kerros pukeutua!
      Sano että toimittelee tavaroita päivittäin Helsingin alueella ja ei voi pitää auton lämmitystä päällä koska
      akut ei muuten riitä ajamiseen eikä ole aikaa latailla
      akkuja!
      Siinä se seiso auton vieressä lämpöhaalarit päällä!

      • Anonyymi

        Pitäisi säätää laki, joka edellyttäisi sähköauton myyjät myymään tarvittaessa akuston enintään 10% maksavana uuden auton myyntihinnasta !

        Muuten electric car on järjetön riski !


    • Anonyymi

      Miksi kaikilla pitäisi olla kiire vaihtaa laadukas polttisauto johonkin Kiinan tekeleeseen?

    • Anonyymi

      Ei kukaan osta käytettyä akkuautoa missään hintaluokassa. Kun niiden riskit ja pieni käyttömatka.


      Eli 20 000e maksava akkuauto on huonompi kuin 2500-5000e käteisellä ostettava.

      • Anonyymi

        Miksiköhän niitä käytettyä töpseliautoja sitten tuodaan maahan 2/3 kaikista käytetyistä?

        Meinaatko että ne vaan mystisesti varastoidaan johonkin?


    • Anonyymi

      "Sähköautojen lyhyt historia"

      Lyhyt?

      "Se on nähtävissä selvästi tilastoista."

      Minä näin sen automuseossa ja faijan kanssa naureskeltiin akulle.

    • Anonyymi

      Otsikossa on karu totuus.

    • Anonyymi

      Jos on onnistunut saamaan hyvän polttiksen joka kestää hautaan asti, ei jälleenmyyntiarvolla ole merkitystä. Sähköterot vaihdelkoon kippojaan keskenään.

    • Anonyymi

      Kyllähän tuo aloituksen totuus jo näkyy autoliikkeissä.

    • Anonyymi

      Nämä "tästä eteenpäin" arviot ovat tähän asti olleet aika heikkolaatuisia arvioita. Mutta tietty on niin, että jos jatkuvasti antaa saman arvion, niin onhan se mahdollista, että jossain vaheessa ajoitus osuu kohdalleen.

      Juuri tällä hetkellä on meneillään suuntaus, jossa varsinkin pienten polttomoottoriautojen hinnat ovat uutena nousussa ja se tietenkin jarruttaaa nyt käytettyjen markkinoilla olevien hinnan laskua. No, potentiaalisesti juuri nyt ostetun polttomoottori-pikkuauton hinta saattaa pudota nopeasti, jos hinta on kuplaantunut, mutta edelleen uusien myyntihinnalla on vaikutusta käytettyjen hintaan useampi vuosimalli taaksepäin.

      Mutta joo, on se mahdollista, että uusien polttomoottoriautjen hinnan nousu ja uusien sähköautojen hinnan lasku, saattaa johtaa siihen, että tänään ostetun polttomoottoriauton hinta laskee prosentuaalisesti nopeammin kuin uuden sähköauton....mutta se tosiaan olisi nyt se ensimmäinen kerta.

      • Anonyymi

        Tietoon perustuva asia on , että tänä keväänä polttomoottoriautojen hinnat ja niistä annettavat hyvitykset laskevat, koska varastot ovat alkaneet täyttyä niistä.


      • Anonyymi

        Kun nyt suurin osa uutena ja käytettynä ostetuista on ladattavia niin.....................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietoon perustuva asia on , että tänä keväänä polttomoottoriautojen hinnat ja niistä annettavat hyvitykset laskevat, koska varastot ovat alkaneet täyttyä niistä.

        Ainakaan mitään todistetta polttisten hintojen romahtamisesta ei ole esitetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietoon perustuva asia on , että tänä keväänä polttomoottoriautojen hinnat ja niistä annettavat hyvitykset laskevat, koska varastot ovat alkaneet täyttyä niistä.

        hyvitykset laskevat, mutta vielä on sähköautojen laskuvauhtiin matkaa...


    • Anonyymi

      NO.EEEIIIII.. itse maksoi vuonna 2022 polttiksesta 14000 ja nyt vastaava 14900...eli tonnin saan enempi mitä itse maksoin kolmevuotta sitten...jihaaa..

      • Anonyymi

        Halpa uusi auto oli. Taisi olla mopoauto.


    • Anonyymi

      Pitäisi säätää laki, joka edellyttäisi sähköauton myyjät myymään tarvittaessa akuston enintään 10% maksavana uuden auton myyntihinnasta !

      Muuten electric car on järjetön riski !

    • Anonyymi

      Lehtijutuissa autoliikkeet yrittävät myydä juuri niitä autoja, joita kukaan ei halua ostaa. Älä luota näihin juttuihin äläkä automyyjiin.

    • Anonyymi

      Mikään ei viittaa siihen
      mitä aloittaja väittää.

      MAINOSTAJA !

      Mietippä vielä toinen kerta, kannattaako täällä mainostaa.

      • Anonyymi

        Mietipä sinä kannattaako täällä valehdella sähköautoista.
        Aloituksessa ei ole mitään mainosta vaan totuus siitä mitä sinun liikkeesi takapihalla on.


    • Anonyymi

      Käytettyjä sähköautoja saa halvalla, kun joka viikko tulee uusia yhä parempia sähköautoja halvempaan hintaan.

    • Anonyymi

      Mitä se sähköauton arvon säilyminen lämmittää työsuhde- tai leasingautoilijan sydäntä?

    • Anonyymi

      Nettiautossa myynnissä lähes 10000 käytettyä sähköautoa. Taitavat pyytää liikaa, kun kauppa ei käy.

    • Anonyymi

      Totuus on kuitenkin, että käytettyjen polttisten kysyntä ja hinnat ovat kasvaneet

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      172
      3375
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2161
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      54
      2097
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      1988
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1481
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1241
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      394
      1091
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      115
      1015
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      46
      889
    Aihe