Sähköauto on valtava velkakoukku monelle, arvo laskee niin nopeasti että kusessa ollaan

Anonyymi-ap

Teitä on varoitettu. Mutta ette uskoneet. Sähköautosi arvo on laskenut niin paljon että jos sinulla ei vaihtotilanteessa ole heittää 20-40 tonnia väliin monessa tapauksessa joudut ajamaan sillä sähkörimpulalla loppu elämäsi. Moni on nyt kusessa ja se on valitettava totuus.

48

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samassa kusessa on kuka vaan 50k€ auton ostanut, jos olet ostanut sen 0-käsirahalla ja pienellä kk-erällä.

    • Anonyymi

      Samanlainen velkaloukku on mikä tahansa auto, joka ostetaan kokonaan velaksi. Siksi kannattaakin ostaa auto suoraan käteisellä siitä hintaluokasta, johon varat riittävät.

      • Anonyymi

        Juurikin noin. Vain tyhmät ottaa velkaa autoon.


    • Anonyymi

      Sähköauton arvo laskee niin nopeasti ettei sen arvonlaskua voi verrata edes polttomoottoriauton hinnanlaskuun.

      T:autokauppias

      • Anonyymi

        Ilmeisesti arvon autokauppiaalla on nurkat täynnä kalliilla hankittuja dieseleitä ja polttiksia, mistä pitäisi päästä eroon nopeasti eroon hyvällä hinnalla. Ei taida onnistua, ja nyt on hätä kädessä ja kassakriisi päällä.


    • Anonyymi

      Täällä näkee ettei pojilla ole talousasiat ja realiteetit oikein hallussa.

    • Anonyymi

      Sähköautossa on kaksinkertainen taloudellinen riski !?

      Auto maksaa esim 45000€ ja ostetaan osamaksulla !?
      Sitten akusto pimenee, eikä takuu vastaa joten mennään pankkiin hakemaan toista lainaa arvoltaan 45000€ !?

      2x45000€

      Ei tunnu fiksulta, ei ainakaan halvalta !?

      • Anonyymi

        Akustossa on pitkä takuu ja vahinkotapauksessa vakuutus korvaa ja nykyään niitä korjataan ja kierrätetään.
        Kannattaisi sinunkin pysyä ajan tasalla näissä asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akustossa on pitkä takuu ja vahinkotapauksessa vakuutus korvaa ja nykyään niitä korjataan ja kierrätetään.
        Kannattaisi sinunkin pysyä ajan tasalla näissä asioissa.

        Kerro, mistä saa ehdottomia takuita ja ehdottomia vakuutuksia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro, mistä saa ehdottomia takuita ja ehdottomia vakuutuksia ?

        Vakuutus korvaa vahingot jos sinulla on täyskasko tai vastaava, maksat vain omavastuun joka on yleisesti 200 euroa. Tottahan vakuutuksissa on ehtonsa, mutta perusajatuksena saat autosi vähintään vastaavaan kuntoon tai sitten se lunastetaan hintaan jolla saat vastaavan kaupasta.
        Takuu noissa akuissa on luokkaa 8v/160tkm. Eli aika hyvää turvaa autolleen saa vakuuttamalla ja kun kyseessä on uudempi auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakuutus korvaa vahingot jos sinulla on täyskasko tai vastaava, maksat vain omavastuun joka on yleisesti 200 euroa. Tottahan vakuutuksissa on ehtonsa, mutta perusajatuksena saat autosi vähintään vastaavaan kuntoon tai sitten se lunastetaan hintaan jolla saat vastaavan kaupasta.
        Takuu noissa akuissa on luokkaa 8v/160tkm. Eli aika hyvää turvaa autolleen saa vakuuttamalla ja kun kyseessä on uudempi auto.

        "Vakuutus korvaa vahingot jos sinulla on täyskasko tai vastaava, maksat vain omavastuun joka on yleisesti 200 euroa."

        Ja tuosta sitten maksaa vuosien aikana helposti kymppitonneja ja sitten saa ehkä parin tonnin ongelmat korjattua. Eikä tuo "täyskasko" todellisuudessa korvaa kaikkia vahinkoja. Täyskaskot ovat pääosin huijausta eikä niitä kannata olla autossa. Itsellä on ollut pelkkä liikennevakuutus autossa jo yli 20 vuotta enkä aio ikinä ottaa täyskaskoa autoon. Vakuutukset ovat huijausta ja niihin kannattaa laittaa mahdollisimman vähän rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akustossa on pitkä takuu ja vahinkotapauksessa vakuutus korvaa ja nykyään niitä korjataan ja kierrätetään.
        Kannattaisi sinunkin pysyä ajan tasalla näissä asioissa.

        Autonvalmistajan akkutakuun enimmäiskorvausmäärä on auton arvo vian toteamishetkellä . Helposti joutuu asiakas myös maksumieheksi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akustossa on pitkä takuu ja vahinkotapauksessa vakuutus korvaa ja nykyään niitä korjataan ja kierrätetään.
        Kannattaisi sinunkin pysyä ajan tasalla näissä asioissa.

        Joo, vakuutusyhtiöiden kanssa on mukava vääntää kättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakuutus korvaa vahingot jos sinulla on täyskasko tai vastaava, maksat vain omavastuun joka on yleisesti 200 euroa. Tottahan vakuutuksissa on ehtonsa, mutta perusajatuksena saat autosi vähintään vastaavaan kuntoon tai sitten se lunastetaan hintaan jolla saat vastaavan kaupasta.
        Takuu noissa akuissa on luokkaa 8v/160tkm. Eli aika hyvää turvaa autolleen saa vakuuttamalla ja kun kyseessä on uudempi auto.

        8v/160t on lyhyt aika. Toki sitten, kun vuoden kahden välein vaihtaa, mutta auto on ekologinen vasta, kun sen ajaa loppuun.


    • Anonyymi

      Sähköauto on iso taloudellinen riski aina.

    • Anonyymi

      Aika laveaa pensseliä ja mielikuvitusta pojan kirjoitukset.
      Riippuu ihan minkä hintaluokan autoilla ajelee ja kuinka pitkään, tuommoinen 20-40ke ei ole ollut koskaan mikään epänormaali väliraha, ellei harrasta halpiksia.

    • Anonyymi

      Mitä ihmeen velkaa omassa autossa on?

      • Anonyymi

        Kaikki sanoo "oma" vaikka todellisuudessa rekisteriotteessa lukee omistajan paikalla rahoitusyhtiö ja sinä olet vain haltija. Harvalla se on lyödä tiskiin selvää seteliä 50k-100k.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki sanoo "oma" vaikka todellisuudessa rekisteriotteessa lukee omistajan paikalla rahoitusyhtiö ja sinä olet vain haltija. Harvalla se on lyödä tiskiin selvää seteliä 50k-100k.

        Ainakin minun Teslani omistajan kohdalla on ostohetkestä alkaen ollut oma nimeni.
        Ehkä se on hiukan outoa näille persaukisille pullonkerääjille.


    • Anonyymi

      Sähköauton pulmana ovat edelleen akustot !?
      Tämä ei ole miksikään muuttunut !

      Akustoon on sitoutuneena liikaa kokoa, painoa ja pääomaa !?
      Kysymyksessä on summa joka liikkuu tasolla, 15000-40000€

      Tämä pulma ei muutu lähivuosina !

      • Anonyymi

        Et ole vieläkään vastannut, että mikä ongelma akuston koossa ja painossa on?
        Akusto painaa suunnilleen saman verran, kuin pakoputkiauton moottori, vaihteisto, perä, jäähdytysjärjestelmä, pakoputkisto ja polttoainesäiliö.
        Mutta ilmeisesti ne sinä jaksat kantaa?

        Tojotan moottorin korjaus maksaa yli 38000 €.

        Ja edelleen, ennen välimerkkiä ei tule välilyöntiä.
        Isoja välimerkkejä ei käytetä kahta peräkkäin.

        Kirjoitustaidottomuudella ja tyhmyydellä on vahva korrelaatio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole vieläkään vastannut, että mikä ongelma akuston koossa ja painossa on?
        Akusto painaa suunnilleen saman verran, kuin pakoputkiauton moottori, vaihteisto, perä, jäähdytysjärjestelmä, pakoputkisto ja polttoainesäiliö.
        Mutta ilmeisesti ne sinä jaksat kantaa?

        Tojotan moottorin korjaus maksaa yli 38000 €.

        Ja edelleen, ennen välimerkkiä ei tule välilyöntiä.
        Isoja välimerkkejä ei käytetä kahta peräkkäin.

        Kirjoitustaidottomuudella ja tyhmyydellä on vahva korrelaatio.

        Ja silti sähköautot ovat keskimäärin satoja kiloja painavampia kuin vastaavat polttikset. Sähköautot ovat järkyttävän painavia möhkäleitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti sähköautot ovat keskimäärin satoja kiloja painavampia kuin vastaavat polttikset. Sähköautot ovat järkyttävän painavia möhkäleitä.

        Tesla 3 painaa n. 1600 kg, edellinen mersuni painoi saman verran ja sitä aiempi Audini n. 200 kg enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla 3 painaa n. 1600 kg, edellinen mersuni painoi saman verran ja sitä aiempi Audini n. 200 kg enemmän.

        Mersut ja Audit tunnetusti polttisten puolellakin painavimpia joten vertailusi on surkea. Mersun sähköautot painavat lähes tonnin enemmän kuin Tesla. Jos otetaan vastaavia autoja polttiksissa ja sähköautoissa niin sähköautot olisivat paljon painavampia. Normaalisti sähköautot ovat 300-400 kiloa painavampia kuin vastaava polttis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersut ja Audit tunnetusti polttisten puolellakin painavimpia joten vertailusi on surkea. Mersun sähköautot painavat lähes tonnin enemmän kuin Tesla. Jos otetaan vastaavia autoja polttiksissa ja sähköautoissa niin sähköautot olisivat paljon painavampia. Normaalisti sähköautot ovat 300-400 kiloa painavampia kuin vastaava polttis.

        Voidaanhan tuo vertailuun mukaan ottaa vaikka bemari, 3-sarjalaiset on pienempiä ja painaa saman verran, 5-sarjalaiset on painavampia.

        Ilmeisesti mielelläsi vertaisit Ladaan, mutta niitä ei ikäväksesi enää tuoda maahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaanhan tuo vertailuun mukaan ottaa vaikka bemari, 3-sarjalaiset on pienempiä ja painaa saman verran, 5-sarjalaiset on painavampia.

        Ilmeisesti mielelläsi vertaisit Ladaan, mutta niitä ei ikäväksesi enää tuoda maahan.

        Bemarissa on sama ongelma kuin Mersussa ja Audissa, samaa möhkäleauto luokkaa kaikki. Ja kaikki vielä saksalaisia jotka eivät pahemmin painosta piittaa. Ja myös bemarin sähköautot ovat todella painavia, ei nekään paria tonnia kevyempiä ole.

        Parempi olisi verrata bemarin sähköautoa bemarin polttikseen, Audin sähköautoa Audin polttikseen ja Mersun sähköautoa Mersun polttikseen. Ja lisäksi huomioida samalla ajoneuvon koko. Kaikilla näillä brändeillä on sekä sähköautoja että polttiksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bemarissa on sama ongelma kuin Mersussa ja Audissa, samaa möhkäleauto luokkaa kaikki. Ja kaikki vielä saksalaisia jotka eivät pahemmin painosta piittaa. Ja myös bemarin sähköautot ovat todella painavia, ei nekään paria tonnia kevyempiä ole.

        Parempi olisi verrata bemarin sähköautoa bemarin polttikseen, Audin sähköautoa Audin polttikseen ja Mersun sähköautoa Mersun polttikseen. Ja lisäksi huomioida samalla ajoneuvon koko. Kaikilla näillä brändeillä on sekä sähköautoja että polttiksia.

        Ai nyt vertailu millään osu oikeaan, kun on mielipidettäsi vastaan?
        Todellisuus on joskus ikävää.

        Et muuten vieläkään kertonut, että minkä ongelman auton paino sinulle tuottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai nyt vertailu millään osu oikeaan, kun on mielipidettäsi vastaan?
        Todellisuus on joskus ikävää.

        Et muuten vieläkään kertonut, että minkä ongelman auton paino sinulle tuottaa.

        Eipä sinuakaan haittaa kun möhkäautoa sattumalta halutaan verrata toiseen möhkäkeautoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä sinuakaan haittaa kun möhkäautoa sattumalta halutaan verrata toiseen möhkäkeautoon.

        Kerrotko nyt viimeinkin, että minkä ongelman auton paino sinulle tuottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai nyt vertailu millään osu oikeaan, kun on mielipidettäsi vastaan?
        Todellisuus on joskus ikävää.

        Et muuten vieläkään kertonut, että minkä ongelman auton paino sinulle tuottaa.

        Hyvä, eli sinulle auton paino ei ole ongelma eli sinun mielipiteesi on arvotonta paskaa eli sontaa jota vedetään vessasta alas. Eli se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, eli sinulle auton paino ei ole ongelma eli sinun mielipiteesi on arvotonta paskaa eli sontaa jota vedetään vessasta alas. Eli se siitä.

        Ei tässä ollut kyse minun mielipiteestäni, vaan kysymys on siitä, miksi auton paino on sinulle ongelma.
        Vastaatko nyt vihdoinkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole vieläkään vastannut, että mikä ongelma akuston koossa ja painossa on?
        Akusto painaa suunnilleen saman verran, kuin pakoputkiauton moottori, vaihteisto, perä, jäähdytysjärjestelmä, pakoputkisto ja polttoainesäiliö.
        Mutta ilmeisesti ne sinä jaksat kantaa?

        Tojotan moottorin korjaus maksaa yli 38000 €.

        Ja edelleen, ennen välimerkkiä ei tule välilyöntiä.
        Isoja välimerkkejä ei käytetä kahta peräkkäin.

        Kirjoitustaidottomuudella ja tyhmyydellä on vahva korrelaatio.

        Olisi kirjoittajan hyvä perehtyä sähköauton rakenteeseen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, eli sinulle auton paino ei ole ongelma eli sinun mielipiteesi on arvotonta paskaa eli sontaa jota vedetään vessasta alas. Eli se siitä.

        Kylläpä vedit herneet nenään. Näin sivullisena ilmoitan, että osui ja upposi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä vedit herneet nenään. Näin sivullisena ilmoitan, että osui ja upposi!

        Edelleen ongelmana painavissa autoissa on se, että ne tuhoavat tiet nopeasti. Lisäksi suurempi paino haittaa ajettavuutta. Siksi Suomeen voisi ottaa autoihin painoveron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kirjoittajan hyvä perehtyä sähköauton rakenteeseen !

        Uskon olevani autojen rakenteesta huomattavasti paremmin perillä kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen ongelmana painavissa autoissa on se, että ne tuhoavat tiet nopeasti. Lisäksi suurempi paino haittaa ajettavuutta. Siksi Suomeen voisi ottaa autoihin painoveron.

        Haittaa ajettavuutta?
        Ja silti sähköautot on radalla huomattavasti nopeampia kuin vastaavat pakoputkiautot.


    • Anonyymi

      PIETARIN TROLLITEHTAAN DISSAUS AVAUS ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! VENÄJÄ 1 SUURIMPIA ÖLJYN/KAASUN TOIMITTAJIA MAAILMASSA ! ! PELÄTÄÄN ÖLJYN MYYNNIN VÄHENEMISTÄ. . SIKS PIETARIN TROLLIT DISSAA SÄHKÖAUTOJA ! !

      • Anonyymi

        Hah hah... Ensinnäkin sinäkin kommentoit ketjua, joten olet aika tekopyhä tältä osin. Lisäksi öljyä tulee muualtakin maailmasta kuin Venäjältä. Ja suuri osa sähköautosta tehdään Kiinassa, joka on vielä Venäjääkin pahempi valtio.


    • Anonyymi

      Sähköautossa polttoainekulut maksetaan vasta vaihtovaiheessa. Se kuuluu asiaan. Siksi sähköautoilijat toki säästävät "säästyneet" polttoainerahat vaihtohetkeä varten.

    • Anonyymi

      Mitenkäs nämä AD blue dieselit? 4-5000e menee kun laitteet jäätyy talvella eikä takuukaan kata koska on päästetty jäätymään.
      Alle 5000e dieseliä missä on AD Blue, kukaan ei uskalla ostaa ja uudemman kanssa pitää olla varattuna joka talvea varten sen verran rahaa kuin 20 vuotiaan sähköauton akun korjaaminen maksaisi.

      On se kivaa kun saa pölläytellä sinistä savua päiväkodin pihassa.

      • Anonyymi

        Valtaosassa dieseleitä ei ole adBlueta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosassa dieseleitä ei ole adBlueta.

        Kerroppa joku uusi diesel ilman tuota?


      • Anonyymi

        Tämä kirjoittaja ei ole lainkaan perillä mitä tarkoittavat SCR ja adblue järjestelmät !?


    • Anonyymi

      tyhmästä päästä kärsii koko suku...80 tuhattaa,,sillä rahalla sai 4 uutta pienempää 20 tuhannen bensa-autoa ja voi ajaa vaikka jokapäivä eri autolla..osa jopa möi metsää että sai teslan ostettua kun taas viissamat möi metsää ja osti lisää..

      • Anonyymi

        Tosin uusia Tesloja saa noin 40 tuhannella eurollakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin uusia Tesloja saa noin 40 tuhannella eurollakin.

        ruma auto...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin uusia Tesloja saa noin 40 tuhannella eurollakin.

        Täytyy olla päästään sekaisin, jos teslan hankkii. Oikee lännen mosse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy olla päästään sekaisin, jos teslan hankkii. Oikee lännen mosse.

        Ja edes siihen sinulla persaukisella pakoputkipojalla ei ole varaa.
        Olet hyvin säälittävä tapaus.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4188
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

      https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      112
      2731
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2232
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

      Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      29
      1883
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1843
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1556
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

      Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      17
      1400
    8. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

      Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      65
      1310
    9. Mitä sinä mietit

      Mies?
      Ikävä
      132
      1270
    10. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1178
    Aihe