Sähköautot ovat tuhonneet koko autokeskustelun. Sekä median autoarvosteluissa että essonbaarien asiantuntijoiden keskisissä herrasmiespiireissä.
Siis mitä viddua?
Ennen vanhaan polttareden kesken 0-100kmh sekunnin kymmenyksistä jossain 10 sekunnin kieppeillä. Nyt aivan tavis sähköauto paiskoo jotain seitsemän sekunnin aikoja. Polttisautolle se olisi ollut urheiluautoluokan suoritus.
t
100 km polttoainekuluissa polttikset kamppailivat muutaman desin eroista. Kun kuitenkin se kamppailu käytiin siitä oliko polttikse kulut 11 euroa vai 10 euroa sataselle. Sähköauton kustannus on 2-3 euron välillä. Aivan eri liiga vai mitä?
Ja mites sitten lämpiäminen talvella ja jäähtyminen kesällä? Esilämmitys talvella tietenkin ratkaisee kaiken mutta ilman esilämmitystä sähköauto lämpeää heti kun kuski astuu sisään. Polttiksen kabiini lämpeää vasta sen jälkeen kun se malmikasa nokalla on saatu lämpimäksi.
Kesällä tilanne polttiksen kannalta on toivoton. Polttis on aina ei koskaan viilene ennekuin se malmikasa saa ilmastoinnin kompressorin pyörimään. Sähköauto on oikeassa lämpötilassa jo ennekuin kuski astuu sisään.
Tässä nyt ekat asiat jotka tuli mieleen missä sähköautot ovat siirtyneet aivan eri tasollekuin missä polttikset ovat.
Sähköautot ovat tuhonneet autovertailut sekä lehdissä että essobaareissa
20
132
Vastaukset
- Anonyymi
Se missä sähköauton "polttoaine" kustannus on pieni, tulee sitten vastaan isona kun menet sitä joskus vaihtamaan. Sähköautossa maksat hirveän arvonaleneman muodossa sitten sen "polttoaineen". Moni hömppä menee tähän lankaan. Sitten tipahtaa tuolilta kun todelliset kustannukset vaihtotilanteessa selviää.
Käytettynä sähköauton ostaneille tulee yllätyksenä hajoavat sähkömoottorit joihin ei aina edes saa varaosia sekä auton hintaiset akustot jotka hajoavat usein. Sähköauton kustannukset on aina lopulta näin isommat kuin polttiksessa.- AnonyymiUUSI
Näin käy vain unissasi. Oikeassa elämässä sähköautot kestävät paremmin kuin polttikset, niiden huolto on halvempaa, ja huoltoja tarvitaan harvemmin. Arvokin putoaa vain yhtä nopeasti, kuin polttiksilla. Maksavatkin vain sen, mitä saman hintainen polttis.
- Anonyymi
Jatkossa vertailuissa puhutaa vain auton ekologisuudesta.
- AnonyymiUUSI
Ekologiasta niin väliä, ekonomia on tärkeämpää. Siksi sähkis.
- AnonyymiUUSI
Sähköauton akusto on liian kehittymätön !!
Akuston uusinta on uuden sähköauton hintainen !?- AnonyymiUUSI
Tämä on hyvä esimerkki essonbaarin junttien paniikista. Kaikki tutkimukset kertovat että sähköauton akut kestävät yli 20 vuotta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on hyvä esimerkki essonbaarin junttien paniikista. Kaikki tutkimukset kertovat että sähköauton akut kestävät yli 20 vuotta.
Hahaha. Youtube on täynnä videoita akustoista ja moottoreista jotka hajoavat 100tonnia ajettuina.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hahaha. Youtube on täynnä videoita akustoista ja moottoreista jotka hajoavat 100tonnia ajettuina.
On siellä Youtubessa videoita polttiksistakin, joissa kiertokanki kurkistaa lohkosta hyvin vähillä kilometreillä. Yleensä Toyota tai Lelux, mutta myös muita.
- AnonyymiUUSI
Esson baarin asiantuntijaringin juttuja.
Ne kun ee ne sähköaatot...... aloittaa aina johtava "niin sanottu asiantuntija."
- AnonyymiUUSI
Juurikin näin.
Mutta onneksi siellä huoltoaseman nurkkapöydässä nämä tojotaskoodalada-kuskit saa keskustella, kuinka kallis on se sähköauton akusto, jota tosin ei koskaan tarvitse vaihtaa.
Ovat myös kovin huolissaan sähköauton arvon alenemisesta, mutta ressukat eivät ymmärrä, että pakoputkiautojen arvo laskee yhtä nopeasti. Siihen porukan näppärin tuumii, ettei hänen -87 mallin nissan tojotan arvo vain nousee, kun sen tankkaa.- AnonyymiUUSI
Väärin. Pakoputkiauto pitää aina paremmin hintansa. Tulevaisuudessa vain paremmin kun niiden tarjonta vähenee.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Väärin. Pakoputkiauto pitää aina paremmin hintansa. Tulevaisuudessa vain paremmin kun niiden tarjonta vähenee.
"Pakoputkiauto pitää aina paremmin hintansa. Tulevaisuudessa vain paremmin kun niiden tarjonta vähenee."
Pakoputkiauton omistamisesta ja sillä ajamisesta on tehty ja tehdään tulevaisuudessa verotuksella niin kallista että vain tosi rikkailla on varaa pitää sellaista.
Ja ne tosirikkaat eivät aja vanhoilla corolliĺla.
- AnonyymiUUSI
- AnonyymiUUSI
Tuokin asia paranee kokoajan ja mm. Volvo tarjoaa käytettyjä ja tarkastettuja vaihtoakkuja halvalla. Tuo korjaamoala tulee kasvamaan sitä mukaa kun tarpeita, asiakkaita ja osaamista syntyy.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuokin asia paranee kokoajan ja mm. Volvo tarjoaa käytettyjä ja tarkastettuja vaihtoakkuja halvalla. Tuo korjaamoala tulee kasvamaan sitä mukaa kun tarpeita, asiakkaita ja osaamista syntyy.
Pakoputkiautoissa on olut läpi historian kalliita remontteja.
Se ero on että täysin toimiessankin pakoputkiautolla ajaminen on monikerroin kalliimpaa kuin sähköllä. Siksi niitä ei kohta ota kukaan edes ilmaiseksi.
- AnonyymiUUSI
Jos olisi vähänkin autoihminen niin tietäisi, että edes urheiluautoissa kiihtyvyys ei ole tärkein asia. Parhaassa urheiluautossa ei useinkaan ole paras kiihtyvyys.
Ja normaalissa käytössä oleellisempaa olisi ohituskiihtyvyys, ei kiihtyvyys nollasta. Siis kiinnostavampaa olisi kiihtyvyys esimerkiksi välillä 60-120 km/h. Paikaltaan ei käytännössä koskaan tarvitse kiihdyttää nopeasti. Ja edes ohituskiihtyvyys ei ole auton kriteereissä edes top 20 -listalla. Lähinnä vain normaalia typerämmän teinin asteelle henkisesti jääneet rääkyy kiihtyvyydestä.- AnonyymiUUSI
Minulla on ollut harrasteautona -73 Corvette, vuodesta 1997 lähtien ja ainakin minulle yksi sen valintakriteereistä oli hyvä kiihtyvyys.
Mikä urheiluauto sinulla on? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on ollut harrasteautona -73 Corvette, vuodesta 1997 lähtien ja ainakin minulle yksi sen valintakriteereistä oli hyvä kiihtyvyys.
Mikä urheiluauto sinulla on?Varmaan Toyota Corolla!🤣🤣
- AnonyymiUUSI
Sähköautomiehet !!
Ymmärrättekö te kaikki sähköauton rakennetta ?
Jos sähköauto maksaa uutena esim 50000€, niin auton lattian peittävä akusto maksaa toisen mokoman, eli 50000€ !?
1. Takuulla on aina ehtoja !!
2. Vakuutuksella on aina ehtoja !!
Riski on keskiluokkaiselle Suomalaiselle järjetön !!??- AnonyymiUUSI
Teslani akku maksaa n. 10000 €, ei mainitsemaasi 50000 €.
Ennen välimerkkiä ei tule välilyöntiä.
Isoja välimerkkejä ei käytetä kahta peräkkäin.
Lyhenteen jälkeen tulee piste.
Suomalainen kirjoitetaan pienellä kirjaimella.
Kirjoitustaidottomuudella ja tyhmyydellä on selvästikin vahva korrelaatio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516953Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414674HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972657- 1381944
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321569Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161419
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki191105mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101049