Jo oli aikakin ! Jo aloitetut maankaivuutyöt voidaan kuitata miljoonalla ja täyttää maat, sensijaan ratikka nielee satoja miljoonia ! Tällaiset keppihevoset tukahduttavalle metropolirakentamiselle on arvioitava uudelleen. Maailmaa riivaa pitkäkestoinen ja vaikea lama. Vantaa Suomen turvattomimpana kaupunkina ei ylimääräistä nostetta ratikasta saa.
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/8483665
Vantaan ratikka uudelleen arvioitavaksi
7
159
Vastaukset
- Anonyymi
Taantuma ja lama on kyllä totta. Kolmas maailmansotakin on nurkilla, ydinsodasta puhutaan kuin värikuula-aseesta. Ei tajuu mikä tätä maailmaa riivaa. Wantaan täytyy peruuttaa suuruuden hullut haaveet kuten raitsikka . Kaikki fyffet tulee uppoamaan tän Wandan loisporukan elättämiseen.
- Anonyymi
Niimpä, mihin sillä menis kun näin hyvin toimii jo nyt bussiliikenne.
- Anonyymi
Mitähän asialle nyt kuuluu, kun valtuusto kokoontui viikolla ?
Wandaa hallitsee pieni mutta vahva vähemmistö. Se säätelee ja määrää. Kaikki muu on näennäistä. - Anonyymi
Ratikka on hyvä juttu. Se on tulevaisuutta ja nykyaikaa….
Tampere sai ratikassa muutamia vuosia sitten. Vastustusta oli sielläkin, mutta luulempa ettei kukaan enää sitä vastusta.
Tottakai kaikki infra maksaa ja paljonkin rakentamisvaiheessa, mutta ratikkaan on pitkäaikainen investointi. Koskas Helsinkiin ratikka tulikaan. Taisi olla v 1891 eikä kukaan ole vaatimassa sen lakkauttamista, päinvastoin. - Anonyymi
Ratikka sentään tulee vantaalaisille.
Hyvä kysymys onkin miten nk Suomirata eli kaukojunien siirtäminen lentokentän kautta kulkevaksi hyödyttää vantaalaisia. Siihenkinhän Vantaa on sijoittamassa rahaa.- AnonyymiUUSI
Joo, ratikka tuntui menneen läpi. Vantaan politiikka on korruptoitunut, ei täällä mihinkään pysty vaikuttamaan, demokratia on lähinnä näennäistä. Nyt voi vaikuttaa sitten enää siihen ettei käytä koko ratikkaa itse. Ja nuoret nyt surffaakin sillä ilmaiseksi. Matkustajamääriä pystytään seuraamaan vähän sinnepäin.
Mutta jos Vantaa luulee vauras olevansa... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ratikka tuntui menneen läpi. Vantaan politiikka on korruptoitunut, ei täällä mihinkään pysty vaikuttamaan, demokratia on lähinnä näennäistä. Nyt voi vaikuttaa sitten enää siihen ettei käytä koko ratikkaa itse. Ja nuoret nyt surffaakin sillä ilmaiseksi. Matkustajamääriä pystytään seuraamaan vähän sinnepäin.
Mutta jos Vantaa luulee vauras olevansa...Enemmistöhän on ratikan puolesta, joten demokratia toimii. Kyllä demokratian vaikutuskeino on ollut jatkuvasti käytettävissä, ratikka-asiahan oli esillä myös viimeisissäkin kuntavaaleissa, joten äänestäjillä on ollut mahdollisuus huomioida se valitessaan ehdokastaan.
Miten ja missä korruptiota on esiintynyt? Sehän on rikos, joten nopeasti rikosilmoitus liikkeelle.
Ei Vantaan talous/varakkuus ole huono koko maan tasolla, velkaakin/asukas on reippaasti alle keskimääräisen suomalaisen kunnan velkatasoon verrattuna eli noin puolet siitä.
Pk-seudun ja naapureiden velkatasoon nähden kohtuullinen, Espoossa kolminkertainen Vantaaseen nähden. Helsingissä selvästi pienempi. Muissa naapureissa samaa tasoa tai suurempi.
Kyllä satsaus ratikkaan on tulevaisuuden kannalta erinomainen asia. Siihen lisäksi saa massiiviset tuet eli koko summa ei mene vantaalaisten verovaroista.
Vastustus on jokseenkin vastaavanlaista kuin kehäradankin vastustus aikanaan. Nyt tuskin kukaan enää haluaisi palata aikaan ennen kehärataan ainakaan joukkoliikenteen ja kustannusten puolesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774612- 1801867
- 1241570
- 1231100
- 351026
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161011- 78923
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78852- 49852
- 4818