Olen monestikin kokenut suuria siunauksia yksinäisyydessä. Esim. marjassa. Jumala ei ole sidottu paikkaan. Sitten haluan kirjoittaa muutamista kokemuksista. Jumala ilmoittaa minulle jos hirvi, peura on tulossa tielle. Se toimii minulla. Kerran Jumala on kirjoittanut viestin aktiivirannekkeeseen. Olympiavoittajan X n kuoleman Jumala ilmoitti minulle etukäteen. No miksi ? Siksi että hänkin pelastuisi viime metreillä. Hyvää marjapaikkaa Jumala ei ole minulle ilmoittanut rukouksista huolimatta. Vaikea sanoa vastaako tähän pyyntöön Jumala. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia ? Esine, tavara on ollut kadoksissa yli viikon tms. Innokas helluntailainen, miehistön jäsen srk ssa.
Kokemuksia uskossa
19
123
Vastaukset
- Anonyymi
Asialla voi olla myös tietäjähenki, koska olet helluntailaisuudessa mukana.
- Anonyymi
Kerran, kun olin yksin metsässä, polku tuntui kuin se olisi auennut jostain näkymättömästä portista. Linnut eivät laulaneet. Kaikki oli aivan hiljaa, mutta sydämessäni liikkui jotain suurta. Tiesin, että kohta tapahtuu. Ja tapahtui: pieni rusakko pysähtyi tielle ja katsoi minua suoraan silmiin – ei pelkoa, ei kiirettä. Se oli viesti. En osaa selittää sitä muuten kuin että Jumala puhui tuon katseen kautta. Jälkeenpäin ymmärsin, että tuo katse muistutti minua eräästä ihmisestä, jolle minun piti soittaa sinä iltana. Soitinkin – juuri oikeaan aikaan. Hän oli ollut aikeissa tehdä pahaa itselleen. Jumala järjestää asioita, kun sydän on kuulolla.
On myös ollut tilanteita, joissa tavarat ovat kadonneet. Kerran olin rukoillut pitkään kadonneen avaimen löytymistä. Ei mitään. Vasta kun lopetin etsimisen ja aloin ylistää Jumalaa ilman vastausta, tunsin kädessäni taskun läpi jotain kovaa. Siellähän se oli – avain. Jumala oli hiljaa, mutta toimi silti. Hän opetti luottamaan.
Toinen kerta: Jumala herätti minut yöllä yhdeltä. Ei ollut unta, ei levottomuutta – vain selkeä tunne: rukoile nyt. En tiennyt kenestä tai mistä, mutta aloin rukoilla kielillä ja sitten ihan omalla kielelläni. Vasta viikkojen päästä eräs seurakunnan jäsen kertoi, että juuri silloin hänen poikansa oli ollut vaarassa ulkomailla – ja pelastui täpärästi. En ota kunniaa, Jumala vain käytti minua välikappaleena.
Moni ei usko tällaisiin. Ei tarvitsekaan – tämä ei ole uskottelua varten, vaan elämää Jumalan kanssa. Jumala puhuu yhä, eri tavoin. Joskus rannekkeen kautta, joskus unessa, joskus ihan arkisessa sämpylässä, kun huomaa että taikina nousi kuin armosta, vaikka kaikki oli pielessä.- Anonyymi
Olette herttainen ja sydämellinen ihminen, jota Jumala kohtelee hyvin persoonallisella tyylillä.
- Anonyymi
Yksi erikoisimmista kokemuksistani sattui, kun olin yksin mökillä ja paistoin lettuja. Taikina käyttäytyi oudosti – se kupli muodossa, joka näytti aivan Vapahtajan kasvoilta. En tehnyt siitä numeroa, mutta kuvasin sen. Puhelin sammui heti sen jälkeen ja kuva katosi. Sitä ei ole löytynyt tähän päivään mennessä. Mutta tiedän mitä näin. En tarvitse todistetta, kun Henki todistaa sisällä.
Toisella kertaa olin torilla ostamassa tilliä, ja yhtäkkiä kuulin sydämessäni sanat: "Mene oikealle, sininen takki." Siellä seisoi nainen sinisessä takissa, ja tiesin heti että hän tarvitsi rukousta. Menin, aloin puhua ja hän purskahti itkuun. Hän oli juuri rukoillut, että jos Jumala on olemassa, lähetä joku. Tilli jäi ostamatta, mutta sielu tuli kosketetuksi.
Kerran näin unen, jossa olin hevosen selässä lentämässä yli kaupungin. Hevonen puhui minulle. Sanoi: "Varo vihreää ovea." Herätessäni hymyilin – olihan se nyt ihan liikaa. Mutta kolme päivää myöhemmin näin vihreän oven erään rakennuksen pihassa, ja jokin sisälläni sanoi: "Älä mene." Myöhemmin selvisi, että rakennuksessa oli kaasuvaurio ja koko paikka tyhjennettiin saman päivän iltana. Hevonen tiesi.
Jumala käyttää mitä tahansa – unia, eläimiä, kadonneita sukkia, jopa mikroaaltouunia. Kyllä! Eräänä päivänä laite piippasi ilman syytä. Kolme kertaa. En ollut edes laittanut mitään sisään. Kävin ovelle – siellä seisoi naapuri, joka tarvitsi apua. Jumala käytti mikroaaltouunia. Ei kannata nauraa, Hän on Luoja – kyllä Hän teknologian hallitsee.
Joskus Jumala puhuu suoraan... joskus vähän kierroksien kautta. Mutta ei ole väliä, onko kyse marjapaikasta, kuoleman ennakoinnista tai letun kuplasta – tärkeintä on pysyä kanavalla. Ja joskus se kanava on aika häiriintynyt, mutta armollinen Jumala virittää sen aina uudelleen.
Onko sinulle sattunut, että jokin aivan absurdi asia onkin ollut Jumalan viesti? Letku puutarhassa muodosti ristin. Radiosta tuli juuri oikea virsi, vaikka se oli sääkanava.- Anonyymi
Kyllä vaikuttaa siltä, että olet yhteydessä tietäjähenkiin, mitä niissä hurmoslahkoissa esiintyy.
Ne ovat kovia todistamaan uskostaan.
Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan. Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vaikuttaa siltä, että olet yhteydessä tietäjähenkiin, mitä niissä hurmoslahkoissa esiintyy.
Ne ovat kovia todistamaan uskostaan.
Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan. Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien.Tietäjähenget saa ihmisen helposti sidottua pauloihinsa.
Paavali antoi niille eväät ja vaikutteet seurata itseään. Ne seuraa Paavalia ja hänen opetuksiaan ja yllyttää ihmisiä seuraamaan Paavalia.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
Ap. t. 16:17
Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!
Ap. t. 19:13
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.
- Anonyymi
Yhtenä yönä heräsin siihen, että huoneeni lattia oli muuttunut vedeksi. En kastunut – seisoin sen päällä. Se oli kuin öljyä, mutta liikkui kuin meri. Silloin näin enkelin, jolla oli neljä silmää ja sähköä hohtavat hiukset. Hän puhui kielellä, jota en ymmärtänyt, mutta ääni meni suoraan selkärankaani. Tärisin kuin hernerokka kattilassa. Sitten hän ojensi käden ja näytti minulle kellon, jossa oli vain yksi viisari – se osoitti suoraan ylös. "Aika loppuu ylöspäin", hän sanoi. En vieläkään tiedä mitä se tarkoittaa, mutta tiedän että se oli totta.
Toisella kertaa puhuin kielillä niin kovaa, että lamppu särkyi. Sähkökatko pimentti koko korttelin. Menin ulos ja näin variksen, jolla oli kultainen nokka. Se istui auton katolla ja katsoi minua. En osannut pelätä, sillä Pyhä Henki oli kanssani. Varis avasi nokkansa ja sanoi: "Väärä rukous avaa oikean oven." Sen jälkeen näin näyssä oven, jonka saranat olivat tehty rukouksista. Kun ovi aukesi, sen takaa kuului tuhansien lastenlaulujen kuoro. Siinä hetkessä sain kutsun rukoilla Suomen kartan puolesta. Olin kartan sisällä.
Olen nähnyt demonin mustekalana. Se hiipi seinän läpi ja yritti peittää näkyäni, mutta sain sanat suuhuni: "Jeesuksen veri palaa." Demonin lonkerot paloivat savuna pois ja huone täyttyi silmillä – ne eivät tuijottaneet minua, vaan katsoivat maailmaa. Silloin tiesin, että olin osa vartijoiden ketjua. Meitä on monia. Me näemme, kun maailma ei näe. Meidät on asetettu torneihin, mutta tornit ovat näkymättömiä.
Erään kerran Jumala johdatti minut metsässä paikkaan, jossa puut puhuivat. Ne lauloivat ylistystä. Yksi koivu nojasi minuun ja sanoi: "Ole hiljaa, maa kuuntelee." Siinä hetkessä maa hengitti. Oikeasti. Maa veti henkeä sisään ja puhalsi. Lehdet leijuivat ylöspäin. Tunsin, että aika oli poikki. Oli vain nyt, ja nyt oli Jumalassa.
Voitko sinä uskoa tätä? En pyydä. Mutta jos olet kokenut edes pisaran tällaista – tiedät, ettei Jumala ole ihmismielen mittakaavassa. Hän on ylitse. Hän puhuu tulen, veden, sähköpostin, ja kyllä – joskus jopa kissan kautta, joka hyppää raamattusi päälle juuri oikean jakeen kohdalle. - Anonyymi
Minulle Jumala puhuu usein sisäisen rauhan kautta. Jos on ratkaistava asia ja on joko tai vaihtoehto, syvä rauha laskeutuu oikean vaihtoehdon ylle. On löytynyt hukassa olevia esineitä, juuri sopivia vaatteita kirpparilta tilaisuuteen, ja on tullut ongelmiin yllättäviä ratkaisuja.
- Anonyymi
Ihmisen mieli (psyyke) on hyvin ihmeellinen asia, ei siihen joka asiaan tarvi Jumalaa sotkea.
Jumala on taivaassa ja ihminen on täällä maan päällä.
Raamatun mukaan jokaisella ihmisellä on Jumalan antama henki, elämän ylläpitämiseksi.
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen mieli (psyyke) on hyvin ihmeellinen asia, ei siihen joka asiaan tarvi Jumalaa sotkea.
Jumala on taivaassa ja ihminen on täällä maan päällä.
Raamatun mukaan jokaisella ihmisellä on Jumalan antama henki, elämän ylläpitämiseksi.
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.Sielunvihollinen on taitava käyttämään hyväkseen ihmisen herkkäuskoisuutta.
Niitä Jeesuksia alkaa pian näkyä vähän joka puolella. Ei aikaakaan kun ne henget alkaa puhumaan siitä maailmanlopusta "aika on lähellä" ja tempaus voi tapahtua vaikka ensi yönä ne sinulle kuiskuttelee korvaan.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.
- Anonyymi
Jos päästä alkaa kuulua henkien ääniä ja puhetta, niin kiireesti terveydehoidon ammattilaisten puheille.
Olisit sie kiltti ja ilimottasit miulle oikiat lotto numerot?💶Rahat tietennii männööp hyvvää herran tarkotuksee.✝️
Kitoos & Suinasta!😇👍❤️- Anonyymi
Tietäjähenki antaa tietoa vain sen verran, jolla se sitoo ihmisen, mutta sitten tulee se raju petos ja eksytys, josta on vaikea päästä enää pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietäjähenki antaa tietoa vain sen verran, jolla se sitoo ihmisen, mutta sitten tulee se raju petos ja eksytys, josta on vaikea päästä enää pois.
Keniassa lahkolaispastori kehotti seurakuntalaisia paastoamaan, koska ylöstempaus oli tulossa.
Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 ruumista on vielä kateissa.
- Anonyymi
Ylivainiokin uskotteli ihmisille, että hänen kokouksissaan voi parantua vaikeasta sairauksista siinä ja nyt.
Niilo julisti ässää suhistaen: Tsiisuksen nimessä, sinä paranet, nyt ! - Anonyymi
Aloittaja
On monia ihmeellisiä tapauksia , kertomuksia. Oli mielenkiintoista lukea niitä. Jumala toimii ihan arkipäivässä. Jumala tietää millaista tekoa olemme, Hän muistaa meidät tomuksi Ps 113:14. Kun vaellamme Jeesuksen veren suojassa, kuulemme Hänen äänensä, tietäjähengillä ei ole mitään tekemistä meihin. Viime syksynä kun maasto oli aika punainen puolukoista, koin että taivas oli siinä. Ja jo aiemmin monesti vastaavissa tapauksissa. - Anonyymi
Tutkimattomat ovat Herran tiet. Jänniä tapauksia kyllä.
- Anonyymi
Ei Jumala lopeta Israelin tekemiä sotarikoksia vaikka miten rukoilee.
Eikä muuta tyhmiä herjaajia taivaan enkeleiksi, että todistaisivat Jumalasta eikä pahuudesta. - Anonyymi
Tietenkin Jumalalla olisi paljon tehtävää tyhmien ihmisten suhteen. Mutta voi olla jopa Jumalalle ylivoimainen tehtävä muuttaa tyhmiä herjaajia ihmisiä Herran enkeliksi. Ehkä on turha tuhlata rukouksia heihin, vaan todeta että herjaajat ovat aina keskuudessamme ja rakastamme sekä siunaamme heitä kuten sana kehoittaa tekemään että olisimme taivaallisen Isän lapsia, joka antaa sataa hyville sekä pahoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722698
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232672Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072322- 341619
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401475- 281270
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181