Kuten kuulee katolisten sanovan.
Raamatun mukaan Jumala on Isämme ja Aabraham uskonisämme.
Mitä taas tulee "äitiimme", niin siitä Raamattu sanoo: Gal. 4:26: "Se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme".
Mitä sitten tulee Mariaan iitseensä, niin hänen Raamattu kertoo sanoneen itsestään: "Tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi".
Onko neitsyt Maria "äitimme"...?
10
103
Vastaukset
- Anonyymi
Maria oli vain autuas.
Jumala on Isä.
Aabraham on uskonisä.
Jerusalem on hengellinen äiti. - Anonyymi
Miksi te hyökkäätte täällä katolilaisten uskoa vastaan?
Minulle ei Maria eikä Jerusalem ole äiti. Olen eri mieltä katolilaisesta, nk. mariologiasta. En kuitenkaan koe tarvetta hyökätä heidän uskoaan vastaan.
Kunnioitan Jeesuksen äitiä hyvänä ja hurskaana juutalaisena naisena. Kuitenkin ihmisenä ja syntiin taipuvaisena siinä kuin me muutkin ihmiset. En rukoile häntä. Muttei minulla ole hänestä mitään pahaakaan sanottavaa.
Hänellä oli erikoinen elämä ja Jumala siunasi häntä. Myös paljon tuskaa. Ehkä nämä kärsimykset kasvattivat häntä uskossa aivan erilaiselle hengentasolle kuin meitä muita. Varmasti hän oli uskossaan pyhä. Mutta miksikään jumalaksi ja jumalattareksi hän ei kohonnut, tällainen luulo on (mielestäni) pakanuutta. Tämä on lutherilainen uskoni.
En loukkaa häntä. Kaikki kunnioitukseni hänelle. - Anonyymi
Pikkuisen varhaisempana aikana Jahvella oli puoliso, Asera.
Häntä on palvottu ja arkeologisia löytäjä on paljon.
Jumalaa on myös kutsuttu vanhoissa kirjoituksissa maskuliinisilla, neurtaaleilla ja feminiinisillä viittauksilla.
Jostain syystä kaikki Lähi-idän uskonnot muuttuivat monoteistisiksi ja maskuliinisiksi, juutalaisuus,kristinusko ja islam. Abrahamin uskonnot.- Anonyymi
Jahvella mitään Aseraa ole ollut. Ollut jonkun muun jumalan heila.
- Anonyymi
Jerusalem ei tosiaan ole äiti. Ei kukaan halua niin pahaa äitiä itselleen.
- Anonyymi
Siinä puhutaan ylhäällä olevasta Jerusalemista, eli uudesta Jerusalemista.
Ilm. 21:
9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon."
10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä puhutaan ylhäällä olevasta Jerusalemista, eli uudesta Jerusalemista.
Ilm. 21:
9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon."
10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,Ei tuossa kutsuta Jerusalemia äidiksi.
- Anonyymi
Katolisessa pakanauskonnossa on 90% pakanallisiua rituaaleja ja valheita ja pieni osa näennäisesti kristillistä hyminää.
Maria kävi puhdistautumassa esikoisensa synnytyksen jälkeen, kuten muutkin syntiset. Hän ei ollut mikään 'ikuinen neitsyt', niin kuin paavin pakanauskonto väittää, vaan hänellä oli ainakin seitsemän lasta; nimeltä mainitut Jeesuksen veljet ja ainakin kaksi sisarta. Maria ei ole mikään Jeesuksen vertainen syntien sovittelija. Hänestä ei pidä tehdä kuvia ja palvoa niitä. Maria-kultti tulee Ishtarin palvonnasta.
Kannattaa kuunnella Robert Breakerin opetus aiheesta 'Why I am not a Roman Catholic'.- Anonyymi
Roomalaiskatolinen kirkko ei ole se alkuperäinen Katolinen kirkko, joka syntyi muinaisissa kirkolliskokouksissa. 1100-luvulla tuo alkuperäinen kirkko jakautui kahtia idän ja lännen katolisiksi kirkoiksi.
Bysantin kirkko säilytti alkuperäiset oppinsa ja toimintatapansa (ortodoksinen eli oikeauskoinen, alkuperäinen kirkko). Uusi Rooman kirkon piispa, kaiken yläpuolelle itsensä nostanut "paavi" aikaansai monia muunnoksia ja lisäyksiä alkuperäiseen kristinoppiin.
Olen itse elämäni aikana tuntenut monen eri uskoisia ihmisiä ja osaan suhtautua tyyneydellä ja heitä vastaan hyökkäämättä, vaikken itse, ehkä kaikessa, ole heidän kanssaan samaa mieltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiskatolinen kirkko ei ole se alkuperäinen Katolinen kirkko, joka syntyi muinaisissa kirkolliskokouksissa. 1100-luvulla tuo alkuperäinen kirkko jakautui kahtia idän ja lännen katolisiksi kirkoiksi.
Bysantin kirkko säilytti alkuperäiset oppinsa ja toimintatapansa (ortodoksinen eli oikeauskoinen, alkuperäinen kirkko). Uusi Rooman kirkon piispa, kaiken yläpuolelle itsensä nostanut "paavi" aikaansai monia muunnoksia ja lisäyksiä alkuperäiseen kristinoppiin.
Olen itse elämäni aikana tuntenut monen eri uskoisia ihmisiä ja osaan suhtautua tyyneydellä ja heitä vastaan hyökkäämättä, vaikken itse, ehkä kaikessa, ole heidän kanssaan samaa mieltä.Ja, jos katolilaiset haluavat kutsua Mariaa myös omaksi Äidikseen, itse sallin sen heille. Ei se ole minulta pois.
Jumala on Hän joka pelastaa tai tuomitsee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662398Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1822068Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.452017Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣301748Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1161734Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1741408Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2071359Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬261205En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.91002- 801001