Korkeamman voiman mahdollisuutta ei voida sulkea pois

Anonyymi-ap

Kaikki tunnetut jumalat on todettu fiktioksi, mutta tuntematonta jumalaa eli korkeampaa voimaa ei voida sulkea pois. Se voi olla olemassa, vaikka siitä ei ole mitään näyttöä eikä yhtään todistetta.

35

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko asialla ihan kauheesti väliä?

• Anonyymi

On. Loppuu vääntö ja oikeus toteutuu.

• Anonyymi

Kyllä se "korkeampi voima" on ihan yhtä lailla fiktiota kuin monet muutkin jumalat. Tietenkin, mitä epämääräisemmin määritellystä asiasta on kyse, niin se yleensä lisää todennäköisyyttä. Esimerkiksi Lentävä Hirviö on todennäköisempi kuin Maaginen Lentävä Spagetti-Hirviö, mutta voimmeko nyt sitten mennä sanomaan, että jos Lentävä Spagetti-Hirviö on fiktiivinen, niin Lentävä kosminen Hirviö onkin sitten jo asia, mitä emme voi sulkea pois?

• Anonyymi

onko sukua maasäteilylle ? asennatko maasäteilyn poistoventtiileitä ?

• Anonyymi

Oletko ikinä kuullu Russelin teekannusta?

• Anonyymi

Kyllä se aikanaan sinullakin häviää jos uteliaisuus riittää tutkia miten kaikki toimii. Lopulta tajuat ettei tuota viimeistä aukkojen pistettä tarvita yhtään mihinkään.

Todennäköisesti trollaat, mutta tuo esittämäsi tilanne on joillekin todellinen. Olen itse ollut siinä tilanteessa. Sitä vain halusi roikkua kiinni edes jossain jumalassa, vaikka ei nähnyt syytä uskoa yhteenkään tunnettuun. Tuo johtui itselläni uskonnollisesta aivopesusta, josta oli vaikea irtaantua.

Mutta tämä sinun tilanne: jos on korkeampi voima, niin mitä se tekee käytännössä? Haluaako se edes tulla löydetyksi? Jos ei niin eikö olisi fiksumpi jättää sellainen rauhaan?

On olemassa tarun jumala, jonka unta kaikki on. Jos löydämme sen, niin se herää, ja kaiken olemassaolo loppuu.

Ironisesti jopa Raamatun Jumala on kieltänyt uskomasta väärin ihan kymmenessä käskyssä. Toisin sanoen kristinuskoiset varsinkin ovat vaarassa palvoessaan Jeesusta. Heillä olisi paljon loogisempaa jättää se Jeesus pois ja uskoa suoraan alkuperäiseen Jumalaan.

• Juurikin näin. Jos on olemassa jokin kosminen olento, joka on luonut maailmankaikkeuden, se kannattaa jättää rauhaan. Sillä on omat tarkoitusperänsä, joita emme koskaan ymmärrä, eikä ihminen merkitse sille hyttystä enempää. H. P. Lovecraft osui tällaisten olentojen kuvailussa varmaan enemmän oikeaan kuin kristinusko tai islam.

• Anonyymi
        joopajoogi kirjoitti:

Juurikin näin. Jos on olemassa jokin kosminen olento, joka on luonut maailmankaikkeuden, se kannattaa jättää rauhaan. Sillä on omat tarkoitusperänsä, joita emme koskaan ymmärrä, eikä ihminen merkitse sille hyttystä enempää. H. P. Lovecraft osui tällaisten olentojen kuvailussa varmaan enemmän oikeaan kuin kristinusko tai islam.

Vaikka Lovecraft oli hänkin puhdasverinen höntittäjä.

• Anonyymi
        UUSI

Onkos elämää muilla planeetoilla?

• Anonyymi

Jos totta ollaan nykyajan tiede ei voi sanoa mistä kaikki on saanut alkunsa, maailmankaikkeus, mistä aine tuli, mikä elämä on? Vuosikymmeniä uskotut oletukset ja teoriat eivät pidä paikkaansa ja on tullut lisää avoimia kysymyksiä, mm. Higgsin hiukkasen löytymisen jälkeen. Ja mitä ovat miljoonien ihmisten yliluonnolliset kokemukset? Voivatko ne olla vain yksilöllistä harhaa.

• Anonyymi

"Jos totta ollaan nykyajan tiede ei voi sanoa mistä kaikki on saanut alkunsa, maailmankaikkeus, mistä aine tuli"

On totta ettemme tunne mitä oli ennen alkuräjähdystä. Sen jälkeen meillä onkin käsitys historiasta.

Tässä piilee teismin ongelma, että he pistävät jonkun epämääräisen jumalan sinne aukkoon.

Tuon nyt esille mahdollisuuden siihen, että energia saattaisi olla ikuista, joka vastaa tuohon sinun aine ihmettelyyn.

"mikä elämä on?"

Tiettyä pistettä energialla. Kyseessä on ihan määrittely kysymys.

"Vuosikymmeniä uskotut oletukset ja teoriat eivät pidä paikkaansa ja on tullut lisää avoimia kysymyksiä"

Mikä luonnontieteiden pääteorioista on jouduttu heittämään pois viimeisen vuosikymmenen aikana. Tai annetaan vaikka vuosisata.

Tieto kyllä tarkentuu, mutta ei niitä ole nyt noin dramaattisesti muutettu vuosikymmenten aikana.

Tieteeseen kuuluu ihan perus periaatteella se, että aina kun jotain löytyy, niin se avaa uusia ovia uusille löydöille.

"Higgsin hiukkasen löytymisen jälkeen."

Kerro ihmeessä lisää.

"Ja mitä ovat miljoonien ihmisten yliluonnolliset kokemukset? Voivatko ne olla vain yksilöllistä harhaa."

Niihin voi olla moniakin syitä. Tällä varmaan vihjaat, että ne viittaisivat vain johonkin yhteen asiaan, mutta niinhän ei ole. Tuo "yliluonnolliset kokemukset" kun pitävät sisällään massiivisesti erilaisia asioita.

Esimerkiksi aikoinani halusin uskoa kummituksiin. Innostuin todella kun ikkunani pamahti auki kun olin nukkumassa pommiin, että kummitus herätti minut. Seuraavana aamuna innoissani odotin samaa aikaa tutkiakseni lisää asiaa, havaitsin naapurin (kerrostalossa) lähtevän töihin siihen aikaan. Tästä pettyneenä tajusin sen johtuvan talon paineesta, joka muuttui tuon oven käynnin aikana, ja huonosti sulkeutuva ikkunani reagoi siihen.
        Opetus on se, että ilman tutkimistani olisin luullut sitä yliluonnolliseksi tapahtumaksi. Jos olisin ollut vielä joku helluntailainen, niin olisin aivan varmasti vain ottanut sen jonkinlaiseksi demoniksi ja ylpeillyt sillä kokouksissa.

• Anonyymi
        UUSI

Yliluonnolliset kokemukset voivat johtua monista psykologisista, neurologisista tai kulttuurisista tekijöistä. Ne ovat todellisia kokijoilleen, mutta toistaiseksi ei ole objektiivista näyttöä siitä, että ne viittaisivat johonkin yliluonnolliseen ilmiöön. Tiede tutkii näitäkin ilmiöitä, mutta lähestyy niitä kriittisesti ja näyttöön perustuen.

Nykyisin tiedämme, mitä elämä on. Elämään liittyvät biokemialliset prosessit tunnetaan. Siihen ei liity (enää) mitään mystistä. Tietoisuuden syntyä ei vielä tunneta, vaikkakin neurologia etenee silläkin taholla. Keinoälyn kautta on opittu matkimaan aivojen oppimisprosesseja - ja syväoppivat järjestelmät (nykyinen keinoäly eli AI) perustuvat vastaaviin neuroverkko-rakenteisiin kuin aivojen tietojenkäsittely. Tietoisuuden synty (kokemuksellisuus) on vielä mysteeri, vaikkakin siitäkin on jo olemassa joitakin hypoteeseja.

Aineen synty tunnetaan, mutta ei tarvitse mennä kuin vähän taaksepäin, niin itse energian synty on mysteeri. Alkuräjähdys-mallin mukaan energia oli aina olemassa tai sitten universumin kokonaisenergia on nolla (ns. nollaenergia-universumi hypoteesi). Meillä on useita hypoteeseja, mitkä spekuloivat jopa Alkuräjähdyksen tuolle puolelle (kuten Musta-aukko kosmologia, CCC-mallit ...). Mutta ei meidän tarvitse mennä edes sinne. Kysymys alusta menettää merkityksensä, kun ajan käsitys on teoreettisessa fysiikassa muuttunut Einsteinin suhteellisuusteorian ja kvanttimekaniikan myötä. Monet teoreettiset fyysikot uskovat, ettei aikaa ole olemassa. Einstein kutsui aikaa ihmisen subjektiiviseksi (mutta pinttyneeksi) illuusioksi. Aika ei ole sitä, mitä luulemme. Mutta tämän avaaminen vaatisikin jo kokonaisen kirjan - ja vähän enemmän.

• Anonyymi

Pierussakin on enemmän voimaa kuin Jumalalla!!!

• Anonyymi

Tykkäätkö maanpäällisestä elämästä noin paljon? Tykkäät sairastua, kärsiä ja menettää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tykkäätkö maanpäällisestä elämästä noin paljon? Tykkäät sairastua, kärsiä ja menettää?

Et sinäkään asialle kipeänä mitään mahda.
        Pierukin parantaa paremmin!!!

• Anonyymi

Vähän sama kuin Lentävä Spagettihirviö. Sekin voi olla olemassa, vaikka siitä ei ole mitään näyttöä eikä yhtään todistetta. Kenties universumi on syvemmältä olemukseltaan pastaa!

• Anonyymi

Määrittele sana "korkeampi".

• Anonyymi

https://www.quora.com/What-is-your-review-of-The-Upanishads

"Hylkää kaikki uskonnon muodot ja antaudu vain Minulle. Minä vapautan sinut kaikista syntisten tekojen seurauksista. Älä pelkää. Bg 18.66"

"Miksi meidän pitäisi yrittää tuntea Krishna ja antautua Hänelle? Koska olemme jumissa aineellisessa maailmassa ilman mahdollisuutta paeta omin voimin. Aineellinen maailma on kärsimyksen paikka, koska siellä syntymät toistuvat ja kuolemat seuraavat. Hankimme asioita ja sitten menetämme ne, yhä uudelleen ja uudelleen. Sukulaisemme, ystävämme, omaisuutemme, arvovaltamme, hyvä maineemme ja suosiomme tuhoutuvat jatkuvasti elämästä toiseen, mikä tarkoittaa, että meidän on aloitettava alusta jokaisessa uudessa syntymässä.
      Krishna kutsuu meidät asuinsijaansa rakastavaan suhteeseen, jotta tämä syntymän ja kuoleman kierto ei enää häiritsisi meitä, koska olemme hengellisiä olentoja emmekä siksi kuulu tänne."

• Anonyymi

"Näkemällä selvästi itsensä kaikissa olennoissa ja kaikki olennot itsessään, ihminen saavuttaa korkeimman Brahmanin; ei millään muulla keinolla.”

Tämä on kuuluisasti lainattu tarina yhdestä Upanishadeista aineellisista esineistä ja Itsestä, ja se käsittelee kaiken merkitystä yhdessä. Yllä olevaan liittyen yksi Isha Upanishadin kuuluisista jakeista tuo valtavan oivalluksen siitä, miten ihmisen tulisi olla yhteydessä muihin tällä aineellisella tasolla.

"Mitä harhaa, mitä surua voi olla sille viisaalle miehelle, joka toteuttaa kaiken olemassaolon ykseyden havaitsemalla kaikki olennot omana Itsenään?"

”Olen hienovaraisempi kuin itse hienovaraisuus. Olen yhtälailla laaja. Olen monipuolinen maailmankaikkeus. Olen ikivanha. Olen kaikkialle ulottuva. Olen herra. Olen persoona. Olen säteilevä. Totisesti, luontoni on suotuisa... Minulla ei ole käsiä eikä jalkoja; kuitenkin minulla on käsittämätön voima. Näen ilman silmiä. Kuulen ilman korvia. Koska minulla on erillinen luonto, tiedän (kaikki olennot). Mutta ei ole ketään, joka minua tietäisi. Olen puhdas tietoisuus.”

"Ansiot ja haitat eivät kuulu minulle. Minulla ei ole kuolemaa. Syntymä, ruumis, aistit ja äly eivät kuulu minulle. Elementit (maa; vesi; tuli; ilma; avaruus) eivät kuulu minulle"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Näkemällä selvästi itsensä kaikissa olennoissa ja kaikki olennot itsessään, ihminen saavuttaa korkeimman Brahmanin; ei millään muulla keinolla.”

Tämä on kuuluisasti lainattu tarina yhdestä Upanishadeista aineellisista esineistä ja Itsestä, ja se käsittelee kaiken merkitystä yhdessä. Yllä olevaan liittyen yksi Isha Upanishadin kuuluisista jakeista tuo valtavan oivalluksen siitä, miten ihmisen tulisi olla yhteydessä muihin tällä aineellisella tasolla.

"Mitä harhaa, mitä surua voi olla sille viisaalle miehelle, joka toteuttaa kaiken olemassaolon ykseyden havaitsemalla kaikki olennot omana Itsenään?"

”Olen hienovaraisempi kuin itse hienovaraisuus. Olen yhtälailla laaja. Olen monipuolinen maailmankaikkeus. Olen ikivanha. Olen kaikkialle ulottuva. Olen herra. Olen persoona. Olen säteilevä. Totisesti, luontoni on suotuisa... Minulla ei ole käsiä eikä jalkoja; kuitenkin minulla on käsittämätön voima. Näen ilman silmiä. Kuulen ilman korvia. Koska minulla on erillinen luonto, tiedän (kaikki olennot). Mutta ei ole ketään, joka minua tietäisi. Olen puhdas tietoisuus.”

"Ansiot ja haitat eivät kuulu minulle. Minulla ei ole kuolemaa. Syntymä, ruumis, aistit ja äly eivät kuulu minulle. Elementit (maa; vesi; tuli; ilma; avaruus) eivät kuulu minulle"

Ei noita Krishnasatuja kannata tänne laittaa.

Ovat niin naiiveja, ettei ne pure täällä oleviin.

• Anonyymi
      UUSI

Koska uskovaiset hyvin yleisesti ovat paitsi epärehellisiä, myös pelkureita, he pakenevat keskusteluista, joissa heiltä on argu entit loppuneet ja aloittavat uuden melkein sa,anlaisen, jossa voivat toistaa perusteettomia väitteitään. Se että termin "Jumala" vaihtaa samaa tarkoittavaan termiin "korkein voima" on vain osoitus tarpeesta paeta yhä syvemmälle höttöiseen kielipeliin, jossa mikään ei tarkoita mitään konkreettista.

Kuten aiemmin vastattiin melkein samaan aloitukseen, niin jumalien elinehto on epämääräisyys ja epäkonkreettisuus. Niin kauan kun Jumala ei tarkoita mitään konkreettista tai määriteltyä, vaan on irti arjesta leijaileva "joku niinku korkein voima tai silleen", ei Jumalan mahdottomuudestakaan saa kiinni. Mutta heti kun Jumalan kuvitellaan tahtovan jotain ja kykenevän vaikuttamaan "maallisiin" asioihin voidaan perustellusti kyseenalaistaa se, onko tuollaista jumalan vaikutusta eli asioihin vaikuttavaa jumalaa millään perusteella olemassa.

Niin kauan kun termillä "Jumala" (tai "korkein voima") ei tarkoiteta oikeastaan yhtään mitään konkreettisesti todellisuuteen liittyvää tai vaikuttavaa, niin voidaan spekuloida olisiko tuollainen määrittelemätön ja merkityksetön entiteetti olemassa, mutta heti jos väitetään, että Jumala kykenee johonkin ja tahtoo jotain, ollaan ristiriidassa todellisuuden kanssa ja mahdottoman äärellä.

• Anonyymi
        UUSI

Korkein voima pitää kaiken kasassa. Ilman sitä universumi räjähtäisi ja hajoaisi palasiksi. Tämä on todistettu tieteellisesti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Korkein voima pitää kaiken kasassa. Ilman sitä universumi räjähtäisi ja hajoaisi palasiksi. Tämä on todistettu tieteellisesti.

Pistä linkki tieteelliseen paperiin jossa tämä asian tutkimus on selostettu. Kiitos

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pistä linkki tieteelliseen paperiin jossa tämä asian tutkimus on selostettu. Kiitos

On se olemassa. En vaan löydä sitä. Jossakin luomisen yliopiston sivulla.

• Anonyymi
        UUSI

Tuon höttöisen kielipelin takia saa olla hihhuleilta kyselemässä jatkuvasti sanojen merkitystä. Ei pelkästään jumala sanaa, mutta tusinoittain muitakin epämääräisiä heittoja.

Pahimmillaan hihhuli koko ulosanti on sekavaa, kun hän on korvannut liian monta sanaa jollakin epämääräisellä kielipelillä.

Tuossa tulikin esimerkki kielipelistä. "Korkein voima pitää kaiken kasassa."
        Tässä tapauksessa tunnemme ilmiön nimeltään painovoima. Hihhuli on vain laittanut jonkun epämääräisen sanan tuon tilalle tietämättömyyttään. Tämä on hyvin yleinen ilmiö, jossa niputetaan tunnettuja asioita jonkun epämääräisen väitteen alle. Tämäkään henkilö ei varmastikaan osaa kuvata tarkemmin tuota korkeampaa voimaa. Esimerkiksi onko se tietoinen entiteetti, joka tekee jotain muutakin?

Tälläkin palstalla välillä käyvä henki-huuhari on esimerkki tälläisestä ilmiöstä, jossa henkilö ei tunne fysiikkaa ollenkaan ja keksinyt itse jotain epämääräisiä sanoja peittämään hölmöytensä. Ja hänen höttösanojen määrä on massiivinen. Arvioisin noin 75% sanojen merkitystä mitä hän viljelee, hän ei itse ymmärrä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuon höttöisen kielipelin takia saa olla hihhuleilta kyselemässä jatkuvasti sanojen merkitystä. Ei pelkästään jumala sanaa, mutta tusinoittain muitakin epämääräisiä heittoja.

Pahimmillaan hihhuli koko ulosanti on sekavaa, kun hän on korvannut liian monta sanaa jollakin epämääräisellä kielipelillä.

Tässä tapauksessa tunnemme ilmiön nimeltään painovoima. Hihhuli on vain laittanut jonkun epämääräisen sanan tuon tilalle tietämättömyyttään. Tämä on hyvin yleinen ilmiö, jossa niputetaan tunnettuja asioita jonkun epämääräisen väitteen alle. Tämäkään henkilö ei varmastikaan osaa kuvata tarkemmin tuota korkeampaa voimaa. Esimerkiksi onko se tietoinen entiteetti, joka tekee jotain muutakin?

Tälläkin palstalla välillä käyvä henki-huuhari on esimerkki tälläisestä ilmiöstä, jossa henkilö ei tunne fysiikkaa ollenkaan ja keksinyt itse jotain epämääräisiä sanoja peittämään hölmöytensä. Ja hänen höttösanojen määrä on massiivinen. Arvioisin noin 75% sanojen merkitystä mitä hän viljelee, hän ei itse ymmärrä.

Alfa on nimi ja Storge planeetalla hovi enkeleineen valtaistuin. Syö rehua kuin raavas ja juo Jumalan pojan verts. Komea pentele se on.!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se on tukasta ylös vetävä elämän voima. Painovoima väsyttää ja kaataa petiin. Ei nouse enää värähtelevä sauva ylös, kun maa kutsuu.

Ihminen on valo-olento ja Aurinko määrää mihin peltoon, maaplänttiin ja perheeseen, kukin siemen istutetaan ja minkälaisiin valo-olosuhteisiin.

Jotkut pimeämpään olosuhteeseen heitetyt voivat kokea oman sisäisen valonsa syttyvän, kun kurkottaa kohti Korkeinta valoa.

Ihminen on tuon entiteetin lihallinen muoto. Sinä olet niin oman egosi pauloissa ja eksyksissä, ettet ymmärrä. Ei voi mitään jos ei säteile;).

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Universumihan "räjähtää" eli laajenee kiihtyvällä vauhdilla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sanamagia näkyy myös siinä, että kuvainnolliset ilmaisut oteetaan helposti sananmukaisina. Tällainen on tyypillistä kolmivuotiaille, jotka voivat kuvitella, että "teräväkielinen" ihminen omaa fyysisesti terävän kielen. Uskovaiset taas toistuvasti kuvittelevat,että kun aineen käyttäytymisessä havaittuja säännönmukaisuuksia kutsutaan nimellä "luonnonlaki", niin sanan jälkiosa "laki" tarkoittaa, että luonnonlait ovat ihmisten säätämien lakien tapaan jotain ulkopuolelta määrättyä ja aineesta irrallista. Ja "jonkun" (lue: minun palvoman Jumalan) on täytynyt ne erikseen asettaa ja määrätä eikä vain seurausta siitä, että aine ja energia on sellaista kuin on.

Uskovaisten omat ilmaisut ovat enimmäkseen sellaisia, että niillä ei ole konkreettista sisältöä: jumala, sielu, taivas, kolmiyhteys jne.

• Anonyymi
      UUSI

Päätön väite.
      Jos olisi, joku "korein voima", niin miksi siitä ei olisi mitään havaintoa eikä todistetta?
      Eikö juuri korkein ja vaikuttavin voima olisi kaikista helpoiten havaittavissa?

Mitä voimme päätellä siitä, että "korkeimmast voimasta" on yhtä paljon havaintoja kuin "olemattomimmasta voimasta"?

• Anonyymi
      UUSI

Monet asiat elämässä ovat fiktiota. Ei siinä muukaan fiktio enää kovin tunnu

• Anonyymi
      UUSI

Teistit uskovat, ateistit eivät usko. Kyse ei ole tiedosta, vaan uskosta.

• Anonyymi
        UUSI

Teistit uskovat vaikka ei ole mitään perustetta uskoa.
        Ateistit eivät usko, koska ei ole mitään perustetta uskoa.

• Anonyymi
      UUSI

Pieraisin Näsinneulassa. Se oli korkeampaa voimaa. Tornihississä se olisi ollut matalampaa voimaa.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä pierun voima on korkeimmillaan juuri hississä pieraistessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1764
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe