https://www.apu.fi/artikkelit/sahkoauton-palo-harvinainen-mutta-arvaamaton-tama-vakava-riski
ei uskota ennenkuin joku perhe käristyy?
Etenkin akun kaasuräjähdykset ovat aiheuttaneet vakavia vaaratilanteita
2
52
Vastaukset
- Anonyymi
Kuitenkin polttomoottoriautoja palaa Suomessa huomattavasti enemmän.
"Suomessa sattuu vuosittain noin 2 000 ajoneuvopaloa. Näistä suurin osa on henkilöautoja, mutta myös kuorma- ja pakettiautoja palaa vuosittain useita satoja .
Yleisimpiä syitä ajoneuvopalojen taustalla ovat:
Tekniset viat, kuten akkujen oikosulut, polttoaine- tai öljyvuodot sekä moottorin tai sähkölaitteiden viat.
Huollon laiminlyönti ja likaiset moottoritilat, jotka voivat lisätä syttymisriskiä.
Törmäykset tai kolarit, jotka voivat vaurioittaa polttoainejärjestelmää ja johtaa paloon .
Ajoneuvopalojen määrä vaihtelee vuodenajan mukaan:
Kesäkuukausina ajoneuvopaloja sattuu erityisesti, sillä lämpimät säät ja lisääntynyt ajaminen voivat nostaa moottorin lämpötilaa ja lisätä syttymisriskiä.
Talvella pakkaset voivat vaurioittaa polttoaineletkuja tai sähkölaitteita, mikä voi myös johtaa paloon ." - Anonyymi
"Yleisesti ottaen sähköautojen palot ovat harvinaisia verrattuna polttomoottoriautoihin. Esimerkiksi vuonna 2020 Tesla ilmoitti, että sen autoissa tapahtui yksi palo per 330 miljoonaa ajettua kilometriä.
Vaikka sähköautojen palot ovat harvinaisia, on tärkeää huomioida, että latauslaitteet ja -asemat voivat aiheuttaa palovaaran, erityisesti jos niitä ei käytetä oikein tai jos ne ovat huonokuntoisia. Suomessa on raportoitu ainakin kaksi tapausta, joissa sähköauton lataaminen on johtanut rakennuspaloihin .
Yhteenvetona voidaan todeta, että sähköautojen palot ovat Suomessa harvinaisia, mutta on tärkeää noudattaa valmistajien ohjeita ja huolehtia latauslaitteiden kunnosta turvallisuuden varmistamiseksi."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058237- 1125764
- 555231
- 2895206
- 783851
- 583041
- 662757
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222558Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292532- 452491