Taas tulee lisää
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/57e9f3e3-6104-47f8-99c8-e03c3472d261
Taas kaatuu huoltoasemia lisää
46
219
Vastaukset
- Anonyymi
Tankkausinvestoinneissa ei ole enää järkeä, kun maailma siirtyy pois fossiilisista.
- Anonyymi
Kärylitkun hinta nousee ja saatavuus huononee. Se osaltaa kiihdyttää polttomoottorin kuolemaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kärylitkun hinta nousee ja saatavuus huononee. Se osaltaa kiihdyttää polttomoottorin kuolemaa.
Saatavuus ei ole vähentynyt yhtään. Polttoaineiden jakelupisteiden määrä ei ole vähentynyt yhtään viime vuosina, nyt vain on siirrytty kylmäasemiin. Aivoton ja harhainen sähköautofanaatikko ei vain tätä tajua.
Polttomoottorit eivät katoa liikenteestä ainakaan 40 vuoteen vaikka mielisairas sähköautofanaatikko kuinka itkee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatavuus ei ole vähentynyt yhtään. Polttoaineiden jakelupisteiden määrä ei ole vähentynyt yhtään viime vuosina, nyt vain on siirrytty kylmäasemiin. Aivoton ja harhainen sähköautofanaatikko ei vain tätä tajua.
Polttomoottorit eivät katoa liikenteestä ainakaan 40 vuoteen vaikka mielisairas sähköautofanaatikko kuinka itkee.Sieltä tuli taas annos väärää tietoa, saatavuus on jo nimittäin heikentynyt rutkasti. Samaten polttonesteiden myynti laskee vuosi vuodelta, mutta sitähän ei mielisairas polttotrolli pysty ymmärtämään, koska aivojen kapasiteetti on niin pieni, ja harhat niin voimakkaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltä tuli taas annos väärää tietoa, saatavuus on jo nimittäin heikentynyt rutkasti. Samaten polttonesteiden myynti laskee vuosi vuodelta, mutta sitähän ei mielisairas polttotrolli pysty ymmärtämään, koska aivojen kapasiteetti on niin pieni, ja harhat niin voimakkaita.
Saatavuus ei ole vähentynyt käytännössä yhtään. Perinteiset huoltoasemat ovat muuttuneet kylmäasemiksi jo kymmenien vuosien ajan ja useimmilla paikkakunnilla on jo monta kertaa enemmän kylmäasemia kuin perinteisiä huoltoasemia.
Polttoaineiden jakelupisteitä on käytännössä sama määrä nyt kuin oli 20 vuotta sittenkin, niiden määrä ei ole vähentynyt. Ainoa muutos on ollut, että kylmäasemien määrä on lisääntynyt ja huoltoasemien määrä vähentynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatavuus ei ole vähentynyt käytännössä yhtään. Perinteiset huoltoasemat ovat muuttuneet kylmäasemiksi jo kymmenien vuosien ajan ja useimmilla paikkakunnilla on jo monta kertaa enemmän kylmäasemia kuin perinteisiä huoltoasemia.
Polttoaineiden jakelupisteitä on käytännössä sama määrä nyt kuin oli 20 vuotta sittenkin, niiden määrä ei ole vähentynyt. Ainoa muutos on ollut, että kylmäasemien määrä on lisääntynyt ja huoltoasemien määrä vähentynyt.Esimerkiksi ABC-liikenneasemia on Suomessa alle kymmenesosa siitä mitä on erilaisia kylmäasemia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatavuus ei ole vähentynyt käytännössä yhtään. Perinteiset huoltoasemat ovat muuttuneet kylmäasemiksi jo kymmenien vuosien ajan ja useimmilla paikkakunnilla on jo monta kertaa enemmän kylmäasemia kuin perinteisiä huoltoasemia.
Polttoaineiden jakelupisteitä on käytännössä sama määrä nyt kuin oli 20 vuotta sittenkin, niiden määrä ei ole vähentynyt. Ainoa muutos on ollut, että kylmäasemien määrä on lisääntynyt ja huoltoasemien määrä vähentynyt.Saatavuus on jo alkanut heikkenemään, kun taas sähköverkko ja sähkön tuotanto vain kasvavat.
Kun polttonesteiden kysyntä alkaa yhä kiihtyvää tahtia vähenemään, niin romahdus tankkauspisteiden määrässä tulee olemaan nopea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatavuus on jo alkanut heikkenemään, kun taas sähköverkko ja sähkön tuotanto vain kasvavat.
Kun polttonesteiden kysyntä alkaa yhä kiihtyvää tahtia vähenemään, niin romahdus tankkauspisteiden määrässä tulee olemaan nopea."Kun polttonesteiden kysyntä alkaa yhä kiihtyvää tahtia vähenemään, niin romahdus tankkauspisteiden määrässä tulee olemaan nopea."
Tuo "nopea" romahdus tulee kestämään yli 40 vuotta vaikka harhainen sähköautofanaatikko kuinka itkee. Sähköautojen myyntien kasvukin päättyi jo 2 vuotta sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun polttonesteiden kysyntä alkaa yhä kiihtyvää tahtia vähenemään, niin romahdus tankkauspisteiden määrässä tulee olemaan nopea."
Tuo "nopea" romahdus tulee kestämään yli 40 vuotta vaikka harhainen sähköautofanaatikko kuinka itkee. Sähköautojen myyntien kasvukin päättyi jo 2 vuotta sitten.Eikä tällä muutaman prosentin sähköautokannalla ole suurtakaan merkitystä polttoaineiden myyntiin (ladattavat hybridit eivät ole sähköautoja joten niitä ei lasketa). Etenkin kun raskas liikenne kulkee lähes pelkästään polttoaineilla ja tulee kulkemaan polttoaineilla vielä kymmeniä vuosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun polttonesteiden kysyntä alkaa yhä kiihtyvää tahtia vähenemään, niin romahdus tankkauspisteiden määrässä tulee olemaan nopea."
Tuo "nopea" romahdus tulee kestämään yli 40 vuotta vaikka harhainen sähköautofanaatikko kuinka itkee. Sähköautojen myyntien kasvukin päättyi jo 2 vuotta sitten.Ihan typeriä horinoita polttopelleltä taas. Sähköautojen (+ ladattavat hybridit) määrä on jo useita vuosia kasvanut sellaisella tahdilla, että polttonesteiden kysyntä tulee aivan satavarmasti merkittävästi vähemään jo viiden vuoden sisällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan typeriä horinoita polttopelleltä taas. Sähköautojen ( ladattavat hybridit) määrä on jo useita vuosia kasvanut sellaisella tahdilla, että polttonesteiden kysyntä tulee aivan satavarmasti merkittävästi vähemään jo viiden vuoden sisällä.
Suomessa sähköautojen myyntien kasvu päättyi jo 2 vuotta sitten. Nyt myydään sähköautoja saman verran kuin vuonna 2023, ei yhtään sen enempää.
"polttonesteiden kysyntä tulee aivan satavarmasti merkittävästi vähemään jo viiden vuoden sisällä."
Jos huomioidaan kaikki ammattiliikenne mukaan niin polttoaineiden myynti vähenee korkeintaan muutaman prosentin viidessä vuodessa. Valtaosa liikenteestä kulkee polttomoottoreilla myös vuonna 2040. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa sähköautojen myyntien kasvu päättyi jo 2 vuotta sitten. Nyt myydään sähköautoja saman verran kuin vuonna 2023, ei yhtään sen enempää.
"polttonesteiden kysyntä tulee aivan satavarmasti merkittävästi vähemään jo viiden vuoden sisällä."
Jos huomioidaan kaikki ammattiliikenne mukaan niin polttoaineiden myynti vähenee korkeintaan muutaman prosentin viidessä vuodessa. Valtaosa liikenteestä kulkee polttomoottoreilla myös vuonna 2040.Sieltä taas annos puhdasta trollausta ja valhetta. Ei tuollainen surkea mussutus ansaitse mitään kummepaa vastausta. Mutta asiasta kiinnostuneet voivat tästä(kin) katsoa mikä on totuus:
"Sähköautojen markkinaosuus jatkoi kasvuaan – ladattavien henkilöautojen määrä Suomen autokannassa kasvoi yli 300 000 kappaleen
Vuoden 2025 ensimmäisen kvartaalin lopussa ladattavien henkilöautojen osuus autokannasta oli 11,2 %. Sähköautot yleistyvät vauhdilla. Pelkästään sähköllä toimivien akkusähköautojen osuus kvartaalin ensirekisteröinneistä oli 33,8 %, joka on lähes 8 %-yksikköä enemmän kuin vuosi sitten. Lisäksi lataushybridien osuus ensirekisteröinneistä oli 21,6 %."
https://energia.fi/tiedotteet/sahkoautojen-markkinaosuus-jatkoi-kasvuaan-ladattavien-henkiloautojen-maara-suomen-autokannassa-kasvoi-yli-300-000-kappaleen/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltä taas annos puhdasta trollausta ja valhetta. Ei tuollainen surkea mussutus ansaitse mitään kummepaa vastausta. Mutta asiasta kiinnostuneet voivat tästä(kin) katsoa mikä on totuus:
"Sähköautojen markkinaosuus jatkoi kasvuaan – ladattavien henkilöautojen määrä Suomen autokannassa kasvoi yli 300 000 kappaleen
Vuoden 2025 ensimmäisen kvartaalin lopussa ladattavien henkilöautojen osuus autokannasta oli 11,2 %. Sähköautot yleistyvät vauhdilla. Pelkästään sähköllä toimivien akkusähköautojen osuus kvartaalin ensirekisteröinneistä oli 33,8 %, joka on lähes 8 %-yksikköä enemmän kuin vuosi sitten. Lisäksi lataushybridien osuus ensirekisteröinneistä oli 21,6 %."
https://energia.fi/tiedotteet/sahkoautojen-markkinaosuus-jatkoi-kasvuaan-ladattavien-henkiloautojen-maara-suomen-autokannassa-kasvoi-yli-300-000-kappaleen/Ladattavissa hybrideissä on polttomoottori joten ne eivät ole sähköautoja. Ja edelleen tosiasia on, että sähköautojen myyntimäärät eivät ole kasvanut 2 vuoteen eikä tuo tekstisi sitä muuta. Uusia sähköautoja myydään nyt jopa vähemmän kuin vuonna 2023.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattavissa hybrideissä on polttomoottori joten ne eivät ole sähköautoja. Ja edelleen tosiasia on, että sähköautojen myyntimäärät eivät ole kasvanut 2 vuoteen eikä tuo tekstisi sitä muuta. Uusia sähköautoja myydään nyt jopa vähemmän kuin vuonna 2023.
Älykääpiömäinen mussutushan ei muuta sitä, että plugarit vähentävät osaltaan polttonesteiden kulutusta. Plugari ottaa jopa akun ollessa tyhjä jarrutusenergiat talteen, ja bensaa palaa vähemmän.
Sähköautojen myynti kasvaa jatkuvasti, eikä typerä inttämisesi ja valehtelusi asiaa miksikään muuta. Myös käytettynä maahantuodut alkavat olla lähes kaikki täyssähköjä tai plugareita.
Polttonesteiden kulutus tulee laskemaan, ja lasku tulee vain vuosi vuodelta kiihtymään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älykääpiömäinen mussutushan ei muuta sitä, että plugarit vähentävät osaltaan polttonesteiden kulutusta. Plugari ottaa jopa akun ollessa tyhjä jarrutusenergiat talteen, ja bensaa palaa vähemmän.
Sähköautojen myynti kasvaa jatkuvasti, eikä typerä inttämisesi ja valehtelusi asiaa miksikään muuta. Myös käytettynä maahantuodut alkavat olla lähes kaikki täyssähköjä tai plugareita.
Polttonesteiden kulutus tulee laskemaan, ja lasku tulee vain vuosi vuodelta kiihtymään."Älykääpiömäinen mussutushan ei muuta sitä, että plugarit vähentävät osaltaan polttonesteiden kulutusta. Plugari ottaa jopa akun ollessa tyhjä jarrutusenergiat talteen, ja bensaa palaa vähemmän."
Bensaa palaa vähemmän, mutta bensaa kuluu silti, joten plugari on polttomoottoriauto.
"Sähköautojen myynti kasvaa jatkuvasti, eikä typerä inttämisesi ja valehtelusi asiaa miksikään muuta. Myös käytettynä maahantuodut alkavat olla lähes kaikki täyssähköjä tai plugareita."
Uusissa autoissa kasvu päättyi jo 2 vuotta sitten ja nyt uusia sähköautoja myydään vähemmän kuin vuonna 2023. Tämän näkee helposti tilastoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Älykääpiömäinen mussutushan ei muuta sitä, että plugarit vähentävät osaltaan polttonesteiden kulutusta. Plugari ottaa jopa akun ollessa tyhjä jarrutusenergiat talteen, ja bensaa palaa vähemmän."
Bensaa palaa vähemmän, mutta bensaa kuluu silti, joten plugari on polttomoottoriauto.
"Sähköautojen myynti kasvaa jatkuvasti, eikä typerä inttämisesi ja valehtelusi asiaa miksikään muuta. Myös käytettynä maahantuodut alkavat olla lähes kaikki täyssähköjä tai plugareita."
Uusissa autoissa kasvu päättyi jo 2 vuotta sitten ja nyt uusia sähköautoja myydään vähemmän kuin vuonna 2023. Tämän näkee helposti tilastoista.Ja ne plugarit edelleenkin tosiaan vähentää sitä kulutusta, ja (täys)sähköautoja myydään jatkuvasti aina vaan enemmän ja enemmän. Asiat näkee helposti tosiaan tilastoista, joten suotta valehtelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ne plugarit edelleenkin tosiaan vähentää sitä kulutusta, ja (täys)sähköautoja myydään jatkuvasti aina vaan enemmän ja enemmän. Asiat näkee helposti tosiaan tilastoista, joten suotta valehtelet.
Ja silti sähköautojen ensirekisteröintejä on vähemmän kuin vuonna 2023. Ei mitään kasvua pariin vuoteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti sähköautojen ensirekisteröintejä on vähemmän kuin vuonna 2023. Ei mitään kasvua pariin vuoteen.
Eikä täyssähköautojen osuus ensirekisteröinneistäkään ole kasvanut 2 vuoteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä täyssähköautojen osuus ensirekisteröinneistäkään ole kasvanut 2 vuoteen.
Kyllä se vaan sähköautojen osuus autokannasta kasvaa yhä kiihtyvää tahtia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se vaan sähköautojen osuus autokannasta kasvaa yhä kiihtyvää tahtia.
Ja sitten siirryit eri tilastoon. Eikä sähköautojen osuus autokannasta kasva kiihtyvää tahtia vaan tuo oli hatusta keksimäsi vale.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltä taas annos puhdasta trollausta ja valhetta. Ei tuollainen surkea mussutus ansaitse mitään kummepaa vastausta. Mutta asiasta kiinnostuneet voivat tästä(kin) katsoa mikä on totuus:
"Sähköautojen markkinaosuus jatkoi kasvuaan – ladattavien henkilöautojen määrä Suomen autokannassa kasvoi yli 300 000 kappaleen
Vuoden 2025 ensimmäisen kvartaalin lopussa ladattavien henkilöautojen osuus autokannasta oli 11,2 %. Sähköautot yleistyvät vauhdilla. Pelkästään sähköllä toimivien akkusähköautojen osuus kvartaalin ensirekisteröinneistä oli 33,8 %, joka on lähes 8 %-yksikköä enemmän kuin vuosi sitten. Lisäksi lataushybridien osuus ensirekisteröinneistä oli 21,6 %."
https://energia.fi/tiedotteet/sahkoautojen-markkinaosuus-jatkoi-kasvuaan-ladattavien-henkiloautojen-maara-suomen-autokannassa-kasvoi-yli-300-000-kappaleen/"Pelkästään sähköllä toimivien akkusähköautojen osuus kvartaalin ensirekisteröinneistä oli 33,8 %, joka on lähes 8 %-yksikköä enemmän kuin vuosi sitten"
Ja sama kuin vuonna 2023. Ei kuulosta niin hyvältä jos vertaa vuoteen 2023. Mutta toimittajat ovatkin valehtelun ammattilaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten siirryit eri tilastoon. Eikä sähköautojen osuus autokannasta kasva kiihtyvää tahtia vaan tuo oli hatusta keksimäsi vale.
Sähköautojen osuus autokannasta kasvaa lähes eksponentiaalisesti, eikä nyyhkimisesi auta siihen mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen osuus autokannasta kasvaa lähes eksponentiaalisesti, eikä nyyhkimisesi auta siihen mitään.
Ei tuossa tilastossa näy mitään eksponentiaalista kasvua. Eikä voikaan näkyä, koska ensirekisteröinneissä sähköautojen kasvu on päättynyt.
- Anonyymi
Siirtyminen perinteisistä huoltoasemista kylmäasemiin alkoi varmaan jo 40 vuotta sitten. Aivokuollut sähköautofanaatikko ei vain ole tätä huomannut. Polttoainejakeluasemien määrä ei ole vähentynyt viime vuosina, ne on vain muuttuneet kylmäasemiksi.
- Anonyymi
Jopa vähä-älyisten idioottienkin kannattaisi miettiä, että mitä huoltoasemien muuttuminen kylmäasemiksi kertoo polttonesteen jakelun kannattavuudesta. Ja kylmäasematkin alkavat siis häviämään alkaen syrjäisemmistä paikoista, mutta typerä polttoaasi ei pysty tajuamaan, että sähköä saa tulevaisuudessakin kaikkialta (mutta polttonesteitä ei pian mistään).
- Anonyymi
Ei tuo mitään kerro polttoaineiden jakelun kannattamattomuudesta vaan myymälän ja ravintolan kannattamattomuudesta. Jos polttoaineiden jakelu olisi kannattamatonta niin kylmäasemaa ei jätettäisi. Typerä sähköautofanaatikko ei vain tätä tajua.
Lisäksi huoltoasemien muuttuminen kylmäasemiksi alkoi jo 80-luvulla. Oikein pienillä paikkakunnilla huoltoasemat lopetettiin jo yli 20 vuotta sitten ja nyt jakelua on vain kylmäasemilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo mitään kerro polttoaineiden jakelun kannattamattomuudesta vaan myymälän ja ravintolan kannattamattomuudesta. Jos polttoaineiden jakelu olisi kannattamatonta niin kylmäasemaa ei jätettäisi. Typerä sähköautofanaatikko ei vain tätä tajua.
Lisäksi huoltoasemien muuttuminen kylmäasemiksi alkoi jo 80-luvulla. Oikein pienillä paikkakunnilla huoltoasemat lopetettiin jo yli 20 vuotta sitten ja nyt jakelua on vain kylmäasemilla.Kyllä se kertoo juuri jakelun käymisestä pikkuhiljaa kannattamattomaksi. Ja lopulta käy ne kylmäasematkin kannattamattomiksi. Yritä kestää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se kertoo juuri jakelun käymisestä pikkuhiljaa kannattamattomaksi. Ja lopulta käy ne kylmäasematkin kannattamattomiksi. Yritä kestää.
Siis jos kahvila lopetetaan ja polttoaineiden jakelua ei niin polttoaineiden jakelu ei kannata. Sinun logiikkasi on suorastaan idiotismin huippu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis jos kahvila lopetetaan ja polttoaineiden jakelua ei niin polttoaineiden jakelu ei kannata. Sinun logiikkasi on suorastaan idiotismin huippu.
Siis idioottihan kuvittelee että se kahvinjuonti on vähentynyt...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis idioottihan kuvittelee että se kahvinjuonti on vähentynyt...
Kahvinjuonti huoltoasemilla on vähentynyt. Miksi maksaa ylihintaa huoltoaseman paskasta kahvista? Yhä useammat tekevät kahvinsa mieluiten itse ja monilla on termoskin mukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahvinjuonti huoltoasemilla on vähentynyt. Miksi maksaa ylihintaa huoltoaseman paskasta kahvista? Yhä useammat tekevät kahvinsa mieluiten itse ja monilla on termoskin mukana.
Ja mussun mussun. Koita nyt vaan jaksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mussun mussun. Koita nyt vaan jaksaa.
Edelleenkin, valtaosa käy vain tankkaamassa autonsa huoltoasemalla eikä mene kahville tai muutenkaan huoltoaseman sisälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkin, valtaosa käy vain tankkaamassa autonsa huoltoasemalla eikä mene kahville tai muutenkaan huoltoaseman sisälle.
Ja silti se huoltoasemien kaatuminen johtuu juuri siitä, että polttonesteen myynti on käymässä aina vaan vähemmän kannattavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti se huoltoasemien kaatuminen johtuu juuri siitä, että polttonesteen myynti on käymässä aina vaan vähemmän kannattavaksi.
Ei, vaan kahvilan ja myymälän pitäminen on tullut kannattamattomaksi. Sen takia huoltoasemia suljettiin jo 1980-luvulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan kahvilan ja myymälän pitäminen on tullut kannattamattomaksi. Sen takia huoltoasemia suljettiin jo 1980-luvulla.
Kahvilan ja myymälän pitäminen attraktorina käy mahdottomaksi juuri koska polttonesteen myynnin kannattavuus on käynyt erittäin heikoksi. Koita vaan jaksaa elää näiden faktojen kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahvilan ja myymälän pitäminen attraktorina käy mahdottomaksi juuri koska polttonesteen myynnin kannattavuus on käynyt erittäin heikoksi. Koita vaan jaksaa elää näiden faktojen kanssa.
Taloudesta mitään tietämätön sähköautofanaatikko jauhaa taas paskaa. Jos kahvila ja myymälä lopetetaan, mutta polttoaineiden myyntiä ei niin polttoaineiden myynti on kannattavaa.
Etkä sinä osaa selittää sitä, että huoltoasemia lopetettiin suuressa määrin jo 1980- ja 1990-luvuilla kauan ennen sähköautoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taloudesta mitään tietämätön sähköautofanaatikko jauhaa taas paskaa. Jos kahvila ja myymälä lopetetaan, mutta polttoaineiden myyntiä ei niin polttoaineiden myynti on kannattavaa.
Etkä sinä osaa selittää sitä, että huoltoasemia lopetettiin suuressa määrin jo 1980- ja 1990-luvuilla kauan ennen sähköautoja.Tämä sinun mistään mitään tietämätön sössötyksesi ei johda mihinkään. Fakta on se, että polttonesteiden myynti käy yhä kannattamattomammaksi, kunnes se piakkoin loppuu kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä sinun mistään mitään tietämätön sössötyksesi ei johda mihinkään. Fakta on se, että polttonesteiden myynti käy yhä kannattamattomammaksi, kunnes se piakkoin loppuu kokonaan.
Eikä polttonesteiden myynti lopu ainakaan 40 vuoteen. Ja jos synteettiset polttoaineet tulevat suosituiksi niin niiden jakelu ei lopu silloinkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä polttonesteiden myynti lopu ainakaan 40 vuoteen. Ja jos synteettiset polttoaineet tulevat suosituiksi niin niiden jakelu ei lopu silloinkaan.
Polttonesteiden myynti on jo hyvän aikaa ollut huonosti kannattavaa, ja kysynnän romahtaessa loppu tulee äkkiä. Synteettisille polttonesteille on marginaalisesti kysyntää, eikä tuokaan oljenkortesi ole minkään arvoinen.
"Katetta pelkästä polttoaineiden myynnistä on tänä päivänä Yli-Kesäniemen mukaan hankalaa saada.
– Fossiilisia polttoaineita karsitaan ja kysyntä tulee jatkossa laskemaan. Kannattavuus on ollut polttoaineissa huono jo pitkään."
https://yle.fi/a/3-12537620
Tuo siis jo vuonna 2022. Koita jaksaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttonesteiden myynti on jo hyvän aikaa ollut huonosti kannattavaa, ja kysynnän romahtaessa loppu tulee äkkiä. Synteettisille polttonesteille on marginaalisesti kysyntää, eikä tuokaan oljenkortesi ole minkään arvoinen.
"Katetta pelkästä polttoaineiden myynnistä on tänä päivänä Yli-Kesäniemen mukaan hankalaa saada.
– Fossiilisia polttoaineita karsitaan ja kysyntä tulee jatkossa laskemaan. Kannattavuus on ollut polttoaineissa huono jo pitkään."
https://yle.fi/a/3-12537620
Tuo siis jo vuonna 2022. Koita jaksaa.Ja silti fakta on, että suomalaiset ajavat polttomoottoriautoilla myös vuonna 2050 eikä polttoaineiden jakelu lopu. Siksi synteettisille polttoaineille riittää paljon kysyntää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti fakta on, että suomalaiset ajavat polttomoottoriautoilla myös vuonna 2050 eikä polttoaineiden jakelu lopu. Siksi synteettisille polttoaineille riittää paljon kysyntää.
No nuo nyt ovat pelkkiä säälittäviä valheita eivätkä lainkaan mitään faktoja. Näille houreillesi on hauska sitten nauraa jo kauan ennen vuotta 2050, että kiitos nauruista vaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nuo nyt ovat pelkkiä säälittäviä valheita eivätkä lainkaan mitään faktoja. Näille houreillesi on hauska sitten nauraa jo kauan ennen vuotta 2050, että kiitos nauruista vaan...
On helppo laskea tilastoista, että polttiksilla ajetaan vielä kymmeniä vuosia. Nimittäin autojen keski-ikä vain kasvaa kuten myös romutusikä. Nyt ostetulla polttiksella ajetaan yli 30 vuotta. Sähköautojen menekki ei ole niin suurta että se olisi estänyt uusien autojen kaupan tuhoakaan. Sähköautojen myyntien kasvu on pysähtynyt lopullisesti.
- Anonyymi
Kyse on Kaakkois-Suomesta ja siitä, että raja on kiinni. Valtava osa asiakkaista on kadonnut ties kuinka pitkäksi aikaa....
- Anonyymi
Jos ja kun kahvista + juustosämpylästä joutuu maksamaan kymmenisen euroa, niin eipä pahemmin kiinnosta poiketa sisälle.
- Anonyymi
Huoltoasema = asema, jossa huolletaan autoja. Sellaisella minäkin olen ollut nuorena niin bensaletkun jatkeena, kuin kassallakin sekä myös huolto- ja rengastöissä.
Huoltoasemat alkoivat vähentyä jo 80-luvulla ja 90-luvun loppupuolella ne alkoivat olla vähissä.
Asutaan Itä-Suomessa ja mieleen tulee enää yksi ainoa oikea huoltoasema, eli 80 km meiltä oleva Kesälahden Villalan Neste. - Anonyymi
Antaa kaatua. 5 kilsan säteellä löytyy vielä 4 asemaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun302846Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081837Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171810- 171424
Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si731340- 241255
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431248Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?771169- 311028
UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa971007