Voitonpäivä

Anonyymi-ap

Puuttumatta voitonpäivän juhlintaan maailmassa, brittitutkija ehdotti että myös Suomen pitäisi juhlia sitä. Ei. Juuri saksalaiset auttoivat Suomea kesällä 1944 lopputaisteluissa Karjalan Kannaksella. Muuten kohtalomme olisi ollut sama kuin Baltian maiden. Nyt venäläiset ovat hioneet tekstin pois kivestä Ihantalassa. Ovat sellaisia ystäviä. Ei saanut UKK korvauksia Saksalta sodan tuhoista. Saksalaiset laskivat rahassa mitä he auttoivat Suomea sodan aikana. Että sillälailla.

4

125

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Talvisodassa britit olivat ainoitajotja suunnitteli Suomen avustamista, tosin itsekkäistä syistä. Neuvostovenäjän liittolainen Natsisaksa esti Suomea saamasta apua mm Italiasta.
      Loppujen lopuksi Suomi pelasi huonot korttinsa ( = venäläisten naapuruus) parhaalla mahdollisella tavalla eikä tullut miehitetyksi.

• Anonyymi

Ehkäpä Ruotsiltakin tuli jotain apuja...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkäpä Ruotsiltakin tuli jotain apuja...

Tuli ja paljonkin auttoivat mm. Ruotsin ilmavoimat avusti Suomea paljon. Mikä tuli itselle yllätyksenä reilu vuosi sitten, ku näin YLE areenasta dokumentin tästä. Tämän päivän Hesarista luin ison jutun Tehtaankadun Voitonpäivän juhlinnasta ja siitä, miten jotkut suomalaiset olivat voiton päivää siellä juhlineet?

Minusta heidän pitäisi hävetä, mutta näköjään suomalaisissakin on joukko ihmisiä, jotka kokevat Venäjän kokeneen vääryyttä ja että Venäjän oikeuksia olisi poljettu liikaa ja siksi heillä olisi ollut muka oikeus hyökätä Ukrainaan? Syyllistivät Yhdysvaltoja kaikesta tästä, mitä Ukrainassa nyt tapahtuu?

Venäjä ei huomaa omassa tekemisessä mitään vikaa? Jos osaisivat käyttäytyä oikein eikä alistaen pienempiä valtioita niin ehkä heilläkin olisi paremmat oltavat Euroopan kyljessä, mutta kun ovat sössineet pelikentän sellaiseksi, että kaikilla on heistä samanlainen mielikuva, ettei heihin voi luottaa ja toimivat arvaamattomasti.

Venäjä omalla käytöksellään pilaa omat mahdollisuutensa, koska polttavat sillat takanaan, jolloin kuka heidän kanssaan haluaa silloin toimia. Tuntuu, että kaikki kanssakäyminen heidän kanssaan on enemmän kulissipeliä? Ei läsnä olevaa, eikä faktoihin perustuvaa.

• Anonyymi

Ilman Saksan apua Suomen kohtalo olisi ollut sama kuin Baltian maiden. Det är sant.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1836
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      106
      931
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      721
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe