Ajoakun SoH-arvo oli yli 580 000 kilometrin jälkeen peräti 87,7 prosenttia. Kyseinen akku toimi siis vielä aivan erinomaisesti tässäkin vaiheessa.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/428997e7-9dbf-4536-9b63-3fc73550e1de
Lähes 600 000 kilometriä ajetun sähköauton akku oli erinomaisessa kunnossa.
49
419
Vastaukset
- Anonyymi
Carscoops laski, että polttomoottoriautolla tuon noin 660 000 kilometrin taittaminen olisi maksanut yli 18 000 euroa enemmän.
- Anonyymi
Se on kallista tuo vanhanaikaisella autolla ajaminen.
- Anonyymi
Tuon matkan taittamiseen tarvitaan keskimäärin 2 polttomoottoriautoa. Toinen huvittava vertausn tämä koomaan vajonneen Teslan henkiin herättäminen, autohan pienellä kikkailulla tosiaan heräsi eloon ja oliko siellä ajoakun kapasiteettikin vielä 430 km-450km. . Pahoiteltiin, että vanhaan 700000 ajettuun polttomoottoriautoon olisi päässyt avaimella sisään. Se tosin jäi jutussa epäselväksi, miksi paalausjonossa olevaan polttisromuun pitäisi päästä sisälle.
- Anonyymi
Samaisen sähköauton arvo aleni vähintään 46000 euroa. Jotkut kokevat silti säästäneensä. Puoli miljoonaa ajettu diisselimersu on vielä kauppatavaraa, mutta kuka haluaa ostaa puoli miljoonaa ajetun patteriauton?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaisen sähköauton arvo aleni vähintään 46000 euroa. Jotkut kokevat silti säästäneensä. Puoli miljoonaa ajettu diisselimersu on vielä kauppatavaraa, mutta kuka haluaa ostaa puoli miljoonaa ajetun patteriauton?
Olihan taas sitä ihtiään tuo kommenttisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olihan taas sitä ihtiään tuo kommenttisi.
Jos et ole hupiukko, kerrot perustelun näkemyksellesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et ole hupiukko, kerrot perustelun näkemyksellesi.
Diesel romu on arvoton ja hajalla, sähköauto on tuossa vaiheessa taas vasta sisäänajettu, kun akun kapasiteettikin n. 90 %.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et ole hupiukko, kerrot perustelun näkemyksellesi.
Putoaa se vastaavan polttiksenkin arvo, ja korkeintaan enemmän isoilla kilsoilla, koska sähköautolla on paljon ajettunakin vielä arvoa, kuten tämäkin uutinen osoittaa.
- Anonyymi
99% varmuudella moottori on uusittu ..yksikään kestovoideltu laakeri ei kestä noin pitkään..
- Anonyymi
Jos olisi. niin se kyllä kerrottaisiin. Se on sinun kuvitelmasi.
- Anonyymi
hah...ioniq foorumilla on ihan hyviä kuvia sähkömootorista ja laakereista,,hi hi..
- Anonyymi
Ei polttisfanaatikko usko, ei sitäkään, että Toyotan moottori hajoaa 850 kilometrin jälkeen. Ei sellainen, joka ei osaa kaataa vettä saappaasta, vaikka pohjassa olisi ohjeet mitään usko. Hän korjailee ilokseen sitä 40 vuotta vanhaa romuaan.
- Anonyymi
Sitten pitää ajaa vielä toisetkin 600 000 km.
Ajoakun kunnon voisi tarkastaa seuraavan kerran 1,2 miljoonan kilometrin kodalla. - Anonyymi
Olipa JÄRKYTTÄVÄ uutinen.
- Anonyymi
Lukekaaham tuota aloituksen tekstiä.
- Anonyymi
Siinäpä teksti valehtelijoille.
- Anonyymi
Näitä juttuja. joissa sähköautojen akut kestävät loputtomasti, ovat lehdet täynnä. Niistä on nyt kokemusta.
- Anonyymi
Oikeat tiedot akuista ja rekisteröintimäärät ovat tärkeitä.
- Anonyymi
Itsensä suggeroinut ei tiedä tiedosta. Kuvitelma riittää.
- Anonyymi
Lehdet ovat täynnä tietoa kokemuksesta ja tutkimuksesta, että akut kestävät loputtomasti.
- Anonyymi
Suomessa 400-500 tkm on auton korille jo liikaa eikä tulevaisuus tuo parannusta, kun uusia autoja ei enää edes ruostesuojata.
- Anonyymi
Monet ruostesuojaavat autoaan erikseen. Lisäksi ruostetta voi ehkäistä puhdistamalla autoaan ja pitämällä autostaan huolta. Lisäksi Suomessa monevat ovat ajaneet autollaan paljon enemmän kuin 500 tkm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet ruostesuojaavat autoaan erikseen. Lisäksi ruostetta voi ehkäistä puhdistamalla autoaan ja pitämällä autostaan huolta. Lisäksi Suomessa monevat ovat ajaneet autollaan paljon enemmän kuin 500 tkm.
Kuka ruostesuojaa työsuhde- tai leasingauton tai jos aikoo pitää omistusautoaan alle 5 vuotta. Näkis vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka ruostesuojaa työsuhde- tai leasingauton tai jos aikoo pitää omistusautoaan alle 5 vuotta. Näkis vaan.
Vaihtoautohalleissa ei näy jälkisuojattuja sähköautoja, ei tuontiautoja eikä Suomeen uutena rekisteröiyyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet ruostesuojaavat autoaan erikseen. Lisäksi ruostetta voi ehkäistä puhdistamalla autoaan ja pitämällä autostaan huolta. Lisäksi Suomessa monevat ovat ajaneet autollaan paljon enemmän kuin 500 tkm.
Liioittelet vahvasti, hyvin harva teettää jälkikäteen autoon ruostesuojauksen. Mikä ihan ymmärrettävää, koska uuden auton ostaja ei siitä hyödy yhtään mitään.
Samoin joillain autoyksilöillä ajetaan yli 500 tkm, mutta huomattavan iso osa autoista päätyy paaliin ennen kuin niihin ehtii se 500 tkm tulla mittariin.
- Anonyymi
Suomessa on turha edes haaveilla 600 tkm kestosta niin auton korille, alustalle, sähkötekniikalle kuin akullekin.
- Anonyymi
Kyllä se kestää tuolla suolasohjossakin, kun ajetaan vuosittain paljon.
- Anonyymi
Suomen rankoissa olosuhteissa ainoastaan Toyotat kestävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen rankoissa olosuhteissa ainoastaan Toyotat kestävät.
Eniten ruostuva merkki, tiesuola...
- Anonyymi
"Eteläkorealainen Lee Young-Heum ajoi uutena ostamallaan Hyundai Ioniq 5 -sähköautolla uskomattomat 580 000 kilometriä vain kahden vuoden ja yhdeksän kuukauden aikana."
33 kuukautta.
990 päivää.
585 kilometriä jokaisena päivänä.
"Lee työskenteli myyntiedustajana ja teki jatkuvasti pitkiä työmatkoja."
Jos tuosta otetaan viikonloput pois, niin 890km jokainen työpäivä.
Mitä työtä tekee myyntiedustaja, joka ajaa 890km jokainen työpäivä...? - Anonyymi
Siinä on kokemusperäistä tietoa.
- Anonyymi
Suomen olosuhteissa ei akuilla ajella 600 tkm. Se on varmaa se.
- Anonyymi
Millään autolla ei juurikaan ajeta Suomessa 600.000km.
99% kaikista autosiat paalataan ennen sitä. Tyhmä kommentti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millään autolla ei juurikaan ajeta Suomessa 600.000km.
99% kaikista autosiat paalataan ennen sitä. Tyhmä kommentti.Patteri-Terojen esimerkit ovat aina ulkomailta ja kilometrit rullattu 40 kertaa nopeammin kuin keskiverto autoilijan vuosisuorite. Rekka-auton kuskillakin kestäisi 6 vuotta rullata 600 tkm. Kannattaa pohtia miksi esimerkit ovat aina näitä nopeasti rullattuja. Miksi eivät tarkastele vaikka ensimmäisiä Tesloja ja näiden kokonaiskuluja.
- Anonyymi
Seisota sitä akkua 10 vuotta ja tule sitten kertomaan kunka on uudenveroisessa kunnossa, kun ei ole käytettykään.
- Anonyymi
10 vuotta seisotettu polttolelu ei ole sekään uudenveroisessa kunnossa. Kuka ostaa auton seisotettavaksi?
- Anonyymi
Saksalaisen ennätys-Teslan ajomoottoreita on lisäksi vaihdettu ja korjattu jo kymmenkunta kertaa – eli laskennallisesti noin 180 000 kilometrin välein.
- Anonyymi
Oliko peräti 40-vuotiaan kunnossa?
- Anonyymi
Siinä tietoa akkuvalehtelun sijaan.
- Anonyymi
Erittäin lyhyt käyttöaika. Muille tiedoksi että vain 2 vuotta. Akkujen kennojen kunto heikkenee myös vuosien takia sekä sähköliitosten hapettumat, voimansiirtoon tulee eteen korjattavaa.
jne. Katsotaan miten tuollainen samanlainen auto on 15 vuoden jälkeen vaikka olisi 100 000km, 200 000km ajettu. Mikä on täydellä akulla ajomatka ja miten se varaa. Monia muita asioita.
Kävin eilen hakemassa leiman vuoden 2003 vw golfiin. Auto ei eroa siitä kun tästä piti maksaa käteistä 21-22 000 eur. Samat km voi ajaa, ja yhtä laadukkaasti.
Tälläisen golfiin mennyt kaikkiin huoltoihin ja korjauksiin yhteensä vain hieman yli 1000 euroa.- Anonyymi
Maailman lehdet ovat täynnä positiivista tietoa akkujen kestävyydestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailman lehdet ovat täynnä positiivista tietoa akkujen kestävyydestä.
Ja sekös syö trollia rotan lailla.
Suomalaiset ovat ottaneet sähköautot suosikikseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sekös syö trollia rotan lailla.
Suomalaiset ovat ottaneet sähköautot suosikikseen.Suurin osaTäyssähköautoista rekisteröidään Leasin tai muihin Yritysten käyttöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osaTäyssähköautoista rekisteröidään Leasin tai muihin Yritysten käyttöön.
Mitä sitten?
- Anonyymi
Kyllä polttomoottoriautolla esim. Corollalla 1985 pääsee likemmäs miljoonan ja joka vuosi katsastus on läpihuutojuttu ja auto on, kuin uusi ja kuski on********. Ja mitä noihin VAG:gineisiin tulee, niin kansiremontti 2500€ , jakopää ketju 1500€, hihna 200€, DSG 3000-5500€. Koko paketti kansi,männänrenkaat, kampilaakerit, ja mahd uusi katalysaattori, että saa HC arvon alle 300 noin 2500-3000€ ja viikon pajalla. Tähän mennessä ei 2004-2008 VAG ei ainuttakaan 250000 ajettua saa päästöistä läpi ilman kikkailua. Juuri käyty 1,6 MPI ennen 300 ppm nyt CO% 19, HC 44. Silti auto on ruosteinen rotisko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä polttomoottoriautolla esim. Corollalla 1985 pääsee likemmäs miljoonan ja joka vuosi katsastus on läpihuutojuttu ja auto on, kuin uusi ja kuski on********. Ja mitä noihin VAG:gineisiin tulee, niin kansiremontti 2500€ , jakopää ketju 1500€, hihna 200€, DSG 3000-5500€. Koko paketti kansi,männänrenkaat, kampilaakerit, ja mahd uusi katalysaattori, että saa HC arvon alle 300 noin 2500-3000€ ja viikon pajalla. Tähän mennessä ei 2004-2008 VAG ei ainuttakaan 250000 ajettua saa päästöistä läpi ilman kikkailua. Juuri käyty 1,6 MPI ennen 300 ppm nyt CO% 19, HC 44. Silti auto on ruosteinen rotisko.
Se Corolla oli muuten aivan romu, hirveä rottelo.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se Corolla oli muuten aivan romu, hirveä rottelo.
Ja epämukava, laiska, meluisa jne.
- Anonyymi
Kestää kyllä todella hyvin akut!
- AnonyymiUUSI
Niinhän ne todellisuudessa kestää.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu771777- 591718
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3401486Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1681419Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671290Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1081269Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä621127- 601109
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin991056Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57990