Ajoakun SoH-arvo oli yli 580 000 kilometrin jälkeen peräti 87,7 prosenttia. Kyseinen akku toimi siis vielä aivan erinomaisesti tässäkin vaiheessa.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/428997e7-9dbf-4536-9b63-3fc73550e1de
Lähes 600 000 kilometriä ajetun sähköauton akku oli erinomaisessa kunnossa.
24
237
Vastaukset
- Anonyymi
Carscoops laski, että polttomoottoriautolla tuon noin 660 000 kilometrin taittaminen olisi maksanut yli 18 000 euroa enemmän.
- Anonyymi
Se on kallista tuo vanhanaikaisella autolla ajaminen.
- Anonyymi
Tuon matkan taittamiseen tarvitaan keskimäärin 2 polttomoottoriautoa. Toinen huvittava vertausn tämä koomaan vajonneen Teslan henkiin herättäminen, autohan pienellä kikkailulla tosiaan heräsi eloon ja oliko siellä ajoakun kapasiteettikin vielä 430 km-450km. . Pahoiteltiin, että vanhaan 700000 ajettuun polttomoottoriautoon olisi päässyt avaimella sisään. Se tosin jäi jutussa epäselväksi, miksi paalausjonossa olevaan polttisromuun pitäisi päästä sisälle.
- Anonyymi
99% varmuudella moottori on uusittu ..yksikään kestovoideltu laakeri ei kestä noin pitkään..
- Anonyymi
Jos olisi. niin se kyllä kerrottaisiin. Se on sinun kuvitelmasi.
- Anonyymi
hah...ioniq foorumilla on ihan hyviä kuvia sähkömootorista ja laakereista,,hi hi..
- Anonyymi
Ei polttisfanaatikko usko, ei sitäkään, että Toyotan moottori hajoaa 850 kilometrin jälkeen. Ei sellainen, joka ei osaa kaataa vettä saappaasta, vaikka pohjassa olisi ohjeet mitään usko. Hän korjailee ilokseen sitä 40 vuotta vanhaa romuaan.
- Anonyymi
Sitten pitää ajaa vielä toisetkin 600 000 km.
Ajoakun kunnon voisi tarkastaa seuraavan kerran 1,2 miljoonan kilometrin kodalla. - Anonyymi
Olipa JÄRKYTTÄVÄ uutinen.
- Anonyymi
Lukekaaham tuota aloituksen tekstiä.
- Anonyymi
Siinäpä teksti valehtelijoille.
- Anonyymi
Näitä juttuja. joissa sähköautojen akut kestävät loputtomasti, ovat lehdet täynnä. Niistä on nyt kokemusta.
- Anonyymi
Oikeat tiedot akuista ja rekisteröintimäärät ovat tärkeitä.
- Anonyymi
Itsensä suggeroinut ei tiedä tiedosta. Kuvitelma riittää.
- Anonyymi
Lehdet ovat täynnä tietoa kokemuksesta ja tutkimuksesta, että akut kestävät loputtomasti.
- Anonyymi
Suomessa 400-500 tkm on auton korille jo liikaa eikä tulevaisuus tuo parannusta, kun uusia autoja ei enää edes ruostesuojata.
- Anonyymi
Monet ruostesuojaavat autoaan erikseen. Lisäksi ruostetta voi ehkäistä puhdistamalla autoaan ja pitämällä autostaan huolta. Lisäksi Suomessa monevat ovat ajaneet autollaan paljon enemmän kuin 500 tkm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet ruostesuojaavat autoaan erikseen. Lisäksi ruostetta voi ehkäistä puhdistamalla autoaan ja pitämällä autostaan huolta. Lisäksi Suomessa monevat ovat ajaneet autollaan paljon enemmän kuin 500 tkm.
Kuka ruostesuojaa työsuhde- tai leasingauton tai jos aikoo pitää omistusautoaan alle 5 vuotta. Näkis vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka ruostesuojaa työsuhde- tai leasingauton tai jos aikoo pitää omistusautoaan alle 5 vuotta. Näkis vaan.
Vaihtoautohalleissa ei näy jälkisuojattuja sähköautoja, ei tuontiautoja eikä Suomeen uutena rekisteröiyyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet ruostesuojaavat autoaan erikseen. Lisäksi ruostetta voi ehkäistä puhdistamalla autoaan ja pitämällä autostaan huolta. Lisäksi Suomessa monevat ovat ajaneet autollaan paljon enemmän kuin 500 tkm.
Liioittelet vahvasti, hyvin harva teettää jälkikäteen autoon ruostesuojauksen. Mikä ihan ymmärrettävää, koska uuden auton ostaja ei siitä hyödy yhtään mitään.
Samoin joillain autoyksilöillä ajetaan yli 500 tkm, mutta huomattavan iso osa autoista päätyy paaliin ennen kuin niihin ehtii se 500 tkm tulla mittariin.
- Anonyymi
Suomessa on turha edes haaveilla 600 tkm kestosta niin auton korille, alustalle, sähkötekniikalle kuin akullekin.
- Anonyymi
Kyllä se kestää tuolla suolasohjossakin, kun ajetaan vuosittain paljon.
- Anonyymi
Suomen rankoissa olosuhteissa ainoastaan Toyotat kestävät.
- Anonyymi
"Eteläkorealainen Lee Young-Heum ajoi uutena ostamallaan Hyundai Ioniq 5 -sähköautolla uskomattomat 580 000 kilometriä vain kahden vuoden ja yhdeksän kuukauden aikana."
33 kuukautta.
990 päivää.
585 kilometriä jokaisena päivänä.
"Lee työskenteli myyntiedustajana ja teki jatkuvasti pitkiä työmatkoja."
Jos tuosta otetaan viikonloput pois, niin 890km jokainen työpäivä.
Mitä työtä tekee myyntiedustaja, joka ajaa 890km jokainen työpäivä...?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4393742Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181632- 1161466
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n871419Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991378Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591336- 501256
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi891179Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331037- 431008