Lähes 600 000 kilometriä ajetun sähköauton akku oli erinomaisessa kunnossa.

Anonyymi-ap

49

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Carscoops laski, että polttomoottoriautolla tuon noin 660 000 kilometrin taittaminen olisi maksanut yli 18 000 euroa enemmän.

      • Anonyymi

        Se on kallista tuo vanhanaikaisella autolla ajaminen.


      • Anonyymi

        Tuon matkan taittamiseen tarvitaan keskimäärin 2 polttomoottoriautoa. Toinen huvittava vertausn tämä koomaan vajonneen Teslan henkiin herättäminen, autohan pienellä kikkailulla tosiaan heräsi eloon ja oliko siellä ajoakun kapasiteettikin vielä 430 km-450km. . Pahoiteltiin, että vanhaan 700000 ajettuun polttomoottoriautoon olisi päässyt avaimella sisään. Se tosin jäi jutussa epäselväksi, miksi paalausjonossa olevaan polttisromuun pitäisi päästä sisälle.


      • Anonyymi

        Samaisen sähköauton arvo aleni vähintään 46000 euroa. Jotkut kokevat silti säästäneensä. Puoli miljoonaa ajettu diisselimersu on vielä kauppatavaraa, mutta kuka haluaa ostaa puoli miljoonaa ajetun patteriauton?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaisen sähköauton arvo aleni vähintään 46000 euroa. Jotkut kokevat silti säästäneensä. Puoli miljoonaa ajettu diisselimersu on vielä kauppatavaraa, mutta kuka haluaa ostaa puoli miljoonaa ajetun patteriauton?

        Olihan taas sitä ihtiään tuo kommenttisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan taas sitä ihtiään tuo kommenttisi.

        Jos et ole hupiukko, kerrot perustelun näkemyksellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ole hupiukko, kerrot perustelun näkemyksellesi.

        Diesel romu on arvoton ja hajalla, sähköauto on tuossa vaiheessa taas vasta sisäänajettu, kun akun kapasiteettikin n. 90 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ole hupiukko, kerrot perustelun näkemyksellesi.

        Putoaa se vastaavan polttiksenkin arvo, ja korkeintaan enemmän isoilla kilsoilla, koska sähköautolla on paljon ajettunakin vielä arvoa, kuten tämäkin uutinen osoittaa.


    • Anonyymi

      99% varmuudella moottori on uusittu ..yksikään kestovoideltu laakeri ei kestä noin pitkään..

      • Anonyymi

        Jos olisi. niin se kyllä kerrottaisiin. Se on sinun kuvitelmasi.


    • Anonyymi

      hah...ioniq foorumilla on ihan hyviä kuvia sähkömootorista ja laakereista,,hi hi..

      • Anonyymi

        Ei polttisfanaatikko usko, ei sitäkään, että Toyotan moottori hajoaa 850 kilometrin jälkeen. Ei sellainen, joka ei osaa kaataa vettä saappaasta, vaikka pohjassa olisi ohjeet mitään usko. Hän korjailee ilokseen sitä 40 vuotta vanhaa romuaan.


    • Anonyymi

      Sitten pitää ajaa vielä toisetkin 600 000 km.

      Ajoakun kunnon voisi tarkastaa seuraavan kerran 1,2 miljoonan kilometrin kodalla.

    • Anonyymi

      Olipa JÄRKYTTÄVÄ uutinen.

    • Anonyymi

      Lukekaaham tuota aloituksen tekstiä.

      • Anonyymi

        Siinäpä teksti valehtelijoille.


    • Anonyymi

      Näitä juttuja. joissa sähköautojen akut kestävät loputtomasti, ovat lehdet täynnä. Niistä on nyt kokemusta.

    • Anonyymi

      Oikeat tiedot akuista ja rekisteröintimäärät ovat tärkeitä.

      • Anonyymi

        Itsensä suggeroinut ei tiedä tiedosta. Kuvitelma riittää.


      • Anonyymi

        Lehdet ovat täynnä tietoa kokemuksesta ja tutkimuksesta, että akut kestävät loputtomasti.


    • Anonyymi

      Suomessa 400-500 tkm on auton korille jo liikaa eikä tulevaisuus tuo parannusta, kun uusia autoja ei enää edes ruostesuojata.

      • Anonyymi

        Monet ruostesuojaavat autoaan erikseen. Lisäksi ruostetta voi ehkäistä puhdistamalla autoaan ja pitämällä autostaan huolta. Lisäksi Suomessa monevat ovat ajaneet autollaan paljon enemmän kuin 500 tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet ruostesuojaavat autoaan erikseen. Lisäksi ruostetta voi ehkäistä puhdistamalla autoaan ja pitämällä autostaan huolta. Lisäksi Suomessa monevat ovat ajaneet autollaan paljon enemmän kuin 500 tkm.

        Kuka ruostesuojaa työsuhde- tai leasingauton tai jos aikoo pitää omistusautoaan alle 5 vuotta. Näkis vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ruostesuojaa työsuhde- tai leasingauton tai jos aikoo pitää omistusautoaan alle 5 vuotta. Näkis vaan.

        Vaihtoautohalleissa ei näy jälkisuojattuja sähköautoja, ei tuontiautoja eikä Suomeen uutena rekisteröiyyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet ruostesuojaavat autoaan erikseen. Lisäksi ruostetta voi ehkäistä puhdistamalla autoaan ja pitämällä autostaan huolta. Lisäksi Suomessa monevat ovat ajaneet autollaan paljon enemmän kuin 500 tkm.

        Liioittelet vahvasti, hyvin harva teettää jälkikäteen autoon ruostesuojauksen. Mikä ihan ymmärrettävää, koska uuden auton ostaja ei siitä hyödy yhtään mitään.

        Samoin joillain autoyksilöillä ajetaan yli 500 tkm, mutta huomattavan iso osa autoista päätyy paaliin ennen kuin niihin ehtii se 500 tkm tulla mittariin.


    • Anonyymi

      Suomessa on turha edes haaveilla 600 tkm kestosta niin auton korille, alustalle, sähkötekniikalle kuin akullekin.

      • Anonyymi

        Kyllä se kestää tuolla suolasohjossakin, kun ajetaan vuosittain paljon.


      • Anonyymi

        Suomen rankoissa olosuhteissa ainoastaan Toyotat kestävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen rankoissa olosuhteissa ainoastaan Toyotat kestävät.

        Eniten ruostuva merkki, tiesuola...


    • Anonyymi

      "Eteläkorealainen Lee Young-Heum ajoi uutena ostamallaan Hyundai Ioniq 5 -sähköautolla uskomattomat 580 000 kilometriä vain kahden vuoden ja yhdeksän kuukauden aikana."
      33 kuukautta.
      990 päivää.
      585 kilometriä jokaisena päivänä.

      "Lee työskenteli myyntiedustajana ja teki jatkuvasti pitkiä työmatkoja."
      Jos tuosta otetaan viikonloput pois, niin 890km jokainen työpäivä.
      Mitä työtä tekee myyntiedustaja, joka ajaa 890km jokainen työpäivä...?

    • Anonyymi

      Siinä on kokemusperäistä tietoa.

    • Anonyymi

      Suomen olosuhteissa ei akuilla ajella 600 tkm. Se on varmaa se.

      • Anonyymi

        Millään autolla ei juurikaan ajeta Suomessa 600.000km.
        99% kaikista autosiat paalataan ennen sitä. Tyhmä kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millään autolla ei juurikaan ajeta Suomessa 600.000km.
        99% kaikista autosiat paalataan ennen sitä. Tyhmä kommentti.

        Patteri-Terojen esimerkit ovat aina ulkomailta ja kilometrit rullattu 40 kertaa nopeammin kuin keskiverto autoilijan vuosisuorite. Rekka-auton kuskillakin kestäisi 6 vuotta rullata 600 tkm. Kannattaa pohtia miksi esimerkit ovat aina näitä nopeasti rullattuja. Miksi eivät tarkastele vaikka ensimmäisiä Tesloja ja näiden kokonaiskuluja.


    • Anonyymi

      Seisota sitä akkua 10 vuotta ja tule sitten kertomaan kunka on uudenveroisessa kunnossa, kun ei ole käytettykään.

      • Anonyymi

        10 vuotta seisotettu polttolelu ei ole sekään uudenveroisessa kunnossa. Kuka ostaa auton seisotettavaksi?


    • Anonyymi

      Saksalaisen ennätys-Teslan ajomoottoreita on lisäksi vaihdettu ja korjattu jo kymmenkunta kertaa – eli laskennallisesti noin 180 000 kilometrin välein.

    • Anonyymi

      Oliko peräti 40-vuotiaan kunnossa?

    • Anonyymi

      Siinä tietoa akkuvalehtelun sijaan.

    • Anonyymi

      Erittäin lyhyt käyttöaika. Muille tiedoksi että vain 2 vuotta. Akkujen kennojen kunto heikkenee myös vuosien takia sekä sähköliitosten hapettumat, voimansiirtoon tulee eteen korjattavaa.


      jne. Katsotaan miten tuollainen samanlainen auto on 15 vuoden jälkeen vaikka olisi 100 000km, 200 000km ajettu. Mikä on täydellä akulla ajomatka ja miten se varaa. Monia muita asioita.


      Kävin eilen hakemassa leiman vuoden 2003 vw golfiin. Auto ei eroa siitä kun tästä piti maksaa käteistä 21-22 000 eur. Samat km voi ajaa, ja yhtä laadukkaasti.

      Tälläisen golfiin mennyt kaikkiin huoltoihin ja korjauksiin yhteensä vain hieman yli 1000 euroa.

      • Anonyymi

        Maailman lehdet ovat täynnä positiivista tietoa akkujen kestävyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman lehdet ovat täynnä positiivista tietoa akkujen kestävyydestä.

        Ja sekös syö trollia rotan lailla.

        Suomalaiset ovat ottaneet sähköautot suosikikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sekös syö trollia rotan lailla.

        Suomalaiset ovat ottaneet sähköautot suosikikseen.

        Suurin osaTäyssähköautoista rekisteröidään Leasin tai muihin Yritysten käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osaTäyssähköautoista rekisteröidään Leasin tai muihin Yritysten käyttöön.

        Mitä sitten?


      • Anonyymi

        Kyllä polttomoottoriautolla esim. Corollalla 1985 pääsee likemmäs miljoonan ja joka vuosi katsastus on läpihuutojuttu ja auto on, kuin uusi ja kuski on********. Ja mitä noihin VAG:gineisiin tulee, niin kansiremontti 2500€ , jakopää ketju 1500€, hihna 200€, DSG 3000-5500€. Koko paketti kansi,männänrenkaat, kampilaakerit, ja mahd uusi katalysaattori, että saa HC arvon alle 300 noin 2500-3000€ ja viikon pajalla. Tähän mennessä ei 2004-2008 VAG ei ainuttakaan 250000 ajettua saa päästöistä läpi ilman kikkailua. Juuri käyty 1,6 MPI ennen 300 ppm nyt CO% 19, HC 44. Silti auto on ruosteinen rotisko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä polttomoottoriautolla esim. Corollalla 1985 pääsee likemmäs miljoonan ja joka vuosi katsastus on läpihuutojuttu ja auto on, kuin uusi ja kuski on********. Ja mitä noihin VAG:gineisiin tulee, niin kansiremontti 2500€ , jakopää ketju 1500€, hihna 200€, DSG 3000-5500€. Koko paketti kansi,männänrenkaat, kampilaakerit, ja mahd uusi katalysaattori, että saa HC arvon alle 300 noin 2500-3000€ ja viikon pajalla. Tähän mennessä ei 2004-2008 VAG ei ainuttakaan 250000 ajettua saa päästöistä läpi ilman kikkailua. Juuri käyty 1,6 MPI ennen 300 ppm nyt CO% 19, HC 44. Silti auto on ruosteinen rotisko.

        Se Corolla oli muuten aivan romu, hirveä rottelo.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Se Corolla oli muuten aivan romu, hirveä rottelo.

        Ja epämukava, laiska, meluisa jne.


    • Anonyymi

      Kestää kyllä todella hyvin akut!

      • Anonyymi
        UUSI

        Niinhän ne todellisuudessa kestää.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

      Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      77
      1777
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

      Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1718
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

      Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      340
      1486
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

      Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      168
      1419
    5. Mitä vastaisit

      Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1290
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

      Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      108
      1269
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

      Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      62
      1127
    8. Vihjeketju naisille

      Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1109
    9. KIIKKUSTUOLI

      Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      99
      1056
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

      Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      990
    Aihe