Ajoakun SoH-arvo oli yli 580 000 kilometrin jälkeen peräti 87,7 prosenttia. Kyseinen akku toimi siis vielä aivan erinomaisesti tässäkin vaiheessa.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/428997e7-9dbf-4536-9b63-3fc73550e1de
Lähes 600 000 kilometriä ajetun sähköauton akku oli erinomaisessa kunnossa.
36
313
Vastaukset
- Anonyymi
Carscoops laski, että polttomoottoriautolla tuon noin 660 000 kilometrin taittaminen olisi maksanut yli 18 000 euroa enemmän.
- Anonyymi
Se on kallista tuo vanhanaikaisella autolla ajaminen.
- Anonyymi
Tuon matkan taittamiseen tarvitaan keskimäärin 2 polttomoottoriautoa. Toinen huvittava vertausn tämä koomaan vajonneen Teslan henkiin herättäminen, autohan pienellä kikkailulla tosiaan heräsi eloon ja oliko siellä ajoakun kapasiteettikin vielä 430 km-450km. . Pahoiteltiin, että vanhaan 700000 ajettuun polttomoottoriautoon olisi päässyt avaimella sisään. Se tosin jäi jutussa epäselväksi, miksi paalausjonossa olevaan polttisromuun pitäisi päästä sisälle.
- AnonyymiUUSI
Samaisen sähköauton arvo aleni vähintään 46000 euroa. Jotkut kokevat silti säästäneensä. Puoli miljoonaa ajettu diisselimersu on vielä kauppatavaraa, mutta kuka haluaa ostaa puoli miljoonaa ajetun patteriauton?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Samaisen sähköauton arvo aleni vähintään 46000 euroa. Jotkut kokevat silti säästäneensä. Puoli miljoonaa ajettu diisselimersu on vielä kauppatavaraa, mutta kuka haluaa ostaa puoli miljoonaa ajetun patteriauton?
Olihan taas sitä ihtiään tuo kommenttisi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olihan taas sitä ihtiään tuo kommenttisi.
Jos et ole hupiukko, kerrot perustelun näkemyksellesi.
- Anonyymi
99% varmuudella moottori on uusittu ..yksikään kestovoideltu laakeri ei kestä noin pitkään..
- Anonyymi
Jos olisi. niin se kyllä kerrottaisiin. Se on sinun kuvitelmasi.
- Anonyymi
hah...ioniq foorumilla on ihan hyviä kuvia sähkömootorista ja laakereista,,hi hi..
- Anonyymi
Ei polttisfanaatikko usko, ei sitäkään, että Toyotan moottori hajoaa 850 kilometrin jälkeen. Ei sellainen, joka ei osaa kaataa vettä saappaasta, vaikka pohjassa olisi ohjeet mitään usko. Hän korjailee ilokseen sitä 40 vuotta vanhaa romuaan.
- Anonyymi
Sitten pitää ajaa vielä toisetkin 600 000 km.
Ajoakun kunnon voisi tarkastaa seuraavan kerran 1,2 miljoonan kilometrin kodalla. - Anonyymi
Olipa JÄRKYTTÄVÄ uutinen.
- Anonyymi
Lukekaaham tuota aloituksen tekstiä.
- Anonyymi
Siinäpä teksti valehtelijoille.
- Anonyymi
Näitä juttuja. joissa sähköautojen akut kestävät loputtomasti, ovat lehdet täynnä. Niistä on nyt kokemusta.
- Anonyymi
Oikeat tiedot akuista ja rekisteröintimäärät ovat tärkeitä.
- Anonyymi
Itsensä suggeroinut ei tiedä tiedosta. Kuvitelma riittää.
- Anonyymi
Lehdet ovat täynnä tietoa kokemuksesta ja tutkimuksesta, että akut kestävät loputtomasti.
- Anonyymi
Suomessa 400-500 tkm on auton korille jo liikaa eikä tulevaisuus tuo parannusta, kun uusia autoja ei enää edes ruostesuojata.
- Anonyymi
Monet ruostesuojaavat autoaan erikseen. Lisäksi ruostetta voi ehkäistä puhdistamalla autoaan ja pitämällä autostaan huolta. Lisäksi Suomessa monevat ovat ajaneet autollaan paljon enemmän kuin 500 tkm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet ruostesuojaavat autoaan erikseen. Lisäksi ruostetta voi ehkäistä puhdistamalla autoaan ja pitämällä autostaan huolta. Lisäksi Suomessa monevat ovat ajaneet autollaan paljon enemmän kuin 500 tkm.
Kuka ruostesuojaa työsuhde- tai leasingauton tai jos aikoo pitää omistusautoaan alle 5 vuotta. Näkis vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka ruostesuojaa työsuhde- tai leasingauton tai jos aikoo pitää omistusautoaan alle 5 vuotta. Näkis vaan.
Vaihtoautohalleissa ei näy jälkisuojattuja sähköautoja, ei tuontiautoja eikä Suomeen uutena rekisteröiyyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet ruostesuojaavat autoaan erikseen. Lisäksi ruostetta voi ehkäistä puhdistamalla autoaan ja pitämällä autostaan huolta. Lisäksi Suomessa monevat ovat ajaneet autollaan paljon enemmän kuin 500 tkm.
Liioittelet vahvasti, hyvin harva teettää jälkikäteen autoon ruostesuojauksen. Mikä ihan ymmärrettävää, koska uuden auton ostaja ei siitä hyödy yhtään mitään.
Samoin joillain autoyksilöillä ajetaan yli 500 tkm, mutta huomattavan iso osa autoista päätyy paaliin ennen kuin niihin ehtii se 500 tkm tulla mittariin.
- Anonyymi
Suomessa on turha edes haaveilla 600 tkm kestosta niin auton korille, alustalle, sähkötekniikalle kuin akullekin.
- Anonyymi
Kyllä se kestää tuolla suolasohjossakin, kun ajetaan vuosittain paljon.
- Anonyymi
Suomen rankoissa olosuhteissa ainoastaan Toyotat kestävät.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomen rankoissa olosuhteissa ainoastaan Toyotat kestävät.
Eniten ruostuva merkki, tiesuola...
- Anonyymi
"Eteläkorealainen Lee Young-Heum ajoi uutena ostamallaan Hyundai Ioniq 5 -sähköautolla uskomattomat 580 000 kilometriä vain kahden vuoden ja yhdeksän kuukauden aikana."
33 kuukautta.
990 päivää.
585 kilometriä jokaisena päivänä.
"Lee työskenteli myyntiedustajana ja teki jatkuvasti pitkiä työmatkoja."
Jos tuosta otetaan viikonloput pois, niin 890km jokainen työpäivä.
Mitä työtä tekee myyntiedustaja, joka ajaa 890km jokainen työpäivä...? - Anonyymi
Siinä on kokemusperäistä tietoa.
- AnonyymiUUSI
Suomen olosuhteissa ei akuilla ajella 600 tkm. Se on varmaa se.
- AnonyymiUUSI
Millään autolla ei juurikaan ajeta Suomessa 600.000km.
99% kaikista autosiat paalataan ennen sitä. Tyhmä kommentti. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Millään autolla ei juurikaan ajeta Suomessa 600.000km.
99% kaikista autosiat paalataan ennen sitä. Tyhmä kommentti.Patteri-Terojen esimerkit ovat aina ulkomailta ja kilometrit rullattu 40 kertaa nopeammin kuin keskiverto autoilijan vuosisuorite. Rekka-auton kuskillakin kestäisi 6 vuotta rullata 600 tkm. Kannattaa pohtia miksi esimerkit ovat aina näitä nopeasti rullattuja. Miksi eivät tarkastele vaikka ensimmäisiä Tesloja ja näiden kokonaiskuluja.
- AnonyymiUUSI
Seisota sitä akkua 10 vuotta ja tule sitten kertomaan kunka on uudenveroisessa kunnossa, kun ei ole käytettykään.
- AnonyymiUUSI
10 vuotta seisotettu polttolelu ei ole sekään uudenveroisessa kunnossa. Kuka ostaa auton seisotettavaksi?
- AnonyymiUUSI
Saksalaisen ennätys-Teslan ajomoottoreita on lisäksi vaihdettu ja korjattu jo kymmenkunta kertaa – eli laskennallisesti noin 180 000 kilometrin välein.
- AnonyymiUUSI
Oliko peräti 40-vuotiaan kunnossa?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432241Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151450Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141416Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711265Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t22994Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist177891Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19826- 75772
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101715