Yksityisten hoitokotien maksut ovat tähtitieteellisiä. Pienillä eläkkeillä siellä ei juhlita. Siksi monesti ehdottavat hoidokin sukulaisille esimerkiksi asunnon ja osakkeiden myymistä. Asunto-osake on hetkessä kulutettu.
Itse en laittaisi vanhempiani koskaan tuollaiseen paikkaan vaan hoidan vaikka itse
Laita vanhempasi hoitolaitokseen, menetät perintösi hetkessä
54
282
Vastaukset
- Anonyymi
Olisiko siinä ideaa, että kun ihminen jää eläkkeelle, edunvalvonta ja holhous siirtyisi heidän lapsilleen?
- Anonyymi
Kuule, tee oma omaisuutesi itse!
Kauheaa, että olemme kasvattaneet lapsistame perintöä kyttääviä ressukoita!
Yksikin nainen tais saada syytteen kun otti pois hoivakodista ja vannoi hoitavansa itse. Sitten jätti heitteille!
Jos taas on kunnolliset, kunnioittavat ja osaavat lapset ja mahdollisuus hoitaa kotona, kukaan ei haluaisi hoivakotiin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikin nainen tais saada syytteen kun otti pois hoivakodista ja vannoi hoitavansa itse. Sitten jätti heitteille!
Jos taas on kunnolliset, kunnioittavat ja osaavat lapset ja mahdollisuus hoitaa kotona, kukaan ei haluaisi hoivakotiin!ne on hoivakodeissa tuntemattomia
mut varmaan tekevät sen verran hyvi hommansa
mihin riittää resurssi
huono asia on "hoitaminen"
eli terveyttä pitää vaalia että vähemmän semmoista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos taas on kunnolliset, kunnioittavat ja osaavat lapset ja mahdollisuus hoitaa kotona, kukaan ei haluaisi hoivakotiin!Kateellisen kerrossiivojan lapsen kateellinen inahdus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos taas on kunnolliset, kunnioittavat ja osaavat lapset ja mahdollisuus hoitaa kotona, kukaan ei haluaisi hoivakotiin!Kuole jo eläkeloinen jotta me perilliset pääsemme käsiksi rahoihin.
- Anonyymi
vanhusten ryöstö kiinnostaa jopa kansainvälisiä, veroparatiisi, tervhoito ketjuja
-- suuri busines on viedä eläkerahat !
Moraalitonta pskatoimintaa se kaikki !!- Anonyymi
Uskonnollisista yhtreisöistä puhumattakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonnollisista yhtreisöistä puhumattakaan.
Pelastusarmeijakin lähettelee testamentti-mainoksiaan…
Toisaalta se olisikin järkevä vaihtoehto, jos omat lapset ovat sen sorttisia, että pistäisivät perinnöt viinaan tai huumeisiin.
- Anonyymi
"Laita vanhempasi hoitolaitokseen, menetät perintösi hetkessä"
Yritä ymmärtää, että sinun vanhempiesi rahat ja omaisuus ovat heidän rahojaan ja omaisuuttaan, eivät sinun rahojasi ja omaisuutta.- Anonyymi
Senkö takia pitää raataa eläkeikään asti, että saat antaa omaisuutesi hoitolaitokselle?
- Anonyymi
Mutta he ovat itse sanoneet että haluavat jättää perinnön lapsilleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senkö takia pitää raataa eläkeikään asti, että saat antaa omaisuutesi hoitolaitokselle?
Niin, kyllä yhteiskunnan pitäisi kustantaa vanhusten hoitaminen viimeistä senttiä myöten, etteivät perintöjä kärkkyvät jälkeläiset joutuisi nuolemaan näppejään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kyllä yhteiskunnan pitäisi kustantaa vanhusten hoitaminen viimeistä senttiä myöten, etteivät perintöjä kärkkyvät jälkeläiset joutuisi nuolemaan näppejään.
Hoitaahan yhteiskunta myös lasten päivähoidon ja kouluksen. Pitäisikö siirtyä maksulliseen peruskouluun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisethän maksavat koko työuransa ajan itse omat hoitonsa, niin miksi heidät pitäisi vapauttaa maksuista vanhoina vain sen takia, että heidän ahneet kakaransa pääsisivät tuhlaamaan heidän hankkimansa varat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta he ovat itse sanoneet että haluavat jättää perinnön lapsilleen.
Onko tuo mielestäsi riittävä peruste sille, että vanhukset pitäisi vapauttaa hoitomaksuista ja hoitaa heidät yhteiskunnan varoilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitaahan yhteiskunta myös lasten päivähoidon ja kouluksen. Pitäisikö siirtyä maksulliseen peruskouluun?
Ei missään nimessä.
Jos vanhemmat joutuisivat maksamaan lasten päivähoidon ja koulutuksen, niin se kävisi heille niin kalliiksi, ettei perinnönkärkkyjille jäisi paljonkaan kärkyttävää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tuo mielestäsi riittävä peruste sille, että vanhukset pitäisi vapauttaa hoitomaksuista ja hoitaa heidät yhteiskunnan varoilla?
Maksaako yhteiskunta myös silloin ne varpaankynsien leikkaukset?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei anna omaisuuttaan hoitolaitoksille vaan ostaa sillä laitokselta itselleen täyshoitoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole olemassakaan ilmaista päivähoitoa, vai etkö osallistu lastesi päivähoitomaksuihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ne pitäs lapsille antaa?
Mielummin hyvää hoitoa, Omilla rahoilla!
- Anonyymi
Itse ainakin haluan että melko mittavan omaisuuteni saa vain lapseni. Jos kuntoni romahtaa, teen loppullisen ratkaisun itse ja sanon hyvästit maalliselle taipaleelleni.
- Anonyymi
Hyvä kommentti.
- Anonyymi
Näinhän sen kuuluukin mennä, miksi tehdä lapsia jos ne kerran ovat vain pelkkä riesa, miksi tehdä töitä päivääkään ja kerätä omaisuutta, miksi ovat nämä nykyiset suuret ikäluokat itse ottaneet vastaan omilta sodankäyneiltä vanhemmiltaan perintöä vastaan ?
Kyllä normaaliin kiertokulkuun kuuluukin että perintöä jää ja näin edesauttaa tulevia sukupolvia, tottakai pitää myös itse muistaa elää, muttei pitäisi olla mikään itsetarkoitus ilkeyttään hävittää kaikki omaisuus ettei niille "ahneille" omille lapsille jää mitään.
- Anonyymi
Kansneläke ei riitä laitosmaksuihin.
Ei ainakaan jos kynsiäkin leikataan.- Anonyymi
Kynsien leikkaus on yliarvostettua
- Anonyymi
Monet alkavat vaurastua vasta kun jäävät eläkkeelle, mikä on nurinkurista. Työeläkkeet ovat hyviä, ja kulutus vähenee.
Eläke on tarkoitettu vanhuksen toimeentuloon, ei perinnöksi jaettavaksi. Jos hoitolaitos on vanhuksen paras vaihtoehto, niin hän menee sinne. Varakkaat maksavat säästöistään, tai suurista eläkkeistä enemmän kuin vähätuloiset, joista yhteiskunta maksaa suurimman osan .
Vahinko, ettei lapset enää nykyisin tee vanhuksiensa eteen juuri mitään, kuten muissa kulttuureissa, vaan odottavat perintöä.- Anonyymi
Ei perintöä tavallisista eläkkeistä synny, menee elämiseen. Sen sijaan ahkerat ja älykkäät ihmiset luovat omaisuutensa ennen eläkeikää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei perintöä tavallisista eläkkeistä synny, menee elämiseen. Sen sijaan ahkerat ja älykkäät ihmiset luovat omaisuutensa ennen eläkeikää.
Ne joilla oli hyvät tulot työikäisinä, niillä on myös hyvät eläkkeet. Kyllä hyvätuloisten eläkkeistä jää säästöön sievoiset summat, kunnes joutuvat hoitokotiin.
- Anonyymi
Niin teltat että rahat häviää kun kunta ja hoitokoti pääsee käsiksi.
Äitini tililtä katosi lähes 10.000. 3 kuukauden aikana. Suoraveloitus laitettu tarpeettomiin lääkkeisiin ja,oli hankitttu tuplasti. Kokeilivat kotihoitoa tuotiin ja vietiin takaisin 3 t kuluttua sairaalaan sitten dementia kotiin ja pian oli puhumaton ja keuhkokuumeessa pari viikkoa ja kuoli.
Olivat laittaneet edunvalvojan hakemuksen jo vireille minulle kertomatta.
KUNNAT VIE RAHASI. Älä ole tyhmä älä testamenttaa millekkään ns hyväntekeväisyys järjestölle eika kunnalle. Etsi itarvitseva lapsi perhe vaikka joille jo elämissäsi kirjoitat rahaa. Saatte siitä paremman mielen ja karman kuin antamalla roistoille omat ja perimäsi rahat.
Ette t taivaaseen pääse rahaa vastaamalla typerykset! ! Perintöä odotellessa: Eutanasia.☠️⚰️🪦
- Anonyymi
Onneksi olen äitini edunvalvoja
- Anonyymi
On oikein että varakkaat pysyy varakkaana sukupolvesta toiseen
- Anonyymi
Jossakin vaiheessa isotkin varallisuudet ovat menneet kurkusta alas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jossakin vaiheessa isotkin varallisuudet ovat menneet kurkusta alas.
Eräässä tapauksessa 1930-luvulta isäntä hävitti korttipelissä ison maatalon ja vietti lopun elämänsä kunnalliskodin hoidokkina. Mustalaisetkaan ei tuoneet enää viinaa, kun lompsa oli tyhjä.
Lapset myytiin huutokaupalla ja saivat aloittaa oman elämänsä lähtöruudusta.
- Anonyymi
Et voi menettää sitä mitä sinull ei ole.
Perintö on olemassa vasta kun perinnön antaja on kuollut.
Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa. Koskaan ei tiedä vaikka tippuisit itse ensin. - Anonyymi
Minä olen alkanut rikastua vasta eläkkeellä. Mikä harmittaa, sillä nyt ei viitsi, tai jaksa kuluttaa.
Kotona on niin hyvä täydellä ristisanoja, ja katsella televisiota, ja ottaa paritkin päikkärit päivisin.
Pitäiskö tehdä testamentti, kun parissa pankissa alkaa olla jo satatuhatta, mikä on korvattava määrä, jos pankki tekee konkurssin. - Anonyymi
Nyt osuit just asian ytimeen hyvä !
- Anonyymi
On siellä kaupunkien maksamia paikkojakin. Pitää vaan hoitaa asia niin, että perintöön ei pääse käsiksi. Kaikki kärkkyjät ovat koko ajan vanhusten kimpussa.
- Anonyymi
Perintö on vanhempien palkinto vanhemmuudesta
Aika jännä lähtökohta...
- Anonyymi
Vaikka asunto myydään ei ne rahoja siitä vie. Asunto myydään sen takia ettei hoitolaitoksessa olevan vanhuksen rahat mene hukkaan maksaessa tyhjästä asunnosta yhtiövastiketta ja muita kuluja. Vanhuksen eläkkeestä viedään 85% hoitokuluihin josta kuitenkin jätetään 150 euron suojaosuus vähintään hoidettavan omiin menoihin.
- Anonyymi
Tajuu nuori, mikä sillä vielä on edessä, eli vanhuus. Aika rento meininki jo kahdeksankymmenisenä suhtautuminen omaan tulevaan kuolemaan.
- Anonyymi
Jotenkin tuntuu että nyt maalataan piruja seinille.
Äitini siirtyi parin vuoden jälkeen yksityiseen hoitopaikkaan mutta yllätys yllätys, meni sama maksu kuin julkisella.
Tai no olihan se hoitopaikka + hoidot+ ateriat, yms. jotain lähemmäs 5000€/kk mutta kunta antoi palvelusetelin joka kompensoi sen ylimääräisen maksun.
Sama isällä, ensin julkisella ja sitten siirtyi yksityiselle kun tuo julkinen muuttui yksityiseksi.
Nyt ei sote antanut palveluseteliä vaan maksoi hoitomapikan kaikki maksut ja peri isältään tarkalleen sen saman summan kuin julkisellakin.
Sitten on olemassa niitä rikkaille tarkoitstteuja palvelutaloja jonne voi mennä asumaan ilman lähetettä.
Niissä joutuu itse maksamaan kaikesta.
Mutta en itse tiedä kuin pari tällaista palvelutaloa, niihin muuten pääsee jo 70 vuotiaana ja asunnot ovat kuin tavallisia asuntoja joissa voi elää tavallista elämää mutta jonne voi ostaa erillaisia palveluja tai käydä ruokalassa syömässä.
Älkää sotkeko näitä kahta asiaa keskenään.
Niin ja isälläni on edelleen tallessa reilu 300 000€ omaisuus ja ikää 92v- Anonyymi
Juu näin se menee. Ihan sama onko kunnan vai yksityisen laitos niin tuloista viedään 85%. Ei ne säästöjä vie. Tyhjä asunto myydään ettei siitä aiheudu turhia kuluja. Rahat pitää asunnon omistaja.
- Anonyymi
Haluisin edes enään viimeisillä voimillaan minkään tahon kupattavaksi yksinäisyyten. Mutta kun se eutanasia on niin kamala asia.
- Anonyymi
Säilöntälaitos, jossa käydään parikertaa päivässä lääkkeet ja ruoka antamassa muistisairaalle. Jatko päivästä on yksinäisyyttä.
- Anonyymi
Jostain kumman syystä ihmisille on jäänyt kuva köyhistä vanhuksista.
Vanhukset ovat nyt varakkaampia kuin koskaan. Tietysti paljon varallisuutta on kiinteistöissä, mutta paljon on myös rahastoissa ja pankkitalletuksissa.
Silloin tällöin mediassa kerrotaan miljoona perinnöistä, joita ovat jättäneet lapsettomat ja lähisukulaisia vailla ollet vanhukset kuollessaan.
Myllykoskelainen paperimies oli älynnyt tehdä testamentin yli kolmen miljoonan perinnöstään lähialueen vanhuksille, mutta usein perinnöt menevät valtiolle, ja kunnalle, kun omaiset, ja testamentti puuttuu.- Anonyymi
Kunta on " Lähialueen vanhusten" omainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunta on " Lähialueen vanhusten" omainen.
Jep, mutta ilman testamenttia se raha ei menisi näille vanhuksille, vaan johonkin aivan muuhun kunnan toimintaan.
- Anonyymi
Perinnön toivossa hoidat vanhuksias?
Ompa jaloa😝- Anonyymi
Onko varpaankynsien leikkaamisella tienaaminen sitten vähemmän jaloa lähisukulaisena kuin palveluntuottajayrittäjänä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko varpaankynsien leikkaamisella tienaaminen sitten vähemmän jaloa lähisukulaisena kuin palveluntuottajayrittäjänä?
Kannattaa alkaa leikkaamaan varpaankynsiä jos se sinusta on hyvä bisnes.
- Anonyymi
Pystytkö aloittaja jäämään pois töistä, hoitaaksesi vanhempiasi? Lopulta ne vanhempasi tarvitsevat ympärivuorokautista hoitoa, se on 24/7-työtä. (Palvelutaloonkaan ei pääse, jos ei ole niin huonokuntoinen, että tarvitsee ympärivuorokautista hoitoa.)
- Anonyymi
Mein vanhukset joi omaisuutensa. Ne on turvassa, ei tarvii huolehtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202373Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3081286- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681