Hallitus on nostamassa reservin yläikärajaa.
Ikäraja on nousemassa 65 vuoteen.
Nykyisin upseerit ja aliupseerit ovat reservissä 60-vuotiaaksi, miehistö 50-vuotiaaksi.
Asevelvollisuuslaissa reservin ikärajat ovat olleet samat tiettävästi 1960-luvulta lähtien.
Lakiluonnoksen mukaan reserviläiset ja vakinaisesta palveluksesta eronneiden sotilaat olisivat Puolustusvoimien normaali- ja poikkeusolojen tehtävissä sen vuoden loppuun, jolloin täyttävät 65 vuotta.
Puolustusministeri Antti Häkkänen (kok) pitää keskiviikkoaamuna tiedotustilaisuuden reserviläisiän noston etenemisestä lausuntokierrokselle.''
Sota on tulossa varmasti
9
154
Vastaukset
- Anonyymi
Wokeuutisointia seuratessani olin huomannut, että varsinkin Suomen Turus suurin ongelma on lasten uuskolonialistinen peli Afrikan tähti.
Liittyykö tämä reserviläisten ikärajan nosto tähän Afrikan tähti pelin aiheuttamaan äärioikeiston uhkaan?
Olen kammoksunut aina sitä, että jotku isäoletetut kuluttavat aikaansa pelaten lastensa kanssa mm. Afrikan tähti peliä sen sijaan että osallistuisivat työväenluokan taisteluun uuskolonialismia ja suurpääomaa vastaan. - Anonyymi
Höpö höpö . Ukrainan sota jatkuu vielä .
- Anonyymi
Heh, ei koske tällaista nostoväen 61-v ukkelia.
- Anonyymi
ite en ammu kuin omia jos aseen antavat. Kokkareet suolaan entex.
- Anonyymi
Punikit ampui 1918 Suomen kansaa.
- Anonyymi
Sinut laitetaan käsirautoihin ja pakotetaan polkemaan miinoja. Keinoja kyllä löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinut laitetaan käsirautoihin ja pakotetaan polkemaan miinoja. Keinoja kyllä löytyy.
Äärioikeiston kannattajat pitäisi määrätä mielentilatutkimuksiin kaikki.narsisteilla ei ole mitäön oikeutta määrätä ketään mihinkään vaan mennä itse kognitiiviseen terapiaan ja lääkitykseen. Se oikeiston ja vasemmiston oikeellisuudesta ,mikä on normaalia elämistä ja mkkä ei...
Ketään sotaan ajaminen ei ole kenenkään oikeus maailmassa ,vain mielisairaat päättäjät niin tekee ja on tehneet aina..
Se on aina hyvä varautua. Oli uhkaa tai ei.
- Anonyymi
Nykyään on kummalliset lakimuutokset, vaikka olisi jo saanut ajoluvan tietyksi ajaksi, niin nuoret naiset eduskunnassa voi päättää, että saatu etu mitätöidään.
Varmaan ton reservin ikärajamuutoskin koskee sellaisia, jotka on jo ylittäneet nykyiset rajat, mielestäni kyseessä on huijaus ja petos. Lakimuutokset pitäisi laatia tästä eteenpäin, ei takautuvasti tai kumoten jo saavutettuja etuja. Alkaa nimittäin oleen sen verran kauan intistä, että ei mitään toivoa osallistua mihinkään, kun ei ole tajunnut kuntoilla. Näitä ihroja ei metässä liikutella omin voimin.
Nimim. läskinörtti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?951877- 881330
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693