Vihdoin päästään irti venäjän raideleveydestä. Sen kunniaksi skoolaan samppakaljalla perjantaina! 🥂
Raideleveys muuttuu, perjantaina korkkaan samppakaljan!
70
350
Vastaukset
- Anonyymi
Vasemmistolaiset ei halua, heille kun ryzzänmaa on rakas.
- Anonyymi
tulee maksamaan kymmeniä miljardeja ,otetaan ne köyhien lompakosta
- Anonyymi
Persut ne venäjän apumiehiä ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tulee maksamaan kymmeniä miljardeja ,otetaan ne köyhien lompakosta
LOOPUTILEJÄ JAAMME NIINKUIN NYTKIN sillä rahhaa eiooo
vaiko taikoisimmeko tyhjästä velkana, eihän entisiäkään makseta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LOOPUTILEJÄ JAAMME NIINKUIN NYTKIN sillä rahhaa eiooo
vaiko taikoisimmeko tyhjästä velkana, eihän entisiäkään maksetaEI TUOSSAKAAN MTÄÄN JÄRKEÄ.
NATONIILOJEN MIELIPUOLISUUTTA,
Venäjälle ainoa maayhteys suomesta.
Itämerta pitkinkö meinaat junalla seilata suomeen euroopasta?
- Anonyymi
Ei tuo kun vähän haittaa rajalla Venäjän armeijaa.
Vaunujen telejä vaihdellaan maailmalla koko ajan kapeampiin ja leveämpiin,etenkin Aasiassa ,ei mikään ongelma.
Suomi tuhlaa rahaa taas väärään kohteeseen.Päätellen putinatsien valtavasta aiemmasta vinkunasta asian tiimoilla: kyllä haittaa. 😊
- Anonyymi
Rahaa ei mitenkään tuhlata, vaan helpotetaan liikkumista Suomen ja Nato-maiden välillä, mikä on erittäin tärkeää. Ja kaikki mikä edes vähän haittaa venäjän hyökkäystoimintaa on plussaa. Miinat, raideleveyden muutos jne.
- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Päätellen putinatsien valtavasta aiemmasta vinkunasta asian tiimoilla: kyllä haittaa. 😊
En lukenut palstaa eilen, mutta ajattelinkin, että putinatseilla on varmaan ollut kauhea kitinä täällä, ja niinhän se sitten vähemmän yllättäen oli.
Mahtaa olla turhauttavaa olla putinatsi, kun kaikesta trollaamisesta huolimatta Suomi menee koko ajan täysin päinvastaiseen suuntaan kuin putinatsit haluavat 🤣😂😆. - Anonyymi
Siinä venakon selittelevä "puolustautuminen"
ajassa 10.48
Hah
ei se noin käytännössä mene iigori.
Toimintasi todellakin tyssää Natosuomeen hyökättyäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahaa ei mitenkään tuhlata, vaan helpotetaan liikkumista Suomen ja Nato-maiden välillä, mikä on erittäin tärkeää. Ja kaikki mikä edes vähän haittaa venäjän hyökkäystoimintaa on plussaa. Miinat, raideleveyden muutos jne.
Ei liikkuminen ole tähänkään asti ollut hankalaa. Tämä hanke on suorastaan typeryyden huippu. Raideleveyttä ei tarvitse muuttaa.
Ja muuten, ei Euroopassakaan kaikissa maissa ole sama raideleveys. Nimittäin Espanjassa ja Portugalissa on eri raideleveys kuin muualla Euroopassa. - Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Päätellen putinatsien valtavasta aiemmasta vinkunasta asian tiimoilla: kyllä haittaa. 😊
Vai on suomalainen veronmaksaja "putinaZi..." 🚆 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei liikkuminen ole tähänkään asti ollut hankalaa. Tämä hanke on suorastaan typeryyden huippu. Raideleveyttä ei tarvitse muuttaa.
Ja muuten, ei Euroopassakaan kaikissa maissa ole sama raideleveys. Nimittäin Espanjassa ja Portugalissa on eri raideleveys kuin muualla Euroopassa.Mutta pian Suomessa on eri raideleveys kuin idän diktatuurissa ja hyvä niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta pian Suomessa on eri raideleveys kuin idän diktatuurissa ja hyvä niin.
On se nykyäänkin eri, tosin vain joitain millejä.
- AnonyymiUUSI
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Päätellen putinatsien valtavasta aiemmasta vinkunasta asian tiimoilla: kyllä haittaa. 😊
Taitaa Suomesta tulla puskuri, suojaamaan eurooppaa.
- Anonyymi
USA ja suuri osa Eurooppaa on samoissa mitoissa
mutta Suomi on eri mitoissa.
Ja mitä junia Suomeen edes tulisi?
Kun saapuu rajalle niin vaihtaa vaan junaa!
Vai maksaisiko se valheiden EU sitten koko homman?
Ei kai tietenkään, Suomihan maksaa muihin tahoihin
ja leikkaa ja nostaa veroja koska on niin kokematon Urpo
niinkuin Aaltola ja Toverikin, ja moni, moni muu!- Anonyymi
Tarkoitus ei ole "vaihtaa junia" vaan se, että suomalaiset junat voivat esteettä liikkua Nato-maihin ja päinvastoin. Tajuatko?
- Anonyymi
Suomi on suurimmaksi osaksi merien ja Venäjän rajan ympäröimänä.
- Anonyymi
Mietin ihan samaa, että mitä ihmeen junia tänne odotetaan tulevan muualta euroopasta? Jos Tukholmasta tulee, niin sehän on ihan sama millaisen leyisellä raiteella matkaa jatkat, suuntaan tai toiseen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitus ei ole "vaihtaa junia" vaan se, että suomalaiset junat voivat esteettä liikkua Nato-maihin ja päinvastoin. Tajuatko?
Idiootit ei ymmärrä mistään mitään etenkin mihin ne junat tähänkin asti ovat kulkeneet laivoillako ne kuljetetaan eurooppaan, kun ne eivät ole aiemmin liikkuneet edes ruotsiin tai norjaan. Samaa maantieteellistä idiotismiä on suomen käyttäminen ydinaseiden kauttakulku maana kun kaikkiin muihin maihin pääsee ettei tarvitse suomen kautta koukata niin miksi eivät vie suoraan niitä aseita sinne minne tarvitsee viedä. Jos tänne joku joskus hyökkää niin tuskin ne junilla hyökkää.
- Anonyymi
Kunhan ei häviäisi kaikki raiteet kohta suomesta🤔
- Anonyymi
Todella hieno uutinen. Hyviä asioita tapahtuu: Ottawan sopimuksesta irtautuminen, raideleveyden muutos, jo aiemmin Nato-jäsenyys... Ei ihme, että tiltuilla on rankkaa.
- Anonyymi
HELLO!!
Jos raiteet muuttaa leveyttä niin mites JOKA IKINEN VETURI JA JUNANVAUNU??
Kuka sen maksaa, voiko rautarenkaita edes runkoon muuttaa vai kaikki uudet junat??
Valheiden EU ei maksa mitään Suomelle vaan Suomi leikkaa lisää ja nostaa veroja ja samaan aikaan ottaa lisää Valheiden EU'n lähettämiä Euroopan ULKOPUOLELTA tulevia maahanmuuttajia, koska Suomen edustajat ovat niin kokemattomia ja heikkoja!- Anonyymi
Ei ole sinun ongelmasi siellä Pietarissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole sinun ongelmasi siellä Pietarissa.
Ettekö te olleet juuri ne Euroopan luopiot jotka
teitte yya-sopimukset kylmän sodan aikana ahdistuneena kun länsi-Eurooppa oli lännen puolella?
Teillähän oli oikea kommunisti puoluekkin,
te verkon kummaltakin puolelta pelaavat!
- Anonyymi
Ei tarvita raideleveyden muuttamista junalla liikkumiseen.
Tehdään niinkuin Euroopassa tehdään. Muuttuvaleveyksiset akselistot ja telit niihin juniin, jotka ajavat Eurooppaan. Espanjassa ja Portugalissa on eri raideleveys, mitä muualla Euroopassa. Ei se tuota siellä mitään ongelmaa.
Muuallakin Euroopassa on useita eri raideleveyksiä.
Tässä taitaa pääasiallinen syy raideleveyden vaihtamiseen olla sama järjestelmä kuin Venäjällä. Halutaan tehdä kymmenien miljardien investointi, että raideleveys ei olisi sama kuin Venäjällä. Ei tässä muuta syytä taida olla. - Anonyymi
Jo oli aikakin.
- Anonyymi
Tulevaisuudessa maailma on Trumpin, Punin ja Ziin kesken jaettu kolmeen suurvaltavalta-alueeseen (kuten hyvinvointipiirit Suomessa),joista Venäjän johtamaan tulee kuulumaan Suomi.
Jos nyt vaihdetaa Suomessa raideleys uuskolonialistisessa huumassa, se joudutaan Suomen vapautuksen jälkeen vaihtamaan takaisin entisiin venäläisiin mittoihin.
Sukupuolineutraaleiden liikennemerkkien palauttaminen entiselleen on raideleveyden vaihtoon verrattuna halpaa puuhaa. Siinäkin ilmenee Marinin ja Orpon hallitusten velkarahan käyttämisen ero. - Anonyymi
Hieno homma, helpottaa kummasti sotatarvikkeiden tuontia lännestå Venäjän hyökätessä. Ja estää Venäjän kuljetukset Suomen maaperällä.
- Anonyymi
Sotatarvikkeet saadaan laivoilla, ei tuohon junia tarvita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sotatarvikkeet saadaan laivoilla, ei tuohon junia tarvita.
Vielä siis laiva ne sotatarvikkeet Itä-Suomen metsiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä siis laiva ne sotatarvikkeet Itä-Suomen metsiin?
Laiva tuo sotatarvikkeet Suomessa satamaan ja siitä eteenpäin voidaan kuljettaa muilla välineillä, vaikka sitten junalla. Ei edelleenkään tarvitse sen takia muuttaa raideleveyttä.
- AnonyymiUUSI
Niin varmaan tuovat ruotsista lentokoneita junilla kun niitä ei lentämällä voi tuoda kun eivät pysy ilmassa. Tai jenkkilästä tuovat norjan vuonoihin aseita josta junilla kuljettavat tänne, koska eivät osaa laivoilla suoraan suomen satamiin navikoida. Tyhmyydellä ei ole mitään rajaa näköjään kun suomalainen veronmaksaja maksaa viulut.
- Anonyymi
Persujen älyttömin päätös. Juuri katsoin yhden junaohjelman, jossa juna meni sellaiseen laitteeseen, jonkä jälkeen onnistui toisella raideleveyllä ajaminen.
Mutta maalaiskuntapolitiikot haluavat hassata lisää rahaa, kun muuhun ei kyvyt riitä. Nato on merten takana. Sinne ei junalla ajella. - Anonyymi
Raideleveyden muuttamiseen menisi kymmeniä miljardeja ja se olisi järjettömän typerää.
- Anonyymi
Lisätään se lipun hintaan.
- Anonyymi
Venäjän pelon vuoksi olisi järkevämpää vaan poistaa rataa idästä.
- Anonyymi
SULLA on puan vihneet kurkussa. 🤣🤣🤣🤡🤡🤡
Ei muutu. Psykop poliitikkojen Hullujen juttuja Media täynnä - Anonyymi
GOONERIT ei päätä meidän Maan asioista.
Yxlysti koska en juuri junaile.🚂
- Anonyymi
Kuinkas se Allegro-juna, joka varastettiin ja kaapattiin Venäjältä.
Kuinka sen pyörien leveys saadaan muutettua? - Anonyymi
Suomessa ja Venäjällä EI ole sama raideleveys.
- Anonyymi
Joo, ei ole aivan sama. Eroa on 4 mm, Suomessa on leveämpi. Venäjällä 1520 ja Suomessa 1524.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ei ole aivan sama. Eroa on 4 mm, Suomessa on leveämpi. Venäjällä 1520 ja Suomessa 1524.
Euroopassa on 1435 mm ja Suomessa 1524 mm. Eroa on 89 mm, eikä 4 mm.
- AnonyymiUUSI
Venäjällä on noin 1520 mm, enemmän tai vähemmän siellä täällä.
- Anonyymi
AKT-terroristit suuttuvat !
Suomi pidettävä saarena, jonka satamat saadaan lakkoon.- Anonyymi
Ei Suomeen sen enempää junia Euroopasta tulisi vaikka sama raideleveys olisikin. Raideleveyden muuttaminen on vain rahan haaskausta.
- Anonyymi
Entäs tuo junien sähköpuoli sitten? Venäjällä on eri systeemit kuin Suomessa. Vai häyrypuksuttimillako Putiini tulee meität vapauttamaan?
- Anonyymi
Mustaa jäteöljyä savuttavalla diesel-veturilla tietenkin.
- Anonyymi
In October 2022 the Technische Hochschule OWL, the Bielefeld University of Applied Sciences, the Fraunhofer-Institut für Optronik, Systemtechnik und Bildauswertung and the Landeseisenbahn Lippe e. V. presented a gyro-stabilized monorail based on Brennan's system on a section of the Extertal railway in Germany.
Siis yhtä kiskoa pitkin molempiin suuntiin - Anonyymi
Venäjän Keisarikunnan käyttämä 1524 mm raideleveys Suomessa tullaan romuttamaan. Venäjä jatkaa edelleen tällä omalla raideleveydellänsä, mutta Pendolino-tyyliset pikajunat itärajan yli eivät tule enää palaamaan takaisin.
https://yle.fi/a/74-20161549
Venäjän on turhaa koettaa ajaa leveillä junillansa Suomeen, sillä täälä on kohta turvallinen 1435 mm NATO-raideleveys kaikkialla. - Anonyymi
Korkkaa sorbusta kuitenkin, sopii paremmin.
- Anonyymi
Yhdysvallat ja LÄNSI Eurooppa on samoissa mitoissa,
tekivät aikoinaan yhteistyötä asiassa mutta
ITÄ Eurooppalainen Suomi ei kuulunut joukkoon, HYLKIÖ, ja tyhmä sellainen, katso nyt vaikka
puppets Aaltola ja Toveri!- Anonyymi
Tavarajunat on pitänyt päästä liikkumaan suomen ja venäjän välillä.
Länsieuroopalla ei paljon väliä kun Suomi on meren takana kuitenkin.
- Anonyymi
Tämä raide juttu on vain murto-osa tämän maan ainaisille epävarmuuksille!
Ei ole kunnon länsimaa. - Anonyymi
Kun raideleveys on Länsieuroopan kanssa sama ja mm. Narvikin junayhteys saadaan pelaamaan, liki puolet Suomen ulkomaankaupasta voidaan hoitaa rautateitse.
Meriliikenteen kriisiaikojen haavoittuvuus ja vasemmistolaisen ay-liikkeen poliittisen lakkoilun aiheuttama satamien sulkemisen haitat ulkomankaupalle vähenevät. - Anonyymi
Miten vaihdetaan ITSE junien rauta-renkaat?
Eivät tarkoituksella mainitse siitä mitään VIELÄ!
Mutta kun on ensin raiteet hyväksytty niin sitten altaan junien kanssa puhuminen!
Erittäin kokematon ja alottelijamainen maa,
varsinkin EU'n viemänä ja rahatkin pois sen päälle! - Anonyymi
Erittäin hyvä juttu. Saadaan Nato-aseet suoraan Norjan satamista nopeasti rintamalle!
- AnonyymiUUSI
Šampanja poksahtaa täälläkin huomenna auki.
- AnonyymiUUSI
Älä edes kuvittele että muuttuu. Samalla pitäisi myös muuttaa koko kuljetuskalusto vaikkei valtiolla ole rahaa oikein mihinkään. Sen muutoksen hinnalla voisi Suomeen hankkia useampi sata uutta hävittäjää.
- AnonyymiUUSI
Tätä on odotettu.
- AnonyymiUUSI
Yhdysvallat rakensi Toisen Maailmansodan
aikana noin 300.000 lentokonetta joista 7.000 tuhoutui,
Suomella on noin 100 lentokonetta. - AnonyymiUUSI
Yhdysvalloissa on raiteetkin pitkiä matkoja
esim vastaava kuin Suomesta Porttugaliin! - AnonyymiUUSI
Mihin hävisi Äiti Venäjä yhtäkkiä? Nuo hienot raiteet olivat 1800-luvulla autonomisen Suomen suurin saavutus. Hienosti on niillä ajeltu.
- AnonyymiUUSI
Itse asiassa Suomessa on tällä hetkellä hyvinkin länsimainen raideleveys. Rautatien mitat Venäjälle otettiin aikanaan jenkkien etelävaltioista eli 5 jalkaa.
Pääsyy muutokseen on EU, joka katsoo, että Suomen poikkeava raideleveys on vapaan kilpailun este. Ulkomaisilla yhtiöillä kun ei tällä hetkellä ole kalustoa, jolla ajaa Suomessa. Huoltovarmuusseikka on vain tekosyy.- AnonyymiUUSI
USA:n etelävaltioissakin luovuttiin jo 1880-luvulla tästä raideleveydestä, jonka insinööri etelävaltioista ehti mennä tekemään Venäjällekin jotka eivät itse osanneet. Venäjällä se raideleveys on päässyt sen jälkeen lipsahtamaan noin 1520 milliin, mutta meillä se on edelleenkin 1524 milliä.
- AnonyymiUUSI
Suomessa vielä vuosia sitten junien vessat vedettiin suoraan radoille pöntöstä alas, uskomatonta mutta totta!
Samoihin aikoihin Yhdysvalloissa junissa oli säiliöt! - AnonyymiUUSI
Miksi pitäisi puolustaa tätä tyhmien maata.
Sama kuka tämän valloittaa ,vaikka afrikkalaiset
Älykkyys nousee huomattavasti. - AnonyymiUUSI
Todennäköisesti JOKAINEN tätä palstaa lukeva on haudassa ennen kuin Suomen ratavverkko on Ruotsin raideleveydessä.
- AnonyymiUUSI
Samppakalja on jo kylmenemässä... 🍾
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225564- 324900
- 292814
- 342374
- 372078
- 152028
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121611
- 231512
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons291489