Mihin perustuu se, että Katoliset eivät saa ehkäistä? Tietääkseni Raamattu ei kiellä ehkäisyä. Minäkin uskon Raamattuun, enkä hyväksy kierukkaa ehkäisyksi, mutta muut tavat kyllä.
Ehkäisystä
10
287
Vastaukset
- Anonyymi
Onko sitä kellekään mitään väliä miten katolinen kirkko asiaan suhtautuu?
Ei kai pappi käy kenenkään kortsuun salaa reikiä tökkimässä?- Anonyymi
Kiinnostava kysymys, mihin ehkäisykielto perustuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinnostava kysymys, mihin ehkäisykielto perustuu.
Kiinnostavampi on se miten se käytännössä valvotaan jos kerran kirkko sen niin voimakkaasti kieltää ja miten siitä rangaistaan jos sitä rikotaan. Ainahan lain rikkomiseen sisältyy rangaistus. Ellei ole rangaistusta, ei ole lakiakaan.
- Anonyymi
Niin mitä ei saa ehkäistä? Sairauksia, rikoksia, onnettomuuksia, tms?
- Anonyymi
Raskautta
- Anonyymi
Papin tehtävä nimenomaan on käydä tökkimässä korsuihin reikiä jo kaupan hyllyillä, että ne eivät enää toimi ehkäisyvälineinä.
Sekä lahjoa lääkärit, että kun laittaa kierukan, niin ei tosiasiassa laita mitään, vaan raplaa vain vähän aikaa tavaraa ja sanoo polilaalle, että nyt on tie auki vapaaseen seksiin, mutta heti kuitenkin poksahtaa paksuksi. - Anonyymi
Seksuaalinen suhde kuuluu ainoastaan avioliittoon. Seksuaalisuudella on kaksi funktiota, suvunjatkaminen ja puolisoiden välisen yhteyden vahvistaminen. Näitä ei voi erottaa toisistaan: harrastaa seksiä puolison kanssa niin, että tarkoituksella yrittää estää uuden elämän alkamisen (huom: sen ei tarvitse olla itsetarkoitus, eli ei ole tarpeen aina vasiten yrittää raskautta) on syvän epäluottamuksen ilmausta sekä puolisoon että suhteeseen. Se sanoo mitä konkreettisimmin, että en halua vahingossakaan isäksi/äidiksi sinun kauttasi, koska en luota sinuun enkä avioliittoomme. Tämä on avioliitolle tuhoisa asenne, ja altistaa henkilökohtaisestikin näkemykselle, jossa katsotaan voivan käyttää toista ihmistä käytännössä välineenä oman tyydytyksen, edun jne. tavoittelulle.
- Anonyymi
Olen eri mieltä. Raskauden ehkäisy on perhesuunnittelua. Ja järkevää sellaista.
- Anonyymi
Katolinen kirkko pelkää jäsenkatoa, jos uskovaiset eivät enää lisäänny. Siitähän tuo johtuu.
Taitaa silti katoliset käyttää ehkäisyä aivan samoin kuin muutkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli214708Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103334Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403147IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462599Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861258Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2591140- 791109
- 561102
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941081Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E201977