EU määräsi Venäjälle 17:sta (!) pakotepaketin joka käsittää mm. varjolaivastoon liittyviä toimenpiteitä, mitkä ne sitten lienevätkin.
Viro yritti tiistaina pysäyttää Jaguar-nimisen säiliölaivan joka oli menossa Venäjän Primorskiin. Alus seilaa Gabonin lipun alla.
Alus ei kuitenkaan pysähtynyt vaan miehistö näytti sota-alukselle keskisormia.
Viron puolustusministeri Hanno Pevkur yritti paikata noloa epäonnistumista:
- Tavoitteemme oli varmistaa infastruktuurimme turvallisuus joka saavutettiin (?!).
Venäjä on taatusti ohjeistanut vuokrakauppalaivojaan olemaan pysähtymättä.
Asiasta kertoi Viron yleisradioyhtiö ERR.
Viron laivasto löi kätensä pa+kaan.....!!
14
155
Vastaukset
- Anonyymi
Mikiköhän uutisista on erilaisia versioita? Kumpi on oikeampi?
"Viron merivoimat saattoi aluksen Viron aluevesiltä Venäjän aluevesille. Viro halusi siten varmistaa, ettei sen vedenalaiselle infrastruktuurille ei syntyisi minkäänlaista vahinkoa." - Anonyymi
Jahas.
Milloinkohan Suomi yrittää pysäyttää seuraavan venäläisen varjotankkerin?
Eiköhän ne pysähdy kun keulatykillä roimasee menemään.
Siinä on kyllä pikku riski että joudumme sotaan. Vaan eipä hätää, siihen on valmistauduttu jo pitkään.
Reservi-ikääkin nostetaan joten voimme polkaista jalkeille miljoona sotilasta sitten kun tarttettaan. - Anonyymi
Tuskin tuo tankkeri Viron aluevesillä ajeli, keskellä Suomenlahtea on kansainvälinen merialue laivaliikenteelle.
Suomi ja Viro ovat tuumailleet että jakaisivat keskenään koko Suomenlahden ja poistaisivat kansainvälisen alueen. Pähkähullu suunnitelma joka ei toteudu.
Viron puolustusministeri sanoi että olisivat halunneet tutkia aluksen papereita eikä maininnut mitään kaapelirikkopelosta. Uutta tietoa pukkaa koko ajan katsokaa Hesarista.
Viro siis yritti pakottaa tankkerin kansainväliseltä merialueelta omille aluevesilleen josta tämä kieltäytyi.
Tapausta tarkkailemaan saapui venäläinen hävittäjä Su-35 jonka sanotaan rikkoneen Viron ilmatilaa.
Iiiik..., tässähän nousee karvat ja mitä vielä pystyyn ihanasta jännityksestä.
Jokohan se sota meidänkin rajoillamme jo vihdoin syttyisi?
Olemme nyt todellakin nostamassa rajusti reserviläisten eläke-ikää. Asevelvollisuus pitää nyt saada vielä kokemaan myös naisia ja yli 15 vee-nassikoita.
Tavoitteena on min. 1,5 miljoonaa sotilasta rajoillemme!!- Anonyymi
Mv-lehti uutisoi että Viro yritti laskea helikopterista kahdesti joukkoja tankkerin kannelle ja yrittivät törmätä sen keulaan.
Venäläisen hävittäjän ilmaannuttua Viron laivasto ja ilmavoimat luopuivat ajatuksesta tarkastella aluksen papereita...DDDD - Anonyymi
Kun Kiina ja kaverit noita kansainvälisiä merialueitaan siirtelee niin miksei Suomi ja Viro vain sulje tuota väyllää pidemtämällä omia aluevesiään?
Helppoa sinne olisi vaikka tarvittaessa käydä tekaisemassa joku saarikin jos sellaista tarvitaan.
Sitten vain tiukat kauttakulku-tullit ja tarkastukset jokaiselle läpi yrittävälle kaarnaveneelle.
Saman voisi tehdä myös Tanska ja Ruotsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Kiina ja kaverit noita kansainvälisiä merialueitaan siirtelee niin miksei Suomi ja Viro vain sulje tuota väyllää pidemtämällä omia aluevesiään?
Helppoa sinne olisi vaikka tarvittaessa käydä tekaisemassa joku saarikin jos sellaista tarvitaan.
Sitten vain tiukat kauttakulku-tullit ja tarkastukset jokaiselle läpi yrittävälle kaarnaveneelle.
Saman voisi tehdä myös Tanska ja Ruotsi.Tuossa juuri kerrottin että Suomi ja Viro ovat pohdiskelleet että voisivat poistaa välistään kansainvälsen merialueen!
Asiassa on vain 1 mutka.
Venäjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa juuri kerrottin että Suomi ja Viro ovat pohdiskelleet että voisivat poistaa välistään kansainvälsen merialueen!
Asiassa on vain 1 mutka.
Venäjä.Ei Venäjä ole mikään ongelma tuossa.
Saavat jatkossakin laivailla kunhan kalusto täyttää turvallisuusvaatimukset, ja maksaa tarvittavat väylämaksut, sekä sallii laivojen tarkistuksen jotta voidaan todeta että täyttävät määräykset.
Muutenkaan miksipä Venäjän pitäisi jotain öljyään tai haisevaa pierukaasua kuljetella enää Itämerta pitkin? Ei sillä puolella Maailmaa enää ole tavaran ostajia.
Ne jotka sitä ostaa on jossain kaukoidässä, ja karttaa osaavat voivat todeta että Venäjällä on sillä puolella Maailmaa omat satamansa joista voivat hoitaa kuljetukset paljon lyhempää reittiä pitkin.
- Anonyymi
Seuraavan kerran virun sukkahousu osaston pikku paatit uppoavat😂
- Anonyymi
Nyt Viro pöyristelee ajatuksella että Venäjä saattaa puolustaa kauppalaivojaan aseellisesti!
Itse yrittivät hyökätä tankkerin kimppuun meri-ja ilmavoimilla.- Anonyymi
Vetivätkö Viron sotalaivat mastoihinsa pääkallolipun ennen hyökkäystä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetivätkö Viron sotalaivat mastoihinsa pääkallolipun ennen hyökkäystä?
EU määrää uusia pakotteita Venäjän kauppalaivastoa vastaan.
Toki haluamme tietää mitä tuo niinku oikeasti sitten tarkoittaa?
Uusia pysäytys-yrityksiä?
Taitavat miettiä ton tapauksen jälkeen kahdesti.
Veikkaan että Venäjän hävittäjät ovat lähtövalmiudessa taas ja heti kun tuollaista yritetään.
- Anonyymi
Aika erilaiselta tilanne näyttää tällä videolla:
https://rumble.com/v6tf5y1-thats-an-act-of-war-polish-fighter-jets-along-with-estonian-warships-attack.html?mref=vrvyf&mrefc=3
Edellisellä kerralla sekä Saksan että Tanskan laivasto irrottautui vastaavasta tilanteesta samalla lailla.
Kannattaa muistaa, että nuo Venäjän Migit vaimensivat USA:n ohjushävittäjän ja yhden lentotukialuksen koko saattueen elektroniikat Punaisella Merellä tänä keväänä ja viime vuoden lopulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 734333
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺684176Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭373589Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163183Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle372833En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142582Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102374IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm251523Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571302Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli761101