Vesi hukutti heidät

Anonyymi-ap

Oletteko koskaan ajatelleet tämmöistä että joutuvatko ne ihmiset jotka kuolivat vedenpaisumuksessa niin kadotukseen?

29

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vissiinniinkaet ne joutu sinne allahin huomaan…?☪️

• Anonyymi

no jos ei arkkiinkaan kelvannut mennä niin miksi taivaaseen pitäisi päästä hah!

• Anonyymi

Jumala on antanut kaikille ihmisille sielun ja kaipa heilläkin oli sielu tuskin he sieluttomina syntyivät maailmaan.

• Anonyymi

VT:ssä koko ihminen on sielu, body, mind, spirit.

1. Moos. 2:7

Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Paavali toi vasta Uuteen Testamenttiin kreikkalisesta filosofiasta ja Hindujen opista käsitteen ihmisestä irtoaasta erillisestä sielusta.

• Anonyymi

Jeesus meni heti kuoltuaan puhumaan heille Tuonelaan. Juutalaiset ovat valittu kansa, joita Jumala ei unohda eikä hylkää koskaan.

1.Piet.3
      19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
      20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.

21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

• Anonyymi

Jeesus meni tuonelaan ja saarnasi mutta ei se taida heitä auttaa koska olivat kuolleita eikä kuolleena enää voi parannusta tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus meni tuonelaan ja saarnasi mutta ei se taida heitä auttaa koska olivat kuolleita eikä kuolleena enää voi parannusta tehdä.

Kaikki Israelin kansa pelastuu kerrran kokonaan. Valittu kansa.

1.Piet.3
        19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,

1.Piet.4:6
        6 Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää, vaikka ruumiissaan ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset.

• Anonyymi

VT ei puhu mistään erillisestä sielusta.

Saarn. 12:7

Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

• Anonyymi

Perin viddumainen jumala heillä.

• Anonyymi

Miksi Herra Sebaot loi epätäydellisen maailman, jos ei kerran ollut tyytyväinen luomaansa?

• Anonyymi

Ihminen oli täydellinen luomisessa, mutta perisynti särki sen Jumalan kuvan.

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen oli täydellinen luomisessa, mutta perisynti särki sen Jumalan kuvan.

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

Hyvin lainattu mutta pieleen meni siltikin.

Koitas vähän miettiä asiaa.

• Anonyymi

Sepaotti luotti että ihminen vähän kunnioittaisi luojaansa.

Mutta ei vaimoväelle piti heti olla jotain uutta mukavaa ja aatami oli lepsu kun luotti eevaansa!

Ei ole ajat siitä paranneet, sama on tauti edelleenkin.

• Anonyymi

Tupa on väärinpäin ja keittiön kaapit väärää väriä.

Sitä kitinää se on yhä vain.

• Anonyymi

Aloita kunnioittamaan Jumalaa niin voit muitakin ihmisiä sen jälkeen kunnioittaa. Tauti on paha nääs kateus jota sinä näytät potevan.
        Onko sinulla naapurin ukolla muuta elämässä kuin ikkunoistasi kytätä muita ihmisiä?
        Täällä itket kun ihmiset eivät maksa sinun kahvipurkkiasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloita kunnioittamaan Jumalaa niin voit muitakin ihmisiä sen jälkeen kunnioittaa. Tauti on paha nääs kateus jota sinä näytät potevan.
        Onko sinulla naapurin ukolla muuta elämässä kuin ikkunoistasi kytätä muita ihmisiä?
        Täällä itket kun ihmiset eivät maksa sinun kahvipurkkiasi.

Mihinkähän tuo kommrntti on suunnattu, en keksi sille mitään osoitetta !

• Anonyymi
      • Anonyymi

1. Moos. 7:1

Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut SINUT ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa.

Vain Nooa oli hurskas mies.Jumala pelastaa perhekunnittain.
        Tosin vaiimo katsoi taakseen ja muuttui suolapatsaaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut SINUT ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa.

PO. LOOTIN VAIMO KATSOI TAAKSEEN JA MUUTTUI SUOLAPATSAAKSI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PO. LOOTIN VAIMO KATSOI TAAKSEEN JA MUUTTUI SUOLAPATSAAKSI.

Loot pelastui koska oli Aabrahamin veljenpoika. Saamoin Lootin tytttäret, mutta vaimo katsoi taakseen ja muuttui suolapatsaaksi.

Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä synnitöntä ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty.

Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa pitää huolta omasta elämästä ja myös uskosta.

https://www.alfaomega.fi/post/yhdeksäs-ja-kymmenes-käsky

• Anonyymi

Kymmenes käsky kirjoitettuna älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa työntekijöitä karjaa äläkä mitään mikä hänelle kuuluu.

• Anonyymi

Helluntailaisuudessa ei pahemmin käskyistä piitata. Pääasia että henget liikkuu ja hurmosta piisaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuudessa ei pahemmin käskyistä piitata. Pääasia että henget liikkuu ja hurmosta piisaa.

Olet helluntalainen? Alituisen pahan puhumisen sijasta voisit alkaa tekemään hyvää kanssa ihmisiäsi kohtaan. Oletko kantanut kortesi kekoon? Oletko kertonut hukkuville sieluille Jeesuksesta ja pelastuksesta?

• Anonyymi

9 käskyä kannattaa myös lukea ilta lukemiseksi. Kirjoitat aamusta iltaan tuota samaa mantraasi onko Jumala jota palvelet itse perkele?

• Anonyymi

Olleessaan tuonelassa Jeesus saarnasi vankeudessa oleville sieluille. En tiedä mitä hän saarnasi. Jos ei olisi ollut pelastuksen toivoa mitä asiaa Hänellä olisi sitten heille ollut.

• Anonyymi

Takaa-ajajat saivat saivat kunnon upotuskasteen.

• Anonyymi

Ainoastaan kahdeksan ihmistä pelastui vedenpaisumuksessa.

Uskon kautta.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Jeesus saarnasi heille juuri suorittamaansa ilosanomaa. Kuinka Hän sovitti kuolemallaan Aatamin ja Eevan tuottaman periytyvän synnin, eron Jumalan lapseudesta ja ikuisen elämän asemasta. Hän palautti nämä takaisin, palauttaen Jumalan lapseuden takaisin, niinkuin se Eedenissä oli. Tämä sanoma pitää saarnata kaikille, myös ennen sovitusta kuolleille sieluille. Ne sielut jotka ottivat sanoman vastaan, nousivat Taivaan valtakuntaan heti, kuten ristin ryöväri.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4940
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      92
      2499
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      41
      2436
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      194
      2346
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1929
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      24
      1831
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1550
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1461
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      346
      1243
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1149
    Aihe