Suomesta löytyy tuoreeltaan pari esimerkkiä, jossa toiminta on loppunut äkkiseltään. Echargie-lataussovellusta ja latauslaitteita tarjonnut Cation oy asetettiin konkurssiin maaliskuussa. Eva Solutions Group Oy on hakeutunut konkurssiin viime marraskuussa.
Ei suomalaiset tarvitse kuin 16A pistorasian talon nurkalle
Latauspalveluyrityksiä kaatuu kuin heinää
14
153
Vastaukset
- Anonyymi
Kukaan ei hanki sähköutoa, jos lataus maksaa yli 25 snt/kWh plus kk-maksu.
- Anonyymi
Kerro toki perusteet tuolle suurelle ja perusteelliselle analyysillesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro toki perusteet tuolle suurelle ja perusteelliselle analyysillesi?
Sähköauton hankintaa perustellaan 24/7 juuri 1-2 €/100 km käyttökuluilla.
- Anonyymi
Milloin tuo hinta toteituu ?
- Anonyymi
Kova kilpailu ja lama, lisäksi hallituksemme luoma näköalattomuus pelko ei tue ihmisten kuluttamista tai panostusta tulevaisuuteen.
- Anonyymi
Ei sähköä saa haaskata sähköautoihin edes 20 c/ kvh. Se pitää ohjata paljon hyödyllisempään, datakeskuksiin. Vero 0.0045 cKwh ja hintatakuu aina alle 5c /Kwh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sähköä saa haaskata sähköautoihin edes 20 c/ kvh. Se pitää ohjata paljon hyödyllisempään, datakeskuksiin. Vero 0.0045 cKwh ja hintatakuu aina alle 5c /Kwh.
Valtavat työllisyysvaikutukset. Miljardi-investointi ja n 40 työpaikkaa, nekin osa-aikaisia. Operaattoreita muka 200 , konehalleissa ei normaalioloissa ole ristin sielua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtavat työllisyysvaikutukset. Miljardi-investointi ja n 40 työpaikkaa, nekin osa-aikaisia. Operaattoreita muka 200 , konehalleissa ei normaalioloissa ole ristin sielua.
Entäs kuluttajien sähkön hints, kun ei tuule eikä paista ja Olkiluoto 3 taas 2-3 kk pituisessa "vuosihuollossa".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs kuluttajien sähkön hints, kun ei tuule eikä paista ja Olkiluoto 3 taas 2-3 kk pituisessa "vuosihuollossa".
Kuluttajahinnat tulevat nousemaan ja sekös polttistimoa lämmittää. Ironisinta koko keskustelussa on, että hinnan nousu ei erottele kuluttajia. Puolet 80Twh:sta kuluttaa kotitaloudet ja myös maksavat sen hinnan- ja/tai verojen nousun riippumatta siitä meneekö se sähkö maalämpöpumppuun vai autoon, se on melkoinen kasa rahaa millä sähköntuottajat kompensoivat ja subventoivatnoita järki-investointeja. Kuluvan vuoden aikana hankittavat yli 20000 sähköautoa tuottavat valtiolle enemmän verotuloja, kuin sähkösyöppö datakeskus. Myös tekee yli 35000 tuntia huoltotöitä vuosittarkastuksia tekeville liikkeille. Vajaa 30000 kilometriä vuodessa on 4800 kwh hiukan alle 1000€ vastaava bensa olisi 3700€, muu kulutus 10-12 t. Kwh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluttajahinnat tulevat nousemaan ja sekös polttistimoa lämmittää. Ironisinta koko keskustelussa on, että hinnan nousu ei erottele kuluttajia. Puolet 80Twh:sta kuluttaa kotitaloudet ja myös maksavat sen hinnan- ja/tai verojen nousun riippumatta siitä meneekö se sähkö maalämpöpumppuun vai autoon, se on melkoinen kasa rahaa millä sähköntuottajat kompensoivat ja subventoivatnoita järki-investointeja. Kuluvan vuoden aikana hankittavat yli 20000 sähköautoa tuottavat valtiolle enemmän verotuloja, kuin sähkösyöppö datakeskus. Myös tekee yli 35000 tuntia huoltotöitä vuosittarkastuksia tekeville liikkeille. Vajaa 30000 kilometriä vuodessa on 4800 kwh hiukan alle 1000€ vastaava bensa olisi 3700€, muu kulutus 10-12 t. Kwh.
35000 tuntia on 19 miestyövuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluttajahinnat tulevat nousemaan ja sekös polttistimoa lämmittää. Ironisinta koko keskustelussa on, että hinnan nousu ei erottele kuluttajia. Puolet 80Twh:sta kuluttaa kotitaloudet ja myös maksavat sen hinnan- ja/tai verojen nousun riippumatta siitä meneekö se sähkö maalämpöpumppuun vai autoon, se on melkoinen kasa rahaa millä sähköntuottajat kompensoivat ja subventoivatnoita järki-investointeja. Kuluvan vuoden aikana hankittavat yli 20000 sähköautoa tuottavat valtiolle enemmän verotuloja, kuin sähkösyöppö datakeskus. Myös tekee yli 35000 tuntia huoltotöitä vuosittarkastuksia tekeville liikkeille. Vajaa 30000 kilometriä vuodessa on 4800 kwh hiukan alle 1000€ vastaava bensa olisi 3700€, muu kulutus 10-12 t. Kwh.
30 000 km minun diiselillä maksaa 2160 € polttoaineeseen . Kulutus 4,5 l/100 km .1,6 €/ litra hinnalla . Ei ole syytä vaihtaa sähköautoon .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
30 000 km minun diiselillä maksaa 2160 € polttoaineeseen . Kulutus 4,5 l/100 km .1,6 €/ litra hinnalla . Ei ole syytä vaihtaa sähköautoon .
Mitä lisäarvoa tuo kommenttisi toi tähän keskusteluun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä lisäarvoa tuo kommenttisi toi tähän keskusteluun?
Siihen vielä käyttövoimavero.
- Anonyymi
Vähän on heiniä pellossasi.
Pienet yrittäjät eivät ole milloinkaan pärjänneet isoille, miksi tuo olisi toisin latausasemissakaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun302846Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081837Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171810- 171424
Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si731340- 241255
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431248Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?771169- 311028
UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa971007