Suomesta löytyy tuoreeltaan pari esimerkkiä, jossa toiminta on loppunut äkkiseltään. Echargie-lataussovellusta ja latauslaitteita tarjonnut Cation oy asetettiin konkurssiin maaliskuussa. Eva Solutions Group Oy on hakeutunut konkurssiin viime marraskuussa.
Ei suomalaiset tarvitse kuin 16A pistorasian talon nurkalle
Latauspalveluyrityksiä kaatuu kuin heinää
14
101
Vastaukset
- Anonyymi
Kukaan ei hanki sähköutoa, jos lataus maksaa yli 25 snt/kWh plus kk-maksu.
- Anonyymi
Kerro toki perusteet tuolle suurelle ja perusteelliselle analyysillesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro toki perusteet tuolle suurelle ja perusteelliselle analyysillesi?
Sähköauton hankintaa perustellaan 24/7 juuri 1-2 €/100 km käyttökuluilla.
- Anonyymi
Milloin tuo hinta toteituu ?
- Anonyymi
Kova kilpailu ja lama, lisäksi hallituksemme luoma näköalattomuus pelko ei tue ihmisten kuluttamista tai panostusta tulevaisuuteen.
- Anonyymi
Ei sähköä saa haaskata sähköautoihin edes 20 c/ kvh. Se pitää ohjata paljon hyödyllisempään, datakeskuksiin. Vero 0.0045 cKwh ja hintatakuu aina alle 5c /Kwh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sähköä saa haaskata sähköautoihin edes 20 c/ kvh. Se pitää ohjata paljon hyödyllisempään, datakeskuksiin. Vero 0.0045 cKwh ja hintatakuu aina alle 5c /Kwh.
Valtavat työllisyysvaikutukset. Miljardi-investointi ja n 40 työpaikkaa, nekin osa-aikaisia. Operaattoreita muka 200 , konehalleissa ei normaalioloissa ole ristin sielua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtavat työllisyysvaikutukset. Miljardi-investointi ja n 40 työpaikkaa, nekin osa-aikaisia. Operaattoreita muka 200 , konehalleissa ei normaalioloissa ole ristin sielua.
Entäs kuluttajien sähkön hints, kun ei tuule eikä paista ja Olkiluoto 3 taas 2-3 kk pituisessa "vuosihuollossa".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs kuluttajien sähkön hints, kun ei tuule eikä paista ja Olkiluoto 3 taas 2-3 kk pituisessa "vuosihuollossa".
Kuluttajahinnat tulevat nousemaan ja sekös polttistimoa lämmittää. Ironisinta koko keskustelussa on, että hinnan nousu ei erottele kuluttajia. Puolet 80Twh:sta kuluttaa kotitaloudet ja myös maksavat sen hinnan- ja/tai verojen nousun riippumatta siitä meneekö se sähkö maalämpöpumppuun vai autoon, se on melkoinen kasa rahaa millä sähköntuottajat kompensoivat ja subventoivatnoita järki-investointeja. Kuluvan vuoden aikana hankittavat yli 20000 sähköautoa tuottavat valtiolle enemmän verotuloja, kuin sähkösyöppö datakeskus. Myös tekee yli 35000 tuntia huoltotöitä vuosittarkastuksia tekeville liikkeille. Vajaa 30000 kilometriä vuodessa on 4800 kwh hiukan alle 1000€ vastaava bensa olisi 3700€, muu kulutus 10-12 t. Kwh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluttajahinnat tulevat nousemaan ja sekös polttistimoa lämmittää. Ironisinta koko keskustelussa on, että hinnan nousu ei erottele kuluttajia. Puolet 80Twh:sta kuluttaa kotitaloudet ja myös maksavat sen hinnan- ja/tai verojen nousun riippumatta siitä meneekö se sähkö maalämpöpumppuun vai autoon, se on melkoinen kasa rahaa millä sähköntuottajat kompensoivat ja subventoivatnoita järki-investointeja. Kuluvan vuoden aikana hankittavat yli 20000 sähköautoa tuottavat valtiolle enemmän verotuloja, kuin sähkösyöppö datakeskus. Myös tekee yli 35000 tuntia huoltotöitä vuosittarkastuksia tekeville liikkeille. Vajaa 30000 kilometriä vuodessa on 4800 kwh hiukan alle 1000€ vastaava bensa olisi 3700€, muu kulutus 10-12 t. Kwh.
35000 tuntia on 19 miestyövuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluttajahinnat tulevat nousemaan ja sekös polttistimoa lämmittää. Ironisinta koko keskustelussa on, että hinnan nousu ei erottele kuluttajia. Puolet 80Twh:sta kuluttaa kotitaloudet ja myös maksavat sen hinnan- ja/tai verojen nousun riippumatta siitä meneekö se sähkö maalämpöpumppuun vai autoon, se on melkoinen kasa rahaa millä sähköntuottajat kompensoivat ja subventoivatnoita järki-investointeja. Kuluvan vuoden aikana hankittavat yli 20000 sähköautoa tuottavat valtiolle enemmän verotuloja, kuin sähkösyöppö datakeskus. Myös tekee yli 35000 tuntia huoltotöitä vuosittarkastuksia tekeville liikkeille. Vajaa 30000 kilometriä vuodessa on 4800 kwh hiukan alle 1000€ vastaava bensa olisi 3700€, muu kulutus 10-12 t. Kwh.
30 000 km minun diiselillä maksaa 2160 € polttoaineeseen . Kulutus 4,5 l/100 km .1,6 €/ litra hinnalla . Ei ole syytä vaihtaa sähköautoon .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
30 000 km minun diiselillä maksaa 2160 € polttoaineeseen . Kulutus 4,5 l/100 km .1,6 €/ litra hinnalla . Ei ole syytä vaihtaa sähköautoon .
Mitä lisäarvoa tuo kommenttisi toi tähän keskusteluun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä lisäarvoa tuo kommenttisi toi tähän keskusteluun?
Siihen vielä käyttövoimavero.
- Anonyymi
Vähän on heiniä pellossasi.
Pienet yrittäjät eivät ole milloinkaan pärjänneet isoille, miksi tuo olisi toisin latausasemissakaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857445- 965384
- 2574595
- 444495
- 623247
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 492313
- 412174