Ja sitten harhat jäävät usein pysyväisesti järjestelmään aivoissa.
Todellisuus on syrjäytynyt näiltä osin pysyväisesti monissa.
Kaikki ovat ateisteja ennen opastusta yliluonnollisten harhojen oppimiseen.
13
90
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Arvostelijat eivät voi minuuteensa juuttuneille uskomuksille pääsääntöisesti antamaan potkuja.
Näemme sen täälläkin raadollisesti. - AnonyymiUUSI
Eiköhän useimpien Jumala ole aluksi oma äiti. Ensimmäisiä omia muistojani taaperoikäisenä pohtimistani "filosofisista" kysymyksistä oli se tietääkö äiti aina mitä minä ajattelen. Äiti oli liki yliluonnollinen ja kaikkivoipa olento taaperon maailmassa ja siksi se, että äiti tietäisi kaikki minun ajatukseni tuntui varteenotettavalta vaihtoehdolta.
Samalla tavallahan uskovaiset kuvittelevat että on olemassa taivaallinen diktaattori joka tietää miljardien ihmisten ajatukset kaiken aikaa - ja silti uskovaiset haluavat rukoilla ja rukouksessa kertoa jotain tuolle kosmiselle ajatustenlukijalle. Miksi?- AnonyymiUUSI
Rukoilu on typerää.
- AnonyymiUUSI
Isä on usein ylin Jumala.
"Ensimmäisiä omia muistojani taaperoikäisenä pohtimistani "filosofisista" kysymyksistä oli se tietääkö äiti aina mitä minä ajattelen. Äiti oli liki yliluonnollinen ja kaikkivoipa olento taaperon maailmassa ja siksi se, että äiti tietäisi kaikki minun ajatukseni tuntui varteenotettavalta vaihtoehdolta."
Tämä on ehkä selkein esimerkki siitä, että jumalusko edellyttää jonkinmoista mielen kehityshäiriötä. Normaali lapsi oppii hyvin varhain sen, että toisilla on samanlainen mieli kuin itsellä ja se mieli on toisilta salattu. Normaalilla älyllä ja mielellä varustettu lapsi oppii siis hyvin varhain valehtelun ja harhauttamisen koska mieli ja ajatukset ovat muilta salattu, jos niitä ei halua toisille viesittää. Itsellä ei ollut koskaan lapsena tuollaisia kuvitelmia, että äiti tai kukaan muukaan lukisi ajatuksiani. Ehkä siksi en koskaan oppinut uskomaan Jumalaan.- AnonyymiUUSI
Extremist_atheist kirjoitti:
"Ensimmäisiä omia muistojani taaperoikäisenä pohtimistani "filosofisista" kysymyksistä oli se tietääkö äiti aina mitä minä ajattelen. Äiti oli liki yliluonnollinen ja kaikkivoipa olento taaperon maailmassa ja siksi se, että äiti tietäisi kaikki minun ajatukseni tuntui varteenotettavalta vaihtoehdolta."
Tämä on ehkä selkein esimerkki siitä, että jumalusko edellyttää jonkinmoista mielen kehityshäiriötä. Normaali lapsi oppii hyvin varhain sen, että toisilla on samanlainen mieli kuin itsellä ja se mieli on toisilta salattu. Normaalilla älyllä ja mielellä varustettu lapsi oppii siis hyvin varhain valehtelun ja harhauttamisen koska mieli ja ajatukset ovat muilta salattu, jos niitä ei halua toisille viesittää. Itsellä ei ollut koskaan lapsena tuollaisia kuvitelmia, että äiti tai kukaan muukaan lukisi ajatuksiani. Ehkä siksi en koskaan oppinut uskomaan Jumalaan.Itse en koskaan.
Olin itseriittoinen ja iloinen lapsi kuulemma.
Koulussa kaikki muuttui.
- AnonyymiUUSI
Johannes Kastaja täyttyi pyhällä hengellä äitinsä kohdussa ja uskoi koko ikänsä jahveen.
- AnonyymiUUSI
Jeesus täytti opetuslapsensa.
- AnonyymiUUSI
Ateisti on henkilö joka on jäänyt oman ymmärtämättömyytensä loukkuun. Hän yrittää päästä siitä pois kuin hauki katiskasta.
- AnonyymiUUSI
Syömään roskakala särki uskovaisia
- AnonyymiUUSI
Alussa kaikki ovat ateisteja ja suhtautuvat skeptisesti kaikkeen uuteen, kunnes omakohtaiset väkevät Jumaluuden kokemukset syrjäyttävät ateismin mahdottomana. Raamatun vakuuttava Pyhyyden tunne, vahvistaa Raamatun Jumalan sanomaksi ihmiskunnalle, jota tottelemalla Jumalan valtakunta tulee maanpäälle, jo nyt.
- AnonyymiUUSI
"Kukka" ja LSD
- AnonyymiUUSI
Veditkö näkyleipiä synagogassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692683
- 632624
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106