Vuoden 2025 kolmen ensimmäisen kuukauden aikana sähköautojen myynti kasvoi 35 prosenttia edellisvuodesta. Kaikilla tärkeimmillä markkinoilla ja monilla muilla nähtiin uudet ennätykset ensimmäisen neljänneksen myynnissä.
”Tietomme osoittavat, että merkittävistä epävarmuustekijöistä huolimatta sähköautojen kysyntä on maailmanlaajuisesti edelleen vahvassa kasvussa. Myynti tekee jatkuvasti uusia ennätyksiä, millä on merkittäviä vaikutuksia kansainväliseen autoteollisuuteen”
https://www.iea.org/news/more-than-1-in-4-cars-sold-worldwide-this-year-is-set-to-be-electric-as-ev-sales-continue-to-grow
Yli joka neljäs maailmanlaajuisesti tänä vuonna myyty auto on sähköauto, kova kasvu jatkuu.
57
531
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköautojen myynti maailmanlaajuisesti lähes kolminkertaistui kolmessa vuodessa.
15. toukokuuta 2025
Sähköautojen maailmanlaajuinen myynti lähes kolminkertaistui viimeisen kolmen vuoden aikana. Aiemmin se oli kaksinkertaistunut vuosien 2020 ja 2021 välillä Kiinan rekisteröintien ansiosta. Uusien sähköajoneuvojen rekisteröinnit olivat viime vuonna 17,3 miljoonaa, kun ne vuonna 2021 olivat vain 6,5 miljoonaa.
https://www.statista.com/chart/26845/global-electric-car-sales/- Anonyymi
Sähköautojen myynti kasvoi maailmanlaajuisesti lähes 30 % huhtikuussa.
https://www.euronews.com/business/2025/05/14/global-ev-sales-up-almost-30-in-april-with-the-us-falling-behind - Anonyymi
Kansainvälisen energiajärjestön (IEA) uusimpien ennusteiden mukaan yli joka neljäs maailmanlaajuisesti vuonna 2025 myytävä auto on sähkökäyttöinen, ja vuoteen 2030 mennessä niiden osuus kaikista uusista autoista nousee 40 prosenttiin.
https://www.cbc.ca/news/science/ev-sales-china-iea-1.7535190 - Anonyymi
Suomessa vuonna 2030 kaikki myytävänä olevat uudet autot ovat sähköautoja.
- Anonyymi
Sähköautojen myynti Euroopassa.
Sähköautojen markkinaosuus Norjassa on 97,4 %
Sähköautojen markkinaosuus Isossa-Britanniassa on 32,1 prosenttia.
Sähköautojen markkinaosuus Saksassa 27,1 %.
https://cleantechnica.com/tag/europe-ev-sales/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen myynti Euroopassa.
Sähköautojen markkinaosuus Norjassa on 97,4 %
Sähköautojen markkinaosuus Isossa-Britanniassa on 32,1 prosenttia.
Sähköautojen markkinaosuus Saksassa 27,1 %.
https://cleantechnica.com/tag/europe-ev-sales/No, oikeasti noiden sähköautojen osuus näyttää Britanniassa olevan 20% ja Saksassa 19%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, oikeasti noiden sähköautojen osuus näyttää Britanniassa olevan 20% ja Saksassa 19%.
Se on eri asia kuin tämän hetkinen markkinaosuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa vuonna 2030 kaikki myytävänä olevat uudet autot ovat sähköautoja.
Lyödäänkö vetoa ?
- Anonyymi
"Merkittävistä epävarmuustekijöistä huolimatta sähköautojen markkinaosuus on ylittämässä 40 prosenttia vuoteen 2030 mennessä, kun niistä tulee yhä edullisempia useammilla markkinoilla, IEA:n uusi raportti osoittaa.
Toisen vahvan kasvuvuoden jälkeen sähköautojen maailmanlaajuinen myynti on matkalla ylittämään 20 miljoonaa vuonna 2025, mikä vastaa yli neljännestä maailmanlaajuisesti myydyistä autoista, IEA:n vuosittaisen Global EV Outlook -raportin uuden painoksen mukaan.
Tänään julkaistu raportti osoittaa, että huolimatta viimeaikaisista taloudellisista vastatuulista, jotka ovat asettaneet painetta autoalalle, sähköautojen maailmanlaajuinen myynti on jatkanut ennätysten rikkomista sähkömallien tullessa yhä edullisemmiksi. Myynti ylitti 17 miljoonaa autoa maailmanlaajuisesti vuonna 2024, mikä nosti sähköautojen osuuden maailman automarkkinoista ensimmäistä kertaa yli 20 prosentin, kuten IEA oli aiemmin ennustanut. Ja vuoden 2025 kolmen ensimmäisen kuukauden aikana sähköautojen myynti kasvoi 35 prosenttia edellisvuodesta. Kaikilla tärkeimmillä markkinoilla ja monilla muilla nähtiin uudet ennätykset ensimmäisen neljänneksen myynnissä.
Kiina säilyttää asemansa sähköautojen markkinajohtajana, sillä sähköautot muodostivat lähes puolet kaikista automyynnistä vuonna 2024. Kiinassa viime vuonna myytyjen sähköautojen määrä (yli 11 miljoonaa) vastaa maailmanlaajuisesti vuonna 2022 myytyjen sähköautojen kokonaismäärää. Myös Aasian ja Latinalaisen Amerikan kehittyvistä markkinoista on tullut uusia kasvukeskuksia, ja sähköautojen kokonaismyynti näillä alueilla kasvoi yli 60 % vuonna 2024.
Yhdysvalloissa sähköautojen myynti kasvoi noin 10 % edellisvuodesta ja ylsi yli joka kymmeneen myytyyn autoon. Euroopassa myynti pysähtyi tukijärjestelmien ja muiden tukevien toimien heikkenemisen myötä, vaikka sähköautojen markkinaosuus pysyi noin 20 prosentissa.
"Tietomme osoittavat, että merkittävistä epävarmuustekijöistä huolimatta sähköautot ovat edelleen vahvalla kasvu-uralla maailmanlaajuisesti. Myynti jatkaa uusien ennätysten tekemistä, millä on merkittäviä vaikutuksia kansainväliselle autoteollisuudelle", sanoi IEA:n toimitusjohtaja Fatih Birol. ”Odotamme tänä vuonna, että yli joka neljäs maailmanlaajuisesti myyty auto on sähkökäyttöinen, ja kasvun kiihtyessä monissa kehittyvissä talouksissa. Tämän vuosikymmenen loppuun mennessä luku on yli kaksi viidestä autosta, koska sähköautoista tulee yhä edullisempia.”
Epävarmuus maailmanlaajuisesta talouskasvusta sekä kauppa- ja teollisuuspolitiikan kehityksestä voi vaikuttaa näkymiin. Raportin mukaan sähköautojen myyntiä tukee kuitenkin niiden lisääntyvä kohtuuhintaisuus.
Maailmanlaajuisesti sähköautojen keskihinta laski vuonna 2024 kasvavan kilpailun ja akkujen kustannusten laskun vuoksi. Kiinassa kaksi kolmasosaa kaikista viime vuonna myydyistä sähköautoista oli hinnoiteltu halvemmiksi kuin vastaavat perinteiset autot, jopa ilman ostokannustimia. Hintaero perinteisiin autoihin kuitenkin säilyi monilla muilla markkinoilla. Esimerkiksi Saksassa sähköautojen keskihinta pysyi 20 % korkeampana kuin perinteisen auton. Yhdysvalloissa sähköautot olivat edelleen 30 % kalliimpia.
Sähköautojen käyttö on edelleen jatkuvasti halvempaa monilla markkinoilla nykyisten energiamarkkinahintojen perusteella. Vaikka öljyn hinta laskisi jopa 40 dollariin tynnyriltä, sähköauton käyttö Euroopassa kotona latauksen kautta maksaisi silti noin puolet perinteisen auton käyttökustannuksista nykyisillä kotitalouksien sähkön hinnoilla.
Raportin mukaan lähes viidennes maailmanlaajuisesti myydyistä sähköautoista on tuontiajoneuvoja. Kiina, jonka osuus maailmanlaajuisesta tuotannosta on yli 70 %, toimitti lähes 1,25 miljoonaa sähköautoa muihin maihin vuonna 2024. Tämä koski monia kehittyviä talouksia, joissa sähköautojen hinnat laskivat huomattavasti Kiinan tuonnin vuoksi.
Raportissa keskitytään myös erityisesti sähkökuorma-autoihin ja niiden omistuskustannuksiin. Siinä todetaan, että sähkökuorma-autojen myynti kasvoi maailmanlaajuisesti noin 80 % viime vuonna ja oli lähes 2 % kaikista kuorma-autojen myynnistä maailmanlaajuisesti. Tätä kasvua, jota vauhditti myynnin kaksinkertaistuminen Kiinassa, tuki joidenkin raskaiden sähkökuorma-autojen kustannuskilpailukyky Kiinassa verrattuna niiden dieselkäyttöisiin vastineisiin – sähkömallien huomattavasti alhaisemmat käyttökustannukset kompensoivat niiden korkeampia ostohintoja.
Uutta katsausta täydentävät kahden verkkotyökalun päivitetyt versiot: Global EV Data Explorer ja Global EV Policy Explorer, joiden avulla käyttäjät voivat tutkia sähköajoneuvotilastoja, ennusteita ja poliittisia toimenpiteitä maailmanlaajuisesti. IEA valmistelee myös erityisraporttia maailmanlaajuisen autoteollisuuden tulevaisuudesta sähköautojen käyttöönoton kiihtyessä. Uusi raportti, joka on määrä julkaista tänä kesänä, sisältää analyysin siitä, miten voidaan varmistaa toimitusketjujen kilpailukyky ja kestävyys siirtymävaiheessa olevalle autoteollisuudelle." - Anonyymi
Nuo lukemat ovat tämän hetken näkymän mukaan alakantissa.
- Anonyymi
Maailman markkinat kertovat paljon. Suomessa on saatavana sähköä kuitenkin yllin kyllin verrattuna maailmanlaajuisesti.
- Anonyymi
Kun tieto lisääntyy niin sähköautojen osuuskin lisääntyy.
- Anonyymi
Pian sähköä on saatavissa enemmän ja paremmin kuin polttoainetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pian sähköä on saatavissa enemmän ja paremmin kuin polttoainetta.
Saahan sitä sähköä mutta ei kaikkialla sähköautoon. Se kun vaattii vähintään johdon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pian sähköä on saatavissa enemmän ja paremmin kuin polttoainetta.
Joo, latausasemilla on kuulemma perustettu odottelijoiden kerhoja ajan kuluttamiseksi
kun sähköautoja ladataan !?
Viikonlopun reissusta menee latailuun 4-5 tuntia !?
Suurenmoista !? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, latausasemilla on kuulemma perustettu odottelijoiden kerhoja ajan kuluttamiseksi
kun sähköautoja ladataan !?
Viikonlopun reissusta menee latailuun 4-5 tuntia !?
Suurenmoista !?Pidemmällä matkalla ihan hyvä olisi hiukan jaloitella mutta plösöille joille 500m kävely on liikaa pysykööt haisevissa luontoa tuhoavissa fossiileissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidemmällä matkalla ihan hyvä olisi hiukan jaloitella mutta plösöille joille 500m kävely on liikaa pysykööt haisevissa luontoa tuhoavissa fossiileissaan.
Polttomoottoriauto on siitä mukava, että pääsee perille aikataulussa !
Tuhat km rangen saa noin 3 min !
Tärkeintä on, että auto palvelee ihmistä eikä toisinpäin kuten EV:ssä !
- Anonyymi
Viime vuonna myytiin noin 75 milj uutta henkilöautoa eli tänä vuonna voi odottaa myytävän sitten noin 20 milj uutta sähköautoa. Se ei ole paljon 1100 milj auton kokonaismäärästä. Turha puhua vielä sähköautojen maailmanvalloituksesta.
- Anonyymi
Suomalaiset ovat tottuneet pieniin kuvioihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset ovat tottuneet pieniin kuvioihin.
90-luvulla ostettiin osakkeita velaksi ja alettiin tienaamaan. Toiset voitti, toiset eivät. Nyt sähköauto ajaa saman asian.
- Anonyymi
Ja pian joka neljäs auto maailmalla joka viedään kaatopaikalle 5vuoden iässä on sähköauto. Todella ekologista😂🫢
- Anonyymi
Sähköautojen myynti kasvaa maailmanlaajuisesti. Odotetaan ylittävän 20 miljoonaa ajoneuvoa vuonna 2025
https://www.warpnews.org/transportation/global-electric-vehicle-sales-increases-expected-to-exceed-20-million-vehicles-in-2025/- Anonyymi
Akustoja korjaavien korjaamojen lukumäärä kasvaa samassa suhteessa !
Pienikin operaatio aiheuttaa muutaman tonnin laskun !? - Anonyymi
Sähköpolkupyöräkin on ladattava ajoneuvo, mukana lukemassa.
- Anonyymi
Kehitys kehittyy ja sähköautot lisääntyvät.
- Anonyymi
Paitsi akustot ? Ne eivät tunnu kehittyvän !?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi akustot ? Ne eivät tunnu kehittyvän !?
Jo monta vuotta tarjolla on ollut akustot jotka kestävät yli 20 vuotta ja joilla ajaminen maksaa vain alle kaksi euroa per 100km. Kun polttiksella ajaminen maksaa yli 10 euroa.
Akut tottakai kehittyvät vielä mutta markkinoilla on ollut jo monta vuotta sähköautoja jotka nöyryttävät polttiksia menentullen ja palatessa.
Seuraavan sukupolven sähköautot tekevät se potenssiin kaksi. Polttiksilla ei ole mitään kehitysaskelta eteenpäin. Pelkästään loivempi tai jyrkempi luiska kohti unohdusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo monta vuotta tarjolla on ollut akustot jotka kestävät yli 20 vuotta ja joilla ajaminen maksaa vain alle kaksi euroa per 100km. Kun polttiksella ajaminen maksaa yli 10 euroa.
Akut tottakai kehittyvät vielä mutta markkinoilla on ollut jo monta vuotta sähköautoja jotka nöyryttävät polttiksia menentullen ja palatessa.
Seuraavan sukupolven sähköautot tekevät se potenssiin kaksi. Polttiksilla ei ole mitään kehitysaskelta eteenpäin. Pelkästään loivempi tai jyrkempi luiska kohti unohdusta.Ei ole mitenkään taattua, että akustot kestävät 20 vuotta. Lisäksi tuo höpötys 2 eurosta vs 10 eurosta on suorastaan naurettavan typerää. Sähkö tai bensa ovat vain pieni osa autoilun kustannuksia ja sen tuota erikseen korostavat ovat joko idiootteja tai valehtelijoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitenkään taattua, että akustot kestävät 20 vuotta. Lisäksi tuo höpötys 2 eurosta vs 10 eurosta on suorastaan naurettavan typerää. Sähkö tai bensa ovat vain pieni osa autoilun kustannuksia ja sen tuota erikseen korostavat ovat joko idiootteja tai valehtelijoita.
"Lisäksi tuo höpötys 2 eurosta vs 10 eurosta on suorastaan naurettavan typerää. "
Kuitenkin faktaa. Älä unohda sitä että hyvin suurella osalla sähköautoilla ajavista on pitkä historia polttiksella ajamisesta. Tiedämme tasan tarkkaan mikä ero km-kustannuksissa on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Lisäksi tuo höpötys 2 eurosta vs 10 eurosta on suorastaan naurettavan typerää. "
Kuitenkin faktaa. Älä unohda sitä että hyvin suurella osalla sähköautoilla ajavista on pitkä historia polttiksella ajamisesta. Tiedämme tasan tarkkaan mikä ero km-kustannuksissa on.Ja hyvin pitkä kokemus, että polttoainekustannukset ovat vain pieni osa autoilun kustannuksista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hyvin pitkä kokemus, että polttoainekustannukset ovat vain pieni osa autoilun kustannuksista.
Olkoon se se osuus minkä suuruinen tahansa niin polttiksilla 100 kkm maksaa yli kympin ja sähköautoja vain alle kaksi euroa.
Maksoin ennen yli kympin, nyt alle kaksi euroa. Nyt on parempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olkoon se se osuus minkä suuruinen tahansa niin polttiksilla 100 kkm maksaa yli kympin ja sähköautoja vain alle kaksi euroa.
Maksoin ennen yli kympin, nyt alle kaksi euroa. Nyt on parempi.Tuolla ei ole paskankaan väliä, jos ostaa huomattavasti aiempaa kalliimman auton. Kokonaiskulut on tärkeämpi asia ja useimmille sähköauto tulee edelleen kalliimmaksi kokonaiskuluissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olkoon se se osuus minkä suuruinen tahansa niin polttiksilla 100 kkm maksaa yli kympin ja sähköautoja vain alle kaksi euroa.
Maksoin ennen yli kympin, nyt alle kaksi euroa. Nyt on parempi.Sinä maksoit kympin . Minä maksan diiselistäni n.6,7 €/ 100 km .
- Anonyymi
Sähköauton käyttövoima kotona ladattaessa on n. 2 euroa/100 km ja polttomoottoriautolla vähintään 10 euroa /100 km. Se on totuus. Ei siitä mihinkään pääse.
- Anonyymi
Tarkoitit varmaan 0,2c?
- Anonyymi
Täytyy olla olla kyl aika pölvästi jos ostaa vielä uuden polttiksen, sähkäri kannattaa ostaa 2v vanhana
- Anonyymi
Ihmeen sitkeästi savupärinäautojen myynti laskee laskemistaan.
- Anonyymi
Katoavaa kansanperinnettä nuo vanhanaikaiset autot.
- Anonyymi
Tuskin, koska sähköauton pulma on akusto joka voi milloin vaan aiheuttaa 40000€ laskun ?
Tilanne on melko hyvä kun auto on juuri ostettu osamaksulla ja sitten akusto stoppaa !?
Auton hinta, 40000€ joka on maksussa !?
Sitten uusi akusto joka maksaa toiset 40000€, joten mistä rahat akustoon kun ei niitä ole autoonkaan ??
Ihailtavaa ! Eikö ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin, koska sähköauton pulma on akusto joka voi milloin vaan aiheuttaa 40000€ laskun ?
Tilanne on melko hyvä kun auto on juuri ostettu osamaksulla ja sitten akusto stoppaa !?
Auton hinta, 40000€ joka on maksussa !?
Sitten uusi akusto joka maksaa toiset 40000€, joten mistä rahat akustoon kun ei niitä ole autoonkaan ??
Ihailtavaa ! Eikö ??Niissä akustoissa on 8 vuoden takuu äly hoi ja kennoja pystyy nykyään vaihtamaan kappaleitain vitun idari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niissä akustoissa on 8 vuoden takuu äly hoi ja kennoja pystyy nykyään vaihtamaan kappaleitain vitun idari.
Ei pysty vaihtamaan kennoittain useimmissa sähköautoissa. Ja niissäkin joissa pystyy niin yhden kennonkin vaihtaminen maksaa monta tonnia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niissä akustoissa on 8 vuoden takuu äly hoi ja kennoja pystyy nykyään vaihtamaan kappaleitain vitun idari.
Akkutakuun enimmäiskorvausmäärä ei ylitä auton arvoa vian toteamishetkellä . Kai ymmärrät mitä tuo tarkoittaa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkutakuun enimmäiskorvausmäärä ei ylitä auton arvoa vian toteamishetkellä . Kai ymmärrät mitä tuo tarkoittaa ?
Tuo on Mersun tulkinta eikä päde kuin Mersuun.
- Anonyymi
Kirjoitukset sähköaitojen suosion laskusta ovat jääneet historiaan. Nyt eletään suosion valtavaa nousukautta.
- Anonyymi
Turha kirjoitella mitään polttomoottoreissa pysymisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha kirjoitella mitään polttomoottoreissa pysymisestä.
Turha kirjoitella, että sähköauton akusto kestää ikuisesti !?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha kirjoitella, että sähköauton akusto kestää ikuisesti !?
Ei sen akun tarvitse ikuisesti kestää, mutta kestää näköjään 30 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sen akun tarvitse ikuisesti kestää, mutta kestää näköjään 30 vuotta.
Akkujen kestosta on aivan riittävästi myönteistä kokemus- ja tutkimustietoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkujen kestosta on aivan riittävästi myönteistä kokemus- ja tutkimustietoa.
Eli niitä poksahtelee jatkuvasti hajalle vanhoissa sähköautoissa. Ainakin käytettynä myytävistä vanhoista sähköautoista moneen on vaihdettu akku tai akku on täysin lopussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sen akun tarvitse ikuisesti kestää, mutta kestää näköjään 30 vuotta.
Ja jos ei kestä, niin se tekee sitten 30 tonnia !
Kiitos näkemiin !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli niitä poksahtelee jatkuvasti hajalle vanhoissa sähköautoissa. Ainakin käytettynä myytävistä vanhoista sähköautoista moneen on vaihdettu akku tai akku on täysin lopussa.
Miksi valehtelet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi valehtelet?
Tarvitsee vain katsoa vanhojen sähköautojen myynti-ilmoituksia. Ei ole mitenkään harvinaista, että akku on vaihdettu tai akussa on alle 70% varauksesta jäljellä.
- Anonyymi
Pitäisi säätää laki, joka edellyttäisi sähköauton myyjät myymään tarvittaessa akuston enintään 10% maksavana uuden auton myyntihinnasta !
Muuten electric car on järjetön riski !- Anonyymi
Täysin väärä näkemys. Pelkkä kuvitelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin väärä näkemys. Pelkkä kuvitelma.
Hetkinen !
Mitä haittaa laista olisi ? - Anonyymi
Miksi?
Tuohan tekisi autoista vain paljon kalliimpia eikä auttaisi mitään.
Pitäisikö säätää laiki että TSI kone ja DSG aski pitäisi saada 10% hinnalla auton hinnasta. Ne kuitenkin hajoaa useammin kuin sähköauton akku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi?
Tuohan tekisi autoista vain paljon kalliimpia eikä auttaisi mitään.
Pitäisikö säätää laiki että TSI kone ja DSG aski pitäisi saada 10% hinnalla auton hinnasta. Ne kuitenkin hajoaa useammin kuin sähköauton akku.Oikea ratkaisu sähköauton akuston pulmaan on se, että teollisuus kehittää pienen, kevyen ja halvan akuston jolla on kuitenkin riittävä range !
Akuston hinta tulee olla enintään 10% nykyisen akuston hinnasta !
Muussa tapauksessa sähköauto on liian suuri riski !
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1372425Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3461880- 401557
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311383Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281310Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104850Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752