Kylä-radio

Anonyymi-ap

Jokos nyt herätään ähtärissä kylä-radio toimintaan?
Nyt kun on valtuuston pj jolle huoltovarmuus on sydämen asia ja kylä-radio on sitä suuremmassa määrin.
Jossain kunnissa tämä on kepuloisten kärki hankkeita.

9

734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä idea. Kunhan kepu saa kunnan nurin voidaan radiossa kertoa miten viimeinen sammuttaa valot.

• Anonyymi

Jaa meinaakko että huoltovarmuusasiat eivät ole tärkeitä tässä maailman tilanteessa

• Anonyymi

Ottakaa selvää mikä on Kyläradio.
        Se on mitä suuremmassa määrin huoltovarmuutta. Varsinkin tälläiselle syrjäseudulle kuin Ähtärikin on.
        Kyläradio hankkeeseen sai eu rahaa, mutta se juna on tainnut mennä jo.

Ottakaa nyt joku puolue tai vaaliliitto ryhmä tämä asia hoitaakseen. Ennenkuin on myöhäistä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ottakaa selvää mikä on Kyläradio.
        Se on mitä suuremmassa määrin huoltovarmuutta. Varsinkin tälläiselle syrjäseudulle kuin Ähtärikin on.
        Kyläradio hankkeeseen sai eu rahaa, mutta se juna on tainnut mennä jo.

Ottakaa nyt joku puolue tai vaaliliitto ryhmä tämä asia hoitaakseen. Ennenkuin on myöhäistä

Tämä on toimiva järjestelmä. Tarvitaan vain hyvä henkilö vetämään hanketta.
        Tutustukaa kylä radio toimintaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on toimiva järjestelmä. Tarvitaan vain hyvä henkilö vetämään hanketta.
        Tutustukaa kylä radio toimintaan.

Suomen joka kylään halutaan poikkeusolojen viestintäväline: kyläradio
        Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen rakennetaan kattavaa kyläradio­verkkoa. Pilotilla luodaan mallia koko maahan. Seuraava askel ovat kylien valmius­keskukset.

"Kyläradioverkon rakentamista pilotoidaan Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Sillä on tarkoitus varmistaa viestintää kriisi- ja poikkeustilanteissa haja-asutusalueilla.
        Kyläradioasemat tukevat kuntien ja viranomaisten toimintaa.
        Projekti etsii yhteistyökumppaneita, kuten metsästäjiä ja radioamatöörejä, mukaan radioverkoston muodostamiseen.
        Kyläradio on osa Suomen kylät ry:n hanketta, jolla halutaan parantaa varautumista varustamalla kylätaloja kriisien varalta ja arjen turvallisuuden parantamiseksi."

https://yle.fi/a/74-20140548#:~:text=Kyläradio on osa Suomen kylät ry:n hanketta, jolla,tuotettu, toimittajan tarkistama tiivistelmä. Pidätkö tiivistelmistä? Anna palautetta.

• Anonyymi

Eli käytännössä piakkoin Alavuden kaupungin Ähtärin kylän radio?

• Anonyymi

Sheriffit alkavat pyörittää KYYLÄ-radiota...

• Anonyymi

Tupaillat lähetetään suorana..

• Anonyymi00012

ehdoton kannatusääni täältä Päijät-Hämeestä kyläradiolle. Meillä mökki Etelä-Savon puolella jossa kuulemma kyläradiohommaa on kokeiltu. Omassa kämpässä on kyllä skanneri, LA- ja PMR-vehkeet muttei vielä RHA68-radiota.

Kyse on siitä että ei saa sulkea ulkopuolelle laitteesta johtuen, eli jos jollakulla on asiaa saati hätä niin jonkun täytyy olla kuulolla. Samaten yhtään liikaa ei ole harrastajia joten tilaa on kanavilla eikä saa karkoittaa uusiakaan! 80-luvun hullu meno LA-kanavilla on taakse jäänyttä elämää ja se oli osoitus siitä mihin jotkut ihmiset käyttävät vapauksiaan. Sillä menolla kaikki menee luvanvaraiseksi kun itse kerjää kontrollia, valvontaa ja lupakirjoja kun ei osaa käyttäytyä.

Ollaan nätisti eetterissä, alati kapenevaa radiospektriä ei tule lisää joten sitä saa kyllä hiukan kunnioittaa. Eetteriin huudettu etenee maapallolta ulospäin ties minne. Millaista käsitystä haluat antaa itsestäsi saat sen mukaista kohtelua.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      265
      2764
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      18
      2210
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      339
      1944
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      105
      1659
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      100
      1615
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      208
      1323
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      54
      1239
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1223
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      52
      1129
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      75
      1093
    Aihe