Kahden kasteen järkeisoppia ei ainakaan kristittyjen Jeesus opettanut.
Miksi helluntailaiset uudestikastavat ja käännyttävät väsytystaktiikalla rahastus mielessä ?
Kristityille riittää ainoa oikea helluntai eikä korvausteologinen uushelluntai.
Niillä on huomattava ero.
Kahden kasteen oppi
29
145
Vastaukset
- Anonyymi
Uudestikastaminen on syntiä.
Siitä tulee Jumalan tuomio. - Anonyymi
Lahkolaisilla on jopa kaste koulu.
Ei tämmöistä ollut oikeana helluntaina eikä myöskään profeetta kouluja. - Anonyymi
Kannattaa kysyä helluntaipastorilta mitä helluntaikasteessa (uudestikasteessa) tapahtuu ?
Siinä liitytään lahkon jäseneksi helluntai kirkon opin mukaan. - Anonyymi
Kaste on itse pyydettävä uskoontulon jälkeen.
Vain Raamatun mukainen kaste on kaste.
Raamatussa ei ole yhtään kastetta ennenkuin on vapaaehtoisesti itse sitä halunnut uskoo tulon jälkeen. - Anonyymi
Helluntaikasteessa on pakko liittyä puljun jäseneksi.
- Anonyymi
Kyse on käännytyskasteesta.
- Anonyymi
Helluntailaiset demonisoivat pienenä lapsena kastettuja.
Heillä ei ole lähimmäisen rakkautta.- Anonyymi
Helluntailaisilla kaste ja adventisteilla sapatti.
Mitä lahkolaisten Raamattu sanoo näistä kiistoista ?
- Anonyymi
Me helluntailaiset olemme haudatut kasteessa, mutta myös herätetty Kristuksen kanssa!
- Anonyymi
Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.
- Anonyymi
Kasteen sisältönä on Herralle vihkiminen ja edellytyksenä evankeliumin julistaminen ja sen vastaanottaminen. Opetuslasten ei enää ollut mentävä ainoastaan Israelin huoneen kadonneitten lammasten luo (10:6), vaan heidän tuli julistaa pelastuksen sanomaa kaikille ihmisille."Menkää siis" - siksi, että Herra on käskenyt, siksi, että hän on luvannut antaa heille tarvittavan voiman ja siksi, että hänen palvelijoidensa tulee tehdä kaikkensa hänelle.
Uskoontullut itse pyytää kastetta.
Matt. 28:
18. Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Ps. 8:7; Dan. 7:14; Ef. 1:20-22; 1. Piet. 3:22
19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Matt. 24:14; Mark. 16:15-16; Ap. t. 14:21
20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka."
Matt. 18:20; Joh. 14:18; Joh. 14:2 - Anonyymi
Apt. 8:
35.Filippos alkoi puhua ja lähtien tästä raamatunkohdasta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
36. Tietä kulkiessaan he tulivat veden ääreen. Hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
37. [Silloin Filippos sanoi hänelle: "Jos sinä uskot koko sydämestäsi, se tapahtukoon." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]10
1. Joh. 5:5
38. Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
39. Kun he olivat nousseet vedestä, Herran Henki tempasi Filippoksen pois, eikä hoviherra enää nähnyt häntä. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.
1. Kun. 18:12; 2. Kun. 2:16- Anonyymi
Hoviherra "käski pysäyttää vaunut", hän ei siis matkustanut yksin. Olisikin ollut outoa, ellei hänen asemassaan olevalla miehellä olisi ollut palvelusväkeä mukana.Hoviherran kaste oli yksinkertainen toimitus autiossa paikassa. Läsnä ei ollut seurakuntaa eikä yhtään apostolia, vaan Filippus kastoi hänet hänen oman tunnustuksensa perusteella. Kaste merkitsi hautaamista yhdessä Kristuksen kanssa, ja hoviherra sai vedestä noustuaan alkaa vaeltaa uudessa elämässä (Room 6:4).
Room. 6:
4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
2Kor. 5:17; Ef. 2:6; Ef. 4:22-24; Kol. 2:12; Kol. 3:10; 1Piet. 3:21; 1Piet. 4:2
- Anonyymi
Lahkolaiset lähinnä helluntailaiset kuvittelevat että helluntaikaste pelastaa.
Paha lahkolainen harhaoppi tämäkin. - Anonyymi
Kastetta ennen on oltava uskossa.
Kasteeseen tarvitaan paljon vettä, johon upotetaan. - Anonyymi
Näillä lahkolaisille ei ole lähimmäisen rakkautta.
Tämähän rikkoo lakia. - Anonyymi
Onhan se uskovien kastekin sapatisteillakin ja mormooneilla.
Samanlainen kaste kuin helluntailaisilla. - Anonyymi
Jeesus antoi kastekäskyn mutta ei hän kehoittanut uudestikastamaan.
Uudestikastajien usko on sitä sun tätä. - Anonyymi
Aloittaja herätys
Vaikka itkisit täällä yöt päivät sillä ei ole mitään merkitystä helluntailaisuuteen. Täällä ei päätetä mitään asiaa helluntaiherätyksestä. Kasva kyselyiästä aikuiseksi. Olet vielä pikkulapsi.Voit kirjoittaa täällä vaikka kastemadoista. - Anonyymi
Millainen on helluntailainen kastekaava ?
- Anonyymi
Kuuluu sarjaan salaiset rituaalit.
- Anonyymi
# Kahden kasteen järkeisoppia ei ainakaan kristittyjen Jeesus opettanut.#
- Anonyymi
Oliko homppeli helluntaiapostoli (Olsen)
- uskossa ?
- lahkokasteella käynyt ? - Anonyymi
Helluntailaiset toistavat maanisesti sitä omaa agendaansa.
Hyvin on pastorien oppi uponnut nuppiin.- Anonyymi
Lasta ei liitetä ilman tämän suostumusta myöskään demariksi, joten miksi kristinuskoon?
Jokainen valitkoon tai olkoon valitsematta joukkueensa, puolueensa, jumalansa ja ay-liittonsa vapaaehtoisesti, kun on tarpeeksi vanha asiasta päättämään.
Miksi suomalaiset ovat luterilaisia? Ei siksi, että Jumala johdatti, vaan koska 1500-luvulla velkaantunut Kustaa Vaasa vaihtoi katolilaisuuden luterilaisuuteen saadakseen kirkon omaisuuden itselleen.
Lopulta vuoden 1686 kirkkolain myötä kaikki suomalaiset sidottiin luterilaisuuteen. Kirkon itsenäisyys lakkautettiin kokonaan ja kirkosta muodostettiin valtion laitos.
Suomessa evankelis-luterilaisella ja ortodoksisella kirkolla on poikkeuksellinen oikeus periä jäseniltään veroa. Muilla uskonnollisilla yhdyskunnilla ei tällaista oikeutta ole. Kirkollisvero on 1-2 prosenttia bruttotuloista asuinpaikkakunnasta riippuen ja se maksetaan paikalliselle seurakunnalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasta ei liitetä ilman tämän suostumusta myöskään demariksi, joten miksi kristinuskoon?
Jokainen valitkoon tai olkoon valitsematta joukkueensa, puolueensa, jumalansa ja ay-liittonsa vapaaehtoisesti, kun on tarpeeksi vanha asiasta päättämään.
Miksi suomalaiset ovat luterilaisia? Ei siksi, että Jumala johdatti, vaan koska 1500-luvulla velkaantunut Kustaa Vaasa vaihtoi katolilaisuuden luterilaisuuteen saadakseen kirkon omaisuuden itselleen.
Lopulta vuoden 1686 kirkkolain myötä kaikki suomalaiset sidottiin luterilaisuuteen. Kirkon itsenäisyys lakkautettiin kokonaan ja kirkosta muodostettiin valtion laitos.
Suomessa evankelis-luterilaisella ja ortodoksisella kirkolla on poikkeuksellinen oikeus periä jäseniltään veroa. Muilla uskonnollisilla yhdyskunnilla ei tällaista oikeutta ole. Kirkollisvero on 1-2 prosenttia bruttotuloista asuinpaikkakunnasta riippuen ja se maksetaan paikalliselle seurakunnalle.Ei auta kuin kestää vaikka se harmittaa sinuakin
- Anonyymi
Oikeana helluntaina kastettiin samana päivänä kun 3000 ihmistä (perheittäin) tuli uskoon.
Helluntaiseurakunnassa ei menetellä niinkuin oikeana helluntaina Raamatussa. - Anonyymi
Helluntailaisuuden harrastaminen maksaa n. 2000 € /jäsen vuodessa laskennallisesti.
Samaan hintaan kuuluu pastorien lupaama pelastusvarmuus helluntaikasteen kautta. - Anonyymi
Mitä palveluksia helluntaiseurakunnasta saa parin tonnin rahauhria vastaan ?
Tämäkin on niitä lahkosalaisuuksia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017453
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?835082- 794879
- 1324278
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103068- 522709
- 402616
- 532257
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102231Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850