Tätä kysyttiin juuri palstalla. Ja edellinen ketju tuli täyteen.
Tässä vastaus:
”Avioliiton perustaminen on tallennettu 1. Moos. 2:23-24: "Ja mies sanoi: -- Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu. Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi." Jumala loi miehen and sen jälkeen naisen häntä täydentämään. Avioliitto on Jumalan ratkaisu siihen, että "ei ole hyvä ihmisen olla yksinään" (1. Moos. 2:18).
1. Moos. 2:20 käytetty sana "kumppani" merkitsee "ympäröidä, suojella, auttaa". Eeva luotiin Aadamin rinnalle, hänen toiseksi puoliskokseen, hänen avustajakseen ja kumppanikseen. Mies ja nainen tulevat avioliitossa yhdeksi lihaksi. Tämä yhtenäisyys ilmenee kaikkein parhaiten sukupuoliyhteyden fyysisessä liitossa. Uusi testamentti lisää varoituksen tähän yhtenäisyyteen. "He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako" (Matt. 19:6).
Useissa Paavalin epistoloissa viitataan avioliittoon ja kuinka uskovien tulee toimia avioliitossa. Yksi tällainen kohta löytyy 1. Korinttolaiskirjeen 7:stä luvusta ja toinen Efesolaiskirjeestä 5:22-23. Kun näitä tutkitaan yhdessä, nämä kaksi raamatunkohtaa muodostavat Jumalaa miellyttävän avioliiton periaatteiden rungon.
Efesolaiskirjeen kohta on erityisen syvämietteinen ohjeissaan onnelliseen avioliittoon. "Vaimot, suostukaa miehenne tahtoon niin kuin Herran tahtoon, sillä mies on vaimonsa pää, niin kuin Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja" (Ef. 5:22-23). "Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta pyhittääkseen sen" (Ef. 5:25). "Samoin aviomiehenkin velvollisuus on rakastaa vaimoaan niin kuin omaa ruumistaan. Joka rakastaa vaimoaan, rakastaa itseään. Eihän kukaan vihaa omaa ruumistaan, vaan jokainen ravitsee ja vaalii sitä. Juuri niin hoitaa Kristuskin seurakuntaansa" (Ef. 5:28-29). "Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi" (Ef. 5:31).
Kun uskova aviomies ja aviovaimo hyödyntävät Jumalan neuvot, muodostuu raamatullinen avioliitto. Raamattuun pohjautuva avioliitto on tasapainoinen. Kristus on siinä yhdessä miehen ja naisen päänä. Raamatun käsitys avioliitosta on kahden henkilön yhteen liittyminen, mikä on myös kuvaus Kristuksesta ja hänen seurakunnastaan
Mitä Raamattu opettaa avioliitosta? 2.0
176
688
Vastaukset
- Anonyymi
692 kommenttia 58 poistettu
- Anonyymi
Keskustelua on hyvä jatkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen Raamatun opetus on ihmisen elämän turvaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen Raamatun opetus on ihmisen elämän turvaksi.
Kyllä, vain itdetuhoiset ovat sitä vastaan,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsetuhoisey…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsetuhoisey…
Anteeksi mitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi mitä?
IPadini näppis on taas herkällä. Siksi välillä [×] on myös ongelmia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi mitä?
En minäkään yllättänyt,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, asiaa riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, asiaa riittää.
Mutta et silti keksi mitään uutta sanottavaa, joka jatkaisi keskustelua, vaan nostat ketjujasi tyhjänpäiväisillä kommenteilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta et silti keksi mitään uutta sanottavaa, joka jatkaisi keskustelua, vaan nostat ketjujasi tyhjänpäiväisillä kommenteilla.
Mitä asiaa sinulla sitten on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä koska asiaa riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
? Olisit ajatellut ja lukenut viestin ennen vastaamista niin olisi 100% selvinnyt..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon asiattomaan toimintaan puuttuminen, huomautus, jotta se loppuisi tai ainakin vähenisi, eikä se häiritsisi palstalla jatkossa niin paljon. Sehän ei ole muita kohtaan oikein, että avaavat turhaan keskusteluja tarkistaakseen mitä uutta viestiä on tullut, mutta onkin vain nostojen vuoksi tehtyjä turhia, usein samaa toistavia kommentteja, jotka eivät herätä keskustelua itse asiasta jatkumaan. Päiviäkin kehut parin sanan kommenteilla kymmeniä kertoja samaan aloitukseen nostaaksesi sitä. Etkö tosiaan keksi kys. Päivistä mitään tasokkaampaa sanottavaa, mikä saisi paremmin keskustelun jatkumaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi mitä?
Ei ymmärrä kukaan.
- Anonyymi
Oho. Iso määrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kauan kuin asiaa riittää.
- Anonyymi
Ok. Paljon oli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Paljon oli.
Mltä sitten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti.
- AnonyymiUUSI
Se on paljon.
- Anonyymi
Raamattu opettaa, ettei avioliitto ole luonnollinen asia, vaan tuhansia vuosia sitten joidenkin ihmisten keksimä rituaali ihmispopulaatiossa urossukupuolen vallankäytön varmistamiseksi.
- Anonyymi
Avioliitto todella on luonnollinen. Siksi sitä ei voida sallia samaa sukupuolta oleville pareille. He vain häpäisevät avioliiton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avioliitto todella on luonnollinen. Siksi sitä ei voida sallia samaa sukupuolta oleville pareille. He vain häpäisevät avioliiton.
Aivan? Luonnossahan luonnollisesti esiintyy avioliiton solmimista Raamatussa kerrotulla tavalla ja Kristillisiä luonnollisia avioliittoja solmivat lähes kaikki eliökunnat otukset.
Miten ihanan luonnolliselta vaikutatkaan ksikessa pyhyydessäsi? Anonyymi kirjoitti:
Avioliitto sopii miehille ja naisille, joita ihmiset ovat.
Kokemusta siitä, että avioliitto kahden miehen välillä on parempi kuin miehen ja naisen kanssa. Ei siinä mikään häväisty.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Avioliitto sopii miehille ja naisille, joita ihmiset ovat.
Kokemusta siitä, että avioliitto kahden miehen välillä on parempi kuin miehen ja naisen kanssa. Ei siinä mikään häväisty.Lumppuri se siellä länkyttää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan? Luonnossahan luonnollisesti esiintyy avioliiton solmimista Raamatussa kerrotulla tavalla ja Kristillisiä luonnollisia avioliittoja solmivat lähes kaikki eliökunnat otukset.
Miten ihanan luonnolliselta vaikutatkaan ksikessa pyhyydessäsi?Tietysti miehen ja naisen avioliitto on luonnollinen, koska sitä esiintyy luonnossa ihmisten kesken. Homoliitot ovat luonnottomia, koska ne eivät ole mahdollisia luonnossa tai luonnon ulkopuolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti miehen ja naisen avioliitto on luonnollinen, koska sitä esiintyy luonnossa ihmisten kesken. Homoliitot ovat luonnottomia, koska ne eivät ole mahdollisia luonnossa tai luonnon ulkopuolella.
Mitä luonnollista muka on Kristillisessä avioliitossa?
Yritä nyt hyvä ihminen ymmärtää, ettemme me nykyihmiset kykene enää elämään luonnollisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lumppuri se siellä länkyttää!
Rumasti sanottu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rumasti sanottu!
Näytti olevan aito_laisen kommentti
Miksi luulet, että ensimmäinen ihminen tiesi heti sanoa nuo asiat. Eihän hän tiennyt millekään asialle mitään sanoja.
Eikä mies ja nainen ole vallinneet lintuja, kaloja eikä maan eläimiä.Ja Jumala halusi antaa yksin olleelle miehelle avun, joka hänelle sopii. Ensin jostain eläimestä, mutta pieleen meni.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ja Jumala halusi antaa yksin olleelle miehelle avun, joka hänelle sopii. Ensin jostain eläimestä, mutta pieleen meni.
Sinulle tuottaa ilmeisesti vaikeuksia tulkita Raamattua johdonmukaisesti ja järkevästi. Oletko kokeillut lukea Raamatunselitysteoksia ja kommentaareja? Itse olen saanut niistä paljon apua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle tuottaa ilmeisesti vaikeuksia tulkita Raamattua johdonmukaisesti ja järkevästi. Oletko kokeillut lukea Raamatunselitysteoksia ja kommentaareja? Itse olen saanut niistä paljon apua.
Kaikki johdonmukaisuus ja järki on kaukana tuosta papukaijasta.
Anonyymi kirjoitti:
On pakko pitäytyä Raamatussa.
Jumala teki miehen, joka oli yksin. Sille Jumala halusi antaa avun, joka sille sopii. Teki eläimiä, mutta mikään ei sopinut.
Mitä ne siitä selittävät?- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jumala teki miehen, joka oli yksin. Sille Jumala halusi antaa avun, joka sille sopii. Teki eläimiä, mutta mikään ei sopinut.
Mitä ne siitä selittävät?Kaksi juoppoa lumppuria siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi juoppoa lumppuria siellä.
Ovat häpeäksi jopa Jurvalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovat häpeäksi jopa Jurvalle.
[X] 🐱
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mitä ne siitä selittävät?Jokaisen ihmisen sydämeen on kirjoitettuna lain teot. Jumala on ne sinne kirjoittanut.
Vaikka ei olisi koskaan lukenut Raamattua niin ihminen ei halua että hänen omaansa varastetaan , tai että hänelle tehdään vääryyttä.
Mutta ihminen on valmis silti niin tekemäön toisille.
Kerran tulee aika kun jokainen joutuu tekemäön tiliä tekemisistään tai tekemättä jättämisestä.
”Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä — sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.” Roomalaiskirje 2:14-16 FB38 Anonyymi kirjoitti:
Jokaisen ihmisen sydämeen on kirjoitettuna lain teot. Jumala on ne sinne kirjoittanut.
Vaikka ei olisi koskaan lukenut Raamattua niin ihminen ei halua että hänen omaansa varastetaan , tai että hänelle tehdään vääryyttä.
Kerran tulee aika kun jokainen joutuu tekemäön tiliä tekemisistään tai tekemättä jättämisestä.
”Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä — sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.” Roomalaiskirje 2:14-16 FB38On yleistä, että toimitaan järkevästi muihin nähden. Esimerkiksi auttaen. Harva ihminen maailmassa Raamattuun vetoaa.
Kokemusta on kun minulta on varastettu, se nostaa vihan sellaista kohtaan. Vaikea on nähdä siinäkään Jumalan toimintaa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin kirjoitit!
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Onneksi kuitenkin tervehtivät ilolla.
Suorastaan naurulla 😆😆😆😆😆😆
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mitä ne siitä selittävät?Luuletko että Jumala tarkoitti miehelle eläimen aviopuolisoksi? Sitten kirkon pitäisi hyväksyä ne eikä mitään turhanpäiväisiä homoliittoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisen ihmisen sydämeen on kirjoitettuna lain teot. Jumala on ne sinne kirjoittanut.
”Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä — sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.” Roomalaiskirje 2:14-16 FB38Aamenta tuohon.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mitä ne siitä selittävät?Miksi pitäydyt kun Raamattu on sekavaa sinulle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin kirjoitit.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäydyt kun Raamattu on sekavaa sinulle?
Raamattu ei ole sekava muuten kuin siten, että yksi kirjoittaa toista ja toinen toista. Siitä seuraa sekavuus.
Ei siis voi olla varma onko Jumala nähty.Anonyymi kirjoitti:
Luuletko että Jumala tarkoitti miehelle eläimen aviopuolisoksi? Sitten kirkon pitäisi hyväksyä ne eikä mitään turhanpäiväisiä homoliittoja.
Jumala tarkoitti miehelle avun, joka hänelle sopii. Siihen piti sopia joku eläin. Tosin onhan nainen myös eläin.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ja Jumala halusi antaa yksin olleelle miehelle avun, joka hänelle sopii. Ensin jostain eläimestä, mutta pieleen meni.
Mikähän eläin se mahtoi ollakaan kyseessä? Minun Raamatusta ei löydy tuollaista merkintää. Taitaa trolli nyt keksiä ihan omia raamattujaan.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Jumala tarkoitti miehelle avun, joka hänelle sopii. Siihen piti sopia joku eläin. Tosin onhan nainen myös eläin.
Aatami ei innostunut eläimistä, mutta Eevasta kyllä. Siksi homous on kielletty ankarasti luerilaisuudessa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Aatami ei innostunut eläimistä, mutta Eevasta kyllä. Siksi homous on kielletty ankarasti luterilaisuudessa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
On yleistä, että toimitaan järkevästi muihin nähden. Esimerkiksi auttaen. Harva ihminen maailmassa Raamattuun vetoaa.
Kokemusta on kun minulta on varastettu, se nostaa vihan sellaista kohtaan. Vaikea on nähdä siinäkään Jumalan toimintaa.Viha on syntiä!
Anonyymi kirjoitti:
Viha on syntiä!
Mutta varastaminen ei ole syntiä?
Sinulla on kummallinen käsitys moraalista.Anonyymi kirjoitti:
Aatami ei innostunut eläimistä, mutta Eevasta kyllä. Siksi homous on kielletty ankarasti luterilaisuudessa.
Saa Aatami toki innostua Eevasta, ja homot miehistä.
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän eläin se mahtoi ollakaan kyseessä? Minun Raamatusta ei löydy tuollaista merkintää. Taitaa trolli nyt keksiä ihan omia raamattujaan.
Jumala teki eläimiä yksin olleelle miehelle avuksi. Mutta se homma meni pieleen.
Tiedän kyllä, että täällä ei tunneta Raamattua.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamattu ei ole sekava muuten kuin siten, että yksi kirjoittaa toista ja toinen toista. Siitä seuraa sekavuus.
Ei siis voi olla varma onko Jumala nähty.Mitä se sinua kiinnostaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
[X] 🐱
MrMorden siinä taas Niuvasta käsin.
🤓 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kaipaat Jumalaa?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mutta varastaminen ei ole syntiä?
Sinulla on kummallinen käsitys moraalista.Myös sairaseläkkeelle keplottelu on sitä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kiinnostaa epäloogisuus.
Mitä loogista sinussa on?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
On yleistä, että toimitaan järkevästi muihin nähden. Esimerkiksi auttaen. Harva ihminen maailmassa Raamattuun vetoaa.
Kokemusta on kun minulta on varastettu, se nostaa vihan sellaista kohtaan. Vaikea on nähdä siinäkään Jumalan toimintaa.OIet itse varas ja vaIehtelija.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mitä ne siitä selittävät?Teitä hävetään suuresti Jurvassa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mitä ne siitä selittävät?Painaako se toinen Iihava jo yli 150 kg?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko että Jumala tarkoitti miehelle eläimen aviopuolisoksi? Sitten kirkon pitäisi hyväksyä ne eikä mitään turhanpäiväisiä homoliittoja.
Järkevää puhetta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se länkyttää ihan omiaan. 🤥
- Anonyymi
”Ei sinua enää sanota hylätyksi eikä sinun maatasi autioksi, vaan sinua kutsutaan nimellä Rakastettuni ja sinun maatasi nimellä Aviovaimo, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi omakseen. Niin kuin nuori mies ottaa neitsyen vaimokseen, niin ottavat sinun lapsesi sinut omakseen, ja niin kuin sulhanen iloitsee morsiamesta, niin iloitsee Jumalasi sinusta.”
Jesaja 62:4-5 FINRK
”"Olet lumonnut minut, siskoni, morsiameni, lumonnut minut yhdellä ainoalla silmäykselläsi, yhdellä ainoalla kaulakoristeesi käädyllä.”
Korkea veisu 4:9 FB38
”Jeesus vastasi heille: ”Eivät häävieraat voi paastota silloin, kun sulhanen on heidän kanssaan. Niin kauan kuin heillä on sulhanen seurassaan, he eivät voi paastota. Mutta päivät tulevat, jolloin sulhanen otetaan heiltä pois, ja silloin, sinä päivänä, he paastoavat.”
Markus 2:19-20 FINRK
”Kolmantena päivänä oli häät Galilean Kaanassa, ja Jeesuksen äiti oli siellä. Myös Jeesus ja hänen opetuslapsensa oli kutsuttu häihin.”
Johannes 2:1-2 FINRK
”Pitojen valvoja maistoi vettä, joka oli muuttunut viiniksi. Hän ei tiennyt, mistä se oli tullut, mutta palvelijat, jotka olivat veden ammentaneet, tiesivät sen. Hän kutsui sulhasen luokseen”
Johannes 2:9 FINRK
”Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä; mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.”
1. Korinttilaiskirje 7:1-2 FB38
”Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.”
2. Korinttilaiskirje 11:2 FB38
”Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.”
Ilmestyskirja 19:7 FB38- Anonyymi
Aamen!
- Anonyymi
".Homoseksuaalisuutta käsitellään kuitenkin varsin erilaisissa yhteyksissä. Jos seuraamme edellä esitettyjä eksegeesiä koskevia ohjeita, päädymme siihen tulokseen, että suhtautuminen homoseksuaalisuuteen ei Raamatun mukaan ole kulttuurisidonnaista eikä harkinnanvaraista.
Koko Raamattu todistaa johdonmukaisesti, etta homoseksuaalisen taipumuksen toteuttaminen on moraalisesti väärin. Viime vuosina jotkut ovat väittäneet, että Raamattu kieltää toista hyväksikäyttävän homoseksuaalisuuden, mutta ei välttämättä kahden aikuisen välistä, pysyvässä parisuhteessa ja molemminpuolisessa suostumuksessa harjoitettua homoseksuaalisuutta. Heidän mukaansa ei ole pitäviä todisteita siitä, että Raamattu kieltäisi tällaisen homoseksuaalisuuden. On myös väitetty, että Raamatun kirjoittajien kanta homoseksuaalisuuteen olisi sen ainoan kulttuurisen vaihtoehdon sanelemaa, joka heillä oli. Raamatun kirjoittajat toisin sanoen olisivat tunteneet esimerkkejä ainoastaan hyväksikäyttävästä homoseksuaalisuudesta, mutta eivät vakituisessa parisuhteessa harjoitetusta homoseksuaalisuudesta. Näin ollen edellä esitetyt periaatteet 5 ja 6 jättäisivät heidän mukaansa avoimeksi sen mahdollisuuden, että Uuden testamentin homoseksuaalisuuskielto on kulttuurisidonnainen. Toisaalta he taas eivät hyväksy kaikkia edellä esitetyistä periaatteista, koska pitävät niitä epäpätevinä tai epäolennaisina. Ainoaan kulttuuriseen vaihtoehtoon vetoava argumentti on kuitenkin eksegeettisesti ja historiallisesti kestämätön. Homoseksuaalisuus, josta Paavali puhuu Room 1:24—28:ssa ei ole "hyväksikäyttävää" tyyppiä, vaan valintaan perustuvaa miesten tai naisten homoseksuaalisuutta. (Kirjaimellisesti ottaen Paavalin 1 Kor 6:9:ssa käyttämä sana "homoseksuaali" arsenokoitai tosin viittaa miehiin, jotka ovat sukupuoliyhteydessä toisten miesten kanssa.)
Koska Raamattu siis johdonmukaisesti kieltää homoseksuaalisuuden ja aina puhuu siitä moraalisena valintana, ja koska ei ole osoitettu, että ensimmäisen vuosisadan homoseksuaalisuus eroaisi kulttuurisesti meidän vuosisatamme homoseksuaalisuudesta, ei löydy perusteita pitää sitä kulttuurisidonnaisena asiana…”
Edellinen lainausta kirjasta: Kirjojen kirja - Avaimia Raamatun tulkintaan--Gordon D. Fee - Stuart Gouglas.-- Perussanoma 1996 -- Aikamedia 2014 ( sivulta 102-104)Raamatun aikaan oli erilainen toiminta ja ajatukset.
On syytä miettiä onko monen tuhannen vuoden takainen aika sopiva tämän ajan Suomeen.
Homoseksuaalisuus on seksuaalinen suuntaus, eikä liity moraaliin.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamatun aikaan oli erilainen toiminta ja ajatukset.
On syytä miettiä onko monen tuhannen vuoden takainen aika sopiva tämän ajan Suomeen.
Homoseksuaalisuus on seksuaalinen suuntaus, eikä liity moraaliin.Ja taas alkoi torren trollaus, ohi aloituksen ja osaamatta vastata keskusteluihin, joissa nimenomaan on käsitelty homoseksuaalisuutta!!!! Ammoisista ajoista alkaen perimätiedossa, myös Raamatun kirjoituksissa on välittynyt selkeä kuva ihmisen avioliitosta naisen ja miehen yhtesenä projektina ja tässäkin aloituksessa on nytkin on kysymys avioliitosta naisen ja miehen yhteisenä projektina. Etkö sinä edes tunne ihmiskunnan historiaa?
Muutenkin, jos sinulla olisi omia ehdotuksiasi, esitä ne omina aloituksinasi. Moraaliin, etiikkaan ja myös ihmisen biologiaan kyllä liittyy torjua se mielenvikaisuus, jos miehet rassaisivat himoissaan toistensa ruskeaa reikää. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Homoseksuaalisuus on seksuaalinen suuntaus, eikä liity moraaliin.Ei Jumala luonut suuntauksia, Hän loi miehen ja naisen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jumala luonut suuntauksia, Hän loi miehen ja naisen!
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen., jonka kylkiluusta teki naisen ja kylkiluun operoinnilla luotu ihminen taantui mieheksi?
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jumala luonut suuntauksia, Hän loi miehen ja naisen!
Mies ja nainen ovat muun muassa homoja ja lesboja.
Etkö ymmärrä?Anonyymi kirjoitti:
Ja taas alkoi torren trollaus, ohi aloituksen ja osaamatta vastata keskusteluihin, joissa nimenomaan on käsitelty homoseksuaalisuutta!!!! Ammoisista ajoista alkaen perimätiedossa, myös Raamatun kirjoituksissa on välittynyt selkeä kuva ihmisen avioliitosta naisen ja miehen yhtesenä projektina ja tässäkin aloituksessa on nytkin on kysymys avioliitosta naisen ja miehen yhteisenä projektina. Etkö sinä edes tunne ihmiskunnan historiaa?
Muutenkin, jos sinulla olisi omia ehdotuksiasi, esitä ne omina aloituksinasi. Moraaliin, etiikkaan ja myös ihmisen biologiaan kyllä liittyy torjua se mielenvikaisuus, jos miehet rassaisivat himoissaan toistensa ruskeaa reikää.Ruskea reikä on niiden hommaa, joita se kiinnostaa. Esimerkiksi meitä kahta ei näytä kiinnostavan.
Ennen vanhaan ei saanut rahvas äänestää, eikä menty edes avioliittoon. Oletko kuullut siitä, että asiat muuttuvat vähitellen?- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ruskea reikä on niiden hommaa, joita se kiinnostaa. Esimerkiksi meitä kahta ei näytä kiinnostavan.
Ennen vanhaan ei saanut rahvas äänestää, eikä menty edes avioliittoon. Oletko kuullut siitä, että asiat muuttuvat vähitellen?Kuutio tykkää katsella märkää kohtaa vihreiden kalsareiden peräosassa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ruskea reikä on niiden hommaa, joita se kiinnostaa. Esimerkiksi meitä kahta ei näytä kiinnostavan.
Ennen vanhaan ei saanut rahvas äänestää, eikä menty edes avioliittoon. Oletko kuullut siitä, että asiat muuttuvat vähitellen?Aika erikoinen ja valheellinen väite sinulla homotrollauksesi tueksi. Kyllä rahvaskin on mennyt naimisiin kautta tunnetun historiamme! Hääjuhlat vaan olivat pikkuisen köyhemmät verrattuna rikkaiden juhliin. Toki maailma muuttuu koko ajan, mutta perversiot pysyvät trollauksista huolimatta perversioina!
Anonyymi kirjoitti:
Aika erikoinen ja valheellinen väite sinulla homotrollauksesi tueksi. Kyllä rahvaskin on mennyt naimisiin kautta tunnetun historiamme! Hääjuhlat vaan olivat pikkuisen köyhemmät verrattuna rikkaiden juhliin. Toki maailma muuttuu koko ajan, mutta perversiot pysyvät trollauksista huolimatta perversioina!
Mitä pidät perversiona? Kun toiset elävät yhdessä avioliitossa?
Olet pahan asialla omahyväisenä.
Avioliitto on ollut kaikille miehille ja naisille Suomessa yli 400 vuoden ajan. Nykyään myös kahdelle samaa sukupuolta oleville. Ja yleinen äänioikeus ollut yli 100 vuotta, kun asiat ovat muuttuneet vähitellen.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Avioliitto on ollut kaikille miehille ja naisille Suomessa yli 400 vuoden ajan. Nykyään myös kahdelle samaa sukupuolta oleville. Ja yleinen äänioikeus ollut yli 100 vuotta, kun asiat ovat muuttuneet vähitellen.Homous ei ole normaalia. Se on biologiaa ja järkeä vastaan.
Anonyymi kirjoitti:
Homous ei ole normaalia. Se on biologiaa ja järkeä vastaan.
Homous on erilaisuutta, ja sellaista on ihmisillä todella paljon. Kaikki on kuitenkin ihan normaalia.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Homoseksuaalisuus on seksuaalinen suuntaus, eikä liity moraaliin.Ei mitään moraalittomampaa voi enää olla kuin homous
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mies ja nainen ovat muun muassa homoja ja lesboja.
Etkö ymmärrä?Jumala ei luonut homoja!
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään moraalittomampaa voi enää olla kuin homous
Etkö tiedä mikä on pahantekoa. Sellaista moraalittomuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei luonut homoja!
Mitä muuta jumalasi ei luonut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään moraalittomampaa voi enää olla kuin homous
Se häpäisee Jumalan luomistyön ja ihmisen kehon.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Avioliitto on ollut kaikille miehille ja naisille Suomessa yli 400 vuoden ajan. Nykyään myös kahdelle samaa sukupuolta oleville. Ja yleinen äänioikeus ollut yli 100 vuotta, kun asiat ovat muuttuneet vähitellen.Hehhee, siellä ei mitään avioIiittoa koskaan.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Etkö tiedä mikä on pahantekoa. Sellaista moraalittomuutta.
SauIikin on vetänyt sinua petään.
Yksi kymmenistä.
- Anonyymi
Meillä on oikeakätisiä ihmisiä, mutta on myös vasenkätisiä. Meillä on heteroja, mutta on myös homoja.
- Anonyymi
Molempi kätiset, et tahdo tietää itsestäsi.
- Anonyymi
Oho oho ohoääähh äääää
- Anonyymi
Hyvän liiton perusta.
- Anonyymi
Mies ja Nainen?
- Anonyymi
Kunpa kaikki kunnioittaisivat avioliitoja.
- Anonyymi
Tätä opetusta ei kirkossa kuule.
- Anonyymi
Avioliitto on miehen ja naisen välinen suhde, perheen perusta. Homot ja lesbot eivät lisäänny kuten ei ihminen eläimen kanssa
Avioliitto on kahden ihmisen välillä oleva virallinen liitto. Lapsiperheet ovat toinen asia, joita on vähemmän kuin avioliittoja.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Avioliitto on kahden ihmisen välillä oleva virallinen liitto. Lapsiperheet ovat toinen asia, joita on vähemmän kuin avioliittoja.
Kävitkö jo Seinäjoella pukukaupassa?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Pukusi koko on 108.
54 lyhyt vatsakas. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Syömässä ravintolassa.
Joko ostit vaatteet häihin?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Syömässä ravintolassa.
Mässäämässä sen toisen Iihavan kanssa halpaa moskaa.
Anonyymi kirjoitti:
Mässäämässä sen toisen Iihavan kanssa halpaa moskaa.
Taisi olla maittavaa thaimaalaista, mutta persu ei tykkää sellaisesta.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Taisi olla maittavaa thaimaalaista, mutta persu ei tykkää sellaisesta.
Kaksi Vihreää huumehessua mässää joka päivä moskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sille Iäskille mitkään vaatteet sovi.
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi Vihreää huumehessua mässää joka päivä moskaa.
Persu ei tykkää ulkomaan hyvästä ruuasta.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Onko Jari Persu?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Eipä kaksi Vihreää ToIIoa huumepäissään mitään kunnollista ruokaa syö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne kaksi Iäskiä menevät ahmimaan ja kuokkimaan häihin.
Häpeän määrä on jälleen suuri.
- Anonyymi
Yhdyn täysin.
- Anonyymi
Hienosti kuvattu onnellinen Aviolitto.
- Anonyymi
Amen !
- Anonyymi
Ottakaa opiksi.
- Anonyymi
Hyvät opetukset.
- Anonyymi
Kyllä. Joksisen pitäisi ymmärtää.
- Anonyymi
Kauniisti opettaa.
- Anonyymi
Kyllä. Korkea Veisu samoin.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Korkea Veisu samoin.
Korkea veisu ei ole todellisuutta. Arki on jotain aivan muuta.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Korkea veisu ei ole todellisuutta. Arki on jotain aivan muuta.
Ei varmaan sinulle olekaan mutta se ei häiritse uskovia.
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmaan sinulle olekaan mutta se ei häiritse uskovia.
Arki on jotain muuta kuin Korkea veisu.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sinun arkesi tuskin on kiinnostavaa.
- Anonyymi
Menisit seksipalstalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun arkesi tuskin on kiinnostavaa.
Sinua näyttää kovasti kiinnostavan, kun stalkkaat häntä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menisit seksipalstalle.
Tuo on lainaus aito_laisen viestistä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kovaa peräänajoa siellä.
- Anonyymi
MrMorden siinä taas Niuvasta käsin.
🤓 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kaksi äärimmäisen Iihavaa.
Ja tyhmiä kuin saappaat.
🤓 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi äärimmäisen Iihavaa.
Ja tyhmiä kuin saappaat.
🤓"Ja tyhmiä kuin saappaat."
Ovatko he yhtä tyhmiä kuin sinä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja tyhmiä kuin saappaat."
Ovatko he yhtä tyhmiä kuin sinä?Ovat tosiaan yhtä tyhmiä kuin sinä, Vajakki.
🤓 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovat tosiaan yhtä tyhmiä kuin sinä, Vajakki.
🤓Niin tyhmä Vajakki siis olet🤓
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tyhmä Vajakki siis olet🤓
Sellaista kerrot itsestäsi, Vajakki.
🤓 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Järkyttävän Iihava se toinen Tyhmä ToIIo siellä.
Ja mässää aina kaiken.
- Anonyymi
Täysin oikein!
- Anonyymi
Kyllä, vaikea tuohon on kenenkään mitään vastaan sanoa. Liberaalit haluaisivat sanoa jotain, mutta eivät onnistu. Jumalan sana on totuus. Kiinnostus kristillistä totuutta kohtaan on kasvanut viimeaikoina.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, vaikea tuohon on kenenkään mitään vastaan sanoa. Liberaalit haluaisivat sanoa jotain, mutta eivät onnistu. Jumalan sana on totuus. Kiinnostus kristillistä totuutta kohtaan on kasvanut viimeaikoina.
Totuus tuossa tapauksessa on pelkkiä oletuksia.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sekin on totta että SauIi on vetänyt sinua pérseeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä olet taaskin siitä kateelinen kun kukaan ei vedä sinua. Ethän muuten koko ajan haaveilisi tuosta perään vetämisestä. ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä olet taaskin siitä kateelinen kun kukaan ei vedä sinua. Ethän muuten koko ajan haaveilisi tuosta perään vetämisestä. ;)
Vain sinä mainitset kateuden näissä yhteyksissä ja tuot kateuttaan etsiin joka paikassa.
Ja että kukaan ei sinua huoli. Sekin vielä!
🤓 - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sellaista oletat, RumaJammu.
🤓 Anonyymi kirjoitti:
Oli kyse Raamatun "totuuksista", vaikka et huomannut.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Oli kyse Raamatun "totuuksista", vaikka et huomannut.
Et kerro Raamatusta koskaan.
Ja se toinen Iihavakin on taas sammunut. Anonyymi kirjoitti:
Ja se toinen Iihavakin on taas sammunut.Tulin tänne nimenomaan keskustelemaan Raamatusta.
Siitä tiedän eniten kuten myös homoudesta.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tulin tänne nimenomaan keskustelemaan Raamatusta.
Siitä tiedän eniten kuten myös homoudesta.Et sinä keskustele vaan jankutat samoja jankutuksiasi joka päivä jo yli kymmenen vuotta,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se toinen Iihavakin on taas sammunut.Turre osaa vain toistaa samoja lauseitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turre osaa vain toistaa samoja lauseitaan.
Kuten tuo hänen solvaajansakin
Anonyymi kirjoitti:
Turre osaa vain toistaa samoja lauseitaan.
Raamattu on sellainen, että nyt olevan parasta toistaa kaikkea, että ei olisi vain "homous on synti".
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Raamattu on sellainen, että nyt olevan parasta toistaa kaikkea, että ei olisi vain "homous on synti".
Tuo on vain sinun jankutustasi.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tulin tänne nimenomaan keskustelemaan Raamatusta.
Siitä tiedän eniten kuten myös homoudesta.OIet naismainen kiero Híntti.
Sinut tunnetaan vaIheistasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten tuo hänen solvaajansakin
Kerro yksikin solvaus.
Anonyymi kirjoitti:
OIet naismainen kiero Híntti.
Sinut tunnetaan vaIheistasi.Ja juuri kun tutustuin tekopyhäään helluntailaiseen, joka varasti.
- AnonyymiUUSI
torre3 kirjoitti:
Ja juuri kun tutustuin tekopyhäään helluntailaiseen, joka varasti.
Tai että sinä varastit häneltä.
Anonyymi kirjoitti:
Tai että sinä varastit häneltä.
Minulta lähti 400 euroa, ja meiltä lähemmäs 10 kahvipakettia.
Ja se kiittelee Jumalaa YouTubessa.- AnonyymiUUSI
torre3 kirjoitti:
Minulta lähti 400 euroa, ja meiltä lähemmäs 10 kahvipakettia.
Ja se kiittelee Jumalaa YouTubessa.Sellaista vaIehtelua.
Ja ilman mitään todisteita.
- Anonyymi
Aloittaja on tuonut selkeän esimerkin minkä vuoksi uskonnollisista avioliitoista pitää luopua pikaisesti.
"Luu miehen luusta ja liha saman miehen lihasta" on vaatimus aviopuolisoille, jonka Raamattu sekä lainsäädäntömme kieltää. - Anonyymi
Vielä ei ole liian myöhäistä.
- Anonyymi
Tänäänkin on armonaika.
- Anonyymi
Se , että se on vain miehen ja vaimon liitto,
- Anonyymi
Totta!
🤓
No ainakin se, että sinunkin pitäisi hommata itsellesi ihan aito nainen ja sitten kysehän ei saisi olla uusinnasta silla eihän eroneita vihitä, aitoihin avioliittoihin. Noin siis Raamatun mukaan.
Vaikea tilanne kohdallasi kun etupäässä noista homojen hommista olet kiinnostunut aina niihin pylly viesteihin asti mutta jos tuntuu heterolta suosittelen aitoaviota.
Toki kun olen emännän kanssa ollut jo vuosikymmeniä niin mahtuuhan siihen vähemmän hyviä aikoja mutta valtavan onnellinen ja tyytyväinen olen tänäpäivänä ja olenpa häneltäkin sen kuullut.- Anonyymi
Ikinä ei kuitenkaan ole alkanut houkuttelemaan pyllyjengi 🤭No sellaista se on olla normi.
Anonyymi kirjoitti:
Ikinä ei kuitenkaan ole alkanut houkuttelemaan pyllyjengi 🤭No sellaista se on olla normi.
Missä se pyllyjengi on? Vaikka ei minua henkilökohtaisesti kiinnosta.
Anonyymi kirjoitti:
No eihän hetero oikeasti ala :d
- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Siksikö sinä aloit?
- Anonyymi
Heteroissakin on kokeiluille avoimempia, etenkin naisissa. Ei seksuaalisuus kokemuksesta muutu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heteroissakin on kokeiluille avoimempia, etenkin naisissa. Ei seksuaalisuus kokemuksesta muutu.
Totta. Ällötys homouteen vain lisääntyy.
- Anonyymi
Kokemuksesta puhut?
torre3 kirjoitti:
No aito_lainen lienee tuota pyllyjengiä onhan siltä noita rasvausjuttuja tullut.
- Anonyymi
No aito_lainen lienee tuota pyllyjengiä onhan siltä noita rasvausjuttuja tullut.
Kyllä sinä taas ihan itsestäsi kirjoitat.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Siellä.
Te kaksi järkyttävän Iihabaa. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tietysti sinua kiinnostaa.
Kymmenet ovat vetäneet sinua perään.
Vai puhutaanko jopa sadoista? - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Että siellä kaksi.
- Anonyymi
Asiaa on.
- Anonyymi
Ihan oikeaa opetusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan oikeaa opetusta.
Mutta ei evlut kirkossa,
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1682857
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.622243- 2032159
- 711786
- 951703
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91581- 921343
- 811100
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2061080- 951059