Bussissa pörpötti

Anonyymi-ap

No niin, sitäpä se olj aamupäivän puolella kun pitelin ostoskassista kiinni niinku pelastusrenkaasta ja nousin bussiin, joka olj menossa kohti Pärnäsenmäen kautta Länsikylän ohi suoraa kohti semi-pyhäisluontoista S-marketin seutua. Istahin takimmaiselle penkille, semmooselle joka vähän nitisee muttei valita, vähän niinku Paavalikin roomalaisille.

Kaivelin siinä ostoksia. Ensimmäisenä otin käsiin horstin jääsalaattia, tuoretta tomaattia (San Martsaano! vaan tällä kertaa sellaisessa öljyssä liotetussa muodossa joka muistutti enemmän unelmaa kuin varsinaista vihannesta), ja sen yhden säilykepurkin jonka kyljessä luki "elävöitetty silakkapatee", ja alla vielä pienellä präntillä: saattaa sisältää osia historiasta.

Otin esiin myös sen Shirachan, sen kolmen euron ilopullon, joka oli hintansa väärtti, ja joka oli mulle niin kuin psalmi 119: pitkä mutta täynnä hyvyttä. Avasin kannen, turaustin purkista suoraan horstin päälle. Siinä minä sitten bussissa aloin nauttimismuotoisesti purra tomaattia, kirskuttaa suolakurkkua ja valella päälle kastiketta — ilmaon että kukaan sano mitään, vaikka vieressä istui eräs rouva jolla oli ilme niinku olisi just saanu tekstiviestin Moosekselta.

Mutta! Kohtahan se olj niin, että mahassa alkoi tulla epävireyttä. Tunsin sen tulevan niinku Danielin näky: ensin pieni mutristus, sitten isompi jylähdys. Piti alkaa varautua, ja se ei ollut mikään tavanomaane suolenvärähtely, vaan nyt oltiin jo paholaisen haarukkavaihteella menossa kohti hädän täyttymystä.

Nappasin kiinni bussin "PYYDÄ PYSÄHDYSTÄ" -napista niinku se olj taivaan enkeli ja minä kiipesin Betelin portaita. Bussikuski katto peilin kautta, näki katseesta että nyt on kiire. Kun se ovi aukes, minä ryntäsin siltä seisomalta ulos, ostoskassit heiluen kuin Jerikon pasuunat, ja kohti sitä pientä sinikylkistä huoltorakennusta jossa vessat on usein kiinni muttei tällä kertaa, merkki!

Sisälle ehdin, juuri ja juuri. En ehtiny edes lukkoo vetää ku se tuli, se ilmaperäinen ilmoitusluontoinen ilmoitus. Se olj vähän niinku Herran pasuuna, mutta matalampi ja paljon orgaanisempi. Se tuli rytinällä ja pyhällä paineella. Hajussa olj mausteinen sävy, vähän niinku Shirachan jälkimainingit mutta mukana myös eilistä viherhomekarvasmantelihattaraa.

Pyyhintävaiheessakin tunsin vielä kiitollisuutta, paperi ei ollut parasta laatua, mutta siinä olj semmoinen voimapaperinen armon maku. Lähin ulos, kattoin taivaalle ja mutisin puolihuulisesti:

"Steakhouseen olj liikaa kastiketta, Shiracha oli parempi ja halvempi ja pienempi."

Istuin pysäkin penkille, katselin kaupan ikkunoita ja mietin että jospa tempaus ei tule vielä tänään, ehtis vielä syyä sen toisen silakkapateen illalla Raamatun ääressä.

Sitäpä se odotamma ilolla.

Yhtenä, ei kahtena,
ostospussillisesti,
kirkkasti mutta suolistollisesti,
Herra nro 47,5

0

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
        Maailman menoa
        225
        4117
      2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
        Maailman menoa
        111
        2603
      3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
        Ikävä
        38
        2325
      4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
        Heinola
        81
        1416
      5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
        Ikävä
        98
        1327
      6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
        Ikävä
        48
        1159
      7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
        Ikävä
        75
        1047
      8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
        Ikävä
        59
        923
      9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
        Ikävä
        45
        906
      10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
        Ikävä
        58
        901
      Aihe