Akkuauton akku pysyy ehkä 10 vuotta kunnossa riippuen käytöstä, joukossa on akkuja joissa kennot vikaantuu eli tulee aikaisemmi.
Uusinta on pakollinen tai käyttöikä jää lyhyeksi. Tosin kukaan ei tule uusimaan hinnan takia eikä automerkit tue millään lailla.
Käytettynä autoja ostavat eivät osta akkuautoja kotiensa pihoihin. Vaan auton jossa ei ole vanhebevaan tuhansia euroja maksamaan tekniikkaa.
Näin käy markkinoille ( valtaosa ei osa käytettyä akkuautoa))
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Höpö höpö etteikö ajoakku kestäisi kuin vain noin 10v. Kestää paljon pidempään. Jos wltp on vaatimaton 300km, niin 7000 syklillä se tekee jo 2 100 000km. Toisinsanoen huonossakin tapauksessa helposti 500 000km.
"Teknologiayritys Geotabin tekemä tuore, yli kymmenentuhatta sähköautoa kattava analyysi osoittaa, että sähköautojen akut kestävät paljon pidempään kuin monet luulevat, Aftonbladet uutisoi.
Geotabin tutkimuksen mukaan nykyaikaisen sähköauton akun kapasiteetti heikkenee vain noin 1,8 prosenttia vuodessa.
– Luku vastaa niitä tietoja, joita meillä jo on. Nykyään moderni akku kestää noin 7 000 täyttä sykliä, Royal Institute of Technologyn professori Rakel Wreland Lindström kertoo lehdelle.
Akun käyttöikä mitataan ja ilmoitetaan tyypillisesti käyttösykleinä eli montako kertaa akku puretaan ja ladataan täydestä tyhjäksi.
Vielä muutama vuosi sitten kennovalmistajien ilmoittama akun tyypillinen sykli-ikä oli noin 1 500–3 000 täyttä sykliä, minkä jälkeen valmistaja lupasi alkuperäisestä kapasiteetista olevan jäljellä vielä 80 prosenttia."
https://www.is.fi/autot/art-2000011183058.html - AnonyymiUUSI
Hiljattain Etelä-Koreassa myyntiedustaja ajeli sähköautolla 580tkm 33 kuukauden aikana. Akku tutkittiin siinä kohdin ja selvisi että sen SoH oli melkein 88% eli todella hyvässä kunnossa koviin ajokilometreihin nähden. Tuskin tuo pelkällä hitaalla latauksella on onnistunut eli akku on joutunut aika koetukselle mutta selvinnyt siitä erinomaisesti.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/428997e7-9dbf-4536-9b63-3fc73550e1de
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893308
- 623077
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332560- 802353
- 802323
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402006- 121666
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201663Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311529