Nykyisin saa tällaisia uutisia lukea.
Eikö viranomaisille pitäisi ilmoittaa tilanteessa, jossa esim. laskut jää maksamatta, kuten netti, puhelin, sähkö, lämpö, vesi, kiinteistövero, vuokra yms.
Jos asiakas ei ole maksumuistutuksista ja karhukirjeistä huolimatta maksanut laskuja, niin ottaa yhteyttä, eikä katkaista nettiä, puhelinliittymää, sähköjä, lämpöjä, vettä ja selvittää onko ihminen elossa, eikä vaan lähettää karhukirjeitä perä perään.
Eri asia, jos laskut on suoravelotuksella, jolloin ne pankita veloitetaan niin kauan, kun tilillä piisaa rahaa.
Jos on töissä, niin silloin varmaan työnantaja kyselee, jos ei saavu moneen päivään työpaikalle, mutta eläkeläiset ja muut, joilla ei ole mitään kontaktia mihinkään tai kehenkään eli ovat yksinäisiä, niin voivat virua kuolleena kuukausia, yli vuodenkin.
Vaikka olisi sukulaisiakin, niin ei meikäläisen muutamat sukulaiset paljon kysele kuulumisia, ainostaan kerran vuodessa jouluna, eivät silloinkaan ole yhteyttä ottaneet, minä ainoastaan.
Löydettiin kuolleena kotoa
4
177
Vastaukset
- Anonyymi
Ihmisen oma tilanne ja vastuu. Toki joillain on toimintakyky mennyt ja apu olisi tarpeen. Kirjoitteletko työnantajana, läheisenä vai muuten vaan? Pidetään huolta läheisistämme kuitenkin.
- Anonyymi
Ei mun perään kukaan kysele.
Ehkä naapurit jossain vaiheessa, jos alkaa nesteytyyn ja haiseen. Kärpäset pörrään. - Anonyymi
EI KETÄÄN KIINNOSTA. Itseni kotiutettiin ensiavusta taksiin rahattomana ,, kodittomana että kyllä sinä kotona pärjäät ja taksi vei kirjaston portaille, kunnes taas kramppasin ensiapuun ja sama uusiksi.
- Anonyymi
Niin se menee. Ei edes sairaalassa kysytä onko kotona ketään.
Muistisairas omaiseni laitettiin yöllä kelataksilla kotiin. Hän ei muistanut
osoitettaan, mutta kaupunginosan sentään muisti. Taksi kierteli yöllä pari tuntia
etsimässä tutun näköistä taloa, josta siitäkään omaiseni ollut varma,
koska aniharvoin oli enää nähnyt taloaan ulkoapäin.
Muistisairauden takia häneltä oli kielletty mennä ulos ja hän oli myös
liikuntarajoitteinen.
Tulen olemaan itse yksi niitä, joka kuolee kotiinsa yksin, jos en kadulle kuole.
Ystäväni ja läheiseni ovat kaikki kuolleet. Minulla ei ole ketään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su17410712- 785435
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495002Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234182Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.433972Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko363843Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383668- 483343
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?443239- 683095