löytyvät köyhän taustatekijöistä:
oppimisvaikeudet, heikko koulutustaso, neuropsykologiset poikkeavuudet, päihderiippuvuudet, muut riippuvuudet (esim. peliriippuvuus), mielenterveysongelmat, psyykkiset sairaudet, älyllinen kehitysvamma ja lapsuudenaikainen kaltoinkohtelu.
On ihan turha väittää, että Suomessa kuka tahansa voisi joutua katuojaan. Esim. pelkkä epäonni sairastua somaattiseen sairauteen ei riitä, vaan tarvitaan joku yllä mainituista muista tekijöistä.
Jos köyhyyden syy olisi nykyhallitus, lähes kaikki eläisivät köyhinä. Näin ei kuitenkaan ole. Suurin osa suomalaisista tulee vähintään kohtuullisesti toimeen.
Köyhyyden syyt
79
300
Vastaukset
- Anonyymi
VOI JUMA NÄITÄ KOKOOMUSLAISIA. Sillä sehän sinä olet, ajatusmaailmasi on ainakin heidän.
AINOA KÖYHYYDEN SYY ON HALLITUS. JA SE ETTÄ PALKANMAKSAJAT PUUTTUU!! Orpana ajaa työpaikat alas ja pitää tahalleen köyhyyttä alhaalla!!!
Miten minusta tuntuu että tahalteen tehdään tallisiä provoaloituksia! Ei muuten voi olla näin tyhmiä ihmisiä jotka jatkuvasti inttää selvää asiaa.- Anonyymi
Minä olen aloittaja.
En ole ikinä äänestänyt kokoomusta. Enkä mitään muutakaan oikeistopuoluetta. Pidän nykyhallituksen päätöksiä ala-arvoisina ja epäoikeudenmukaisina. Silti se, mitä aloituksessani kirjoitin, on täyttä totta.
Sinäkin voisit laajentaa näkökulmaasi opiskelemalla. Voit aloittaa hankkimalla ilmaisen kirjastokortin, lainaamalla ilmaiseksi tietokirjoja ja kaunokirjallisuutta sekä lukemalla ne. Jos lukisit vaikka kirjan viikossa olisit vuoden kuluttua 52 kirjaa viisaampi ja ajattelisit 100 % varmuudella ainakin joistakin asioista eri tavalla kuin tällä hetkellä. Jos lukioita kaksi kirjaa viikossa vuoden ajan, tuplaisit saavuttamasi uuden tiedon ja viisauden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen aloittaja.
En ole ikinä äänestänyt kokoomusta. Enkä mitään muutakaan oikeistopuoluetta. Pidän nykyhallituksen päätöksiä ala-arvoisina ja epäoikeudenmukaisina. Silti se, mitä aloituksessani kirjoitin, on täyttä totta.
Sinäkin voisit laajentaa näkökulmaasi opiskelemalla. Voit aloittaa hankkimalla ilmaisen kirjastokortin, lainaamalla ilmaiseksi tietokirjoja ja kaunokirjallisuutta sekä lukemalla ne. Jos lukisit vaikka kirjan viikossa olisit vuoden kuluttua 52 kirjaa viisaampi ja ajattelisit 100 % varmuudella ainakin joistakin asioista eri tavalla kuin tällä hetkellä. Jos lukioita kaksi kirjaa viikossa vuoden ajan, tuplaisit saavuttamasi uuden tiedon ja viisauden.Minun opeskeluni riittää, ammatteja on tarpeeksi, Miksi opiskella kenenkään kun ei saa palkkatöitä??? Ei kukaan opiskele siksi että on huippuosaaja yritykselle, mutta ei itse hyödy siitä????
Suosittelen sinulle että ostappa flyygeli ja viulu ja aloitat niiden opisleun, viikossa osaat jo nuottien nimiä muutaman, ymmärrät mistä soitinten ääni tulee. Kun soitat pari viikkoa, voit saada jo joitakin sointuja ilmoille.
100 % uskon että jos soitat joka päivä vähän viikossa osaat jo pari uutta asiaa ja kahdessa taas pari lisää. Vuodessa saatat osata soittaa jo yhden tai kaksi lyhyttä laulua, niin seuraavan vuonna ehkä voit siirtyä vaativampiin esityksiin kuin lasten laulut! Suosittelen, musiikki pitää aivot koossa ja musiikin teoria on sen verran vaikeeta että ei kannata mennä liian lujaa vauhtia eteenpäin, vaan pysyä tuiissa lauluissa.
Jos opettelet kaksi laulua vuodessa niin vähitellen voit siirtyä vaikeimpiin, kuten Händel, Mozart tai sibelius... huomaat että saavuttamalla musiikilliset pienetkin taidot, unohdat provoillun ja pottuilun muille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun opeskeluni riittää, ammatteja on tarpeeksi, Miksi opiskella kenenkään kun ei saa palkkatöitä??? Ei kukaan opiskele siksi että on huippuosaaja yritykselle, mutta ei itse hyödy siitä????
Suosittelen sinulle että ostappa flyygeli ja viulu ja aloitat niiden opisleun, viikossa osaat jo nuottien nimiä muutaman, ymmärrät mistä soitinten ääni tulee. Kun soitat pari viikkoa, voit saada jo joitakin sointuja ilmoille.
100 % uskon että jos soitat joka päivä vähän viikossa osaat jo pari uutta asiaa ja kahdessa taas pari lisää. Vuodessa saatat osata soittaa jo yhden tai kaksi lyhyttä laulua, niin seuraavan vuonna ehkä voit siirtyä vaativampiin esityksiin kuin lasten laulut! Suosittelen, musiikki pitää aivot koossa ja musiikin teoria on sen verran vaikeeta että ei kannata mennä liian lujaa vauhtia eteenpäin, vaan pysyä tuiissa lauluissa.
Jos opettelet kaksi laulua vuodessa niin vähitellen voit siirtyä vaikeimpiin, kuten Händel, Mozart tai sibelius... huomaat että saavuttamalla musiikilliset pienetkin taidot, unohdat provoillun ja pottuilun muille.Jaaha. Konttorin älyllisesti kehitysvammainen ikityötön aikuinen tytär siinä taas mesoaa itkupotkuraivarinsa kourissa.
Traumaa hänellä on alkoholismista, koska äitinsä oli alkoholisti. Sen takia kuvittelee kaikkien muiden tänne kirjoittavien olevan alkoholisteja. Kaikki se vittuilu toisten viinanjuonnista on itse asiassa sellaista, mitä hän haluaisi sanoa viinaan kuollelle äidilleen.
Yhden asian kanttorin tytär on elämässään oppinut: Hän on oppinut soittamaan flyygeliä ja viulua. Siitä nyt se vittuilu toisille instrumenteilla soittamisen oppimisesta.
Mistä katkeruus? No koska hän ei ole itse oppinut edes kirjoittamaan kunnolla. Eikä luetun ymmärtäminenkään selvästi ole hänellä kovin vahva taito. Kanttori-isä esti tyttärensä siirtymisen apukoululuokalle. Se olisi ollut häpeällistä pienellä paikkakunnalla.
Voi voi. Katsellaan miten itkupotkuraivarinsa jatkuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen aloittaja.
Sinäkin voisit laajentaa näkökulmaasi opiskelemalla. Voit aloittaa hankkimalla ilmaisen kirjastokortin, lainaamalla ilmaiseksi tietokirjoja ja kaunokirjallisuutta sekä lukemalla ne. Jos lukisit vaikka kirjan viikossa olisit vuoden kuluttua 52 kirjaa viisaampi ja ajattelisit 100 % varmuudella ainakin joistakin asioista eri tavalla kuin tällä hetkellä. Jos lukioita kaksi kirjaa viikossa vuoden ajan, tuplaisit saavuttamasi uuden tiedon ja viisauden.Tiedon kerääminen ei anna kenellekään työtä.
Lienet harhoissa eläjä. Moni korkeasti koulutettu on laitettu kilometritehtaalle viisauksistaan huolimatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedon kerääminen ei anna kenellekään työtä.
Lienet harhoissa eläjä. Moni korkeasti koulutettu on laitettu kilometritehtaalle viisauksistaan huolimatta.Et ole tietoja kerännyt mutta elät harhoissa pösilö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedon kerääminen ei anna kenellekään työtä.
Lienet harhoissa eläjä. Moni korkeasti koulutettu on laitettu kilometritehtaalle viisauksistaan huolimatta.Tieto on myös sivistystä. Sivistynyt ihminen tietää paljon. Tietoa tarvitaan yhteiskunnassa yleisesti pärjäämisessä eikä vain työelämässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha. Konttorin älyllisesti kehitysvammainen ikityötön aikuinen tytär siinä taas mesoaa itkupotkuraivarinsa kourissa.
Traumaa hänellä on alkoholismista, koska äitinsä oli alkoholisti. Sen takia kuvittelee kaikkien muiden tänne kirjoittavien olevan alkoholisteja. Kaikki se vittuilu toisten viinanjuonnista on itse asiassa sellaista, mitä hän haluaisi sanoa viinaan kuollelle äidilleen.
Yhden asian kanttorin tytär on elämässään oppinut: Hän on oppinut soittamaan flyygeliä ja viulua. Siitä nyt se vittuilu toisille instrumenteilla soittamisen oppimisesta.
Mistä katkeruus? No koska hän ei ole itse oppinut edes kirjoittamaan kunnolla. Eikä luetun ymmärtäminenkään selvästi ole hänellä kovin vahva taito. Kanttori-isä esti tyttärensä siirtymisen apukoululuokalle. Se olisi ollut häpeällistä pienellä paikkakunnalla.
Voi voi. Katsellaan miten itkupotkuraivarinsa jatkuu.Voi ei!!!! Mistä sä nyt tuollasen raivarin olet saanut?? Ei se mieli sulla helpolla parane, sun pitää tehdä paljon sen eteen, että paranet. Mutta anna sen surun vaan tulla, on hyvä että saat sen pois mielestä ja sisältäsi. Huuda ja mesoo... sekin parantaa.
Hyvä että saat tänne kirjoitettua, meitä on paljon jotka otamme kopin sinun ongelmastasi, eiköhän se ajan kanssa laannu. Toivotaan
Hyvää päivän jatkoa ja raivoo vaan jos siltä tuntuu, KYLLÄ SE JOSKUS HELPOTTAA.
Usko mua. J yritä ammattiauttajiin ottaa yhteiyttä, jos vaikka päsisit hoitoon.
Tsemppiä sulle!
- Anonyymi
Aivan oikea listaus aloituksessa niin mitenkä lapsi varttuu perheessä jos on mielenterveys ja päihdeongelmia jos ei muuten niin psyykkisiä ongelmia sitten aikuisena.Löytyyhän näitä monessa polvessa olevia köyhiä.Jahka täysi-ikäinen niin voi alkaa itse pistään asioita kuntoon. Opiskelua jne.
- Anonyymi
Miksi vastaat itsellesi? Ei itselleen vastaaminen luo uskottavuutta vaikka vastaisit sata kertaa!!!! Tekee vaan sinusta idiootin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi vastaat itsellesi? Ei itselleen vastaaminen luo uskottavuutta vaikka vastaisit sata kertaa!!!! Tekee vaan sinusta idiootin.
Kommentti: "Aivan oikea..." ei ole minun kirjoittamani.
Terveisin aloittaja - Anonyymi
Voi itku, onko sunlapset kärsineet sun viinaretkistä?? Voi ei...oletko edes hakenut alkoholisoituiseesi apua ja mielenterveyteen? Kipi kapi hakemaan apua. Hyvä kun kerrot täällä, aina on joku joka huomaa ongelmasi ja auttaa. Harmi että olet sortunut moisiin, mutta kerro vaan niin sekin jo helpottaa.
Köyhyyskin sua vielä vaivaa, leipäjonosta varamssti saat apua tai srk ja pelastusarmeijasta. Yritä jaksaa.
Viin ei ole hyväksi jos on lapsia, yritä jaksaa, kai on ystäviä jotka auttaa. Surullista, tuo sun elämä mutta koita jaksaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi itku, onko sunlapset kärsineet sun viinaretkistä?? Voi ei...oletko edes hakenut alkoholisoituiseesi apua ja mielenterveyteen? Kipi kapi hakemaan apua. Hyvä kun kerrot täällä, aina on joku joka huomaa ongelmasi ja auttaa. Harmi että olet sortunut moisiin, mutta kerro vaan niin sekin jo helpottaa.
Köyhyyskin sua vielä vaivaa, leipäjonosta varamssti saat apua tai srk ja pelastusarmeijasta. Yritä jaksaa.
Viin ei ole hyväksi jos on lapsia, yritä jaksaa, kai on ystäviä jotka auttaa. Surullista, tuo sun elämä mutta koita jaksaa.Jahas alkoholisti närkästy taas kerran ja näkee ongelmat aivan jossain muualla kuin itsessä.
- Anonyymi
''monessa sukupolvessa olevia köyhiä lapsia'' - tämmöisten sukujen ihmisten ei pidä tuottaa lapsia.
Geeniperimällä on suuri vaikutus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viin ei ole hyväksi jos on lapsia, yritä jaksaa, kai on ystäviä jotka auttaa. Surullista, tuo sun elämä mutta koita jaksaa.Kanttorin tyttären satuilua...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahas alkoholisti närkästy taas kerran ja näkee ongelmat aivan jossain muualla kuin itsessä.
Ei se ole alkoholisti, vaan alkoholistiäidin lapsi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahas alkoholisti närkästy taas kerran ja näkee ongelmat aivan jossain muualla kuin itsessä.
Se on surullista, että sulla on viina ongelma, toivotaan että pääset siitä eroon. Oletko pitkään ollut viinan kanssa tekemisissä?
- Anonyymi
Vastasin kylläkin aloitukseen kun samoilla linjoilla olen aloittajan kanssa.Notkujilta tulee heti vastarintaa,mitään muuta ei tee kuin notkuu.Onhan näitä oikeen köyhiä sukujakin että kaikki persaukisia.Hevon helvettiä siitä tulee että kupikin vanhempi työtön ja päihde-mielenterv ongelmaa.Vähävaraisia voi olla mutta muuten asiat kunnossa.
- Anonyymi
Täytyykö niille silti antaa keppiä kokoajan?
- Anonyymi
Tietenkin olet kun olet se aloittaja. Tokihan sua hävettää, mutta älä välitä, teidänlaisia on paljon, köyhiä, viinaan meneviä, mielenterveysongelmaisia ym... kyllä se siitä. Kerro tänne, niin joku ottaa aina kopin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin olet kun olet se aloittaja. Tokihan sua hävettää, mutta älä välitä, teidänlaisia on paljon, köyhiä, viinaan meneviä, mielenterveysongelmaisia ym... kyllä se siitä. Kerro tänne, niin joku ottaa aina kopin.
Sori, unohdin, että äitini ei ollut vain alkoholisti, vaan myös mieleltään sairas. Veikkaan skitsofreniaa. Joka muuten on vahvasti periytyvä sairaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori, unohdin, että äitini ei ollut vain alkoholisti, vaan myös mieleltään sairas. Veikkaan skitsofreniaa. Joka muuten on vahvasti periytyvä sairaus.
Äitisi. Sinun, kanttorintyttären äiti 🤣
- Anonyymi
Olipa taas todella outo ja muita vähättelevä ja ylimielinen aloitus
- Anonyymi
Hallitus keksi uuden sortolain "kompostointipakko" ja ihmeellisesti putkahti tehohoitoon vanhuksia legionellataudissa. Sellaista ei ole ennen kuultu suomessa ennen kuin pahuuden hallitus otti taas uuden askeleen syvemmällä pahuuteen.
Joten turha meidän luulla että aloituksen kaltaiset pahuuden puolustelijat loppuisi meidän selitysten seurauksena. He poistuu yhteiskunnasta vasta kun kaikki kaupungit sortuu soraläjiksi. Kun tuomio tulee taivaasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallitus keksi uuden sortolain "kompostointipakko" ja ihmeellisesti putkahti tehohoitoon vanhuksia legionellataudissa. Sellaista ei ole ennen kuultu suomessa ennen kuin pahuuden hallitus otti taas uuden askeleen syvemmällä pahuuteen.
Joten turha meidän luulla että aloituksen kaltaiset pahuuden puolustelijat loppuisi meidän selitysten seurauksena. He poistuu yhteiskunnasta vasta kun kaikki kaupungit sortuu soraläjiksi. Kun tuomio tulee taivaasta.Huu, kyllä nyt ateisteja pelottaa ja he lopettavat heti kompostorin käytön🤣
- Anonyymi
Jos listaamiasi köyhyyden taustatekijöitä ei olisi olemassa, niin silloin kukaan ei joutuisi työttömäksi eikä kukaan joutuisi tekemään töitä niin pienellä palkalla, että joutuisi turvautumaan Kelan apuun pystyäkseen elättämään itsensä ja perheensä.
Eikö vain?- Anonyymi
Työttömyys on eri asia kuin köyhyys.
Keskustelu sujuisi paremmin, jos käsitteet olisivat kaikilla hallussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömyys on eri asia kuin köyhyys.
Keskustelu sujuisi paremmin, jos käsitteet olisivat kaikilla hallussa.Minä kommentoin sen takia, kun aloittajalta unohtui kaksi todella merkittävää köyhyyden aiheuttajaa, työttömyys ja pienipalkkaisuus, jotka eivät edellytä yhdenkään hänen mainitsemansa "köyhyyden taustatekijän" olemassaoloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä kommentoin sen takia, kun aloittajalta unohtui kaksi todella merkittävää köyhyyden aiheuttajaa, työttömyys ja pienipalkkaisuus, jotka eivät edellytä yhdenkään hänen mainitsemansa "köyhyyden taustatekijän" olemassaoloa.
Minkälaiset ihmiset päätyvät niin pienipalkkaisiin töihin, että niillä ei pärjää ilman Kelan lisätukea?
Vastaus: Katso aloituksen listasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkälaiset ihmiset päätyvät niin pienipalkkaisiin töihin, että niillä ei pärjää ilman Kelan lisätukea?
Vastaus: Katso aloituksen listasta.Miksi minä katsoisin aloittajan listaa uudelleen, kun minun alkjuperäinen kommenttini kuului seuraavasti:
"Jos listaamiasi köyhyyden taustatekijöitä ei olisi olemassa, niin silloin kukaan ei joutuisi työttömäksi eikä kukaan joutuisi tekemään töitä niin pienellä palkalla, että joutuisi turvautumaan Kelan apuun pystyäkseen elättämään itsensä ja perheensä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaus: Katso aloituksen listasta.He ketkä palkataan taulukkopalkalla ja heitä on paljon.
- Anonyymi
Perseaukiseksi voi tulla kuka tahansa ja milloin tahansa.
Yrittäjä voi mennä konkurssiin, ja saattaa seurata hyvinkin köyhät ajat.
Työtä tekevä voi saada lopputilin, josta voi seurata köyhyyttä.
Onko koskaan tullut kuultua, tai luettua lehtijuttuja, että näinkin voi joillekin ihmisille käydä ?
Miksi on haukuttava esim. köyhiä, että se olisi aina oma vika, ja esitettävä erinäisiä syitä, mistä se johtuu ? Ehkä haukkuja voisi katsoa peiliin, ja miettiä onko itsellä kaikki asiat ihan hyvin, jos vaikka ei itse köyhä olisikaan.
Köyhäkin voi olla järjeltään ja mieleltään hyvinkin rikas. - Anonyymi
Fakta tiedot on köyhyydestä kun tehty tutkimuksia. Joku köyhä slummissa niin järkevät haluaa pois tuolta elikä etsiä parempaa.Eihän Suomessa ihmisen pakko ole olla köyhä vaan menee töihin toki poikkeus ikäihminen.Nämä notkujat pyörittelee vaan peukaloita ja ihmettelee kun mitään ei tapahdu.MENKÄÄ JUMALAUTA TÖIHIN
- Anonyymi
Työnteolla ei Suomessa rikastu. Rikkaat keplottelevat ja välttelevät verojen maksamista. Sillä tavalla ne rikastuvat.
- Anonyymi
Yrityksen tehtävä on rikastuttaa yrityksen omistajia, eli tehdä voittoja. Palkkakulut pienentävät yrityksen voittoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrityksen tehtävä on rikastuttaa yrityksen omistajia, eli tehdä voittoja. Palkkakulut pienentävät yrityksen voittoja.
Työnantajien hartain toive on se, että hyvinvointivaltio maksaa mahdollisimman suuren osan heidän työtekijöidensä palkoista erilaisina tukina.
Ja tuo toive on myös toteutettu, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työnantajien hartain toive on se, että hyvinvointivaltio maksaa mahdollisimman suuren osan heidän työtekijöidensä palkoista erilaisina tukina.
Ja tuo toive on myös toteutettu,Veronmaksajat osallistuvat siis tuolla tavalla yrityksen palkanmaksuun.
- Anonyymi
Mihin töihin??? Ei ole töitä suomessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veronmaksajat osallistuvat siis tuolla tavalla yrityksen palkanmaksuun.
Näytä laskelma väitteesi tueksi
- Anonyymi
Ostareille otetaan ulkomailta notkujia jotta suomalaiset voidaan siirtää kurjuuteen.
https://x.com/GranlundSamppa/status/1904547942674976973 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veronmaksajat osallistuvat siis tuolla tavalla yrityksen palkanmaksuun.
Ja tekevät sen yrityksille maksamiensa tukien lisäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytä laskelma väitteesi tueksi
Kela tekee jokaisen onnettomalla palkalla työskentelevän henkilön kohdalla henkilökohtaiset laskelmat siitä, minkä suuruiseen toimeentulotukeen henkilö on oikeutettu.
- Anonyymi
Tiedätkö lainkaan, kuinka monet laittavat työhakemuksia ihan jatkuvasti, eivätkä silti niitä töitä saa ?
Jos sinua ketuttaa työttömät, niin sillehän ei kukaan voi mitään. Toivottavasti et itse koskaan joudu työttömäksi.
En haluaisi itse edes olla rikas ja hyväosainen, jos ajatusmaailmani olisi samanlainen kuin sinulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö lainkaan, kuinka monet laittavat työhakemuksia ihan jatkuvasti, eivätkä silti niitä töitä saa ?
Jos sinua ketuttaa työttömät, niin sillehän ei kukaan voi mitään. Toivottavasti et itse koskaan joudu työttömäksi.
En haluaisi itse edes olla rikas ja hyväosainen, jos ajatusmaailmani olisi samanlainen kuin sinulla.Surullista että ihmiset tuhlaa aikansa hakemusten kirjoittamiselle, joita kukaan ei edes lue.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surullista että ihmiset tuhlaa aikansa hakemusten kirjoittamiselle, joita kukaan ei edes lue.
Vielä vähemmän työtöntä itseään tulee työttömyydestä syyllistää, jos hänen hakemuksiaan ei edes lueta. Jos ei työhakemuksia edes katsota, ei ihme jos ei töihin pääse.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Työnteolla ei Suomessa rikastu. Rikkaat keplottelevat ja välttelevät verojen maksamista. Sillä tavalla ne rikastuvat.
Jos ei työnteolla rikastu niin kuitenkin pärjää, lapsillakin katto pään päällä, ruokaa pöydässä,
tavallista elämää suruineen ja riemuineen.
- Anonyymi
Toimittaja tietää miksi suomalaisia pidetään köyhyydessä ja kurjuudessa.
https://x.com/GranlundSamppa/status/1904547942674976973- Anonyymi
Onko tämä linkkaamasi Samppa se vihtiläinen yrittäjä, joka nyt hoitaa autonlasivaihtajan ammattikoulutuksella ihmisten asioita Vihdin valtuustossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämä linkkaamasi Samppa se vihtiläinen yrittäjä, joka nyt hoitaa autonlasivaihtajan ammattikoulutuksella ihmisten asioita Vihdin valtuustossa?
Ei tietoakaan.
Toimittajaan puhe vain kertoo silminnäkijätodistuksen. Ei enää pelkkiä kuuloja päättäjien pahuudesta.
- Anonyymi
Kassalaisetkin pelastuu heti ne tunnustettua. Tunnustuksia ei kukaan ennusta. Älkää uskoko.
- Anonyymi
Sosiaalilaki kieltää kaiken ylimääräisen rahan tienaamisen jotta voisi hieman ja edes hitaasti parantaa elinolojaan.
Jos laki kieltää parempaan elintasoon pyrkimisen niin hallitus on syyllinen monen köyhyyteen.
Jos eläkeläiset pärjäsi kohtuullisesti ennen uusimpia lakeja niin lain jälkeen heidätkin ajettiin ministerien toimesta köyhyyteen.- Anonyymi
Sellaista lakia ei Suomessa olekaan kuin "sosiaalilaki".
Sinun kommenttini oli tosi hyvä esimerkki siitä, kuinka valtavan tyhmiä ja tietämättömiä jotkut ihmiset on. - Anonyymi
Tosiasiallisesti eläkeläisellä menee ihan hyvin niinkuin on mennyt jo 15 vuotta.
Kun osaa hoidella raha-asiansa niin ei tule mitään ongelmia.
Rahaa kuluu tasaisesti kuukauden menoihin ja osan voi sitten säästääkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaista lakia ei Suomessa olekaan kuin "sosiaalilaki".
Sinun kommenttini oli tosi hyvä esimerkki siitä, kuinka valtavan tyhmiä ja tietämättömiä jotkut ihmiset on.Kun ymmärtää asian niin ei takerru lillukan varsiin kuten sinä pahuuden puolustaja.
"Sosiaalilaki" sana tässä käsittää kaikki uudet kiristykset, rajoitukset sosiaalitukien ja työttömyystukien kriteereihin.
Et saa kouluttautua et saa tienata 300 ylimääräistä et saa sitä etkä tätä omistaa vaan sinun on PUDOTTAVA totaaliseen köyhyyteen jos haluat ruokarahaa.
Mutta aloitus ja köyhien halveksijat edistää nyt kiivaasti sitä pakana-aikaista ideologiaa että köyhiä kuuluukin halveksia eikä heitä oikeasti kuulukaan avustaa.
Mutta pahuuden yhteiskunta jota kiivaasti rakennatte tuhoutuu pian kokonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiasiallisesti eläkeläisellä menee ihan hyvin niinkuin on mennyt jo 15 vuotta.
Kun osaa hoidella raha-asiansa niin ei tule mitään ongelmia.
Rahaa kuluu tasaisesti kuukauden menoihin ja osan voi sitten säästääkin.Säästöön ei jää centtiäkään kun ruoka on kallista.
Äsken unohdin laskea kuluihin yhden viilin ja tili ylittyi niin ettei raha riitä tulevan velan lyhennykseen.
Niin tiukalla on tuhansia euroja tienaavien ministerien orjien elämä. Mutta onneksi heidän pahuuden valtakunta pian tuhoutuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ymmärtää asian niin ei takerru lillukan varsiin kuten sinä pahuuden puolustaja.
"Sosiaalilaki" sana tässä käsittää kaikki uudet kiristykset, rajoitukset sosiaalitukien ja työttömyystukien kriteereihin.
Et saa kouluttautua et saa tienata 300 ylimääräistä et saa sitä etkä tätä omistaa vaan sinun on PUDOTTAVA totaaliseen köyhyyteen jos haluat ruokarahaa.
Mutta aloitus ja köyhien halveksijat edistää nyt kiivaasti sitä pakana-aikaista ideologiaa että köyhiä kuuluukin halveksia eikä heitä oikeasti kuulukaan avustaa.
Mutta pahuuden yhteiskunta jota kiivaasti rakennatte tuhoutuu pian kokonaan.Kun vedotaan johonkin lakiin pitää pystyä antamaan lain oikea nimi ja lain pykälä, johon viittaa.
Sosiaalitukia on monenlaisia ja niitä säätelevät monet eri lait.
Työttömyysetuuksia säätelee työttömyysturvalaki.
En minä puolusta mitään "pahaa". Minun kirjoittamani on totta. Esim. tämä on totta: Sinä olet aika yksinkertainen ja tietämätön ihminen. Toiselle kirjoittajalle kiukuttelit kun kuukauden budjettisi oli ylittynyt yhden viilin hinnalla joka sitten aiheutti jotain ongelmia lainan takaisinmaksuun. Et selvästikään käy ihan täysillä. - Anonyymi
"sosiaaliviraston" tai kelan kanssa ei tarvitse edes olla tekemisissä, kun kouluttautuu ja saa työn, jossa tienaa tarpeeksi hyvin.
- Anonyymi
palkka-pula on syy köyhyyteen -- ja muu on vain selittelyä.
Ja työpaikka pula on syy työttömyyteen.
- ja muu on vain selittelyä.
- 2025 Rahan siirrot rikkaille ovat suurta ahneutta,
ja muu talous höpö höpö puhe on vain ahneuden peittelyä.... - Anonyymi
Aloituksessa mainitut mielensairaudet ovat monesti ravinnon kemikaalien tai ympäristön myrkkyjen aiheuttamia eli suoraan hallituksen sallimien pahuuksien seurausta.
- Anonyymi
Varmaan pakko-kompostoreista levinneitä myrkkyjä🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan pakko-kompostoreista levinneitä myrkkyjä🤔
Kuinka moni osaa oikeaoppisesti kompostoida ja mistä säiliöstä tai likaojasta kastelevat sitä...
Tai sitten mullan myyjät ei välitä enää miten myyty multa tuotetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka moni osaa oikeaoppisesti kompostoida ja mistä säiliöstä tai likaojasta kastelevat sitä...
Tai sitten mullan myyjät ei välitä enää miten myyty multa tuotetaan.No oletan, että sinä et osaa kompostoida. Oletukseni perustuu sille, että sinä et vaikuta osaavan kunnolla oikein yhtään mitään.
- Anonyymi
Upporikaskin on köyhä jos on mielenterveysongelma tai jopa -sairaus. Niinpä niinpä
- Anonyymi
Juurikin näin.
- Anonyymi
Skitsofrenia puhkeaa useimmiten nuorena aikuisena. Skitrofreenikko tuskin pystyy yksinään hankkimaan elantoaan saatikka rikastumaan. Kultalusikka suussa syntynyt säilyttää omaisuutensa sairastuttuaan, koska hänelle järjestetään edunvalvonta.
- Anonyymi
Tää on huikee provo!!!!!!
Vai sinä tiedät köyhyyden syyt???? Heheeee... oletko kännissä vai mikä mättää?
Anna miun kaikki kestää, on niin härskiä tekstiä ettei voi edes kommentoida! Heheeeeee.... mikset ole muuten sitten lopettanut köyhyyttä ja työttömyyttä??????? Miksi?? Heheeeeeeeeeeeeeeeeeeee- Anonyymi
Ei ulkopuolinen pysty vaikuttamaan siihen ketkä vähäjärkiset sairaita geenejä kantavat lisääntyvät keskenään ja jakavat näin onnetonta geeniperimäänsä eteenpäin.
- Anonyymi
Sinusta löytyy tuo vähäjärkisyys.
- Anonyymi
Vähäjärkisyys leviää vasureiden keskuudessa kun ne lisääntyy kuin kanit.
- Anonyymi
Täällähän pääsee oikein älyköt ääneen🤣 On kyllä sen tason argumentointia, että tämän otannan pohjalta voisi helposti alkaa vakavissaan kannattaa jotakin rotuoppia.
Ainakin olisi hyvä vaatia älykkyystestiä ja tiettyä minimipistemäärää ennen kuin saisi alkaa levittämään geenejä lisääntymismielessä. - Anonyymi
Syntyvyys taitaa olla suurinta kristillisillä ryhmillä (esim. lestadiolaiset), jotka tunnetusti ovat oikealle kallellaan poliittisesti.
- Anonyymi
Köyhillä kavereillani kyse on heidän valitsemastaan elämäntavasta.
Jokainen on työkykyinen ja kokemusta eri tyypin töistä.
Kahdella on hieman poikkeava tausta.Toinen oli merillä pari vuotta ja toinen oli Australiassa 6 vuotta joista viimeiset vuodet asunnottomana kerjäten ja keräillen syömisensä.
Australialaisen kaverit keräsivät kokoon rahat saadakseen hepun takaisin Suomeen joka touteutuikin. Heppu oli onnessaan. Kehui Suomen tukijärjestelmää erinomaiseksi! - Anonyymi
Kohtuullinen toimeentulo riittää kaikille ja työtä ei työntakia tarvitse tehdä vaan sen tarpeen mukaan. Keinotekoinen niukkuuden ylläpitäminen ei ole yhteiskunnan etujen mukaista ja tulee maksamaan yhteiskunnalle huomattavasti enemmän eriasteisina sosiaalisina ongelmina, terveydenhuollon menojen kasvuna ym. lieveilmiöinä. Yhden vankila vuorokauden hinta yhteiskunnalle maksaa yli 4 kertaisesti sen mitä kohtuullisen toimeentulon tarjoaminen ja terveydenhoidossa nämä kustannukset ovat vielä moninkertaisia vankilan kustannuksiin nähden. Ihmiset ovat osa yhteiskuntaa ja muodostavat kokonaisuuden samaan tapaan kuin auto joka koostuu erilaisista osista joiden tasapuolinen huoltaminen takaa pitkän toiminta jakson autolle. Ketju on tasan niin vahva kuin sen heikoin lenkki. Kokonaisuus on osiensa summa ja väärästä paikasta säästäminen rikkoo kokonaisuuden.
- Anonyymi
Yrityksillä ei ole mitään yhteiskunnallisia velvoitteita. Ne maksavat niin vähän palkkaa, joka menee vielä läpi. Yrityksen tehtävä on tehdä voittoja. Palkkakulut ovat voitosta pois ja yritys tavoittelee tietenkin mahdollisimman pieniä palkkakuluja.
- Anonyymi
eräs pohjassa oleva ihminen, jota tunnen, on hänellä joku outo tausta, paitsi että on maahanmuuttaja Suomessa, niin myös olin näkevinäni aspergerin kaltaista tilaa, että ei ole helpoimmasta päästä ja se näkyy, että henkilöllä on perhe-, asunto-, tuloongelmia
jos ei kykene itse nousemaan tilastaan, niin on sillä vakavampi merkitys
kysyin diakoniasta henkilön puolesta asioita ja diakonia oli hiljaa, ei mitään vastausta koskaan annettu
mitäköhän diakoniaa vaivaa? - Anonyymi
Ei enää kyetä mihinkään vastuunalaiseen työhön.
- AnonyymiUUSI
Ei ja se näkyy selvästi eduskuntalaisten tekemisissä, niin on takkuista ja typerää ja valheillaan yrittää paikata asioita.
Siellä ne suurimmat rikolliset majailevat ja muka tekevt jotian, ulkomialla lomaillaan ja yhteiskunnan varoja käytetään. Roska sakkia sanon minä ja muut.
- AnonyymiUUSI
Kyllä se tyhmyys on vaikea vitsaus, mikä estää menestymisen.
- AnonyymiUUSI
Leipäjonoissa on alkoholisteja jotka ryypänneet tukirahansa. Kodittomat samaa sakkia että asumistuet on joskus ryypätty eikä niillä ole vuokraa maksettu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1056358
- 2223575
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183405Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663328Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po332721Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162555Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242524Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282373- 2742181
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441786