Aloin miettii yhtä juttuu

Anonyymi-ap

Moi!

Oon menossa riparille tänä kesänä ja yritän vähän fiilistellä näitä uskojuttuja. Mut yks asia jäi mietityttämään (älkää kivittäkö heti jos kysyn tyhmästi lol)

Jos Jeesus istuu ihan fyysisesti isänsä oikealla puolella, niin miten ne voi olla yks ja sama tyyppi?
Niinku... onko Taivaassa kaks tuolia ja ne molemmat on "yksi Jumala", vai oliko toinen tuoli vielä 2000 vuotta vaan tyhjän panttina odottamassa että poika syntyy?

Vai onko tää enemmän semmonen "istun itteni viereen" -meininki?

Mietin vaan että jos me ihmiset ollaan luotu Jumalan kuvaksi, niin en mä ainakaan pysty istumaan mun itteni oikealla puolella...

47

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Helluntailaisuus on heresia, maallikot meuhkaa ja opettaa kuka mitäkin. Oppeja ja henkiä tulee ja menee kuin hollituvassa.

• Anonyymi

Eikö suomi24:n ylläpidossa ole yhtä ainoaa järkevää ja oikeudentajuista ihmistä, jolla olisi valta lopettaa helluntailaisuutta käsittelevä palsta!

• Anonyymi

Jeesus on näkymättömän Jumalan kuva. Jos ei ole eri tyyppi kuin Jumala, niin mikä sitten? Jumala? Oma itsensä?

• Anonyymi

Jeesus on fyysinen henkilö, ei pelkkä henkiolento.

Ap. t. 1:11

Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi

Katsopas kun se on mysteeri, jota ei voi ymmärtää eikä järjellä käsittää. Jos et usko sitä, niin joudut helvettiin: nimittäin sitä, että Jumala on kolmiyhteinen Isä ja Poika ja Pyhä Henki ja Jeesus Kristus on yhtä aikaa ihminen ja Jumala olematta kaksi eri persoonaa ja kaksi eri olentoa.

Uskotko? Vai menetkö helvettiin?

• Anonyymi

Menen helvettiin.

• Anonyymi

"Anonyymi
        2025-05-25 11:10:31
        Uskotko? Vai menetkö helvettiin?"
        ++++++++++
        Kuoleman jälkeistä elämää ei ole olemassa.
        Jos olisi niin se olisi todistettu.
        Joten emme kumpikaan mene minnekkään
        muualle kuin monttuun.

• Anonyymi

Ihminen ei voi määritellä toisesta ihmisestä mitään.
        Vain Jumalalla on valta tuomita.

• Anonyymi

Helluntailaisuudessa ollaan yhteydessä henkivaltoihin.

• Anonyymi

Kumpa lutteteissakin oltaisiin yhteydessä Henkeen @

• Anonyymi
    • Anonyymi

Jumalan logiikkaa ei voi luotu ihminen täysin ilmoittaa. Raamattu ilmoittaa että Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumaluus on kuin tasasivuinen kolmio jossa on kolme kulmaa.

• Anonyymi

Sanan ilmoituksen mukaan Jumalan on yksi, ei kolmio. Kolmiot kuuluvat pakanauskontoihin. Jeesus istuu keskellä valtaistuinta: "Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä", Taivaassa on yksi Jumalan valtaistuin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanan ilmoituksen mukaan Jumalan on yksi, ei kolmio. Kolmiot kuuluvat pakanauskontoihin. Jeesus istuu keskellä valtaistuinta: "Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä", Taivaassa on yksi Jumalan valtaistuin.

Herra Jeesus opettaa: "että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        "Sanassa on lupaus: "kun hän (Jeesus) ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
        Johannes näki Jeesuksen sellaisena kuin hän on: lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
        Sellaisena kuin Hän on, ei vain ihminen ja Jumalan Poika vaan, Jeesus on suuri ylimmäinen Pappi, Jumala kaikkivaltias, sillä Jeesus sanoo:
        Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
        Jeesuksen tunnustamien ihmiseksi ei pelasta, vaan Jeesuksen uskominen kaikkivaltiaaksi Jumalaksi, pelastaa, sillä sellainen Hän on.
        "että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        Saamme nähdä Jeesuksen sellaisena kuin Hän on: Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
        Jeesus on Herra Sebaot, yksi ja ainoa Jumala, vanhan liiton Yehovah!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mikäs siinä mutta kerro kenelle Jeesus puhui ristillä ollessaan, kerro ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mikäs siinä mutta kerro kenelle Jeesus puhui ristillä ollessaan, kerro ?

Jumalalle ja äidilleen ja Johannekselle ja toisella pahantekijöistä.

• Anonyymi

Jokunen filistealainenkin pelastuu. Kääntymällä.

• Anonyymi

Jeesus on Jumala, joka tuli ihmiseksi. Ikuisuudessa
      Hän on Jumala, mutta Hän jätti asemansa Jumalana
      ja tuli ihmiseksi ihmisten keskelle. Ihmisenä Hän on
      Jumalan Poika, Nasaretin Jeesus Kristus.

Jumala on Sana ja Henki. Tämä Sana ja Henki otti
      Jeesuksessa ihmisen muodon. Nyt kun Hän on
      taivaassa, Hän on siellä Jumalan asemassa Jumalana.
      Mutta Hänellä on myös ihmisen keho, joka on
      ylösnousemusruumis. Tässä ruumiissa Jeesus ilmestyi
      opetuslapilleen ja söi kalaa heidän nähtensä.
      Hän ilmestyi myös heille sisällä huoneessa. Hän
      yhtäkkiä seisoi heidän keskellään. Hänen ei tarvinnut
      käyttää ovia tullakseen huoneeseen koska Hän itse
      on Ovi. Ja siksi koska Hän on Henki ja Sana.
      Henki ja Sana, ei tarvitse ovia tullakseen sisälle
      johonkin huoneeseen.

Nämä ovat vaikeita asioita myös uskovilla ymmärtää.
      Mutta uskovilla on Jumala, Sana ja Henki, joka opettaa
      Jumalan tuntemusta. Siksi voimme oppia Häneltä Hänestä.

https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901/

• Anonyymi

Tuliko Jeesus ovien ollessa lukittuna huoneeseen, vai oliko Jeesus jo huoneessa, ja ilmestys opetuslapsilleen, niin että nämä näkivät Herran?

• Anonyymi

Riparille kun menee, niin kannattaa vain seurata mitä isot pojat tekee ja tehdä sitä perästä. Jos heidän palava usko, Hengen usko on amerikan homojen herjaaminen, niin silloin harrastaa sitä vaikka se ehkä voi aluksi oudolta tuntua, jopa synniltä, mutta kyllä siihen tottuu ja varsin nopeasti omaksuu sen uskon tien.

• Anonyymi

Ja se todettu hyväksi ja luotettavaksi tieksi eikä silloin eksy lillukanvarsiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se todettu hyväksi ja luotettavaksi tieksi eikä silloin eksy lillukanvarsiin.

Kyllä he herjaa myös suomalaisia homoja.mikä päähänpinttymä sulla on Amerikasta? Trr.hesalainen hetero.olen seurannut sinua jonkun aikaa..mutta sorry oon nainen.

• Anonyymi

vuosia on tämä riparikaveri eri pesoonissa esiintynyt, ikäänkuin kyselevän nuorisotalon nurkilla, käyttäen eri nurkaa kysymykseensä.

Eli ei ole todellisen elämänetsijän persoonasta- vaan lihallisen ihmisen, aikuisen jankkamistarinasta, joka ei johda häntä itseään edes etsikkopaikalle.

Nämä feikkipersoonat puhuvat asioita, joka paistaa jo läpi, kenestä leegiossa on hengestä kyse. Eli ajan eläimellinen sielu, joka ei pyhity, vaan on mielensä ja päätelmiensä vanki, vankilassa.
      Eikä sieltä halua vapauteen.... tavallaan on haudannut leiviskänsä jo vuosia sitten käymänsä rippiksen jälkeen maahan.

• Anonyymi

"Eli ajan eläimellinen sielu, joka ei pyhity, vaan on mielensä ja päätelmiensä vanki, vankilassa.
        Eikä sieltä halua vapauteen"

Hyvä kuvaus itsestäsi.

• Anonyymi

Jos joku muu- miettii aloittajan postausta- ihan oikeasti.
      Sanassa Jumala on YKSI ja Hän sitä on Jumalana.- Minä olen se- mikä Minä olen.
      Emmekä siten kykene tekemään kuvaa Hänestä..
      Jos kohtaisimme Hänen kasvotusten, se olisi kuolema, siinä kirkkaudessa, katoava kokisi siten sen helvetin tulen ja palaisi tavallaan tuhkaksi.

Raamattu on kirjoitettu kertomuksin, tämänpuoleisuuden järjen tasolle ymmärtämään synnin, sen tuoman kirkkauden menenetyksen, eli alastomuuden, sovituksen- joka Sanan kertomuksessa jo Eedenissä uhratun karitsan tarinassa kerrotaan, Jumala tekee työn ja sovittaa. sekä peittää Aadamin ja Eevan lankeemuksen, jossa alastomuus peittyy..
      Se on Jumalantyö.

Myös Luoja Jumala meille kuvataan --- Kristuksessa, siksi Hän on myös Sapatin- eli levon Herra- Jumala on Luoja- ja Jumala pelastaa. Hän on lepo ja perillä myös tämä kuvaus kertomuksessa jäsentää sanan iankaikkinen Sapatin lepo...

Jo ennen luomista- eihän muutoin olisi luotu, ilman sovitusta, Jumalan suunnitelma ymmärrykseemme. Siksi oli se SANA-- Sanahan pukee tapahtuman tietoisuuteen.
      Siten Sana oli Jumala- eli Hän sanoi, että Lunastan ihmisen.
      Siksi Sana on Jeesus. Hän tuli meille näkyvään muotoon, että voisimme kohdaata Hänessä Isän, ja Hän itse- osoitti tahtonsa merkityksen, eli täytti lain, rakkaudenlain, jonka päämäärä on se elämä Rakkautta ei voi tappaa, vaikka kuinka ristiinnaulitsisimme- niin hänet- kuin lähimmäiset jne. eli se hyvän pahan välinen taistelu meissä, on tämä nistkoittelu- henki, epäuskon henki, jne. Mutta, se SANA - saarnattu SANA on ideaalinen vietintä tämän maallisen matosen mieleen, eli Sanan siemen kylvetää meidän maahan, sydämenpeltoon ja se saa Sanan kertomuksissa myös opetuksellisen viestinnän.
      On monenlaista vastaanottajaa.
      Siis SANA on tämä Jeesus ja siten Jumalan olemus- ihmismuodossa, MINÄ OLEN, kuten Jeesus Sanassa itseään nimittää ja sen merkitys on tälle maanihmisen mieleen, että se valta- valtistuin kertomuksessa luo kuvan, siitä Valtaistuimen vieressä olevasta Valtaistuimesta, eli ---oikealla- puolen olevasta valtaistuimesta... ja Hänen kauttaan opitaan Isä- Hänet tuntemaan.... tällä saviruukun aivoitukseen tavoittavalla Sanalla.

Ja tiivistetään vähän,,,, otetaan paljon nyt kirjoituksesta- kun rajallinen tekstimäärä on sanoilla.
      Kun tämä kaikki on saatettu loppuun, luodaan Uusi taivas ja maa- kaikki entinen on mennyt ja mekin ollaan armosta päästy perille,, iankaikkisen elämän armolahjaan sisällä, Kristuksessa, niin silloin se Valtaistuimen vieressä oleva valtaistuin on tehnyt tehtävänsä ja se siten liudentuu- tähän Jumalanvaltistuimeen ja näin Hän on YKSI.....

Mutta, me täällä vielä ymmärrykseen jaoteltu näköala, vaikka Raamattu ei puhu kolminaisuudesta, mutta ymmärrämme paremmin tätä sanomallisuutta, kun puhutaan Isästä- Pojasta ja Pyhästä Hengestä...... Pyhästä Hengestä joka tutkii Jumalan salaisuudetkin ja vie meidät katselemaan Golgatalle Kristuksen sovitustyötä, jossa on näkyvyydessä- - hyvän ja pahan taistelusta..... joka nyt läksi jo Taivaaasta liikkeelle,

Siellähän Lucifer- piti tavallaan palvelevana Enkeliruhtinaana sydämestään vartioida paikallaan saamansa tehtäväkuvan mukaan Valtaistuimen pyhyyttä.,
      Mutta, kun siinä hän alkoikin himoita itseään sille Valtapaikalle, niin siinä hetkessä se vilppi hänessä tuli esiin ja myös siihen liittyneet enkelit.

Eli tämä kertomus viestii kuinka Pyhä pitää olla meissä Pyhä, eikä alkaa itse päsmätä, että kyllähän minä hallitsen, siksi se kertomus tuodaan tänne maanpäälle- hyvän ja pahantiedonpuun varjoon, josta ei ole lupa syödä, eli mussuttaa joutavia, se on Jumalan aluetta, mutta käärmehän siellä puunjuurella on ja monet tämänkin palstan mussuttajat maistelevat omanäköistä hedelmää ja kertovat makutottumuksistaan, eivätkä viihdy Elämänpuun luona- joka on Kristus, tämä pelastava Arkki tänään.

Kyllä mussuttajia riittää ja riitaväkeä, oman lyhteitten heiluttajia, mielimustuneiden elämää, joka ei mielellään taivu Jumalan Sanan alle, ja piilottavat oman leiviskänsä mielipiteiden maailman multiin ja siitä kerran tuomiolla tuhkana on tallottavan iankaiken.....

• Anonyymi

"Kyllä mussuttajia riittää ja riitaväkeä, oman lyhteitten heiluttajia, mielimustuneiden elämää, joka ei mielellään taivu Jumalan Sanan alle"

Odotellaan tässä, milloin se Jumala ilmaisee. mikä on Hänen oma sanansa...

Sitä odotellessa ei aleta kumartamaan sekopäisiä ihmisiä ja heidän harhakuvitelmiaan ja kirjoituksiaan "Jumalan sanana". Hieman pätevämpiä todisteita tarvitaan...

• Anonyymi

Kyllä on pitkiä selityksiä sinne tänne, mutta kukaan ei kerro mille Jumalalle Jeesus ristiltä huusi, Jumalani Jumakani, niksi minut hylkäsit...jne..lama sabak...

Niin yksi lause riittää.

• Anonyymi

Paljon on liirumlaarumia kirjoiteltu, mutta ei näy vielä vastausta aloituksen yksinkertaiseen kysymykseen:

"Jos Jeesus istuu ihan fyysisesti isänsä oikealla puolella, niin miten ne voi olla yks ja sama tyyppi?"

Eli miten itsensä kanssa istutaan tällä tavalla vierekkäin?

• Anonyymi

Et sinä voi sitä käsittää ellei Pyhä Henki sitä sinulle selitä ja avaa.
        Ei täällä yksikään uskova ole sitä käsittänyt ilman Jumalaa ja Hänen
        antamaa opetusta. Niin et sinäkään käsitä Jumalaa, ellei Hän itse
        avaudu sinulle ja selitä itseään.

Et voi käsittää vaikka kaikki palstakirjoittajat antaisivat sinulle
        sen vastauksen, jota pyydät. Et ihmisten opettamana opi tuntemaan
        Jumalaa.

Siksi älä kysele ihmisiltä vaan lähesty Jumalaa ja ota Hänet vastaan
        Herraksesi ja Vapahtajaksesi. Ota sitten vastaan myös Pyhä Henki
        Opettajaksesi. Sitten sinä voi alkaa käsittämään, mutta et ennen.
        Ilman Pyhää Henkeä Raamattu ei avaudu.

Mvh J - K

• Anonyymi

Tuntuu siltä kuin sinä vaadit ihmisiä opettamaan sinulle Jumalan tuntemista,
        Jumalan, jonka kanssa et tahdo olla missään tekemisissä. Vaadit ihmisiltä
        opetusta Hänestä, - ennen kuin itse tutustut Häneen. Tämä on nurinkurista.

Jos sinä asut Suomessa ja tahdot tulla tuntemaan miehen, joka asuu
        Australiassa, sinun tulee matkustaa Australiaan tapaamaan häntä.
        Sitten sinä istut iltaa hänen kanssaan ja hän kertoo sinulle itsestään
        ja perheestään ja pojastaan. Sitten hän esittelee sinulle tiluksiaan ja
        sinä saat paljon tietoa ja ymmärrystä tästä miehestä. Saat sellaista
        ymmärrystä, jota vain hän voi sinulle antaa.

Sitten kun sinä palaat kotisuomeen, sinä voit kertoa toisille, että nyt
        minä tunnet tuon miehen koska olet tavannut hänet ja seurustellut
        hänen kanssaan ja hän on kertonut minulle itsestään ja perheestään.

Kun sitten sinun luoksesi tulee henkilö, joka ei tahdo tavata sitä miestä,
        eikä varsinkaan seurustella hänen kanssaan, vaan vaatii sinulta hänen
        tuntemista, sinä sanot: "Mitä ihmettä!!! - en minä voi opettaa sinua
        tuntemaan häntä. Mene itse tapaamaan hänet! Jos kunnioitat ja rakastat
        häntä, hän kertoo sinulle itsestään, Silloin sinä opit tuntemaan hänet."

Mvh J - K

• Anonyymi

"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala". Sanan oikealla puolella voi istua ja samalla istua keskellä valtaistuinta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala". Sanan oikealla puolella voi istua ja samalla istua keskellä valtaistuinta.

Jos "Sana oli Jumala" ja "Sana oli Jumalan tykönä", niin silloin Sana on yhtä aikaa sekä Jumala että jonkinlainen erillinen Jumalan rinnalla oleva olento. Tämä on ristiriita: jokin ei voi olla SEKÄ identtinen ETTÄ erillinen itsensä kanssa samanaikaisesti. Samoin, JOS Jeesus ON Jumala, ei hän voi loogisesti istua Jumalan oikealla puolella, koska ei voi istua itsensä viereen. Istuminen valtaistuimen keskellä ja samalla sen oikealla puolella on loogisesti mahdotonta, ellei tehdä eroa olennon osien välillä. Mutta silloin ei enää puhuta yhdestä Jumalasta, vaan monijakoisesta olennosta. Tämä rikkoo yksinkertaisen identiteetin ja ei-ristiriidan periaatteet.

Toisin sanoen: Väitteessäsi ei ole mitään järkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos "Sana oli Jumala" ja "Sana oli Jumalan tykönä", niin silloin Sana on yhtä aikaa sekä Jumala että jonkinlainen erillinen Jumalan rinnalla oleva olento. Tämä on ristiriita: jokin ei voi olla SEKÄ identtinen ETTÄ erillinen itsensä kanssa samanaikaisesti. Samoin, JOS Jeesus ON Jumala, ei hän voi loogisesti istua Jumalan oikealla puolella, koska ei voi istua itsensä viereen. Istuminen valtaistuimen keskellä ja samalla sen oikealla puolella on loogisesti mahdotonta, ellei tehdä eroa olennon osien välillä. Mutta silloin ei enää puhuta yhdestä Jumalasta, vaan monijakoisesta olennosta. Tämä rikkoo yksinkertaisen identiteetin ja ei-ristiriidan periaatteet.

>>>Toisin sanoen: Väitteessäsi ei ole mitään järkeä.<<<

Ei nämä asiat mene monenkaan ihmisen järkeen
        koska ne ovat hengellisiä asioita ja hengellisiä
        totuuksia. Ne tulee siten selittää hengellisesti,
        ei järkevästi järkeen perustuen.

Raamattu sanoo, että me uskovat hajotamme
        maahan järjen päätelmät ja selitämme hengelliset
        hengellisesti. Mutta selitys, jotta se voitaisiin
        ymmärtää, vaatii, että vastaanottaja on myös
        hengellinen uskova.

Jos sinä et ole hengellinen ihminen, sinä et
        voi käsittää hengellsiisä asioita ja oppeja.
        Se on ihmisjärjelle mahdottomuus. Onhan
        monia teologeja, jopa professoreita, jotka
        ovat täysin pihalla kaikesta hengellisestä.

Usko nyt; sinulla tulee olla elävä suhde henkilöön,
        jota tahdot oppia tuntemaan. Hänen seurassaan,
        seurustelemalla hänen kanssaan, hän opettaa sinua
        ja sinä opit. Et opi tuntemaan Jumalaa Jumalan
        itsensä ohi ilman Häntä. Jumala opitaan tuntemaan
        vain Hänen itsensä opettamana. Siksi älä enää kysele
        täällä ihmisiltä vaan pyri lähelle Jumalaa ja saamaan
        oma henkilökohtainen suhde ja yhteys Jumalaan.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolminaisuusoppi ja evankeliumi ovat järjettömiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hengellinen uskova.

Mvh J - K

Aivan, totta kai. Kun jokin oppi on ristiriitainen eikä kestä loogista tarkastelua, paras ratkaisu on julistaa se "hengelliseksi" mysteeriksi, jota ei voi ymmärtää ellei ensin usko siihen sokeasti. Näin ihmiset ovat onnistuneet rakentamaan opin, joka ei kestä järkeä, ja sitten suojanneet sen siltä julistamalla järjen käytön kelvottomaksi. Kätevää 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan, totta kai. Kun jokin oppi on ristiriitainen eikä kestä loogista tarkastelua, paras ratkaisu on julistaa se "hengelliseksi" mysteeriksi, jota ei voi ymmärtää ellei ensin usko siihen sokeasti. Näin ihmiset ovat onnistuneet rakentamaan opin, joka ei kestä järkeä, ja sitten suojanneet sen siltä julistamalla järjen käytön kelvottomaksi. Kätevää 😁

>>>Kun jokin oppi on ristiriitainen eikä kestä loogista tarkastelua, paras ratkaisu on julistaa se "hengelliseksi" mysteeriksi, jota ei voi ymmärtää ellei ensin usko siihen sokeasti.<<<

En minä olen niin sanonut. Olen sanonut, että sinulla tulee olla henkilökohtainen suhde henkilöön, jonka tahdot tuntea.

Raamatun opit eivät ole ristiriitaisia oppeja. Ne ovat täysin selviä hengellisille Jumalan kanssa eläville uskoville, joita Jumala itse on opettanut. Jos siis hengelliset opit ovat sinulle ristiriitaisia ja käsittämättömiä mysteerejä, Jumala ei ole opettanut sinua niistä asioista.

Voisko se johtua siitä, että sinä elät ilman Jumalaa, ilman Kristusta Jeesusta tässä maailmassa. Ehkä siksi Hän ei ole voinut opettaa sinua.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolminaisuusoppi ja evankeliumi ovat järjettömiä.

Kolminaisuusoppi sisältää itse asiassa sen, mitä kiusaaja tavoitteli kiusatessaan Jeesusta: Jumalisuuden hajoaminen kolmeen erilliseen persoonaa. Jumalan kolme persoonaa sisältää väistämättä ajatuksen kolmesta eri jumalasta, joilla on kullakin oma tahto ja oma luonne. Kolminaissuusopissa on isä jumala, jota ei kukaan voi tuntea, ja puolijumala jeesus ja epämääräinen henki, pyhä henki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Kun jokin oppi on ristiriitainen eikä kestä loogista tarkastelua, paras ratkaisu on julistaa se "hengelliseksi" mysteeriksi, jota ei voi ymmärtää ellei ensin usko siihen sokeasti.<<<

En minä olen niin sanonut. Olen sanonut, että sinulla tulee olla henkilökohtainen suhde henkilöön, jonka tahdot tuntea.

Raamatun opit eivät ole ristiriitaisia oppeja. Ne ovat täysin selviä hengellisille Jumalan kanssa eläville uskoville, joita Jumala itse on opettanut. Jos siis hengelliset opit ovat sinulle ristiriitaisia ja käsittämättömiä mysteerejä, Jumala ei ole opettanut sinua niistä asioista.

Voisko se johtua siitä, että sinä elät ilman Jumalaa, ilman Kristusta Jeesusta tässä maailmassa. Ehkä siksi Hän ei ole voinut opettaa sinua.

Mvh J - K

Entä miten selität sen, että Jumala puhuu muslimeille ihan päinvastaista kuin kristityille?

Voisiko se johtua siitä, että jokaisella on oma jumalansa, joka siellä pään sisällä juttelee... 😉

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolminaisuusoppi sisältää itse asiassa sen, mitä kiusaaja tavoitteli kiusatessaan Jeesusta: Jumalisuuden hajoaminen kolmeen erilliseen persoonaa. Jumalan kolme persoonaa sisältää väistämättä ajatuksen kolmesta eri jumalasta, joilla on kullakin oma tahto ja oma luonne. Kolminaissuusopissa on isä jumala, jota ei kukaan voi tuntea, ja puolijumala jeesus ja epämääräinen henki, pyhä henki.

Sana mukaan Jeesus on Isän olemuksen kuva, Hänen persoonansa... totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hengellinen uskova.

Mvh J - K

"Raamattu sanoo, että me uskovat hajotamme
        maahan järjen päätelmät"

Heh...totta puhut...

Ei ole mitään järkeä, eikä logiikkaa teidän uskisten epätoivoisissa selityksissä ja yrityksissä selittää järjetön järkeväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei ole kolme toisistaan erillistä persoonaa.
        Jumala on yksi persoona joka ilmentää itseään
        Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.

https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/

Mvh J - k

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä miten selität sen, että Jumala puhuu muslimeille ihan päinvastaista kuin kristityille?

Voisiko se johtua siitä, että jokaisella on oma jumalansa, joka siellä pään sisällä juttelee... 😉

Se johtuu siitä, että tämä maailma ja sen ihmset
        ovat persoonallisen Pahan vallassa ja vaikutuspiirissä.

Monet ihmiset seuraavat väärää jumalaa jota
        Raamattu nimittää tämän maailman jumalaksi.
        Paha on tämän maailman jumala koska suurin
        osa ihmiskunnasta kuuntelee, tottelee ja seuraa
        häntä ja hänen valheitaan. Mutta harva käsittää
        ketä hän kuuntelee ja seuraa.

Paha osaa matkia Jumalaa ja tekee sen hyvin
        vakuuttavasti niin, että ihminen, joka ei tunne
        oikeaa Raamatun Jumalaa, Luojaa, eksyy
        seuraamaan sitä toista. Tämä alkoi jo paratiisissa
        kun ihminen käänsi katseensa pois Luojastaan
        ja alkoi kuunnella sitä toista. Ensin kuuntelu ja
        sitten siitä seurasi teot.

Mohammed teki oman "raamatun" kilpailemaan
        oikean Raamatun kanssa. Muslimit uskovat nyt
        Koranin Jumalan Sanaksi koska vihollinen valehtelee
        heille, että se on Jumalan Sanaa.

https://www.youtube.com/watch?v=upNKE24LQ3U
        https://www.youtube.com/watch?v=onvOCmse_KE&t=914s

Mvh J - K

• Anonyymi

Kato ku ne o yhen ja saman jumalan kolome eri persoonaa, mutta eivät siis erillisiä olentoja. Ku isä puhhuu nii poika kuuntelee ja ku poika puhuu isälle nii isä kuuntelee ja pyhä henki se vaan olla ähöttää ja ihmettelee näiden kahden touhuja.

Joko selkis?

• Anonyymi

oppi kolminaisyuuudest on oettu pakanauskonnoista ja kolmen persoonan jumala on katolisen portokirkon levittämä valhe. Jumala on yksi. Sana ilmoittaa yhden, ainoa jumalan yli 6500 kertaa.
        EIKÖ MINKÄÄN MÄÄRÄ TODISTUKSIA YHDESTA JUMALASTA RIITÄ!

• Anonyymi

KAUTTA muinaisen maailman aina Babylonian ajasta saakka pakanajumalista koostuvien kolmikoiden eli triadien palvonta on ollut tavallista. Se oli yleistä myös Egyptissä, Kreikassa ja Roomassa Kristusta edeltäneinä vuosisatoina, hänen aikanaan ja häntä myöhempinä vuosisatoina. Ja apostolien kuoleman jälkeen sellaiset pakanalliset uskomukset alkoivat tunkeutua kristillisyyteen.

Historioitsija Will Durant huomautti: ”Kristillisyys ei tuhonnut pakanuutta; se omaksui sen. – – Egyptistä tulivat käsitykset jumalallisesta kolminaisuudesta.” Ja kirjassa Egyptian Religion (Egyptin uskonto) Siegfried Morenz mainitsee: ”Kolminaisuus oli egyptiläisten teologien tärkeimpiä kiinnostuksen aiheita – –. Kolme jumalaa on yhdistetty, ja niitä kohdellaan yhtenä olentona ja puhutellaan yksikössä. Tällä tavoin Egyptin uskonnon hengellinen voima liittyy suoranaisesti kristilliseen teologiaan.”

Siten Aleksandriassa Egyptissä 300-luvun lopulla ja 400-luvun alussa eläneissä kirkonmiehissä, sellaisissa kuin Athanasius, ilmeni tämä sama vaikutus heidän muotoillessaan ajatuksia, jotka johtivat kolminaisuuteen. Heidän oma vaikutusvaltansa kasvoi niin, että Morenz pitää ”aleksandrialaista teologiaa välimuotona Egyptin uskonnollisen perinnön ja kristillisyyden välillä”.

Edward Gibbonin teoksen History of Christianity (Kristillisyyden historia) esipuheesta voimme lukea: ”Jos kristillisyys voitti pakanuuden, on yhtä lailla totta, että pakanuus turmeli kristillisyyden. Ensimmäisten kristittyjen puhdas deismi – – muuttui Rooman kirkon toimesta käsittämättömäksi kolminaisuusopiksi. Monia egyptiläisten keksimiä ja Platonin ihannoimia pakanallisia opinkappaleita pidettiin uskomisen arvoisina.”
        ,.........................

Hindulaisuus on Intiasta peräisin oleva hyvin moninainen ryhmä uskontoja ja suuntauksia. Hindulaisuutta pidetään maailman vanhimpana yhä harjoitettavana uskontona.[1] Hindulaisuuteen sisältyy laaja kirjo erilaisia oppijärjestelmiä, suuntauksia ja filosofioita, jotka poikkeavat toisistaan merkittävästi noudattaen erilaisia rituaaleja ja kirjoituksia. Sen alkuperä on muinaisessa, vähintään 2000 vuotta eaa. kukoistaneessa veda-kulttuurissa.

Hindulaisuudessa yleistä on palvoa vain yhtä tai kahta jumalaa. Nykyisessä hindulaisuudessa peruspilarina on kolmiyhteinen jumala (trimūrti): Brahma on luojajumala (poiketen kosmisesta tietoisuudesta Brahmanista). Brahmaa ei nykyisellään juurikaan palvota, Vishnu on rakkauden ja elämän ylläpitäjä ja Shiva on hävittäjä, mutta samalla uudelleenluova jumala. Näillä kolmella pääjumalalla kaikilla on puoliso, shakti.

Hindujen keskuudessa vallitsee vahva yhteisymmärrys, jonka mukaan kaikki uskonnot ovat oikeita polkuja ja johtavat lopulta kohti yhtä ja samaa Jumalaa tai alkulähdettä. Siten kaikki merkittävät maailman uskonnot ovat samoja. Tästä syystä hindut eivät myöskään tee lähetystyötä. Krishna-liikkeen mukaan esimerkiksi Jeesus ja Muhammad olivat Krishnan valtuuttamia avataroja.lähde? Krishna syntyy aika-ajoin uudelleen maailmaan ja selittää eri aikoina eri kulttuuripiireissä viestinsä hieman eri tavalla, jotta ihmiset ymmärtäisivät perusviestin.

Perusviesti hindulaisuudessa, kristinuskossa, islamissa ja juutalaisuudessa onkin kovin samantapainen, buddhalaisuus poikkeaa niistä tavallaan enemmän. Hindulaisuudesta puuttuu juutalaisuuden johdannaisineen omaava kahtiajako: hyvän ja pahan taistelu, taivas ja helvetti. Hindulaisuuden jumalat eivät ole hyviä eivätkä pahoja vaan henkiolentoja, jotka tekevät milloin minkäkinlaisia ratkaisuja, vastaavasti kuin ihmisiä ei voida luokitella hyviin ja pahoihin.

• Anonyymi

Katoliselle kirkolle on ollut koko sen historian ajan tyypillistä mukauttaa pakanallisten uskontojen käytäntöjä ja "kristillistää" rituaalejaan. Kolmen persoonaa jumaluus on yksi paavin kirkon pakanuudesta ottama ja kristillisen opetukseen katolilaisen kirkon kautta tuotu pakanauskontojen oppi.
        Jeesus puhuu taivasten valtakunnan turmeltumisesta: Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Nainen on paavin porttokirkko, joka sekoittaa Kristuksen oppiin omaa hapatustaan, ja näin koko taikina eli Sanan leipä, Sanan opetus ja hengellinen ruoka, happanee.

• Anonyymi

Googletas nuori mies/tyttö/muu Langalla Jaska ja Ari.
      Silleen se on mahdollista. Näet tai koet kaksi, rinnakkain, mutta oikeasti on vain yksi. Ääni tulee yhdestä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      153
      2617
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      197
      1890
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1667
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1351
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1031
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1020
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      999
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      190
      924
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      901
    Aihe