Kumpi on mielestänne parempaa, kotimainen vai ulkomainen kirjallisuus?
Kotimainen vai ulkomainen?
9
448
Vastaukset
- Jake
Niin, olisihan hyvä vastata kysymykseensä itsekin. Minä luen mieluummin kotimaista.
- tulee
luettua esim.runo- ja tietokirjoja. kaunosta suosin muutamia poikkeuksia(mm.meriluoto, liksom, hämeen-anttila)lukuunottamatta ulkolaista. yleensä luen tarinan ja kielen perusteella, joskus ulkolaisilla minua enemmän miellyttäviä aiheita, henkilöhahmoja, paikkoja jne...
- Lady Lai
tulee kirjoitti:
luettua esim.runo- ja tietokirjoja. kaunosta suosin muutamia poikkeuksia(mm.meriluoto, liksom, hämeen-anttila)lukuunottamatta ulkolaista. yleensä luen tarinan ja kielen perusteella, joskus ulkolaisilla minua enemmän miellyttäviä aiheita, henkilöhahmoja, paikkoja jne...
ehdottomasti. Ei oikein kotimainen innosta.
- Overtravel
Kotimaista mutta ulkomainenkin menettelee.
- aaru
Luen dekkareita. Ulkomainen dekkari on parempi.
- Lukumaratoonari
yleisesti ottaen ulkomainen kirjallisuus on mielestäni parempaa kuin kotimainen, mutta löytyy kyllä kirjailijapoikkeuksiakin kuten Remes, jonka kirjat luen aina kun uusi ilmestyy. Myös Reijo Mäellä on hyviä kirjoja. '
Ehkä ulkomaisissa kirjoissa kiinnostaa ne tapahtumapaikat ja ihmiset enemmän kun ovat niin erilaisia kuin mitä jokapäivä ulkona näkee? :D
- Esa
Kotimainen on paljon parempaa
Saako sanoa,että kumpikin?En osaa sanoa parasta!
- Minä
Mä luen myös enimmäkseen dekkareita ja täytyy sanoa, että ulkoomaiset ovat yleensä parempia. Suomalaiset, varsinkin nämä uudet ovat aika mitään sanomattomia. Samanlaisia kaikki.
Olen lukenut yhden Remeksen ja yhden Mäen kirjan. Remes oli todella yksitoikkoinen ja pitkästyttävä. Mäki oli sellainen supisuomalainen juopotteludekkari.
Joskus ilmeisesti 70- ja 80-lukujen taitteessa ilmestyi hyviä suomalaisia dekkareita naiskirjailijoilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845277Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.283508Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j402864Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin252065Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581840Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861616- 471596
- 941392
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441366Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71155