Oletko Uuden liiton kristitty vai Vanhan liiton "kristitty"?

Anonyymi-ap

Vanhan liiton "kristityt" ovat juutalaisia palvovia rasisteja ja valekristittyjä, jotka oikeuttavat kansanmurhan.

5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, ÄLÄ JÄTÄ AINOATAKAAN HENKEÄ ELOON, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, NIIN KUIN HERRA, SINUN JUMALASI, ON SINUA KÄSKENYT."

Uuden liiton kristityt näkevät kansanmurhan uhreissa Jeesuksen.

Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

67

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eihän vanhan liiton uskovia pitäisi edes olla olemassa.

Se on käytännössä mahdottomuus.

Kaikkea tietenkin voi kuvitella olevansa.

• Anonyymi

Sen vuoksi "kristitty" onkin kirjoitettu lainausmerkeissä. Itse he kuvittelevat olevansa kristittyjä, vaikka todellisuudessa palvelevat juutalaisten Vanhan liiton Jumalaa.

Gal.4
        24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25 sillä HAAGAR on Siinain vuori Arabiassa ja VASTAA NYKYISTÄ JERUSALEMIA, joka elää orjuudessa lapsineen.

---> 30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "AJA POIS ORJATAR POIKINENSA ; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."

Luuk.13
        34 JERUSALEM, JERUSALEM, SINÄ, JOKA TAPAT profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
        35 Katso, 'teidän huoneenne on JÄÄVÄ HYLJÄTYKSI'.

• Anonyymi

Ei ole olemassa vanhanliiton kristillisyyttä. Kaikella ihmisiä yritetäänkin eksyttää! Ja keitä nämäkin eksyttäjät pääasiassa ovat?! Mistä "seurakunnista" luikertelevat?

Sama jengi kai uskoo myös, että maapallo on litteä.

Kristillisyys perustuu Jeesus Kristukseen ja Uuteen liittoon sekä apostolien opetuksiin eli Uuteen testamenttiin.

On vain uudenliiton kristillisyyttä, eli kristinuskoa.

• Anonyymi

Nämä ovat niitä Israelin "siunailijoita", jotka eivät uskalla lausua pienintäkään kritikkiiä Israelista, koska uskovat pelastuvansa Israelia siunaamalla.

Israelin "siunaaminen" siis pelastaa heidät, ei Jeesus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä ovat niitä Israelin "siunailijoita", jotka eivät uskalla lausua pienintäkään kritikkiiä Israelista, koska uskovat pelastuvansa Israelia siunaamalla.

Israelin "siunaaminen" siis pelastaa heidät, ei Jeesus.

Totuus: Suomessa ei ole yhtäkään uskovaista, joka luulee pelastuvansa siunaamalla Israelia. Sen sijaan on monia itseään uskovaisiksi luulevia, jotka kuvittelevat että juutalaisviha ja Adolf Hitlerin palvonta pelastaa heidät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totuus: Suomessa ei ole yhtäkään uskovaista, joka luulee pelastuvansa siunaamalla Israelia. Sen sijaan on monia itseään uskovaisiksi luulevia, jotka kuvittelevat että juutalaisviha ja Adolf Hitlerin palvonta pelastaa heidät.

"Totuus: Suomessa ei ole yhtäkään uskovaista, joka luulee pelastuvansa siunaamalla Israelia."

No tätähän voidaan testata...

Israelin siunailijat, voitteko esittää jotain kritiikkiä Israelista ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Totuus: Suomessa ei ole yhtäkään uskovaista, joka luulee pelastuvansa siunaamalla Israelia."

No tätähän voidaan testata...

Israelin siunailijat, voitteko esittää jotain kritiikkiä Israelista ?

Eipä ole vielä ilmaantunut yhtään siunailijaa todistamaan, ettei Israelin siunaaminen pelastaisi häntä!

Jäämme siis yhä odottelemaan, josko Holokaustin jälkeen täysin synnittömäksi pyhittyneestä Israelista löytyisi yhden yhtä ryppyä tai tahraa, vai ovatko kaikki kyykäärmeiden sikiöitä edustaneet fariseuksetkin muuttuneet siellä Jeesuksen lampaiksi...?

Ja kaikki tämä IHME ihan ilman Jeesusta !

Joten eipä Vanhan liiton "kristittykään" tarvitse Jeesusta enää mihinkään muuhun kuin mainitsemaan turhaan Hänen nimensä, jotta voisi uskotella olevansa Uuden liiton kristitty.

• Anonyymi

Israelin 2 milj.kansa ovat aina olleet Kristittyjä. He saivat kaikki kasteen ja Kristuksen hengen lahjan ylitettyään Punaisen meren.

1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
      2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
      3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
      4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

Lapset saivat saman kasteen kuin muutkin ihmiset. Kasteella ei ole mitän ala- eikä yläikärajaa.

Joel 2:16

Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

• Anonyymi

Kristuksen hengen? Mistä noin luet?
        Minusta tuossa selvästi lukee Mooses.

Tuolloisessa Mooseksen pilvessä ja meressä.

Juutalaisuus on jo 2 vuosituhannen ajan ollut aktiivista antikristillisyyttä. Heissä on antikristuksen henki.

• Anonyymi

"Israelin 2 milj.kansa ovat aina olleet Kristittyjä."

Kristittyjä ovat ainoastaan Jeesukseen uskovat.

Kristittyjen UTssa Jeesukseen uskomattomat juutalaiset luetaan aivan samoin orjatar Haagarin jälkeläisiksi kuin muslimitkin. Eli Gazassa juutalaiset tappavat omaa hengellistä veljeskansaansa palestiinalaisia. Molempien Jumalat käskevät tehdä selvää toisistaan.

Gal.4
        24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25 sillä HAAGAR on Siinain vuori Arabiassa ja VASTAA NYKYISTÄ JERUSALEMIA, joka elää orjuudessa lapsineen.

---> 30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "AJA POIS ORJATAR POIKINENSA ; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."

• Anonyymi

"Israelin 2 milj.kansa ovat aina olleet Kristittyjä."

Nyt kyllä loikitaan sieltä, missä ei ole lainkaan aitaa...ei edes matalaa aitaa...

Kristitty voi olla ainoastaan Jeesuksen seuraaja.

Jeesuksen murhaajia tai Jeesukseen uskomattomia tai Jeesuksen vastustajia tuskin kai voidaan kutsua kristityiksi...ainakaan raamatullisin perustein.

Kulttuurisin perustein kyllä kutsutaan moniakin kirkkouskovia tai kansakuntia kristityiksi, mikä on vain tapakristillisyyttä, ei todellista uskoa Jeesukseen.

Juutalaiset taas eivät ole edes tapakristittyjä ja omasta uskonnostaan ylpeä juutalainen todennäköisesti vihastuisi tai loukkaantuisi noin törkeästä väitteestä, jos joku kristitty alkaisi väittää häntä kristityksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisuus on jo 2 vuosituhannen ajan ollut aktiivista antikristillisyyttä. Heissä on antikristuksen henki.

4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

• Anonyymi

Laskeppa pakkovauvakastettu montako Israelilaista pääsi luvattuun maahan, jotka oli ylittäneet Punaisen Meren?
        Samoin käy pakkovauvakastetuille.

• Anonyymi

Laskeppa pakkovauvakastettu montako Israelilaista pääsi luvattuun maahan, jotka oli ylittäneet Punaisen Meren?

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eivätpä juutalaiset TUNNUSTA Häntä omaksi hengelliseksi kalliokseen, vaikka Vanhan liiton "kristityt" kuola suusta pärskien ja polvet ruvella konttailemisesta siunailevat heitä "tempausta" odotellessaan, joten se siitä!

• Anonyymi

Heb3:16 ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
        3:17 Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?
        3:18 Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
        3:19 Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.

• Anonyymi

Egyptin sotajoukot "upotettiin" Punaisen meren pohjaan, he saivat sen upotuskasteen.

Raamatussa "upottaminen" tarkoittaa aina jotakin pahaa.

• Anonyymi

Raamatussa upottaa ja kastaa ovat täysin eri sanat ja niillä on eri merkitys. Älä anna hellareiden eksyttää itseäsi.

• Anonyymi

Aivan kuten egyptiläisille, sinulle upottaminen tarkoitttaa pahaa, mutta Jumalan kansalle upottaminen tarkoittaa hyvää.
        Mirjam, Aaronin sisar, otti vaskirummun käteensä, ja kaikki naiset seurasivat häntä vaskirumpuja lyöden ja karkeloiden. Ja Mirjam viritti heille virren: "Veisatkaa Herralle, sillä hän on ylen korkea, hevoset ja miehet hän mereen syöksi".

• Anonyymi

Apt. 1:
      21. Herran käsi oli heidän kanssaan, ja suuri joukko ihmisiä uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
      22. Tieto tästä saavutti Jerusalemissa olevan seurakunnan, ja Barnabas lähetettiin Antiokiaan.
      23. Kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, hän iloitsi ja kehotti kaikkia pysymään koko sydämestään Herrassa.
      24. Hän oli hyvä mies ja täynnä Pyhää Henkeä ja uskoa. Ja Herralle lisääntyi paljon kansaa.
      25. Sitten Barnabas lähti Tarsokseen etsimään Saulusta
      26. ja löydettyään toi hänet Antiokiaan. He olivat kokonaisen vuoden seurakunnan keskuudessa, ja suuri joukko ihmisiä sai heiltä opetusta. Antiokiassa alettiin ensimmäiseksi kutsua opetuslapsia kristityiksi.

• Anonyymi

Oli uusi tai vanha liitto, niin pääasia että herjataan.

Siitä ei tingitä.

• Anonyymi

Onko herjaamista se, että kristittyjen UTssa juutalaisia nimitetään orjatar Haagarin jälkeläisiksi?

Raamattuun ja Jeesukseen uskovaisena Uuden liiton kristittynä voisitko kertoa MIKSI ?

• Anonyymi

Jotka luottaa lakiiin ovat orjattaren lapsia.

Hengen uskovat vapaan lapsia.

Näin Raamattu opettaa syljettiin mitä herjoja tahansa.

• Anonyymi

"Hengen uskovat vapaan lapsia."

Gal.4
        22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
        24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat KAKSI LIITTOA: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26 Mutta SE JERUSALEM, JOKA YLHÄÄLLÄ ON, ON VAPAA, JA SE ON MEIDÄN ÄITIMME.
        27 Sillä kirjoitettu on: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
        29 Mutta niinkuin LIHAN MUKAAN SYNTYNYT silloin vainosi HENGEN MUKAAN SYNTYNYTTÄ, niin nytkin.
        30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hengen uskovat vapaan lapsia."

Gal.4
        22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
        24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat KAKSI LIITTOA: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26 Mutta SE JERUSALEM, JOKA YLHÄÄLLÄ ON, ON VAPAA, JA SE ON MEIDÄN ÄITIMME.
        27 Sillä kirjoitettu on: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
        29 Mutta niinkuin LIHAN MUKAAN SYNTYNYT silloin vainosi HENGEN MUKAAN SYNTYNYTTÄ, niin nytkin.
        30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

Miten Raamatussa on voitu noin osuvasti kirjoittaa?

Se on todellinen tämän päivän juttu eikä mikään 2000 vuotta vanha asia eikä millään tavalla kulttuurisidonnainen.

• Anonyymi

Päinvastoin. Jeesus vahvisti lakinen voimassaolon omalla kuolemallaan ja verellään.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi

Kansanmurha on oikeutettu silloin kun Jumala käskee, kuten tässä tilanteessa. Näillä kansoilla meni armonaika umpeen ja oli tuomion aika. Kaikkia muita tilanteita koskee käsky älä tapa. Eli kyllä ihan uuden liiton kristityt hyväksyvät tämän tappamisen.

• Anonyymi

Israelin armonaika meni umpeen silloin, kun he kielsivät Jeesuksen ja ristiinnaulitsivat Hänet.

Luuk.13
        34 JERUSALEM, JERUSALEM, SINÄ, JOKA TAPAT profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta TE ETTE OLE TAHTONEET.
        35 Katso, 'teidän huoneenne on JÄÄVÄ HYLJÄTYKSI'.

Juutalaiset siis menettivät oman erityisasemansa Jumalan silmäteränä ja ovat aivan samalla viivalla kaikkien muiden ihmisten kanssa, sillä Raamatun mukaan ei ole olemassa kahta Jumalan omaisuuskansaa eli 1-luokan omaisuuskansa juutalaiset ja 2-luokan omaisuuskansa kristityt.

Juutalaiset ovat kristittyjen UTn mukaan orjatar Haagarin jälkeläisiä siinä kuin muslimitkin.

Gal.4

Israelia siunaamalla itsensä pelastavat Vanhan liiton "kristityt" eivät ole kristittyjä lainkaan, vaan IHMISIÄ palvovia valekristittyjä, jotka ovat tehneet Israelista itselleen kultaisen vasikan.

Jeesusta he tarvitsevat ainoastaan siihen, että hokevat tilanteen niin vaatiessa TURHAAN Hänen nimeään yrittäen sillä hämätä olevansa uuden liiton kristittyjä.

• Anonyymi

Kansanmurha on oikeutettu silloin kun Jumala käskee, kuten tässä tilanteessa. Näillä kansoilla meni armonaika umpeen ja oli tuomion aika. Kaikkia muita tilanteita koskee käsky älä tapa. Eli kyllä ihan uuden liiton kristityt hyväksyvät tämän tappamisen.

• Anonyymi

"Kansanmurha on oikeutettu silloin kun Jumala käskee, kuten tässä tilanteessa."

Raamatun mukaan - sekä VTn että UTn mukaan - Jumala on täyttänyt oman lupauksensa maasta Israelille jo ajat sitten, mutta Israel ei ole täyttänyt omaa osuuttaan vieläkään.

Raamatun mukaan Aabraham, joka oli USKOLLINEN Jumalalle (toisin kuin Israelin kansa) ja jolle lupaus annettiin ELI VIERAANA JA MUUKALAISENA luvatussa maassa odottaen TAIVAALLISTA Jerusalemia - ei siis tuota pahaista auringon korvettamaa maallista maaplänttiä, jota Israel yrittää nyt ryöstää kokonaan itselleen tuhoten sitä samalla ja murhaten avuttomia ihmisiä.

Israel haistattaa siis aivan pitkät paskat kristittyjen Jeesukselle ja heidän taivaalliselle Jerusalemilleen! Netanjahun ja häntä kannattavan roistojoukkionsa silmissä siintää Messias Trumpin lupailema täysin maallinen paratiisi...GAZAN RIVIERA !

https://www.instagram.com/p/DGhfpgHsOg6/

Vanhan liiton Trumppia ja Netanjahua fanittavat "kristityt" ovat aivan oksettavia kristityn irvikuvia !

• Anonyymi

Lihan mukaan syntynyt tarkoittaa, ei ainoastaan Mooseksen lain mukaan toimimista, vaan
      lihan mukaan on laajempi ilmaisu sisältäen ajatuksen oman lihan himojen mukaan elämistä. "Saara näki egyptiläisen Haagarin pojan, jonka tämä oli Aabrahamille synnyttänyt, ilvehtivän".

• Anonyymi

Lihan mukaan syntynyt tarkoittaa sitä, että kaikki ovat Adamin synnistä perisynnistä osllisia heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun. Koska heitä ei ole vielä silloi kastettu syntymään uudesi vedestä ja Hengestä kasteessa. (ei lahkokaste)

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

• Anonyymi

Lihan mukaan syntynyt tarkoittaa sitä, että kaikki ovat Adamin synnistä perisynnistä osllisia heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun. Koska heitä ei ole vielä silloi kastettu syntymään uudesi vedestä ja Hengestä kasteessa. (ei lahkokaste)

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oppi perisynnistä ja perisynnistä vapauttava sakramentti ovat luterilaisuuden perusta.
        Jos ei kirkko opettaisi perisyntiä, niin ei myöskään olisi tarvetta pikkuvauvojen pelastamiseen pään kastelun avulla; loitsujen ja taikurien merkkien kera.
        Perisynti ja perisynnin poistaminen kirkon armon välineen avulla korottaa luterilaisen kirkon Jumalan asemaan, Jumalaksi.
        Sanasta et löydä luopiokirkon perisyntioppia. Päinvastoin sillä
        Sana todistaa selkeästi: "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
        "Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".

Perisynti harhaa tarvitaan oikeuttamaan toinen harha: vauvojen päälaen vedellä valuttelu ns. kaste, jonka kautta kirkko saa uusia jäseniä maksajiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oppi perisynnistä ja perisynnistä vapauttava sakramentti ovat luterilaisuuden perusta.
        Jos ei kirkko opettaisi perisyntiä, niin ei myöskään olisi tarvetta pikkuvauvojen pelastamiseen pään kastelun avulla; loitsujen ja taikurien merkkien kera.
        Perisynti ja perisynnin poistaminen kirkon armon välineen avulla korottaa luterilaisen kirkon Jumalan asemaan, Jumalaksi.
        "Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".

Perisynti harhaa tarvitaan oikeuttamaan toinen harha: vauvojen päälaen vedellä valuttelu ns. kaste, jonka kautta kirkko saa uusia jäseniä maksajiksi.

Syntiinlankeemus on sama asia kuin perisynti. Jumalan kuva meni rikki, ihminen kuoli hengellisesti ja joutui eroon Jumalasta. Ihmisestä tuli kuolevainen syntinen olento heti siitä alkaen kun hän sikiään syntiinlangenneen Aadamin sukuun.
        Room.5

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntiinlankeemus on sama asia kuin perisynti. Jumalan kuva meni rikki, ihminen kuoli hengellisesti ja joutui eroon Jumalasta. Ihmisestä tuli kuolevainen syntinen olento heti siitä alkaen kun hän sikiään syntiinlangenneen Aadamin sukuun.
        Room.5

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Room.5

Minä en syönyt omenaa, eikä minua voi tuomita Aadamin ja Eevan synnistä. Mistähän tempaisit hengellisen kuoleman? Et ainakaan Jumalan ilmoituksesta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en syönyt omenaa, eikä minua voi tuomita Aadamin ja Eevan synnistä. Mistähän tempaisit hengellisen kuoleman? Et ainakaan Jumalan ilmoituksesta!

Perisynti käsitettä ei löydä Jumalan ilmoituksesta. Perisynti-oppi on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta. Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.

• Anonyymi

• Anonyymi

En palvo juutalaisia, kuten en ketään muutakaan ihmistä, mutta Israelin maa kuuluu lihallisille juutalaisille eli Aabrahamin jälkeläisille, koska Jumala on sen heille antanut, joten sitä puolustan. Valheesta synnytettyä "Palestiinan kansaa" vastustan.

• Anonyymi

No mitä ovat ne kasaarijuutalaiset eli käännynnäiset, jotka "palaavat" luvattuun maahan, vaikka he tai heidän esi-isänsä eivät ole koskaan asuneet siellä ja tunkevat palestiinalaiset tieltään, jotka ovat asuneet siellä koko ikänsä? Eivätkö he ole huijareita, jotka tunkeutuvat sinne valheen turvin?

Yhtä hyvin joku suomalainen voisi kääntyä juutalaisuuteen hörhöjen siunattavaksi ja "palata" Israeliin.

• Anonyymi

Hihhulien rukouskin on kauhistus.

Sananl. 28:9

Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.

• Anonyymi

Hoos. 14:1

Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.

• Anonyymi

Vanha Liitto oli vain VÄLIAIKAINEN 435 vuotta!

• Anonyymi

Sellaisesta harhaopista pitää sanoutua heti irti mikä hyväksyy tappamisen.

Vielä silloin kun henki pihisee.

• Anonyymi

Lakihenkiset yleensä kannattaa tappamista.

Se kertoo kaiken heistä.

• Anonyymi

Mooses oli Vanhan Liiton Kristukseen uskova: 'katsoen "Kristuksen pilkan" suuremmaksi rikkaudeksi kuin Egyptin aarteet; sillä hän käänsi katseensa palkintoa kohti.' Itse asiassa kaikki Vanhan Liiton pyhät olivat Kristukseen uskovia.

• Anonyymi

Mooses ei päässyt luvattuun maahan.

Näki sen, mutta ei päästetty perille.

Jostain se kertoo miten vajavainen Mooseksen välittämä lakiliitto on.

Siksi lakihenkiset ovat ihmishirviöitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lain kautta ei pääse Taivaaseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mooses oli vanha, eikä päässyt luvattuun maantieteelliseen maahan, mutta kyllä hän taivaaseen pääsi.

Parhamista ja Olsenista en ole varma mihin ne miehimykset päätyivät.

• Anonyymi

”Vai ettekö tiedä, veljet — minä puhun lain tunteville — että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää? Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista. Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle. Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle. Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle, mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭7‬:‭1‬-‭6‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

”Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa, kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭1‬-‭7‬ ‭FB38‬‬

”Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa. Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla. Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se! Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi? Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭11‬-‭18‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

”ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan — autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.”
      ‭‭1. Timoteuskirje‬ ‭1‬:‭9‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Hurmahenget eivät kunnioita sen paremmin maallisia kuin taivaallisia lakeja.

• Anonyymi

Lahkosaarnaajat aloittavat usein saarnansa kehumalla vankilavuosiaan, kunka olivat kovia kundeja ja kimmoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkosaarnaajat aloittavat usein saarnansa kehumalla vankilavuosiaan, kunka olivat kovia kundeja ja kimmoja.

Muistakaamme ketä he olivat ennen "lahkoutumistaan"!
        He olivat vauvakasteen saaneita ripitettyjä kummilusikan haltijoita !

• Anonyymi

Lakihenkiset ovat herjaavia ihmishirviöitä.

Fallostelun tie heille luvattu.

• Anonyymi

Sauliltakin otettiin Pyhä Henki pois ja annettiin tilalle helluntailaisten hurmoshenki.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

1. Sam. 18:10

Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

• Anonyymi

Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihaa helluntailaisia kohtaan; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.

• Anonyymi

Fallostelu siitä ikävä homma, että vaikka on olevinaan Jumalan lait, päätyy käräjille.

• Anonyymi

Minä ainaskii olen homoliiton ristitty!

• Anonyymi

Hölöhölö, kolomannentemppelintomppeli.

• Anonyymi

Oletko sinä vanhan liiton kiristetty vai uuden liiton kristitty?

• Anonyymi

Kaikkien vanhan liiton uskovien pitäisi olla joko käräjillä tai vankilassa.

Niin raakaa peliä vanhan liiton uskovaisuus olisi. Jo eläinsuojelurikoksista joutuisi kovan paikan eteen kun eläimiä alkaa uhrailemaan puhumattakaan siitä mitä ihmisillle pitäisi tehdä.

• Anonyymi

Elämme uuden liiton aikaa jolloin VT:n laki sen kaikilta puolin
      on täytetty viimeistä piirtoa myöten. Jeesus Kristus täytti
      lain meidän puolestamme koska me emme sitä pystyneet
      täyttämään.

Ja lain täyttymys on ehto pelastuksellemme, niin tässä oli
      suuri probleema. Mutta nyt Kristus on tullut meille Jumalasta
      lain täyttymykseksi. Hän on meidän vanhurskautemme,
      pyhityksemme sekä lunastuksemme lain kirouksesta. Siksi
      Hän on pelastuksemme ikuiseen elämään Jumalan yhteydessä
      ja yhteyteen.

Jumala antoi meille armonsa, rakkautensa ja totuutensa
      Jeesuksessa Kristuksessa meille pelastukseksi ja kaikesta
      vaatimuksista, mitä tulee lain täyttämiseen. Kukaan ei siihen
      pysty eikä sitä enää edes vaadita. Nyt Jumala on tehnyt uuden
      liiton meidän kanssamme Kristuksen veressä. Se on armon ja
      rakkauden ja anteeksiantamisen liitto Jumalan kanssa.

Jumalan armo, rakkaus ja totuus on Jeesuksessa Kristuksessa
      vastaan otettavissa uskon kautta Häneen.

Jumala on sitoutunut armahtamaan meitä ja antamaan meille
      anteeksi kaikki syntimme ja erheemme Kristuksessa Jeesuksessa.
      Room 8:1.

Mvh J - K

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      196
      6999
    2. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      49
      2646
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2199
    4. Mitä tämä on

Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1543
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      137
      1511
    6. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      74
      1160
    7. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      17
      1109
    8. Nyt on konstit vähänä.

Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      37
      1104
    9. Hyvää yötä kaivatulleni

En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1087
    10. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      46
      987
    Aihe