Jumalan tekemät erilaiset liitot ovat voimassa ikuisesti.
Liitot eivät kumoa toisiaan vaan täydentävät toisiaan.
Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."
Matt. 5:18
"Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut."
Jumalan tekemät liitot ovat ikuisia
221
553
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus tosiaan täyttikin vanhan liiton, kun kukaan muu ei pysty. Se on täytetty. Ja niin kuin hän sanoikin, laki ei katoa. Sehän löytyy edelleen Raamatusta ja juutalaisethan edelleen yrittävät noudattaa sitä. Yrittävät.
- Anonyymi
Jeesus täytti sen omalta osaltaa, mutta kyllä kaikki lait ovat koskevat sinua edelleen.
Ei Jeesus mitään liittoja eikä lekeja kumonnut, vaikka niitä noudatti.
"älä tapa, älä varasta, älä valehtele....kyllä ne koskee edelleen jokaista ihmistä. - Anonyymi
Jeesus täytti lain vaatimukset omalta osaltaan, mutta ei sinun osaltasi, kyllä ne käskyt koskevat edelleen sinua.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Jeesusta meidän on uskominen, ei mitään Tarsolaisia murhamiehiä, joka yritti kiemurrella vastuusta pois omilla opeillaan, koska tappoi Jumalan miehen Stefanoksen.
Saatanalle syntyi oikeus lähettää henkensä Paavaliin ja surmata tämän Roomassa. - Anonyymi
Kyllä ihminen tulee ympärileikkauksen kautta edelleen Jumalan ikuisen liiton jäseneksi.
Jeesus ei kumonnut mitään liittoja. Ei liiton noudattaminen tarkoita liiton kumoamista.
Timoteus oli lapsena kastettu liiton jäseneksi ja ympärileikkauksessa hän tuli toista reittiä Jumalan säätämän ikuisen liiton jäseneksi.
Ap. t. 16:3
Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän. - Anonyymi
Suurin osa Juutalaisista täytti lain vaatimukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa Juutalaisista täytti lain vaatimukset.
Kukaan ihminen ei ole täyttänyt lain vaatimusta, paitsi Vapahtajamme Jeesus Kristus.
Hän täytti lain täydellisesti, mutta kärsi siitä kuuluvan tuomion syyttömänä, meidän puolestamme.
Näin meidät on vapautettu tuomiosta jos hyväksymme Evankeliumin ja turvaudumme Häneen etsien Hänen tahtoaan.
Luuk. 24:
(Matt. 28:19,20; Mark. 16:15-18; Joh. 20:21-23; Ap. t. 1:4-8)
44. Jeesus sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, jotka puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne. Kaiken sen pitää käydä toteen, mitä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa, profeetoissa ja psalmeissa." Luuk. 18:31-33
45. Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään Kirjoitukset.
46. Ja hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä ja kolmantena päivänä nousta kuolleista, Ap. t. 17:3
47. ja parannusta syntien anteeksiantamiseksi on saarnattava hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. Ap. t. 2:38; Ap. t. 10:42-43; 1. Joh. 2:12
48. Te olette tämän todistajat. Joh. 15:27; Ap. t. 1:8
49. Ja minä lähetän teille sen, minkä minun Isäni on luvannut. Mutta pysykää te tässä kaupungissa, kunnes
- Anonyymi
Jumala on yhtä narsistinen, äkkipikainen ja tosiasioista pihalla kuin Trump. Ei ole mitenkään luotettava sopimuskumppani.
- Anonyymi
Ihminen ei ole tasaveroinen tekemään Jumalan kanssa mitään sopimuksia tai kauppoja.
Jumala tekee ja toimii oman tahtonsa mukaan. Ei sille ihminen mitään mahda.
Dan. 4:32
Maan asukkaat ovat kaikki tyhjän veroiset. Tahtonsa mukaisesti hän tekee taivaan joukoille ja maan asukkaille, eikä ole ketään, joka voisi estää hänen työtään ja joka voisi sanoa hänelle: "Mitä sinä teet?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen ei ole tasaveroinen tekemään Jumalan kanssa mitään sopimuksia tai kauppoja.
Jumala tekee ja toimii oman tahtonsa mukaan. Ei sille ihminen mitään mahda.
Dan. 4:32
Maan asukkaat ovat kaikki tyhjän veroiset. Tahtonsa mukaisesti hän tekee taivaan joukoille ja maan asukkaille, eikä ole ketään, joka voisi estää hänen työtään ja joka voisi sanoa hänelle: "Mitä sinä teet?"Ei niin.
Jumalalla ei ole puhe- eikä päätösvaltaa, kädestä ja kirjoitustaidosta puhumattakaan.
- Anonyymi
Jeesus ei pidä edes vaikeana Jumalan käskyjen mukaan elämistä. Kehottaa meitä tekemän samalla tavalla, kuin itse vaelsi.
Matt. 11:30
Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."
[1. Joh. 5:3] Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. - Anonyymi
Jumalan säätämien lakien ja käskyjen kumoamispuheet ovat kapinaa Jumalaa vastaan.
- Anonyymi
Miksei Jumala ohjeista Windows 11:n käyttöä. Se olisi tässä oleellista.
- Anonyymi
Kapinointi Jumalaa vastaan on paha asia. Siitä ei hyvää seuraa.
Hoos. 14:1
Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki. - Anonyymi
Room. 9:18
Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo. - Anonyymi
Jeesuksen veli Jaakob varoittaa siitä ajatuksesta, mitä kovasti hoetaan että yksin uskosta, yksin armosta, eli että liitot ja lait ja käskyt olisi kumottu. Ja nyt vaan eleillään pelkkien henkien mukaan kuin ellun kanat.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?- Anonyymi
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Perinteisestä Jeesuksen uskosta ei pidä luopua.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
- Anonyymi
Erilaiset liitot ovat iankaikkisia. Ei Jeesus liittoja kumonnut.
1. Moos. 17:13
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi. - Anonyymi
Toinen reitti tulla Jumalan ikuisen liiton jäseneksi on Kristillinen kaste,
jossa Jeesus on veriuhri.
1. Piet. 3:21
"Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus." - Anonyymi
Älä tapa ei enää ole voimassa.
Voi tappaa, vaikka koko maailma paheksuu.
Selittelee sen vain jotenkin.
Siinä lakihenkisyyden juoni. - Anonyymi
14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Uusi liito minun veressäni.
Evankeliumin kautta kaikki tapahtuu tämä VT:n huipentuma ja VT:n lupaus, sovituksen Pyhä vieton veri Golgatalla, sitä ei saa häpäistä ainutkertainen tapahtuma.
Tässä seuraus hylkäämisestä:
Heb: 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! - Anonyymi
"filosemitismiä" (eli juutalaisten korottamista erityisasemaan), sen voi kyllä nähdä ongelmallisena, jos se syrjäyttää evankeliumin ja Jeesuksen ristintyön.
- Anonyymi
Kaikki on siten kun selitetään jos ei ole Pyhää Henkeä.
Mustan saa valkeaksi ja valkean mustaksi. - Anonyymi
Evankeliumi on kaikille, jotka uskovat – ensin juutalaiselle, sitten kreikkalaiselle (Room. 1:16)
Yksikään kansa ei ole pelastettu automaattisesti – ei juutalainen, ei suomalainen - Anonyymi
Useimmat eivät ottaneet liittoja vastaan uskossa
Raamattu todistaa, että Israel ei pysynyt uskollisena liitoille:
"He rikkoivat minun liittoni, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra." (Jer. 31:32)
"Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on kaukana minusta." (Jes. 29:13)
Heillä oli liitot, mutta sydän ei ollut mukana, ja uskottomuus rikkoi yhteyden Jumalaan.
✝️ 3. Uusi liitto Jeesuksen veressä annetaan kaikille
Koska vanhat liitot rikottiin, Jumala lupasi uuden liiton, joka ei perustu ihmisen tekoihin, vaan Jeesuksen sovitusveren varaan:
"Katso, päivät tulevat, jolloin minä teen uuden liiton Israelin ja Juudan heimon kanssa..." (Jer. 31:31)
"Tämä on minun vereni, uuden liiton veri..." (Matt. 26:28)
"Ei juutalaiselle ensin eikä kreikkalaiselle... vaan jokaiselle, joka uskoo." (Room. 1:16)
🌍 4. Kaikki kansat kutsutaan uskon kautta Kristukseen
Jumala ei hylännyt juutalaisia – mutta ei myöskään pelasta ketään ilman Kristusta:
"Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän armahtaisi kaikkia." (Room. 11:32)
Ydinajatus:
Jumala teki liitot uskollisesti
Israel ei pysynyt liitoissa
Uusi liitto Jeesuksen veressä annetaan kaikille
Koska vanhat liitot rikottiin, Jumala lupasi uuden liiton, joka ei perustu ihmisen tekoihin, vaan Jeesuksen sovitusveren varaan:
"Katso, päivät tulevat, jolloin minä teen uuden liiton Israelin ja Juudan heimon kanssa..." (Jer. 31:31)
"Tämä on minun vereni, uuden liiton veri..." (Matt. 26:28)
Jumala toi uuden liiton Jeesuksessa, ja se on ainoa pelastuksen tie – kaikille
"Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa, sillä ei ole muuta nimeä ihmisille annettu..." (Ap.t. 4:12)- Anonyymi
Liiton rikkominen ei tarkoita liiton kumoutumista.
Ihan sama periaate kun maallistenkin lakien voimassaolo. Ei ylinopeutta ajaminen kumoa lakeja.
Siitä vaan seuraa jotakin, mutta lait, käskyt asetukset, liiton pysyvät ennallaan.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Uusi liitto on uudempi liitto, mutta ei se kumoa vanhempaa liittoa. Ei pidä väärin ymmärtää.
Liitot ovat ikuisia.
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
- Anonyymi
Jeesusta meidän on uskominen.
Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
Jeesus: Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Pelkästään Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.
Paavali kiemurteli liittojen ja lakien voimassaolon kanssa edestakaisin, koska hänellä oli selvittämätön murha.
Jumala heitti miehen Saatanan haltuun kuritettavaksi ja antoi Saatanan sitoa hänet itseensä enkelinsä voimalla, jolle Paavali ei mahtanut mitään.
Demonia ei otettu pois hänestä rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi
Jumalan tekemät Liitot ovat pysyviä Jumalan yksipuolisia varmoja ikuisia päätöksiä. Liitto on samanlainen varma asia kuin Jumalan laki ja käsky. Ei Jumala sitä muuta eikä peru.
Eivät Jumalan yksipuoliset liitot kumoudu ihmisen tekemällä liiton rikkomisella. - Anonyymi
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin MINUN LIITTONI on oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI LIITOKSI.- Anonyymi
Eihän Jeesustakaan olisi tarvinnut ympärileikata, jos Jumala olisi sen liiton kumonnut.
- Anonyymi
Monet eli Jumalan lakien ja käskyjen ja tahdon mukaisesti. Ei kaikki niitä käskyjä rikkonut. Se on väärää puhetta.
Suurin osa Israelin kansasta eli kunnon elämää ja he olivat sellaisenaan vanhurskaita eli kelvollisia Jumalalle.
Luuk. 15:7
Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse. - Anonyymi
Portto Rabab ei ollut kuullut mistään Jeesuksesta yhtään mitään, mutta oli silti vanhurskas tekojensa ansiosta.
Jaak. 2:25
Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. - Anonyymi
Sehän on ensimmäinen käsky elää lakien ja käskyjen mukaan. Rakasta Herraa sinun Jumalaasi kaikesta sielustasi ja mielestäsi.
Mitä se on?
[1. Joh. 5:3] Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
Lakien ja käskyjen mukaan kun elämme, niin Jeesus ilmestyy meidän elämäämme.
Joh. 14:21
Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni." - Anonyymi
Liitot, lait, käskyt ovat voimassa sellaisenaan tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Vasta sitten vuodatetaan Henki kaikkiin ihmisiin, eikä kukaan enää opeta toista.
Ei Jeesus sitä järjestystä sotkenut, vaan piti kaikki voimassa.
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.
Matt.5:19
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]- Anonyymi
Ei Jeesus lähettänyt mitään kaatajia ja jalanvenyttäjiä, vaan LAINOPETTAJIA.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."
- Anonyymi
Jumalan liitot olivat Jumalallisen viisaita jokaiseen aikakauteensa. Ne edistivät ihmisten pyrkimystä jalostua kohti Jumalallista päämääräämme. Nyt meillä on kivisydämmen tilalla lihasydän, joka kertoo mikä on oikein ja mikä väärin. Tietenkin teemme tunnekuohuissamme kaikenlaista hölmöakln, mutta voimme viedä ne Jeesukselle katuen. Olemme edistyneet alkeellisesta villiihmisestä liitto liitolta , kohti nykyistä, vapaan tahtomme halusta, Jumalaa tottelevaan ja ylistävään suuntaan. Ja Jeesuksen Herrauden ja uhrin kautta , Jumalan perheen ikuisiksi lapsiksi.. Jumalan perheessä on jo miljardeja lapsia. Osa tosin torkkuu, tai etsii, osa anoo ja löytää ja hänelle avataan, ovi päämäärään , Jumalan käsittämättömään, kirkkauden, loiston , rauhan ja hyvyyden valtakuntaan.
- Anonyymi
Jeesus sanoi lakihenkisistä fariseuksista, että uskokaa kaikki mitä he opettavat, mutta heidän tekojaan älkää tehkö.
Se johtuu siitä että lain kautta ei saa Pyhää Henkeä kuten galatalaiskirjeessä kirjoitetaan ja silloin. ihminen vaikka puhuisi hurskaita, on kauhea ihminen sisimmältään, ajatuksiltaan ja todellisilta teoiltaan. Hän on lakinsa kanssa vain tekopyhä. - Anonyymi
<<Liiton rikkominen ei tarkoita liiton kumoutumista.<<
Mikä liito se sellainen on jota ei oteta vastaan?
Ei vieläkään.
Ydinajatus:
Jumala teki liitot uskollisesti
Israel ei pysynyt liitoissa
Jumala toi uuden liiton Jeesuksessa, ja se on ainoa pelastuksen tie – kaikille
"Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa, sillä ei ole muuta nimeä ihmisille annettu..." (Ap.t. 4:12)
Ne häpäisee Jeesuksen sovintoverenkin! Evankeliumin. - Anonyymi
Täällä ajetaan "filosemitismiä" (eli juutalaisten korottamista erityisasemaan), se syrjäyttää evankeliumin ja Jeesuksen ristintyön.
- Anonyymi
<<Liitot ovat ikuisia.<<
Mutta kun niitä ei ole otettu vastaan mikä liitto se silloin on.
Liikennelaki ja ajellaan vaan ylinopeutta. Liitoa pitää noudattaa kuin avioliittoa.
Mutta se joka rikkoo Uuden liiton joka on kaikille kansoille vuodatettu .
Heb: 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
Käy näin Raamatun mukaan:
Matt: 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Kyllä nämä hihhulit ovat ottaneet niitä omia uskon liitojaan, lahkoliittojaan ja henkijeesuksia vastaan useampiakin.
Pitävät itseään tosiuskovaisina.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Kyllä nämä hihhulit ovat ottaneet niitä omia uskon liitojaan, lahkoliittojaan ja henkijeesuksia vastaan useampiakin.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Matt.7
Anonyymi kirjoitti:
Matt.7
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Room. 2:13
Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Anonyymi kirjoitti:
Room. 2:13
Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.4. Moos. 23:19
Ei JUMALA ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room. 2:13
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.4. Moos. 23:19
Ei JUMALA ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi? - Anonyymi
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin MINUN LIITTONI
on oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI LIITOKSI.
- Anonyymi
4. Moos. 23:19
Ei JUMALA ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?- Anonyymi
Hepr. 10:16
"Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen LAKINI heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut. Vai onko sieläpäin?
Kannattaa varoa sellaisia "liiton miehiä ja naisia", jotka opettavat, että Jumalan lait on kumottu ja heitetty menemään tarpeettomina. - Anonyymi
Laintaulut tuodaan uuteen Jerusalemiin, koska ei lakeja ole kumottu. Ei hihhulointi korvaa Jumalan lakeja.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. - Anonyymi
Laintaulut tuodaan uuteen Jerusalemiin, koska ei lakeja ole kumottu. Ei hihhulointi korvaa Jumalan lakeja.
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.Jeesus vahvisti kuolemallaan ja verellään Jumalan lakien voimassaolon. Ei kumonnut niitä.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.Jeesus vahvisti kuolemallaan ja verellään Jumalan lakien voimassaolon. Ei kumonnut niitä.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus vahvisti kuolemallaan ja verellään Jumalan lakien voimassaolon. Ei kumonnut niitä.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."Sananl. 28:9
Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.
Sananl. 29:18
Missä ilmoitus puuttuu, siinä kansa käy kurittomaksi; autuas se, joka noudattaa lakia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus vahvisti kuolemallaan ja verellään Jumalan lakien voimassaolon. Ei kumonnut niitä.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."Sananl. 28:9
Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.
Sananl. 29:18
Missä ilmoitus puuttuu, siinä kansa käy kurittomaksi; autuas se, joka noudattaa lakia.
- Anonyymi
Jeesus täytti lain ei tullut kumoamaan, kukaan muu ei ole täyttänyt lakia.
kaikki on syntisiä Jumalan edessä, syntisiä tomusäkkejä ilman Jeesusta.
Jeesuksen veri – kaiken oikean perustana
"Hän on meidät ostanut Jumalalle verellään..." (Ilm. 5:9)
"Kristuksen veri puhdistaa omantunnon kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa." (Hepr. 9:14)
Ilman tätä sovitusta:
Ei ole totuudenmukaista oikeudenmukaisuutta
Ei ole pyhyyttä, vaan ulkokultaisuutta
Ei ole armahtavaa sydäntä, vaan tuomitsevaa kovuutta
Ei ole rakkautta, vaan itsekkyyttä ja vallankäyttöä- Anonyymi
Luehan Raamattu loppuun asti.
Ilm. 20:12
Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ilm. 20:13
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. - Anonyymi
Luehan Raamattu loppuun asti.
Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
- Anonyymi
Ei se tuhjaajapoikakaan menettänyt perintöoikeuttaan (liiton jäsenyyttä), vaikka otti ennakkoperintöä ja tuhlasi sen huonoilla teillä. Kotona odotti vielä entisestään kasvanut perintöosuus.
- Anonyymi
Raamattu varoittaa laintaulujen hykäämisestä. Ne ovat edelleen liitonarkussa, mikä tuodaan uuteen Jerusalemiiin, koska lait ovat voimassa ja lakien ja tekojen perusteella tulee kaikille viimeinen tuomio.
Jer. 3:16
"Kun te tämän jälkeen lisäännytte ja täytätte maan, ei kukaan kysy: 'Missä on Herran liitonarkku?' Se ei tule enää kenenkään mieleen, sitä ei muisteta eikä kaivata eikä uutta enää tehdä. [Jer. 31:33]
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä LIITON TAULUT. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]
Ilm. 11:19
Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5] - Anonyymi
Raamattu varoittaa laintaulujen hykäämisestä. Ne ovat edelleen liitonarkussa, mikä tuodaan uuteen Jerusalemiiin, koska lait ovat voimassa ja lakien ja tekojen perusteella tulee kaikille viimeinen tuomio.
"Kun te tämän jälkeen lisäännytte ja täytätte maan, ei kukaan kysy: 'Missä on Herran liitonarkku?' Se ei tule enää kenenkään mieleen, sitä ei muisteta eikä kaivata eikä uutta enää tehdä. [Jer. 31:33]
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä LIITON TAULUT. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]
Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5]
- Anonyymi
Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5] - Anonyymi
Täällä ajetaan "filosemitismiä" (eli juutalaisten korottamista erityisasemaan), se syrjäyttää evankeliumin ja Jeesuksen ristintyön.
Rasistit koittaa hämätä ja häpäistä Jeesuksen sovitus veren ylimielisyydellään Ovat liitossa Juudas Iskariotin saatanan kanssa
Uhmaavat tätä: Heb: 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!- Anonyymi
Raamatun perustotuuksia, että Israel kansana ja Juudan heimo on Jumalan silmäteräkansa. Heillä on erikoisasema Jumalan suunnitelmissa. Se pitää hyväksyä.
Sak. 2:12
Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni.
Room. 11:26
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. - Anonyymi
Raamatun perustotuuksia, että Israel kansana ja Juudan heimo on Jumalan silmäteräkansa. Heillä on erikoisasema Jumalan suunnitelmissa. Se pitää hyväksyä.
Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni.
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.Ei siellä pyhässä kaupungissa ole mitän pakanoiden pilareita eikä portteja. Tarsolaisen murhamiehen Paavalin nimeä ei löydy mistään.
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.Ei siellä pyhässä kaupungissa ole mitän pakanoiden pilareita eikä portteja. Tarsolaisen murhamiehen Paavalin nimeä ei löydy mistään.
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siellä pyhässä kaupungissa ole mitän pakanoiden pilareita eikä portteja. Tarsolaisen murhamiehen Paavalin nimeä ei löydy mistään.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä. Korvausteologian piirissä on useita käsityksiä juutalaisten ja Israelin asemasta Jumalan suunnitelmassa. Korvausteologiaa ilmenee paikoin erityisesti reformoiduissa kirkoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siellä pyhässä kaupungissa ole mitän pakanoiden pilareita eikä portteja. Tarsolaisen murhamiehen Paavalin nimeä ei löydy mistään.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä. Korvausteologian piirissä on useita käsityksiä juutalaisten ja Israelin asemasta Jumalan suunnitelmassa. Korvausteologiaa ilmenee paikoin erityisesti reformoiduissa kirkoissa.
- Anonyymi
Paavali tappoi miehen ja sai siitä rangaistuksen lakien mukaan.
Jumalan Lait koskee kaikkia ihmisiä.
Paha äkkikuolema Roomassa.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
- Anonyymi
Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä. Korvausteologian piirissä on useita käsityksiä juutalaisten ja Israelin asemasta Jumalan suunnitelmassa. Korvausteologiaa ilmenee paikoin erityisesti reformoiduissa kirkoissa.[1
- Anonyymi
<<Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset.<<
Muuta nimeä ei ole annettu kuin Jeesus Kristus, ja se on evankeliumi Jeesuksen sovintoveri, jos tämän juutalaiset häpäise he eivät luota Jumalaan vaan saatanaa, ovat Juudas Iskariot kansaa ja liitossa satanismin kanssa.
Heidän meilensä Gazassa on terorismissä ei viattomissa lapsissa ja naisissa ja heidän nälkäkuolemassaan. Todistus sisäisestä sielun tilasta, - Anonyymi
Uusi liitto Jeesuksen veressä annetaan kaikille
Heb: 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
Näin Jeesus sanoo heille jotka on hylännyt evankeliumin, Jeesuksen veren liiton:
Matt: 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Ettkö luota Jumalan sanaan ja oikamielisyyteen? Se on syntiä ja vastustusta Jumalan oikeamielisiä ohjeita vastaan.- Anonyymi
Luehan tarkemmin. Kaikki joutuvat tuomiolle TEKOJENSA mukaan.
- Anonyymi
Raamattu kannattaa lukea loppuun asti.
Ilm. 2:23
Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
Ilm. 22:12
"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. [Ilm. 3:11 | Jes. 40:10, 62:11 | Matt. 16:27+]- Anonyymi
Ei sinne taivaaseen ole mitään vihreätä linjaa.
Monelle se totuus selviää vasta siellä taivaanportilla.
Matt.7
Raamattu varoittaa lait kieltävistä ns. vapaista suunnista.
Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.
Päinvastoin.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. - Anonyymi
Päinvastoin.
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. - Anonyymi
Päinvastoin.
Anonyymi kirjoitti:
Päinvastoin.
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee
Jumalan lain rikkomista.
Synti tarkoittaa Jumalan lain rikkomista.
Jos ei olisi lakia, niin ei olisi syntiäkään.
Sitähän se Saatana tahtoo.
- Anonyymi
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee
Jumalan lain rikkomista.
Synti tarkoittaa Jumalan lain rikkomista.
Jos ei olisi lakia, niin ei olisi syntiäkään.
Sitähän se Saatana tahtoo.- Anonyymi
Hurmoshenkien perään ei kannata lähteä juoksemaan.
... ja ottavat vaarin viettelevistä hengistä ja perkeleiden opetuksista... - Anonyymi
Hurmoshenkien perään ei kannata lähteä juoksemaan.
... ja ottavat vaarin viettelevistä hengistä ja perkeleiden opetuksista...
- Anonyymi
Herjaajat kannattaa kiertää kaukaa.
Heidän jutuissaan ei ole Kristuksen tuoksua, eivätkä seuraa Jeesusta. - Anonyymi
Juutalaisten asenne Jeesukseen on sama kuin 2000 vuotta sitten. "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".
Synnitön ei ole kukaan, kukaan ei pelastu ilman Jeesuksen veren sovitusta.
Kaikki on Jumalan kirkkautta vailla.
Ja saatana tarjoaa lakia jota se ei itsekkään täytä. Ne on saatanan kanssa liitossa.
Eivät ole otta veren sovitusta vastaan ja ovat Jumalan kirouksen alla. - Anonyymi
Saatana on ottanut lain keppihevosekseen, millä kiusata ihmisiä.
- Anonyymi
Laki on annettu että se näyttää syntisyyden.
Tämä on yksi Raamatun keskeisiä opetuksia lain tarkoituksesta. Laki ei pelasta, vaan paljastaa ihmisen todellisen tilan: syntisyyden. Siksi laki johdattaa meidät Kristuksen luo.
📖 Raamatun mukaan:
"Laki on tullut väliin, että rikkomus tulisi suureksi."
(Room. 5:20)
"Lain kautta tulee synnin tunto."
(Room. 3:20)
"Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme."
(Gal. 3:24)
✝️ Mitä tämä tarkoittaa?
Laki ei ole pelastuksen tie, vaan peili, joka näyttää, että emme kykene täyttämään Jumalan pyhyyttä
Laki paljastaa synnin, mutta ei anna voimaa pelastua synnistä
Vain Jeesuksen ristintyö ja armo voi puhdistaa sydämen
🙌 Evankeliumi lain jälkeen
Kun laki näyttää, että olemme syntisiä, evankeliumi näyttää, että Jeesus on pelastaja:
"Missä synti on tullut suureksi, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi." (Room. 5:20)
Laki näyttää, että tarvitsemme Jeesuksen.
Risti tuo sen armon, jonka laki ei voinut antaa.
Henki antaa sen elämän, jonka kirjain ei voinut tuoda. - Anonyymi
Juutalaiset oli laki henkistä ulkokultaista teeskentelyä, toimivat kuin kylmät robotit. Lämpö puuttui sydämestä ja oikea Henki.
Kyse ei ole kansan halveksunnasta, vaan hengellisestä havainnosta, joka löytyy myös Jeesuksen omasta opetuksesta. Hän nuhteli fariseuksia ja lainopettajia juuri ulkokultaisuudesta, eli uskonnollisesta teeskentelystä ilman todellista sydämen yhteyttä Jumalaan.
📖 Jeesuksen sanat:
"Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana."
(Matt. 15:8, Jes. 29:13)
"Te näytätte ulkopuolelta vanhurskailta, mutta sisällänne olette täynnä tekopyhyyttä ja laittomuutta."
(Matt. 23:28)
"Te tutkitte kirjoituksia... mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän."
(Joh. 5:39–40)
🧊 Ulkoinen uskonnollisuus ilman Henkeä:
Laki ilman Henkeä tekee ihmisestä kovan, tuomitsevan, kylmän
Se voi synnyttää ylpeyttä ja teeskentelyä, ei rakkautta ja armoa
Jeesus toi Hengen, joka elävöittää sydämen ja muuttaa sen
"Minä annan teille uuden sydämen ja uuden hengen teidän sisimpäänne..."
(Hes. 36:26)
🔥 Uusi liitto tuo lämmön ja elämän
Jeesuksessa Kristuksessa tulee:
Armo, joka pehmittää sydämen
Henki, joka johdattaa totuuteen ja rakkauteen
Yhteys, joka ei ole muotoa, vaan todellista elämää
"Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."
(2. Kor. 3:6)- Anonyymi
Paavali yritti kieroilla lakikysymyksen avulla kaikella tavalla, koska oli murhamies ja laittomuuden tekijä.
Paavali ei kaihtanut valehtelemista.
Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta. Tarkoitus pyhittää keinot.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
- Anonyymi
Laki ja käskyt on sitä varten, että ne ovat elämän ohjenuora. Lait on olemassa, jotta niitä noudatetaan. Roistot ei piittaa sen paremmn maallisista kuin taivaallisistakaan laeista.
Raamatun mukaan laki on Jumalan rakakuden osoitus ihmiselle ja ihmisen rakkauden osoitus Jumalaa kohtaan on lain ja käskyjen kunnioitus ja noudattaminen.
Joka pitää hänen käskynsä, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. - Anonyymi
Jeesusta meidän on seurattava ja toteltava, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.
Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.- Anonyymi
Jeesusta meidän tulee seurata.
Matt. 5:19
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesusta meidän tulee seurata.
Matt. 5:19
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Jeesus tarkoitti omaa uskoaan Juutalaisuutta, kun hän murehti, löytäneekö hän omaa uskoaan maan päältä kun tulee takaisin.
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
Matt. 16:27
Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilm. 14:12
Jeesus tarkoitti omaa uskoaan Juutalaisuutta, kun hän murehti, löytäneekö hän omaa uskoaan maan päältä kun tulee takaisin.
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
Matt. 16:27
Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.Teot seuraa ihmistä.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teot seuraa ihmistä.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.Ei ne teot mene automaattisesti Jeesuksen piikkiin. Vaikka sitä Jeesuksen nimeä hoettaisiin kuorossa ja päälle huudeltaisiin aamenia ja halleeluujaa- huutoja.
Gal. 6:7
Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
- Anonyymi
Jeesus ei kumonnut Jumalan säätämiä lakeja.
Eikä kukaan ihminen voi omilla tulkinnoillaan lakeja kumota, kuten nyt tapahtuu.
Vain Jumalalla itsellä on oikeus omien lakiensa muuttamiseen, mutta niin ei ole tapahtunut.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Vasta tuhatvuotisen valtakunnan ajanjakson jälkeen tapahtuu muutos. - Anonyymi
Saatana käyttää lakia syyttääkseen ihmistä ja tehdäkseen hänen uskostaan naurettavaa pelleilyä
- Anonyymi
Laki on ikuinen ja Jumalan säätämä. Jumalan rakkauden osoitus ihmiskunnalle.
Saatana rikkoo lakia ja väittää, että mitään lakia ei ole, koska Jumala on kuollut, hän on uusi Jumala.
2. Tess. 2:4
Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. - Anonyymi
Saatana puolustaa kaikkia, jotka ovat liittyneet sen perustamiin harhaoppisiin uskonlahoihin.
Saatana kieltää lait ja Jumalan kiellot heti perisynnistä alkaen.
Käärme piti paratiisissa oman herätyskokouksen ja julisti, mitään lakia eikä perisyntiä ei ole olemassa, syökää vapaasti kaikista paratiisin puista.
Nainen tuli uskoon (helluntailaiseksi) ja käännytti miehensäkin samaan uskoon.
1. Moos. 3:6
Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi. - Anonyymi
Saatana kieltää lakien voimassaolon.
- Anonyymi
Pellen se tosiaan tekee.
- Anonyymi
<<Ei ne teot mene automaattisesti Jeesuksen piikkiin. Vaikka sitä Jeesuksen nimeä hoettaisiin kuorossa ja päälle huudeltaisiin aamenia ja halleeluujaa- huutoja.<<
Jeesus sanoi:
"Monet sanovat minulle sinä päivänä: ’Herra, Herra! Emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet paljon voimatekoja?’ Ja silloin minä lausun heille julki: ’Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.’"
Nämä ei ole ottaneet Jeesuksen vere sovitusta sydämeensä.
Tässä Jeesus ei puhu pakanoista tai jumalattomista, vaan niistä, jotka käyttivät Hänen nimeään – mutta eivät koskaan todella tunteneet Häntä.
Mikä puuttui?
Sydämen usko Jeesuksen sovitustyöhön
Totuuden Henki, joka uudistaa ihmisen sisältä
Parannus – mielen ja elämän suunnan kääntyminen
Rakkaus ja totuudessa vaeltaminen
Jeesuksen veri ei ole pelkkä oppi – se on elävä todellisuus
Moni sanoo Jeesus, mutta harva alistuu Hänen ristinsä alle ja ottaa Hänen armonsa sydämeen.
"Ilman veren vuodatusta ei ole syntien anteeksiantamista." (Hepr. 9:22)
"Jos me vaellamme valossa... Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä." (1. Joh. 1:7)- Anonyymi
Helluntailaisilta nämä Jeesustelijat vaikuttaa.
Matt.7
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
- Anonyymi
<<Nämä ei ole ottaneet Jeesuksen vere sovitusta sydämeensä.
Tässä Jeesus ei puhu pakanoista tai jumalattomista, vaan niistä, jotka käyttivät Hänen nimeään – mutta eivät koskaan todella tunteneet Häntä.<<<
Näin käy: Heb: 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
Jeesuksen veren evankeliumin on koko Raamatun huipentuma ja perusta, ja syy, ja evankeliumi on ihmiselle seuraus : Jumalan armo ja rakkaus, Jumalan ja ihmisten kesken.- Anonyymi
Jeesus täytti lain meidän puolestamme EVANKELIUMIN mukaisesti. Meidän on uskottava se ja elettävä sen evankeliumin mukaisesti armossa.
- Anonyymi
Lakihenkinen tallaa herjoillaan Jeesuksen.
- Anonyymi
Viimeinen tuomio tulee tekojen ja lakien mukaan.
Ei lait ole pelkkiä pelotteita, jotta syntyisi jotain pelkkiä tunnuntuskia.
Lait on voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.
Viimeinen tuomio tulee kaikille lakien ja tekojen perusteella.
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. - Anonyymi
Ilm: 7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
Tässä on evankeliumin tulos!
Hallelujah!- Anonyymi
Raamattua pitää lukea laajemmin kokonaiskuvan saamiseksi, ei vain yksittäisiä jakeita.
Raamattu on kokonansa totuus, eli koko Raamattu pitää ymmärtää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattua pitää lukea laajemmin kokonaiskuvan saamiseksi, ei vain yksittäisiä jakeita.
Raamattu on kokonansa totuus, eli koko Raamattu pitää ymmärtää.Raamatussa on paljon erilaisia kielikuvia, illuusioita, rohkaisua, matkalauluja, valheita, vääriä todistuksia jne.
- Anonyymi
Ei se pelkkä vaatteiden pesu riitä, kyllä syntisyys, perisynnistä lähtien pitää pestä puhtaaksi Kristillisessä kasteessa.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Pelastus tarkoittaa perisynnin kadotustuomion poistamista kasteessa. Kristukseen kasteessa liitetyn sielun elämä ei pääty fyysiseen kuolemaan, kuten perisynti sille tekee.
Mutta kyllä jokainen joutuu sen lisäksi vastuuseen omista teoistaan, joiden mukaan tulee viimeinen tuomio.
Anonyymi kirjoitti:
Ei se pelkkä vaatteiden pesu riitä, kyllä syntisyys, perisynnistä lähtien pitää pestä puhtaaksi Kristillisessä kasteessa.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Pelastus tarkoittaa perisynnin kadotustuomion poistamista kasteessa. Kristukseen kasteessa liitetyn sielun elämä ei pääty fyysiseen kuolemaan, kuten perisynti sille tekee.
Mutta kyllä jokainen joutuu sen lisäksi vastuuseen omista teoistaan, joiden mukaan tulee viimeinen tuomio.
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.On tärkeätä tietää, että vaikka ihminen pelastuu ikuiseen elämään, niin hän joutuu vastuuseen ja tuomiolle omasta elämästään. Mitä on eläissään tehnyt ja mitä jättänyt tekemättä.
Jer. 17:10
Minä, Herra, tutkin sydämen, koettelen munaskuut, ja annan jokaiselle hänen vaelluksensa mukaan, hänen töittensä hedelmän mukaan.
- Anonyymi
On arvioitu, että Paavalinkin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.
Paavali oli paatunut murhamies, joka ei kaihtanut valehtelemista tarvittaessa.
Ei pitänyt sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä, kun tarkoitus on hyvä.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.- Anonyymi
Murhamiesten matka päättyy taivaanportille. On se niin paha synti.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
- Anonyymi
Ei Paavalia syyttä suotta heitetty Saatanan enkelin haltuun koko lopun elämän ajaksi, eikä demonia otettu miehestä pois rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. - Anonyymi
Joh. 3:
3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Tiit. 3:5; 1Piet. 1:23
1Piet. 1:
13. Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.
Luuk. 12:35; Luuk. 21:34; Room. 13:13; Ef. 6:14; 1Tess. 5:6
14. Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
Ap.t. 17:30; Room. 12:2
15. vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
Matt. 5:48; Luuk. 1:74-75; 2Kor. 7:1
16. Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".
3Moos. 11:44; 3Moos. 19:2; 3Moos. 20:7
17. Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
Room. 2:11; Fil. 2:12
18. tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
1Piet. 4:3
19. vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
Joh. 1:29; Ap.t. 20:28; 1Kor. 5:7; 1Kor. 6:20; 1Kor. 7:23; Hebr. 9:12-14; Ilm. 5:9
20. hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
Room. 16:25-26; Gal. 4:4; Ef. 1:9-10; Hebr. 1:2
21. jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.
Ap.t. 2:24; Room. 6:4; Fil. 2:9
22. Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
Room. 12:10; Ef. 4:3; 1Tim. 1:5; Hebr. 13:1; 1Piet. 2:17; 1Joh. 5:1
23. te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
Luuk. 8:11-12; Joh. 1:13; Joh. 3:3; 1Joh. 3:9; Jaak. 1:18
24. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
Ps. 102:12-13; Ps. 103:15-16; Jes. 40:6-8; Jaak. 1:10-11
25. mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.
Matt. 5:18; Matt. 24:35 - Anonyymi
Juutalaiset ei ole ottanut evankeliumia vastaan. eikä tällä sivulla vääristelevät Jeesuksen veren evankeliumia.
Kuinka he voivat kirkastaa Jeesusta?
Jeesus Kristus on kaiken alku, keskus ja päämäärä. Hän ei ole vain osa Raamattua – Hän on sen perusta ja sen huipentuma. Hän on se, joka antoi ilmoituksen, täytti sen, ja itse on sen sisältö.
Jeesus Kristus on: Raamatun antaja – Sana tuli lihaksi (Joh. 1:1,14) Evankeliumin täyttäjä – "Se on täytetty"- Anonyymi
Juutalaiset ottivat evankeliumin ja Jeesuksen vastaan.
Helluntaina kastettiin 3000 Juutalaista sisälle pelastukseen. - Anonyymi
Juutalaiset ottivat Jeesuksen vastaan ja pitivät häntä Rabbina.
49 Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!" [Matt. 16:16, 27:42; Joh. 6:69]
49 Natanael svarade honom: »Rabbi, du är Guds Son, du är Israels konung.»
49 Nathanael answered and saith unto him, Rabbi, thou art the Son of God; thou art the King of Israel.
- Anonyymi
Luehan tarkemmin.
Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkitystä
Alkukielen "vesi" tarkoittaa kasteen vettä, tavallista vettä, primary element.
Joh.3:5
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
5 Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.
5 Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.
29 Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.
29 Då sade hans lärjungar: »Se, nu talar du öppet och brukar inga förtäckta ord.
29 His disciples said unto him, Lo, now speakest thou plainly, and speakest no proverb.- Anonyymi
Ensin usko ja sitten kaste.
Roomalaiskirje: 8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Ennen kaikkea evankeliumi on Jumalan voima, tämä uskon perusta yksin Jeesus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiskirje: 8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Ennen kaikkea evankeliumi on Jumalan voima, tämä uskon perusta yksin Jeesus.Syntyy liitto uudestisyntymä.
- Anonyymi
Jeesuksen paluuta odotettiin silloin eläneen sukupolven aikana. Mistään tulevien sukupolvien ihmisistä ei osattu murehtiä mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen kaikkea evankeliumi on Jumalan voima, tämä uskon perusta yksin Jeesus.Ihmisen "usko" voi tulla eri reittejä pitkin. Uskoja on montaa eri lajia.
Oikea tapa
Kristillisessä Kasteessa synneistä puhdistettuun ja tyhjään sydämeen annetaan uskon Henki lahjaksi. Usko on Henki meissä.
Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, ei voi olla Jeesuksen oma.
Ihmisen oma usko on vain paha este ja tulppa oikean lahjauskon Hengen saamiseksi kasteessa, koska silloin sydämessä on jo asukas valmiina.
Käännyttämällä aikaansaatu usko
Käännyttämällä ihminen saadaan tulemaan ihan mihin uskoon tahansa. Psykologinen päänsuko on vaarallinen valheen armon kokemus.
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen kaikkea evankeliumi on Jumalan voima, tämä uskon perusta yksin Jeesus.Jeesuksen järjestys, ensin kaste syntien pois pesemiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi vasta sitten käskyjen opetus. Silloin opetus ymmärretään oikein.
Matt.28:18-20 kastekäsky. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen "usko" voi tulla eri reittejä pitkin. Uskoja on montaa eri lajia.
Oikea tapa
Kristillisessä Kasteessa synneistä puhdistettuun ja tyhjään sydämeen annetaan uskon Henki lahjaksi. Usko on Henki meissä.
Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, ei voi olla Jeesuksen oma.
Ihmisen oma usko on vain paha este ja tulppa oikean lahjauskon Hengen saamiseksi kasteessa, koska silloin sydämessä on jo asukas valmiina.
Käännyttämällä aikaansaatu usko
Käännyttämällä ihminen saadaan tulemaan ihan mihin uskoon tahansa. Psykologinen päänsuko on vaarallinen valheen armon kokemus.
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.Kavahtakaa ihmislähtöistä kristillisyyttä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntyy liitto uudestisyntymä.
Kasteessa syntyy liitto.
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
- Anonyymi
Alkuperäinen liitto kansa sen oli tarkoitus olla opetus kansa muille kansoille opettaa tuntea Herra Luoja
Juuri tähän tarkoitukseen Jumala valitsi Israelin – ei yksin heidän itsensä tähden, vaan ollakseen valona kansoille, Jumalan tuntemisen välikappaleena koko maailmalle.- Anonyymi
Israel tulee hallitsemaan kaikkia muita kansoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israel tulee hallitsemaan kaikkia muita kansoja.
Jälkikäteen ilmestyneet uskonlahkot, luste temmataan pois, jotta Jeesus voi palata turvallisesti maan päälle.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
Siinä vaiheessa Israel on laajentunut lopulliseen kokoonsa.
2. Moos. 23:31
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]
- Anonyymi
Kenian lahkolaispastori tiesi tempauspäivän ja kehotti seurakuntalaisiaan paastoamaan.
Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 vielä etsittiin. - Anonyymi
<<Israel tulee hallitsemaan kaikkia muita kansoja.<<
Nyky Israel on terroristi valtio, peto, rasitivaltio.
Aivan vääristyny Jumalakuva, - käsitys: sadistinen pervo despootti,
Täällä ajetaan "filosemitismiä" (eli juutalaisten korottamista erityisasemaan), se syrjäyttää evankeliumin ja Jeesuksen ristintyön
.
Ne on keskittynyt vain terrorismiin, vaikka naiset ja lapsia tapetaan ja näännytetään nälkää, kuin voi rakastaa Jumala joka on Rakkaus.
Iljetystä Jumalan Pojan ja Pyhän Hengen edessä ja nimessä.- Anonyymi
Pesty sika kylpee rapakossa.
KD ja Patmos ja Radio dei ne kannattaa kansanmurhaa, niilläkään ei ole sydäntä myötätuntoon ja anteeksiantoon, ei he tunne tällaisista Pyhistä ominaisuuksista mitää ja he ovat itsekään pedon asteella ilman evankeliumia kuin järjettömät luontokappaleet t.
Ne on keskittyny terrorismiin siinä kiin puolesta ja vastaan. ei nouse rapakosta. -
Jos Jumala on puolueellinen ei siihen voi luottaa, ahneet , satanismi antaa väärän kuvan Jumalasta, se on ihmisen luoma kuva ja käsitys silloin.
Kavahtakaa kaikkea ihmislähtöistä kristillisyyttä.
Evankeliumi on Pyhä teurastetun Karitsan rakkaus ihmisille.
Ainoa pelastuksen tie Jeesus tie totuus ja elämä.
- Anonyymi
Lakihenkinen herjaa ja kannattaa tappamista.
Muita herjaa ja itse murhamielinen.- Anonyymi
Jumalan lait ja liitot ja lupaukset ovat ikuisia, se on eri asia. Jumalan sana pysyy.
Jeesus voi tulla takaisin maan päälle vasta kun Isreal on valloittanut kaikki luvatun maan alueet itselleen. Sitten Jeesus tulee takaisin Kuninkaaksi ja on kuninkaiden Kuningas.
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan lait ja liitot ja lupaukset ovat ikuisia, se on eri asia. Jumalan sana pysyy.
Jeesus voi tulla takaisin maan päälle vasta kun Isreal on valloittanut kaikki luvatun maan alueet itselleen. Sitten Jeesus tulee takaisin Kuninkaaksi ja on kuninkaiden Kuningas.
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. [Gal. 2:9 | Jes. 62:2, 65:15 | Gal. 4:26+] - Anonyymi
Isä, Poika ja Pyhä Henki he yksi ovat. Ovat täysin samaa mieltä asioista.
Kaikki Jumalan Kolme eri Persoonaa ovat sitoununeet samoihin Jumalan lakeihin. Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja, tai Hengen lakeja, kuten asiata vääristellään.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. (Kristillinen yksi kaste, Ef.4:5) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isä, Poika ja Pyhä Henki he yksi ovat. Ovat täysin samaa mieltä asioista.
Kaikki Jumalan Kolme eri Persoonaa ovat sitoununeet samoihin Jumalan lakeihin. Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja, tai Hengen lakeja, kuten asiata vääristellään.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. (Kristillinen yksi kaste, Ef.4:5)Jeesus: "Think not that I am come to destroy the law" (King James)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus: "Think not that I am come to destroy the law" (King James)
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
1. Joh. 2:5
Mutta joka NOUDATTAA hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään.
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
Matt.11:30
" Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
1. Joh. 2:5
Mutta joka NOUDATTAA hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään.
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
Matt.11:30
" Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."Matt. 7:24
"Jokainen, joka kuulee nämä sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 7:24
"Jokainen, joka kuulee nämä sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle."Valit. 3:64
Herra rankaise heitä heidän tekojensa mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valit. 3:64
Herra rankaise heitä heidän tekojensa mukaan.4. Moos. 14:18
'Herra on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen hän panee lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista.'
- Anonyymi
<<Jumalan lait ja liitot ja lupaukset ovat ikuisia, se on eri asia. Jumalan sana pysyy.<<
Jumala on uskollinen mutta ihminen ei ja käy kuten Juudas Iskariotille.
Yhtäkään liitoa ei ole täytetty ne on annettu jotta ihminen näkisi oman syntisyytensä.
Jeesus on ainoa tie kristityn lahjavanhurskaus.
Jotka luottaa ihmis jumalaan ne on jo ulkona.
Ei ne luota Karitsan vereen.- Anonyymi
Monet ovat eläneet Jumalan tahdon mukaisen elämän ja tulleet tekojensa perusteella vanhurskaiksi.
Portto Rahab ei ollut koskaan edes kuullut mitään Jeesuksesta mainittavankaan.
Jaak. 2:25
Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.
Luuk. 15:7
Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
- Anonyymi
Juutalaiset on parempia terroristeja kuin Hamas, ja kierompia: kännykät räjähtää, isku vyön alle. On mieleen.
Juutalaisten piti olla valona muille kansoille, mutta toisin kävi.
Ovat hylänneet Jeesuksen veren evankeliumin. - Anonyymi
<<Herra rankaise heitä heidän tekojensa mukaan.<<
Eivät tehneet parannusta eikä uudestisyntyneet.- Anonyymi
Ei se oma pannuksenteko ihmistä pelasta.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Ei ne ihmisen omat parannuksen synnytä ihmistä uudeksi Jumalan tekona kasteen vedestä ja Hengestä.
- Anonyymi
Johanneksen evankeliumi:
3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. - Anonyymi
Raamattu osoittaa, että todellinen Israel ei ole vain maantieteellinen tai etninen käsite, vaan hengellinen todellisuus, joka perustuu Jumalan hallintavaltaan Kristuksessa.
Israel = "Jumala hallitsee." - Anonyymi
Jumala ei ole pelkkä ajatus tai aate tai uskomuksen kohde.
Kyllä ihmisten elämä on konkretian tasolla.
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]- Anonyymi
Puheet taivaaseen menemisestä on pelkkiä illuusioita ja matkalauluja, joilla ihmisiä on rohkaistu vaikeissa olosuhteissa.
Ps. 115:16
Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puheet taivaaseen menemisestä on pelkkiä illuusioita ja matkalauluja, joilla ihmisiä on rohkaistu vaikeissa olosuhteissa.
Ps. 115:16
Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisilleJoh.3: 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh.3: 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Ihmisen paikka on maan päällä. Ei missään taivaassa.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen paikka on maan päällä. Ei missään taivaassa.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.1. Moos. 3:19
Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaat. [Ps. 90:3, 104:29; Saarn. 3:20, 12:7] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Moos. 3:19
Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaat. [Ps. 90:3, 104:29; Saarn. 3:20, 12:7]Ihminen joutuu kerran tilille elämästään. Ei ne kaikki pahat teot ja tekemättä jättämiset mene mihinkään Jeesuksen piikkiin, vaikka sitä kovasti yritetään hehkuttaa uskon merkitykseksi. Lait ja teot heitetän romukoppaan ja puhutaan pelkistä henkimaailman asioista.
1. Piet. 4:5
Mutta he joutuvat tekemään tilin hänelle, joka on valmiina tuomitsemaan elävät ja kuolleet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen joutuu kerran tilille elämästään. Ei ne kaikki pahat teot ja tekemättä jättämiset mene mihinkään Jeesuksen piikkiin, vaikka sitä kovasti yritetään hehkuttaa uskon merkitykseksi. Lait ja teot heitetän romukoppaan ja puhutaan pelkistä henkimaailman asioista.
Mutta he joutuvat tekemään tilin hänelle, joka on valmiina tuomitsemaan elävät ja kuolleet.Jerusalem-syndrooma on saanut monen pään sekaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen joutuu kerran tilille elämästään. Ei ne kaikki pahat teot ja tekemättä jättämiset mene mihinkään Jeesuksen piikkiin, vaikka sitä kovasti yritetään hehkuttaa uskon merkitykseksi. Lait ja teot heitetän romukoppaan ja puhutaan pelkistä henkimaailman asioista.
Mutta he joutuvat tekemään tilin hänelle, joka on valmiina tuomitsemaan elävät ja kuolleet.Ihmisen omasta vastuusta omasta elämästä, ei ole kovin muodikasta puhua.
Minä, Herra, tutkin sydämen, koettelen munaskuut, ja annan jokaiselle hänen vaelluksensa mukaan, hänen töittensä hedelmän mukaan.
I the Lord search the heart, I try the reins, even to give every man according to his ways, and according to the fruit of his doings. - Anonyymi
Tuputat vanhaa liittoa jonka toteutti Jeesus ja siitä syntyi uusi liitto Jeesuksen veressä.
Se on taivastie. auki kaikille kansoille mitään erottelematta, sellainen on parempi Jumala
Tie totuus ja elämä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuputat vanhaa liittoa jonka toteutti Jeesus ja siitä syntyi uusi liitto Jeesuksen veressä.
Se on taivastie. auki kaikille kansoille mitään erottelematta, sellainen on parempi Jumala
Tie totuus ja elämä.Jeesus: En minä ole tullut käskyjä, lakia ja liittoja kumoamaan, vaan noudattamaan niitä.
Jeesus noudatti Jumalan tahtoa, ei kumonnut niitä. Ei Jeesus kumonnut mitään Jumalan säätämyksiä.
Eikä se ole edes vaikeata elää kunnon elämää.
"Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
Roistot ja murhamiehet eivät välitä sen enempää maallisista kuin taivaallisistakaan laeista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus: En minä ole tullut käskyjä, lakia ja liittoja kumoamaan, vaan noudattamaan niitä.
Jeesus noudatti Jumalan tahtoa, ei kumonnut niitä. Ei Jeesus kumonnut mitään Jumalan säätämyksiä.
Eikä se ole edes vaikeata elää kunnon elämää.
"Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
Roistot ja murhamiehet eivät välitä sen enempää maallisista kuin taivaallisistakaan laeista.Paavali teki murhan ja yritti selvitä siitä selittelemällä asioita milloin mitenkin.
- Anonyymi
<Ihmisen paikka on maan päällä. Ei missään taivaassa.<<
Ihmisen paikka on Jeesuksen yhteydessä Hengessä ja totuudessa rakkaudessa.
Tapahtukoon sinun tahtosi maan päällä.
Ei ole parempaa Jumalaa jonka suunnitelmissa oli evankeliumi; Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnin.
Ei parantele, vaan luo uudeksi alkuperäisistä aineksista.- Anonyymi
Jeesus tulee takaisin maan päälle fyysisessä muodossa ajastaan. Mutta se aika ei ole vielä.
Jeesus varoitti hänen jälkeensä ilmestyvistä henkijeesuksista ja muista valejeesuksista ja Paavalin kaltaisista uusista suuruuksista, jotka ovat heti valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa.
Matt.24 :24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. - Anonyymi
Jos seuraisit Jeesusta, niin menisit kerran viikossa sapattina Juutalaiseen Synagoogaan.
Etkä mihinkän Saatanan synagoogaan hurmostelemaan ja kaatuilemaan ja jalkoja venyttämään.
Luuk. 4:16
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos seuraisit Jeesusta, niin menisit kerran viikossa sapattina Juutalaiseen Synagoogaan.
Etkä mihinkän Saatanan synagoogaan hurmostelemaan ja kaatuilemaan ja jalkoja venyttämään.
Luuk. 4:16
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.Ilm. 3:9
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
- Anonyymi
Eivät vain päde täällä maallisessa yhteiskunnassa!
- Anonyymi
Jeesu tuli taivaasta toisesta luomakunnasta Isän luota, ellei tätä usko niin Raamatulla voi pyyhkiä. Keten tekee Mäkipelto että jumala on ihmisen luoma illuusio.
Kavahtakaa kaikkea ihmislähtöistä kristillisyyttä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesu tuli taivaasta toisesta luomakunnasta Isän luota, ellei tätä usko niin Raamatulla voi pyyhkiä. Keten tekee Mäkipelto että jumala on ihmisen luoma illuusio.
Kavahtakaa kaikkea ihmislähtöistä kristillisyyttä!Jeesus tuli Marian kohdusta ihmiseksi.
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]
Vasta kasteessa Jordanilla hänestä tuli Jumalan Poika kun hänet kruunattiin ylipapiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan.
Kasteessa Jumala tunnusti isyytensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus tuli Marian kohdusta ihmiseksi.
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]
Vasta kasteessa Jordanilla hänestä tuli Jumalan Poika kun hänet kruunattiin ylipapiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan.
Kasteessa Jumala tunnusti isyytensä.Mark. 10:18
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.
- Anonyymi
Jumala ei parantele, vaan luo uudeksi alkuperäisistä aineksista.
Tämä on täysin linjassa Raamatun ilmoituksen kanssa. Jumala ei vain "korjaa" meitä pinnallisesti, vaan luo meidät kokonaan uudeksi sisältäpäin. Kyse ei ole uskonnollisesta ehostamisesta, vaan yliluonnollisesta luomisihmeestä, joka tapahtuu Kristuksessa.
📖 Raamatullinen perusta:
"Jos joku on Kristuksessa, hän on uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!"
(2. Kor. 5:17)
Tässä ei sanota: “hänet on vähän paranneltu” – vaan "uusi luomus". Kreikan sana on kainē ktisis, mikä tarkoittaa kokonaan uutta luotua olemusta – ei kiillotettua versiota vanhasta.
🔥 Mistä tämä uusi luominen syntyy?
Jeesuksen veri puhdistaa synnin
"Verensä kautta hän on tehnyt meidät puhtaiksi." (Hepr. 9:14)
Pyhä Henki synnyttää uudesti
"Teidän on synnyttävä uudesti ylhäältä." (Joh. 3:3–6)
Jumalan sana kylvää uutta elämää
"Olette uudestisyntyneet… elävän ja pysyvän Jumalan sanan kautta." (1. Piet. 1:23)
🌱 Jumala ei parantele vanhaa – Hän surmaa sen
"Meidät on haudattu hänen kanssaan kasteessa kuolemaan…" (Room. 6:4)
→ Vanhan ihmisen ei ole tarkoitus elää jatkettuna versiona, vaan kuolla.
"En enää elä minä, vaan Kristus elää minussa." (Gal. 2:20)
🌄 Jumalan työ: luoda uudeksi
Ei pintaremonttia, vaan täydellinen uusi elämä
Ei itsensä kehittämistä, vaan Pyhän Hengen synnyttämää elämää
Ei entisen minä parantelua, vaan Kristuksen kaltaisuus sisältä käsin - Anonyymi
Ei ihminen voi Jumalan ikuisia liittoja perua omilla tulkinnoillaan.
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin MINUN LIITTONI on oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI LIITOKSI.- Anonyymi
Ympärileikkauksella ja kasteella on sama merkitys kuin verensivelyllä oven pihtipieleen. Vihan enkeli menee niiden ihmisten ja talojen ohi, joissa tuo verensivelyn merkki on Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ympärileikkauksella ja kasteella on sama merkitys kuin verensivelyllä oven pihtipieleen. Vihan enkeli menee niiden ihmisten ja talojen ohi, joissa tuo verensivelyn merkki on Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Pelastus tarkoittaa ikuisen elämän lahjaa, pelastusta perisynnin tuomasta elämän katoavaisuudesta fyysisessä kuolemassa.
Jokainen joutuu tietenkin vielä vastuuseen omista teoistaan ja tekemättä jättämisistään.
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. - Anonyymi
liittoa ei otettu vastaan eikä täytetty siksi tuli Jeesus ja evankeliumi.
Satanistisia ajatuksia levitetään, se on syntiä Pyhän Jumalan edessä.
E ole kuin yksi liitto se joka toteutui Jeesuksen verellä. - Anonyymi
Kuule Mooses!
Apt: 3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
3:23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
- Anonyymi
Nooa yksin oli vanhurskas.
Nooan koko perhe pelastui arkissa Nooan vanhuskauden takia.
Jumala pelastaa perhekunnittain.
1. Moos. 7:1
Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa."- Anonyymi
1. Piet.3
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
- Anonyymi
Ei ole kuin yksi liitto se joka toteutui Jeesuksen verellä.
Tässä täsmälleen sen, mitä Uusi testamentti opettaa:
Ei ole montaa pelastavaa liittoa – on vain yksi, joka toteutui ja täyttyi Jeesuksen veressä. Tämä on uusi ja ikuinen liitto, joka on kaikkien aikaisempien liittojen täyttymys ja huipentuma.
📖 Raamatun opetus yhdestä liitosta Jeesuksessa
"Tämä on Minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monien edestä syntien anteeksiantamiseksi."
(Matt. 26:28)
"Hän on uuden liiton välimies, jotta kutsutut saisivat luvatun ikuisen perinnön."
(Hepr. 9:15)
"Vanha liitto on tehty vanhentuneeksi – uusi on tullut tilalle."
(Hepr. 8:13)
🩸 Tämä yksi liitto on:
Jeesuksen verellä solmittu
– Ei eläinten uhreilla, vaan Jumalan Karitsan verellä (Joh. 1:29)
Ikuinen liitto
– Ei määräaikainen kuten Moosekselle annettu liitto (Hepr. 13:20)
Avoin kaikille kansoille
– Ei rajoitu etniseen Israelin kansaan (Gal. 3:28–29)
Sydämeen kirjoitettu laki Pyhän Hengen kautta
– Ei kivitauluihin (Jer. 31:33, 2. Kor. 3:3)
⚖️ Miksi vain yksi liitto?
Koska vain yksi uhri riittää – Jeesuksen täydellinen uhri:
"Yhdellä ainoalla uhrilla Hän on tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään."
(Hepr. 10:14)
Kaikki muut liitot (Aabrahamin, Mooseksen) valmistivat tietä tälle yhdelle todelliselle liitolle. Mutta vain Kristuksen liitto tuo syntien anteeksiannon, uuden sydämen ja yhteyden Jumalan kanssa.
✅ Yhteenveto
On vain yksi todellinen liitto, joka tuo pelastuksen:
Jeesuksen veren uusi liitto
Se on kaikkia aiempia liittoja syvempi, parempi ja pysyvämpi
Tämä liitto ei perustu tekoihin, vaan Jumalan armoon ja rakkauteen Jeesuksessa Kristuksessa- Anonyymi
Verimantrat on hokemia, joilla hurskastellaan, kun ei haluta noudattaa Jumalan lakeja ja käskyjä.
- Anonyymi
Siinä puhutaan vasta tulevaisuuden ajasta, silloin enää kukaan opeta toistaan. Leijona ja lammas on vierekkäin.
Tämän profetian aika on joskus tulevaisuudessa.
Hepr. 8:10
Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Hepr. 10:16
"Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"
- Anonyymi
Fallostelijat kun lainaa Raamatusta, että yksikään piirto ei katoa ja amerikan homoherjat päälle, niin siinä totuus lepää.
- Anonyymi
Onko sulla jokin homofobia, vai mikä kun sitä hoet joka viestissäsi?
- Anonyymi
Keille Jeesus sanoi nämä sanat:
Matt. 21:32 Sillä Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette uskoneet häntä, mutta publikaanit ja portot uskoivat häntä; ja vaikka te sen näitte, ette jäljestäpäinkään katuneet, niin että olisitte häntä uskoneet.
Tässä rotu narsismi tulee esille! - Anonyymi
Liitot ovat ikuisia Jumalan liittoja. Jumalan liitto on yksipuolinen varma Jumalan antama lupaus, jota hän ei peru eikä muuta.
"sukupolvesta sukupolveen"...ikuinen liitto
1. Moos. 17:12
Kahdeksantena päivänä syntymästä ympärileikattakoon jokainen poikalapsi sukupolvesta toiseen. Ympärileikattakoon kaikki talossasi syntyneet orjat samoin kuin heimoosi kuulumattomat orjat, jotka itsellesi ostat.
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI LIITOKSI. - Anonyymi
Älä anna eksyttä itseäsi epämäärisillä lupauksilla "henkiliitoista" ja pelastusvarmuuksista ja taivasmatkoista, mitä henkivallat tarjoaa.
Epämääräiset Jenkkilahkot pumppaavat ihmiseen epäpyhiä villitseviä hurmoshenkiä ja sanovat, että nyt sinä ole henkiliitossa ja olet ottanut sen Jeesuksen vastaan.- Anonyymi
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
- Anonyymi
Kyllä Paavalikin hyväksyi ympärileikkauksen liiton. Ei sitä kieltänyt, vaikka vetkutteli niiden asioiden kanssa ja puhui eri tavalla eri ihmisille.
Ap. t. 16:3
Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.- Anonyymi
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita. Joten Paavalin opit pitää aina verrata Jeesuksen ja hänen kanssaan eläneiden apostoleiden opetuksiin. Ja jos Paavalin opetukset poikkeavat niistä, niin Paavalin opetukset kannattaa laittaa hyllylle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita. Joten Paavalin opit pitää aina verrata Jeesuksen ja hänen kanssaan eläneiden apostoleiden opetuksiin. Ja jos Paavalin opetukset poikkeavat niistä, niin Paavalin opetukset kannattaa laittaa hyllylle.Jeesus opetti eläissään oikeille 12 Karitsan apostoleilleen kaiken mahdollisen mitä hän kuuli Isältään.
Mitä siihen lisätään tai otetaan pois, on pahasta.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
- Anonyymi
Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen saaduksi väitettyyn uuteen ilmoitukseen kannattaa suhtautua varauksellisesti.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.- Anonyymi
Jeesus lähetti lainopettajia. Mitä järkeä olisi ollut lähettää lainopettajia, jos hän olisi kumonnut lait, käskyt ja liitot, joita lait koskevat.
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus lähetti lainopettajia. Mitä järkeä olisi ollut lähettää lainopettajia, jos hän olisi kumonnut lait, käskyt ja liitot, joita lait koskevat.
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.Israelin kansan tehtävä ottaa luvatun maan alueet haltuunsa on vielä kesken, toki siellä on aktiivinen vaihe menossa.
5. Moos. 6:1
"Nämä ovat ne lait, käskyt ja säädökset, jotka Herra, teidän Jumalanne, on käskenyt opettaa teille. Eläkää niiden mukaan siinä maassa, jonka nyt menette ottamaan haltuunne."
- AnonyymiUUSI
<<Liitot ovat ikuisia Jumalan liittoja. Jumalan liitto on yksipuolinen varma Jumalan antama lupaus, jota hän ei peru eikä muuta.
"sukupolvesta sukupolveen"...ikuinen liitto<<
Liito on ikuinen mutta vastaanottajat puuttuu!
Ei se koske kansanmurhaajia ja vääristelijöitä ja roruoppia. rasisteja. , jotka käyttäytyy kuin järkeä vailla olevat luontokappaleet.
Vai mitä mieltä ootte, lukekaa oikein ja ymmärtäkää ellei sielu parane se on satanismia. - AnonyymiUUSI
Jumalan liitto on yksipuolinen
se muistuttaa pottolittoa!
Keksikää parempi Jumala joka on oikeamielinen ja johon voi kaikki täysillä luottaa! - AnonyymiUUSI
Vanha liitto ei ole meitä koskenutkaa, se tehtiin vain juutalaisten ja Jumalan välillä.
Se loppui Johannekseen.- AnonyymiUUSI
"älä tapa, älä varasta, älä valehtele, älä tee huorin", kyllä ne koskee Suomalaisiakin
- AnonyymiUUSI
<<Se loppui Johannekseen.<<
Nimen omaan Matt: 11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
Koko Vanha Testamentti on ennustusta, sitä pitää lue silleen.
Se ennustaa Jeesuksen ja evankeliumin koko maailmalle. Parempaa Jumalaa ei ole. Jumalan rakkaus kaikille. Eikä Jeesuksessa ole erotusta.- AnonyymiUUSI
Luehan ajatuksen kanssa.
Jeesus varoitti siitä ajatuksesta, kun sanotaan, että lait ja profeett olivat vain Johannekseen asti ja sitten aletaan vain julistamaan Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne VÄKISIN omilla uskonratkaisuillaan.
Jeesus piti lait voimassa ja lähetti uusia profeettoja. Ei se siihen päättynyt.
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen." - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luehan ajatuksen kanssa.
Jeesus varoitti siitä ajatuksesta, kun sanotaan, että lait ja profeett olivat vain Johannekseen asti ja sitten aletaan vain julistamaan Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne VÄKISIN omilla uskonratkaisuillaan.
Jeesus piti lait voimassa ja lähetti uusia profeettoja. Ei se siihen päättynyt.
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."Matt. 5:18
Jeesus: Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Paavali oli murhamies ja hän yritti ujuttaa sellaista ajatusta, että lait on kumottu, eikä häntä voida enää tuomita murhasta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus: Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Paavali oli murhamies ja hän yritti ujuttaa sellaista ajatusta, että lait on kumottu, eikä häntä voida enää tuomita murhasta.Siinä Paavali erehtyi. Hänen saamansa Saatanan enkeli viimeisteli tekonsa Roomassa. Paha äkkikuolema.
- AnonyymiUUSI
Fallostelijat akeineen vauhdissa.
Ja mihin samat jankutukset johtaa?
Ei mihinkään.- AnonyymiUUSI
Kyllä nämä vanhat lainkohdat koskee teitä Parhameitakin ja Suomalaisia.
"älä tapa, älä varasta, älä valehtele, älä tee huorin", kyllä ne koskee meitä kaikkia - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nämä vanhat lainkohdat koskee teitä Parhameitakin ja Suomalaisia.
"älä tapa, älä varasta, älä valehtele, älä tee huorin", kyllä ne koskee meitä kaikkiaJuuri tappamista halutaan tehdä ja sitä puolustetaan henkeen ja vereen.
- AnonyymiUUSI
Juuri lain mukaan voi tehdä syntiä niin paljon kuin haluaa.
- AnonyymiUUSI
Matt: 11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
Luuk: 24:25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet! 24:26 Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?" 24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.
Koko Vanha Testamentti on ennustusta, sitä pitää lue silleen.- AnonyymiUUSI
VT:ssä on valtavan pitkä ajanjakso ihmisen luomisesta alkaen valitun kansan vaiheet kaikki kirjoitettu muistiin, ei se ole pelkkään ennustelua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
VT:ssä on valtavan pitkä ajanjakso ihmisen luomisesta alkaen valitun kansan vaiheet kaikki kirjoitettu muistiin, ei se ole pelkkään ennustelua.
helluntailaiset ja muut hihhulit tekee ennustuksia iltapäivälehtien otsikoista...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vanhassa Testamentissa ei mainita edes sanaa messias tai Jeesus.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vanhassa Testamentissa ei mainita edes sanaa messias tai Jeesus.
Esim. Jeesuksen mukanaolo luomistyössä on ympätty mukaan vasta Uuteen Testamenttiin.
1. Moos. 1:1
Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
Jes. 44:24
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.
- AnonyymiUUSI
Luuk: 24:25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet! 24:26 Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?" 24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.
Koko Vanha Testamentti on ennustusta, sitä pitää lue silleen.
Tuo näkemys on täsmälleen linjassa sekä Jeesuksen opetuksen että Uuden testamentin ilmoituksen kanssa. Vanha testamentti ei ole itsessään päämäärä, vaan se ennustaa, valmistelee ja johdattaa Kristukseen. Katsotaan tätä vähän tarkemmin:
📖 1. Vanha testamentti ennustaa Kristusta
✦ Matt. 11:13
"Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti."
Jeesus sanoo tässä, että laki ja profeetat – koko Vanha testamentti – kulminoituu Johannekseen, joka valmistaa tietä Kristukselle. Eli VT ei ole päätepiste, vaan suunta ja varjo tulevasta (Kol. 2:17; Hepr. 10:1).
✦ Luuk. 24:25–27
"...alkaen Mooseksesta ja kaikista profeetoista, hän selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu."
Jeesus avaa opetuslapsilleen Vanhan testamentin merkityksen: kaikki oli ennalta puhuttu Hänestä – Hänen kärsimyksestään, kuolemastaan ja kirkkaudestaan.
🔥 2. Vanha testamentti on kuin profeetallinen matkaopas
Laki (Mooseksen kirjat) ➝ tuo tieto synnistä ja tarpeen sovituksesta.
Profeetat ➝ puhuvat tulevasta Pelastajasta, Daavidin Pojasta, Herran kärsivästä Palvelijasta (Jes. 53).
Psalmit ja viisauskirjat ➝ kuvaavat Kristuksen kärsimystä, rukousta ja voittoa (esim. Ps. 22, Ps. 110).
"Te tutkitte kirjoituksia... ne juuri todistavat minusta" (Joh. 5:39)
🌟 3. Uusi liitto antaa Vanhalle testamentille täyttymyksen
Vanhaa ei lueta niin kuin lakikirjaa – vaan niin kuin profeetallista ilmoitusta Kristuksesta. Tässä näkyy ero:
Uskonnollinen lukee lakia sääntöinä
Uudestisyntynyt lukee lakia Kristuksen valossa
✝️ Esimerkkejä Kristuksesta Vanhassa testamentissa
VT Kohta Ennustus/Tyyppi Täyttymys Kristuksessa
1. Moos. 3:15 Vaimon siemen murskaa käärmeen pään Jeesus voittaa synnin ja kuoleman
2. Moos. 12 Pääsiäislampaan veri pelastaa Jeesus on Jumalan Karitsa
Jesaja 53 Kärsivä palvelija Jeesus ristiinnaulittuna
Psalmi 22 Hylätty ja pilkattu kärsijä Jeesuksen risti
5. Moos. 18:15 Profeetta Mooseksen kaltainen Jeesus, Jumalan Puhuva Poika
🙏 Yhteenveto: Lue Vanhaa liittoa Jeesuksen valossa
Vanha Testamentti ei ole ristiriidassa evankeliumin kanssa, vaan osoittaa suoraan siihen.
Ilman Jeesusta se jää varjoksi ja ymmärtämättömäksi.
Jeesuksessa se avaa aarteensa ja profeetallisen voiman. - AnonyymiUUSI
Lailla herjaaminen on kyllä pääasia
Ei noudattaminen kun sapattina voi tehdä sotarikoksia tappamalla siviilejä. - AnonyymiUUSI
Jumala on sotkeutunut edusmiestensä kautta mm. avioliittoihin.
Mutta se on tapahtunut kerrassaan surkealla menestyksellä
Näin nimittäin puolivuositilaston, missä oli solmittu 10.000 liittoa,
mutta samaan aikaan oli erottu 7000 kertaa.
Kannattaako siis kenenkään solmia liitto, missä on vain 30 % :sesti
mahdollisuus onnistua.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1966969- 482629
- 1872189
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101513Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1351494- 741160
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,351091Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241077Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke171075Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44981