Tässä hieman totuuksia sähköautoilijan kertomana:
https://www.is.fi/autot/art-2000011260994.html
1000km matka sähköautolla oli täyttä tuskaa, lataamassa käytiin 13 kertaa
11
151
Vastaukset
- Anonyymi
Huolto/latausasemien pitäisi rakentaa kestikievarit männä vuosisatojen malliin. Niissä voisi sähköautoilijat olla yökunnissa samoin kuin entisaikoina kun polle ei jaksanut pitkää matkaa koputella.
- Anonyymi
Plisi hyvä ottaa myös arvonalenema mukaan vertailuun sillä sähköautossa se on se suurin kulu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plisi hyvä ottaa myös arvonalenema mukaan vertailuun sillä sähköautossa se on se suurin kulu.
Se jätetään aina tarkoituksellisesti pois. id 7 alkaen 58 580€ passat e tsi alkaen 48 642€ ja vuoden ikäisenä id:n arvo on sulanut 30-35% ja passatin 15-20%. Aika olennainen osa autoilun kustannuksista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se jätetään aina tarkoituksellisesti pois. id 7 alkaen 58 580€ passat e tsi alkaen 48 642€ ja vuoden ikäisenä id:n arvo on sulanut 30-35% ja passatin 15-20%. Aika olennainen osa autoilun kustannuksista.
Juuri näin. Sähköautoilijan on vaikea myöntää tätä tosiasiaa. ID perhe on audin sähköautojen kanssa eniten arvoa laskevista autoista.
Teslaa ei mainita enempää koska sillä ei ole arvoa uutenakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plisi hyvä ottaa myös arvonalenema mukaan vertailuun sillä sähköautossa se on se suurin kulu.
Myös latataushävi joka on paetessa ja ajettaessa muuttuu lömmölis siis wattejammeennlämpki jotain 3o por luokkaa
- Anonyymi
Mun vanhalla dieselmersulla tuon matkan olis ajanut tankillisella ja olis tultu vielä muutama sata kilometriä takaisinpäin ennen tarvetta tankata, joka hoituisi muutamaan minuuttiin.
- Anonyymi
Harmillista, sillä tuollaiset kärryt pilaavat sähköautojen maineen ja monet kuvittelevat samojen ongelmien koskevan kaikkia sähköautoja.
Ajoin eilen ID nelosella Savonlinnasta Vantaalle (330 km) 0-pysähdyksen taktiikalla. Perille päästyäni rangea oli jäljellä 100 km.- Anonyymi
Muoviämpärillä? En ymmärrä miten sellaisella voi ajaa metriäkään?
- Anonyymi
Eiköhän ne sähköautot itse pilaa oman maineensa kaikenmaailman WLTP kusetushömpötyksineen. On suorastaan laitonta myydä Suomessa jollain 40 kilowattituntisella kylmyyttä vihaavalla LFP kemialla varustettuja "autoja" joilla ei pääse talvella yhtään minnekään.
- Anonyymi
Voi tietysti ostaa aikionaan yli 120 000 € maksaneen yli 10v vanhan dieselin joka nyt maksaa alle 20 000€
Jos ei ole varaa maksaa 60 000 uudesta.
Mitä siihen joutuu remppaa tekemään? 2000€ jakopää remppa.
Muutama tonni turboihin ym pientä voi tulla äkkiä.
Jokainen kai laittaa rahansa mihin haluaa.
Luulen kuitenkin että noi sähköautot myydään yleensä leasing autoiksi.
Eikä se arvon aleneminen ole ongelma. Vaan se että tekee ne ajosuoritteet mitä halutaan.
Jos joku tyhmä on ostanut ajatuksena tehdä voittoa, mikä oli vielä muutama vuosi sitten mahdollista. Ne ajat meni jo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun533906KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar912310Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo451972- 221773
- 281516
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?261491- 151162
- 311118
- 1071049
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale791022