Tässä hieman totuuksia sähköautoilijan kertomana:
https://www.is.fi/autot/art-2000011260994.html
1000km matka sähköautolla oli täyttä tuskaa, lataamassa käytiin 13 kertaa
11
133
Vastaukset
- Anonyymi
Huolto/latausasemien pitäisi rakentaa kestikievarit männä vuosisatojen malliin. Niissä voisi sähköautoilijat olla yökunnissa samoin kuin entisaikoina kun polle ei jaksanut pitkää matkaa koputella.
- Anonyymi
Plisi hyvä ottaa myös arvonalenema mukaan vertailuun sillä sähköautossa se on se suurin kulu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plisi hyvä ottaa myös arvonalenema mukaan vertailuun sillä sähköautossa se on se suurin kulu.
Se jätetään aina tarkoituksellisesti pois. id 7 alkaen 58 580€ passat e tsi alkaen 48 642€ ja vuoden ikäisenä id:n arvo on sulanut 30-35% ja passatin 15-20%. Aika olennainen osa autoilun kustannuksista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se jätetään aina tarkoituksellisesti pois. id 7 alkaen 58 580€ passat e tsi alkaen 48 642€ ja vuoden ikäisenä id:n arvo on sulanut 30-35% ja passatin 15-20%. Aika olennainen osa autoilun kustannuksista.
Juuri näin. Sähköautoilijan on vaikea myöntää tätä tosiasiaa. ID perhe on audin sähköautojen kanssa eniten arvoa laskevista autoista.
Teslaa ei mainita enempää koska sillä ei ole arvoa uutenakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös latataushävi joka on paetessa ja ajettaessa muuttuu lömmölis siis wattejammeennlämpki jotain 3o por luokkaa
- Anonyymi
Mun vanhalla dieselmersulla tuon matkan olis ajanut tankillisella ja olis tultu vielä muutama sata kilometriä takaisinpäin ennen tarvetta tankata, joka hoituisi muutamaan minuuttiin.
- Anonyymi
Harmillista, sillä tuollaiset kärryt pilaavat sähköautojen maineen ja monet kuvittelevat samojen ongelmien koskevan kaikkia sähköautoja.
Ajoin eilen ID nelosella Savonlinnasta Vantaalle (330 km) 0-pysähdyksen taktiikalla. Perille päästyäni rangea oli jäljellä 100 km.- Anonyymi
Muoviämpärillä? En ymmärrä miten sellaisella voi ajaa metriäkään?
- Anonyymi
Eiköhän ne sähköautot itse pilaa oman maineensa kaikenmaailman WLTP kusetushömpötyksineen. On suorastaan laitonta myydä Suomessa jollain 40 kilowattituntisella kylmyyttä vihaavalla LFP kemialla varustettuja "autoja" joilla ei pääse talvella yhtään minnekään.
- Anonyymi
Voi tietysti ostaa aikionaan yli 120 000 € maksaneen yli 10v vanhan dieselin joka nyt maksaa alle 20 000€
Jos ei ole varaa maksaa 60 000 uudesta.
Mitä siihen joutuu remppaa tekemään? 2000€ jakopää remppa.
Muutama tonni turboihin ym pientä voi tulla äkkiä.
Jokainen kai laittaa rahansa mihin haluaa.
Luulen kuitenkin että noi sähköautot myydään yleensä leasing autoiksi.
Eikä se arvon aleneminen ole ongelma. Vaan se että tekee ne ajosuoritteet mitä halutaan.
Jos joku tyhmä on ostanut ajatuksena tehdä voittoa, mikä oli vielä muutama vuosi sitten mahdollista. Ne ajat meni jo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921806- 851262
- 1101133
- 72985
- 105909
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56838- 47751
- 36742
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47691- 33673