Nimittäin työnantajille. Se on palkallinen vapaapäivä työntekijöille. Jos menee töihin toisen palvelukseen, niin silloin työnantaja joutuu maksamaan kaksinkertaisen liksan.
Plus tietysti kaikki työn sivukulut siihen päälle. Joten kalliiksi tulee suomalaiselle työnantajalle reilut kaksituhatta vuotta sitten syntynyt avioton lapsi...
Helatorstai tulee kalliiksi
20
159
Vastaukset
- Anonyymi
Ylimääräiset vapaapäivät sillointällöin ovat merkityksellisiä työterveyden ja perhe-elämän kannalta.
- Anonyymi
Eläkkeesi tulee kyllä normaalisti. 😆
- Anonyymi
Eihän se kalliiksi tulisikaan jos vuodessa ei olisi kuin yksi ylimääräinen vapaapäivä, mutta onhan siellä Vappukin ja monia muita ylimääräisiä vapaapäiviä normaalin työviikon lisäksi.
Suurin osa niistä on kristilliseksi luokiteltuja vapaapäiviä. Kuten joulunpyhät, uusivuosi, pääsiäinen, helatorstai ja juhannus. Tosin pitää muistaa, että kaikki nuo ovat vanhoja pakallisia juhlapäiviä, joille kirkko on sitten vain antanut kristillisen sisällön. Joulu ja juhannus liittyy tietysti vuodenkiertoon, vuoden lyhin ja pisin päin.
Myös juhannus on kristillinen juhlapäiväksi. Katsottiin että Johannes Kastaja oli syntynyt tasan puoli vuotta ennen Jeesusta. Uusivuosi on Jeesuksen ympärileikkauksen ja nimenannon päivä. Helatorstai oli "pakanalkulttuuirssa" kevään juhla, joka ajoittuu kylvökauden alkuun. Sitä vietetiin, jotta jumalat olisivat suosiollisia ja antaisivat hyvän sadon- Anonyymi
Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Suurin osa niistä on kristilliseksi luokiteltuja vapaapäiviä. Kuten joulunpyhät, uusivuosi, pääsiäinen, helatorstai ja juhannus. Tosin pitää muistaa, että kaikki nuo ovat vanhoja pakallisia juhlapäiviä, joille kirkko on sitten vain antanut kristillisen sisällön. Joulu ja juhannus liittyy tietysti vuodenkiertoon, vuoden lyhin ja pisin päin.
Myös juhannus on kristillinen juhlapäiväksi. Katsottiin että Johannes Kastaja oli syntynyt tasan puoli vuotta ennen Jeesusta. Uusivuosi on Jeesuksen ympärileikkauksen ja nimenannon päivä. Helatorstai oli "pakanalkulttuuirssa" kevään juhla, joka ajoittuu kylvökauden alkuun. Sitä vietetiin, jotta jumalat olisivat suosiollisia ja antaisivat hyvän sadonPieruina sun jutut, sun mahastas tulee. Ja päästät ne vielä suustas, etkä sieltä persereiästä, mistä ne on luotu tulemaan. Joten syö sellaista safkaa, että pierettää vähee.
Tuollaiset uusrikkaat ne vasta työnantajille kalliiksi tuleekin, varsinkin ne jotka piäröö suustaan milloon mitäkin. - Anonyymi
Myös juhannus on kristillinen juhlapäiväksi. Katsottiin että Johannes Kastaja oli syntynyt tasan puoli vuotta ennen Jeesusta. Uusivuosi on Jeesuksen ympärileikkauksen ja nimenannon päivä. Helatorstai oli "pakanalkulttuuirssa" kevään juhla, joka ajoittuu kylvökauden alkuun. Sitä vietetiin, jotta jumalat olisivat suosiollisia ja antaisivat hyvän sadonKun kaikki pitää sanoa aina niin rumasti! Kun ei enää kauniit puheet tehoa. Itse kerjäsit, ja sait omaa lääkettäsi.
Anonyymi kirjoitti:
Kun kaikki pitää sanoa aina niin rumasti! Kun ei enää kauniit puheet tehoa. Itse kerjäsit, ja sait omaa lääkettäsi.
Niin kenelle sinä nyt tuon tarkoitit? En minä ymmärrä mitä olisin sanonut "rumasti"? Minä kerroin vain historiallisia faktoja.
- Anonyymi
Niin kenelle sinä nyt tuon tarkoitit? En minä ymmärrä mitä olisin sanonut "rumasti"? Minä kerroin vain historiallisia faktoja.
Vai avioton lapsi. Muistele kirjoituksiasi.
Anonyymi kirjoitti:
Vai avioton lapsi. Muistele kirjoituksiasi.
Kuka vihki ja missä tämän kyseisen nuorenparin häät vietettiin? Ole hyvä ja laita tästä tietoa tulemaan. Kiitos.
- Anonyymi
Kuka vihki ja missä tämän kyseisen nuorenparin häät vietettiin? Ole hyvä ja laita tästä tietoa tulemaan. Kiitos.
Miten paperilla todentaisin sanan? Jumala heidät vihki. Ja kenties oli vihkinyt jo ammoisista ajoista asti ennen Jeesuksen maallista lihaksi tulemista. Meidän ei tarvitse mitata Jumalaa mittareilla, millään koneilla ja kelloilla. Sillä tiedekin jättää paljon aukkoja ja laskelmia ja oletuksia. Eli sitä uskoa räjähdyksiin. Ja sen mukana tuomiin kasaantumisiin.
Mä totuun armeijassa aikanaan siihen, että kun nevalle laitettiin telamiina ja se räjäytettiin, multa ja roiskeet vaan nousi. Kyllä se tuhoa vaan teki enee. Mä oon niin yksinkertaanen miäs.
- Anonyymi
Minä ehdotin Maailman menoa palstalla jo 15 vuotta sitten, että kaikki arkipyhät pitää muuttaa työpäiviksi. Te ette suostuneet kuuntelemaan - ja NYT ON JO LIIAN MYÖHÄISTÄ!
- Anonyymi
Sillä, että tänään on palkallinen vapaa, ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Kyseessä on ateististen ammattiliittojen aikanaan läpi runnomasta punakaartin neuvottelutuloksesta työehtoneuvotteluissa kun ahnehdittiin lisää palkallisia vapaapäiviä duunareille jotta työmies voisi ryypätä enemmän viinaa ja ajaa muijat ja mukulat kirveellä lumihankeen!
- Anonyymi
Oliko soran käyneitä duunareita? Vakuutan, että varmasti monella kävi mielenterveyden päälle! Ja mitä ammattiliittoihin tulee, kyllä herrat etunsa ajaa. Miksipä ei tavalliset pulliaiset.
Vaikkapa ne sorvarit, levysepät, koneistajat, rakentajat, sairaanhoitajat, lääkäritkin.
Jopa opettajatkin. Se on se sopimusyhteiskunta, nääsville! Ymmärrystä hieman etujensa ajajillekin. Please! Är det möjligt?
Tätäpäivää! - Anonyymi
Sitä vaan jotta mielenterveyspuolelle olisi jo aikaa sitten täytynyt "lihavina" aikoina enempi panostaa.
Ja nyt sitten kannetaan vapaan kasvatuksen ja hippikulttuurin mätiä hedelmiä.
Tässä on nyt sellainen mahdollisuus, että linjauksiaan voi kulloinenkin kohdallaan muuttaa..mahdollisuus. Yhdessä on taisteltu. Ei kyselty hihanauhojen värien perään. ei kyselty. Jotta silloin saa laittaa turpansa "kiltisti" kiini. Ja minua tullaan puhuttelemaan hyvin kaukaa.
- Anonyymi
Joo, kannattaa työnantajana muuttaa johonkin toiseen maahan.
Monissa maissa on lyhyemmät vuosilomat ja ainakin briteissä oli vuodessa kolme ylimääräistä vapaapäivää 'bank holidays'. Oli annettu sen takia arkivapaita, että ihmiset pääsivät hoitamaan päivääaikaan asioitaan pankkiin.
Yksi oli meidän toinen pääsiäispäivä, yks oli joku elokuun maanantai ja kolmatta en muista.
Jouluaatto oli töitä, juhannusta ei vietetty,eikä vappua , eikä helatorstaita eikä helluntaita, eikä loppiaista.
Joulupäivä ja tapaninpäivä olivat vapaita ja uuden vuoden päivä. - Anonyymi
Vuosittain on 9-10 palkallista vapaapäivää eli noin 2 viikkoa turhaa palkanmaksua. Tuohon kun lisätään virkaloisten 7,5 viikon palkallinen vuosiloma ja reilut lomarahat, niin kyllä on turha valittaa surkeista palkoista.
- Anonyymi
Kattokaas Te arvoisat työnantajat ja yrittäjät. Montako miestä otatte hallinlattiaa tai pihaa siivoamaan yhteisöveron alentamisen vuoksi. Hyvää hyvyyttään?
Kattokaas siinä on sellainenkin pointti, joka on autotallista aloittanut ja työntekijöittensä kanssa "hitsannut", kehtaa tulla sieltä konttoristaan rusetti tai kraka kaulassa työntekijöilleen juttelemaankin. Ja lisäksi. Toiset ovat orjapiiskureita ja toiset kännykkää räpeltäviä nuoria, moraalista viis`.
Joten kysyntä ja tarjonta ei kohtaa, jos yhtä hanskamiehen työpaikkaa kohden on 150 työnhakijaa. Mikä siis mättää? Oppisopimusjärjestelmä? Haluttomuus? Kyvyttömyys? Tahtotilan puute? Joku mättää. Puolin ja toisin. Ja pahoon! Hyvähän se yhteisöveron alennus. Ja tuo yli 100 000 euroa vuodessa tienaavien pikkuporhojen veronalennus? Nähtäväksi jää Orpopojan tuomat hedelmät. Kuten sanoin niin tulee työnantajalle kalliiksi se, että reilut 2000 vuotta sitten väitetään että joku synnytti aviottoman lapsen nykyisen Israelin alueella. Olkoot että kirkko meni ja "varasti" vanhat pakanalliset pyhäpäivät omiin tarkoituksiin sopiviksi.
- Anonyymi
Kuten sanoin niin tulee työnantajalle kalliiksi se, että reilut 2000 vuotta sitten väitetään että joku synnytti aviottoman lapsen nykyisen Israelin alueella. Olkoot että kirkko meni ja "varasti" vanhat pakanalliset pyhäpäivät omiin tarkoituksiin sopiviksi.
Jeesus antoi henkensä sinunkin syntiesi edestä. Niin kalliiksi se työnantajalle tuli! Avioton lapsi, kato ny jo etees, ennenkuin saat sen ruikkutaudin itelles! Mun tarvi mitään väittää. En sinun kanssasi, enkä omassa sängyssäni.
- Anonyymi
Miten tämä sopii ajatukseen nelipäiväisestä työviikosta, jota jotkut vihreät ja vasemmistolaiset ovat ehdottaneet.
Tarvetta olisi useammallekin vapaapäivälle.
Onhan se hyvä, että noilla vapaapäivillä olisi sitten jotain sisältöäkin, eikä vain vapaata vapaan vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713