Kalustohankinnoissa Puola on omaa luokkaansa. Maa on ostanut viime aikoina esimerkiksi Etelä-Koreasta 1 000 K2 Black Panther -panssarivaunua, 672 K9 Thunder -haupitsia ja 48 FA-50 -hävittäjää. Yhdysvalloista on tilattu 250 M1A2 Abrams -panssarivaunua ja 500 HIMARS-raketinheitinjärjestelmää.
Ilmavoimatkaan eivät ole jäänet hankinnoista paitsi, sillä Puola on tilannut 32 F-35A -hävittäjää, 96 Apache AH-64E -taisteluhelikopteria ja 24 turkkilaista Bayraktar TB2 -dronia. Maalla on myös laajaa omaa tuotantoa keskeisten asejärjestelmien osalta.
Tämän se putin sai aikaan.
Puola varustautuu massiivisesti - armeija kolminkertaistetaan
23
190
Vastaukset
- Anonyymi
mihinkä ne varustautuu? :) heh.
- Anonyymi
Ryzzän uhkaan...
- Anonyymi
Yksi RS-28 SARMAT riittää hävittämään Puola-maapläntin maan pinnalta 1000 vuodeksi
- Anonyymi
Voi voi ressukkaa.
- Anonyymi
Eli venäjää vastaan on varustauduttava myös ydinasein.
Siihen ei tarvita tuhansia aseita. Riittää, kun tuhoaa venäläisten suuret kaupungit.
- Anonyymi
puolalaiset pärjää vain dopingilla.
- Anonyymi
Siis ryzzät.
- Anonyymi
Puola on upea maa
ja Unkari.
10/10 - Anonyymi
Puolalaiset tuntevat historiansa ja venäläiset.
- Anonyymi
Puolalla ei tule ikinä olemaan varaa noiden ylläpitoon. 96 Apachea?? Se on vuodessa yli miljardin paukku pelkkään noiden ylläpitoon.
- Anonyymi
Vanhoja romuja ne on, mutta kai niillä vielä jotain tekee kunhan on ilmaherruus ja todella kaukana vihollisen ilmatorjunnasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhoja romuja ne on, mutta kai niillä vielä jotain tekee kunhan on ilmaherruus ja todella kaukana vihollisen ilmatorjunnasta.
"YSÄRIKAMAA,JO MOBILISTI-IÄSSÄ"!!!
- Anonyymi
Tilanne on nyt kuin ennen toista maailmansotaa. Sodan todennäköisyys on jo erittäin suuri, ja juuri siksi yhä useammat euroopan valtiot ovat aloittaneet radikaalin varustautumisen.
- Anonyymi
Ei vaan siksi varustaudutaan, ettei sotaa viitsi kukaan yrittääkään. Siis Venäjä. Eihän täällä muita elämälle haitallisia maita olekaan lähimailla.
- Anonyymi
Vuoden muotisana. Massiivinen.
- Anonyymi
Mä asuin useita vuosia Puolassa eri kaupungeissa ja siinä ohessa kielenkin ihan C2-tasolla opin. Tosi hieno maa. Paljon paremmin viihdyin kuin Suomessa koskaan ja ikäväkin on sinne kova. Mutta nyt tie vie sitten Kreikkaan.
- Anonyymi
"KIEROA VÄKEÄ,TEKIVÄT TÖITÄKIN MAHDOLLISIMMAN HITAASTI,ENSIRIITELYN JÄLKEEN PÄRJÄTTIIN"!!!
- Anonyymi
"JA SUOMI MAKSAA POLAKKIEN TANKIT"!!!
- Anonyymi
Suomen aseistuskulut ( Putinin takia ) nousee ainakin 3,5 %, max 5 %
Helpoin ois päästää uimalakki päiviltä
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854598
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864426Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173612Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402987Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102794En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392143Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1171332