Just luin tapauksesta jossa käytetyn auton yksityishenkilölle myynyt joutui palauttamaan auton hinnan ja maksamaan ostajalle vielä tuhansien eurojen korvaukset. Auton myyneelle tuli talousvaikeuksia. Ulosottoon menee, jos ei maksa, koska asiasta on oikeuden päätös.
Tuo myyjän rahastaminen oikeusteitse on rantautunut Suomeenkin, erityisesti pk-seudulle. Moni auton ostanut soittaa lakimiehelle, että on ostanut auton x kuukautta sitten ja nyt pitää rahastaa myyjää.
Ehdotan, että käytettyjen autojen myyjät nostavat hintoja huomattavasti, ja osa kauppasummasta palautuu sitten oikeuskäsittelyn jälkeen.
Auton edellinen omistaja ON vastuussa autoon tulevista vioista. Erittäin kallista.
6
104
Vastaukset
- Anonyymi
Nykyisissä käytettyjen kaupassa pitää tehdä kauppakirjaan lisäys että myydään korjattavaksi tai purettavaksi.
Uutisen kauppa oli vanhasta paketti Volkkarista. Ei noin vanhoihin laitteisiin enää pitäisi sotkea myyjän vastuuta. Takuu pitäisi olla ns. takavalotakuu. Ennen riitti kauppakirjaan lisäys myydään siinä kunnossa ja niine varustein kun ostohetkellä on. Jos se kaupan jälkeen ostajalla hajosi niin voi, voi.
Tuossa oli todennäköisesti kyseessä vanhojen ilmajäähdytteisten Volkkarien tyypivika koska se palo alkoi moottoritilasta. Syy on niinkin yksinkertainen kuin polttoainepumpun ja kaasuttimen välinen hapertunut letku. Ilmajäähdytteisen moottoritila on hyvin lämmin ja kyseinen letku pitäisi uusia säännöllisesti. Lisäksi letku kulkee virranjakajan vierestä joten vuotavasta letkusta muodostuu aikapommi.
70-luvulla oli vakuutusyhtiöiden keskusvarasto puolillaan palaneita ilmajäähdytteisiä Volkswageneita.- AnonyymiUUSI
Lakimiehen neuvo on, että älä osta tuollaisella ehdolla. Jää auto myymättä.
- Anonyymi
Hurjaa on 'huumorisi' !!!
- Anonyymi
Yksityisillä ei pitäsi olla vastuuta ellei ole annettu väärää tietoa, mutta joku joutui palauttamaan auton hinnan ja maksamaan vielä oikeudenkäyntikulut kun uusi omistaja poltti auton heti 1. matkalla. Vanha 80-luvun pakettivolkkari kyseessä, ei kai se mikä ihme jos niihin vikoja tulee.
- AnonyymiUUSI
Valmistajaa voi myös kehua, vaikka radiossa.🥱
- AnonyymiUUSI
Ei ole vastuussa tulevista vioista IDIOOTTI.
Palstan päivystäjät ovat tyhmiä naisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 473612
- 1053375
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342641Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262328- 201829
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51719- 1821698
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841417- 271297
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91118