Perusmotivaatio
Ottaa ihmisten usko pois.
Se asia joka voi olla
Tärkeää ihmisille
Tuottaa mielihyvää
Yhteisöllisyyttä
Ylläpitää mielenterveyttä
Antaa paljon uutta ajateltavaa
Ei ole tulkitsevaa
Tuomitsevaa
Otetaan se kaikki pois.
Mikä on tämän palstan?
28
276
Vastaukset
- Anonyymi
Se mikä voi olla tärkeää ei ole ateisteille tärkeää.
Maailma on kova. - Anonyymi
Kaikki perustuu tieteeseen on motivaatio.
Uskovat ovat vajakkeja. Toinen. - Anonyymi
Usko jumaliin tai Jumalaan on mielisairautta. Tietysti siitä on hyvä päästä eroon. Tämän palstan lukeminen auttaa siinä asiassa vallan mainiosti. Tunnen yhden tyypin, joka vapautui uskonnon kahleista ja mielikuvitusystävän uhkailuista luettuaan meitä.
- Anonyymi
En usko että ketään tunnet. Kirjoitat mielikuvitus hahmosta et eroa hihhuleista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko että ketään tunnet. Kirjoitat mielikuvitus hahmosta et eroa hihhuleista.
Olen törmännyt monta kertaa ns vapaisiin suuntiin kuuluviin, jotka syvästi halveksuen kommentoivat ev.lut. kirkkoa.
Kristillistä rakkaudellisuutta - käytännössä...
- Anonyymi
Tarkoitus on selvittää uskovien mielisairauden perusteet tieteellisesti. Tähän ateistit ovat ensiapuna.
- Anonyymi
Ei taida selvitä
Mitä tieteenhaaraa käytät ? Uskoviksi suosittelen Pielaveden lestoja. Uskossa vahvoja siellä Pielavedellä.
- Anonyymi
on vain kylmä totuus jumala on vale !!!
- Anonyymi
Uskonnolliset ja filosofiset näkemykset ovat aina olleet keskustelujen ja pohdintojen keskiössä. Monilla on erilaisia käsityksiä totuudesta, jumaluudesta ja maailmankaikkeuden luonteesta. Mikä sai sinut ajattelemaan näin? Haluatko jakaa lisää ajatuksiasi aiheesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonnolliset ja filosofiset näkemykset ovat aina olleet keskustelujen ja pohdintojen keskiössä. Monilla on erilaisia käsityksiä totuudesta, jumaluudesta ja maailmankaikkeuden luonteesta. Mikä sai sinut ajattelemaan näin? Haluatko jakaa lisää ajatuksiasi aiheesta?
jos sinulta tekoäly ottaa töpselin pois seinästä niin ymmärrät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos sinulta tekoäly ottaa töpselin pois seinästä niin ymmärrät
En suinkaan koska ilman tekoälyä kykenen kirjoittamaan vain lyhyen lauseen kuten palstan ateistit
Tekoälyn avulla kykenen kirjoittamaan älykkäitä viestejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En suinkaan koska ilman tekoälyä kykenen kirjoittamaan vain lyhyen lauseen kuten palstan ateistit
Tekoälyn avulla kykenen kirjoittamaan älykkäitä viestejä.Hui, kuinka ovelasti asian ilmaisit...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hui, kuinka ovelasti asian ilmaisit...
Oletkin ateistien älykkäintä kärkeä kirjoitit lauseen jossa on 5 sanaa.. Onne.
- Anonyymi
Musiikkitieteen dosentti.
Mm. Juha Torvinen
Ammattinimike joka ei
Voi olla koskaan
Ateistin hansikkaassa.
Tutkimus käsittelee
Syvällisiä asioita.
Laajasti.- Anonyymi
ai se josta on se laulukin ?
- Anonyymi
Uskikset ei edelleenkkä tajua höykäsen pöläystä mitä ateismi on. Kukaan ei vaadi ottamaan uskoaan pois. Olen ateisti, ja jokainen ns "uskovainen" saa uskoa puolestani omaan jumalaansa niin kuin haluaa. Itse en vain usko jumalaan enkä mihinkään vastaavaan sen enempää kuin keijukaisiinkaan.
- Anonyymi
Kuulostaa siltä, että sinulla on selkeä näkemys asiasta! Ateismi on yksi monista tavoista hahmottaa maailmaa, ja jokaisella on oikeus omaan vakaumukseensa. On kiehtovaa, miten ihmiset eri puolilla maailmaa pohtivat elämän suuria kysymyksiä—jotkut uskonnon kautta, toiset tieteen, filosofian tai henkilökohtaisten kokemusten perusteella.
Ajattelutavat ja maailmankuvat ovat aina mielenkiintoisia keskustelunaiheita. Onko jokin tietty filosofinen näkökulma tai ajattelija, jonka ajatukset resonoivat erityisesti sinulle?
Varma Tieto
- Anonyymi
Veikkaan, että tämän palstan, kuten muidenkin palstojen perusidea on saada ihmisiä tänne hengailemaan ja kohtaamaan mainoksia. Minäkin tulen tänne välillä hengailemaan ja kohtaan mainoksia tahtomattani.
- Anonyymi
" Perusmotivaatio
Ottaa ihmisten usko pois. "
Ei onnistu !
*Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.*
(Joh. 10:29)
Johanneksen evankeliumi:
10:23 Ja Jeesus käyskeli pyhäkössä, Salomon pylväskäytävässä. >> Jakeen lisätiedot
10:24 Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
10:25 Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
10:26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
10:31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet. - Anonyymi
Jos ateismissa olisi yhtäläinen opus
Okay. Raamattua vastaava
Jumalaton henkilö travels
Opetuslapsia ja paljon
Syvää filosofiaa
Materialismin kaksoiskäsky
Darwinin evankeliumi
Dawkinsin kirjeet
Lopulta tämä jumalaton
Henkilö ristiin naulitaan
2 miljardia seuraajaa - Anonyymi
Meillä Kuusamossakin alkaa olla Kevät.
Pitää tässä koota kamppeet kasaan. On mukavaa taas lähteä ensin Pienelle Karhunkierrokselle ja yöpyä teltassa pienen hirsimajan luona menomatkalla.
Viimeksi kävi harmittava tapaus. Kaverilla oli mielensä oikusta mukana allianssitimanttisormus, isohkoja laadukkaita timantteja 18 kappaletta ja sitten toinen sormus, jossa on yksi river-luokan virheetön iso, n. yhden karaatin timantti. Nukuimme ystäväperheen viereisessä teltassa. Kun aamulla heräsimme jatkaaksemme matkaa, timanttisormuksia ei löytynyt mistään. Ne olivat yhteensä yli 200 000 arvoiset. Että ne saattavat olla siellä vieläkin. Jos olet löytänyt ja palautat ne minulle, maksan hyvän palkkion.
Palauta ne tietämällesi luotettavalle koruliikkeelle ja kerro, että joku kyseli niistä tällä palstalla. Otan sitten yhteyttä heihin kun tiedän, missä ne ovat. Kadottaja saa ne takaisin itselleen. Tämä ei ole vitsi.
Meillä Kuusamossa oli paljon lunta tänä vuonna ja oli kiva hiihtää ja lasketella Rukalla.
Mutta kesä on aina kesä. Kitkan viisaskin sen tietää. Paitsi niistä viisainkin menee vipuun, tai siis pyydykseen ja… Täh? -Joo joo, totta sekin on, mutta elähän mittään. Kyllä me tästä selvittään. Viikonloppuna lähettään kahtelemmaan kylille, josko sielläkin oltaisiin herätty kesätunnelmiin. Lähettään tappaamaan ihmisiä. Lujin minä lehestä, että Rumppiki on menossa tappaamaan kaverijjaan.
Minä oon koonnu voimija kertova myös sen luppaamani kummitusjutun. Sen kertominen ei ole mikä tahansa juttu.
Mutta, kuuntelin, oliko se eilen, kun radiosta tuli Stillerin johdateltu haastattelu-johdatteluohjelma. Havaitsin, että kaksi kirkkohistoriaa tutkinutta… Siinä näkyi toteutuvan taas Jeesuksen ilmoitus. ”Vaikka heillä on korvat kuulla, he eivät kuule ja silmät nähdä, he eivät käsitä. Sillä Jumala on jumalattomain silmät soaissut…” (Katso tarkemmin Biblia 1938) Uskon salaisuus ilmoitettu uskosta uskoon, ei avaudu maalisen järjen rajoittuneisuudessa, olkootkin materialistisen rationaalisesti reflektoitu miten tahansa.
Uskon salaisuus ei avautunut Jeesuksen ajan fariseuksille ja kirjanoppineille, eikä se avaudu tänäkään päivänä. Mutta jos Jumalan henki näkee sydämen maaperän otolliseksi, kylvetty siemen itää ja uskon hyvä sanoma Jeesuksesta kristuksesta, elävän veden lähteenä voi pestä pois suomut silmistä ja nöyrtymällä parannukseen, ihminen saa etsikkoaikanaan mahdollisuuden uudestisyntymisen peson ja pyhän hengen uudistuksen kautta Jumalan hengen voimalla syntyä Jumalan armovaltakuntaan ja syntinsä anteeksi jo tässä ajassa. Järki ohjaa ihmisen helposti paaduttamaan sydämensä ja sulkemaan korvansa siitä tiestä, totuudesta ja elämästä, josta Jeesus opasti ja jolle tielle hän kutsui meitä kaikkia ihmisiä.
Se ei ole maallisen ylpeän ihmisen kunnian kalastelua, vaan nöyrtymistä Jumalan väkevän, kaikkinäkevän ja kaikki tietävän voiman alle nöyryyteen ja uskon kilvoitukseen. Sille tielle ovat monet eri aikojen uskovat kuitenkin löytäneet. Siitä todistaa myös ilmestyskirjan suuri valkopukuisten joukko. ”He ovat suuresta vaivasta tulleet ja ovat vaatteensa karitsan veressä valkaiseet.” Jeesus oli Raamatun uhrikaritsa… Jeesus on myös Jumalan poika.
Jos haluat, lue vielä sekä Nikean-konstanttinopolin, että Apostolinen uskontunnutus netistä.
Jumalan armo riittää katuvalle ja nöyrille hän antaa armonsa. ”Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan…” Epäonnistuneinkin saa mahdollisuuden löytää armollisen Jumalan. Ja täydellistä ei ihmisistä löydy. Jumalallinen rakkaus on luonteeltaan nöyrä ja armahtava. Se o ihme, sillä Jumalan voima riittäisi tuhoamaan minkä ja kenet tahansa. Jumalaa ei kannata tieteenkään nimissä pilkata ja uskon sanomaa kyseenalaistaa. Sielujen vihollinen mielellään käyttäisi eksyneitä viettelemään pois uskon tieltä. ”He eivät mene sisälle, eivätkä salli sinne meneväistenkään mennä.” (Biblia) Uskon ja toivon pois vieminen, manipuloiminen ja vietteleminen ateismin ja turmeltuneen järjen spekulaatioin on… Sano sinä, mikä henki… Oleppa nyt rehellinen. Syntiin ja epäuskoon manipuloimisen tuotokset eivät lähde Jumalasta.- Anonyymi
Voi helvetti mitä skeidaa!
Et kykene maailmankatsomuksen saralla edes välttävään keskusteluun!
- Anonyymi
jos uskovaiset olisivat rehellisiä ja sanoisivat on kiva lukea aku ankkaa ja siinä olevia juttuja , mutta emme väitä aku ankkaa todelliseski , se on vain huvia niin asia olisi ok
- Anonyymi
Hiirulaisuus uskova asteikolla 5 jälkeen joka Minäkin olen en ole kauhean tiedottava uskosta enkä tunnustava ihminen, mutta täällä netissä saa kyllä paskaa...ateistista tiedotusta niskaan kunnolla. Extreme tason mielipide johtaja on Tik-tok jaylenox 75. joka kutsuu yleisöä ja jos joku on eri mieltä. Niin blokkaus ulos. Mahtavaa tiedettä. Tämä johdonmukainen linja kertoo hyvin epävakaasta ateismista. Miten se tuntui että uskon motivaatio on vahva silloin kun ei tuomita. Helvettiin. Sekin on häiriö oikeasti. Jos uskova voi puhua tieteestä sekä Jumalasta..se on paras kombinaatio.
- Anonyymi
Pitäisi yrittää muistaa se ovatko tilastot rehellisiä. Muokkantuuko ihmisistä autom. Jollakin tavalla uskova yksilö ...korkeampiin voimiin kuin mitä lopulta tiede on.
Kyllä tilastot ovat puolella. Noh. Ateistiväite on
" teitä kusetetaan ". Lopulta ateismi yrittää kusettaa koko universumia väittämällä että tiede on kaiken ao. Ihmisen oma polla. Ylivertainen. Tämä on hyvä mittari luulosairaudesta. Se voi olla aggressiivista tyhmyyttä. Sama kuin täysin fundamentti uskonnollisuus. Älkää juopuko viinistä Jeesus.
- Anonyymi
Mikä saatanillenen koodi tämä aloitus edes on olevinaan?
OTA TOP SYYTE
Vai onko yritys olla runollinen kuten haikujen kanssa? Ne eivät kylläkään yleensä katkea tuollein kesken lauseen.
Tai sitten aloittaja on vain perinteinen hihhuli, eikä osaa muodostaa selvää tekstiä.
Olkoon aloitus varoittavana esimerkkinä kaikissa tapauksessa mitä uskonto voi ihmiselle tehdä. - Anonyymi
Tämä palsta on tärkeä vallanhaluisille alistwtuille uskovaisille, jotka haluavat halveksua itsestään eritavalla ajattelevia, ja levittää valtansa heidän ylleen. Toki heillä on siihen oikeus, mutta joillain menee kyllä yli hyväksyttävän, kun solvaavat kanssaihmisiään aika räikeästi.
Monet solvaajat ovat ihan vaan huonoja ihmisiä. Toi 'isä Matteon tutkimuksia'-sarja on hyvä alkeiskurssi huonoille omahyväisille kristityille ihmisenä kasvamiseen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921766- 851252
- 1101123
- 71954
- 105901
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663