... että muka aitouskoviksi itseään tituleeraavat eivät täällä vähää välitä keskustella itse uskon asioista vaan rakastavat jatkuvasti spekuloida muiden ihmisten sensaatiomaisina pitämiään syntejä, etenkin homosteluja.
Siitä puhe, mistä itsellä puute.
Todellisia uskoviahan, etenkään aitoja, tuollaiset eivät ole.
Jeesus On Tie, Totuus ja Elämä. Hän On Herra.
Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin Jeesuksen kautta.
Pelastuksemme:
"Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tekojen kautta." ✨️
Kaikista omituisinta tällä palstalla on...
212
1424
Vastaukset
- Anonyymi
Olisihan se Taivas varsin tylsä paikka, jos ei voisi välillä mennä pilven reunalle katselemaan Helvetin tulessa kituvia syntisiä.
- Anonyymi
Taivaassa olijat eivät heitä katsele, eivätkä he Taivaassa olijoita.
Raamattu sanoo, että "välissämme on juopa", mikä se juopa sitten onkin.
Pilvet liittyvät maapallon ilmastoon. Taivaasta ja Helvetistä en tiedä, onko siellä, luulisin, että ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pilvet liittyvät maapallon ilmastoon. Taivaasta ja Helvetistä en tiedä, onko siellä, luulisin, että ei.Luukas 16: 19-31
19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Jonkinlainen näköyhteys ehkä on, mutta molemminpuoliset vierailut estetty. Tai sitten ed. kertomus on eräänlainen vertaus, eikä siellä toinen toisiaan tähyillä.
Niin makaa, kuin kukin itse omat asiansa petasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pilvet liittyvät maapallon ilmastoon. Taivaasta ja Helvetistä en tiedä, onko siellä, luulisin, että ei.Ei Raamatussa ole mitään taivasta, kuin vain se Jeesuksen sanoma eläessämme, minkä uskovaiset perkaavat Paavalin käskystä pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Raamatussa ole mitään taivasta, kuin vain se Jeesuksen sanoma eläessämme, minkä uskovaiset perkaavat Paavalin käskystä pois.
Ettekö te nyt edes opi mikä on taivas Raamatussa. Helvetti, että olette rasittavia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettekö te nyt edes opi mikä on taivas Raamatussa. Helvetti, että olette rasittavia.
Oma lisäykseni. Jos viisi vuotta opettaa upikalloisi yhdestä ainoasta uskonnon tärkeimmästä asiasta eukä edes se mene perille niin ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma lisäykseni. Jos viisi vuotta opettaa upikalloisi yhdestä ainoasta uskonnon tärkeimmästä asiasta eukä edes se mene perille niin ...
MIKÄ ON RAAMATUN OPETTAMA TAIVASTEN VALTAKUNTA!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmestyskirja kuvaa Taivasta aika hyvin. Sitä itse Jumalan asuinpaikkaa.
Sitten on erikseen
- Paratiisi, eräänlainen Taivaan esikartano eli pelastuvien odotushuone.
- Tuonela, Helvetin esikartano ja kadotettujen odotushuone.
- Helvetti, jota ilmeisesti ei vielä ole, mutta tulee olemaan.
Kristinuskossa nämä perustuvat juutalaisuuteen eli judaismin opetuksiin Olam ha-ba'aa (= Tuleva maailma), Kirkon omine, kristillisine tulkintoineen Raamatusta (Vt ja Ut).
Taivasten valtakunta hengessä, Jeesuksen ja Pyhän Hengen läsnäolon kautta, elää ja vaikuttaa pelastuvissa uskovissa. Tämä on Taivasten valtakunnan hrngellinen olemus.
Mutta itse Taivaallinen Jerusalem, Taivas, on kyllä ihan eräällä tavoin fyysinen paikka, Kaupunki, Maa, jossa Jumala asuu ja sieltä hallitsee, enkeleineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Raamatussa ole mitään taivasta, kuin vain se Jeesuksen sanoma eläessämme, minkä uskovaiset perkaavat Paavalin käskystä pois.
Jos olet joskus käynyt Luterilaisessa kirkossa, niin sinun pitäisi tietää uskontunnustuksen ydin. Se yleisin menee:
"Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen,
...
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
ASTUI YLÖS TAIVAISIIN,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten on erikseen
Kristinuskossa nämä perustuvat juutalaisuuteen eli judaismin opetuksiin Olam ha-ba'aa (= Tuleva maailma), Kirkon omine, kristillisine tulkintoineen Raamatusta (Vt ja Ut).
Taivasten valtakunta hengessä, Jeesuksen ja Pyhän Hengen läsnäolon kautta, elää ja vaikuttaa pelastuvissa uskovissa. Tämä on Taivasten valtakunnan hrngellinen olemus.
Mutta itse Taivaallinen Jerusalem, Taivas, on kyllä ihan eräällä tavoin fyysinen paikka, Kaupunki, Maa, jossa Jumala asuu ja sieltä hallitsee, enkeleineen.Ja nytkö se taivasten valtakuntako ei laskeutunutkaan maan päälle, vai?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nytkö se taivasten valtakuntako ei laskeutunutkaan maan päälle, vai?
Jeesus kyllä opetti, että se taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, Jumalan valtakunnan ollemessa sisällisesti meissä, ja tuon juutalaisen opin vastustamisesta Jeesus surmattiin, ja uskovaisten tie taas vie taivaaseen, jossa pslaa tuli.
Anonyymi kirjoitti:
Sitten on erikseen
Mutta itse Taivaallinen Jerusalem, Taivas, on kyllä ihan eräällä tavoin fyysinen paikka, Kaupunki, Maa, jossa Jumala asuu ja sieltä hallitsee, enkeleineen.Raamatussa ensin mainittu Jumala asui maan päällä, koska ensimmäiset ihmiset määrättiin kävelemään muualle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pilvet liittyvät maapallon ilmastoon. Taivaasta ja Helvetistä en tiedä, onko siellä, luulisin, että ei.Taivaassa ei menneitä enää muistella, ne ei nouse mieleen. Taivaassa kaikki alkaa alusta. Siellä ei olla vahingoniloisia se on taakse jäänyttä elämää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homoaiheesta keskustelevat tuskin ovat oikeita kristittyjä, vaan kristittyjä teeskenteleviä ateisteja, epäjumalan palvojia ja saatanan palvojia. Näin he yrittävät saada yksinkertaisimmat lukijat halveksimaan kristittyjen, muka avarakatseisuuden puutetta. Kristittynä en pidä homoja sen enempää kummajaisena, kuin muitakaan omalla tavallaan erilaisia ihmisiä. Kaikki me lankeilemme, mutta kristityllä on Jeesuksen armo, kun kadumme ja tunnustamme ne rehellisesti. Tietenkin vastaamme teoistamme maalliselle oikeudelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homoaiheesta keskustelevat tuskin ovat oikeita kristittyjä, vaan kristittyjä teeskenteleviä ateisteja, epäjumalan palvojia ja saatanan palvojia. Näin he yrittävät saada yksinkertaisimmat lukijat halveksimaan kristittyjen, muka avarakatseisuuden puutetta. Kristittynä en pidä homoja sen enempää kummajaisena, kuin muitakaan omalla tavallaan erilaisia ihmisiä. Kaikki me lankeilemme, mutta kristityllä on Jeesuksen armo, kun kadumme ja tunnustamme ne rehellisesti. Tietenkin vastaamme teoistamme maalliselle oikeudelle.
Voivat hyvin olla uskovia, mutta ainakin pääjehu, joka niitä aloituksia tehtailee on teeskentelijä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet joskus käynyt Luterilaisessa kirkossa, niin sinun pitäisi tietää uskontunnustuksen ydin. Se yleisin menee:
"Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen,
...
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
ASTUI YLÖS TAIVAISIIN,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella"Ei astunut helluntain Pyhän hengen vuodatuksessa taivaaseen - löytyy Apostolien tekojen 19. luku, sekä Athanasioksen tunnustus, loppu - jos olisi ylösnoussut, niin istuisi taivasssa itsensä vieressä.
- Anonyymi
Kun minä olen taivaassa, en tahdo katsella homoja. Niistä saa ihan tarpeeksi täällä maan päällä ollessa. Älä nyt tyhmiä puhu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luukas 16: 19-31
19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Jonkinlainen näköyhteys ehkä on, mutta molemminpuoliset vierailut estetty. Tai sitten ed. kertomus on eräänlainen vertaus, eikä siellä toinen toisiaan tähyillä.
Niin makaa, kuin kukin itse omat asiansa petasi.Jeesus kävi tuonelassa ja vei mukanaan taivaaseen Aabrahamin helmassa odotelleet. Siitä lähtien, kun uskova kuoli, hänen sielunsa siirtyi heti taivaaseen. Palava puoli on edelleen siellä, ja sinne päätyvät kaikki, jotka eivät uskoneet Jeesukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivasten valtakunta on Jeesuksen valtakunta maan päällä, kun hän hallitsee Jerusalemissa tuhat vuotta.
Jumalan valtakunta on meissä uskovissa asuva pyhä henki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus kyllä opetti, että se taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, Jumalan valtakunnan ollemessa sisällisesti meissä, ja tuon juutalaisen opin vastustamisesta Jeesus surmattiin, ja uskovaisten tie taas vie taivaaseen, jossa pslaa tuli.
Jumalan valtakunta on eri asia kuin taivasten valtakunta. Jumalan valtakunta on meissä uskovissa, Kristuksen ruumiissa. Taivaan valtakunta on fyysinen valtakunta, jota Jeesus hallitsee tuhat vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo hän, ja kuten aloittajakin, rupattelee juuri siitä, mistä puhumista sanoo halveksivansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan valtakunta on eri asia kuin taivasten valtakunta. Jumalan valtakunta on meissä uskovissa, Kristuksen ruumiissa. Taivaan valtakunta on fyysinen valtakunta, jota Jeesus hallitsee tuhat vuotta.
Taivaan valtakunta kyllä taitaa olla vasta Jeesuksen tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen. Ilmestyskirjan 21. luku (KJB) sanoo näin:
And I saw a new heaven and a new earth: for the first heaven and the first earth were passed away; and there was no more sea.
2 And I John saw the holy city, new Jerusalem, coming down from God out of heaven, prepared as a bride adorned for her husband.
3 And I heard a great voice out of heaven saying, Behold, the tabernacle of God is with men, and he will dwell with them, and they shall be his people, and God himself shall be with them, and be their God.
4 And God shall wipe away all tears from their eyes; and there shall be no more death, neither sorrow, nor crying, neither shall there be any more pain: for the former things are passed away. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luukas 16: 19-31
Niin makaa, kuin kukin itse omat asiansa petasi.Jeesuksen tarina kertoo, millaista tuonelassa oli ennen kuin hän veisieltä mukanaan taivaaseen ne, jotka uskoivat häneen. Nyt, kun uskova kuolee, hänen sielunsa ja henkensä siirtyvät suoraan taivaaseen. 'He took captives captive.'
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten on erikseen
Mutta itse Taivaallinen Jerusalem, Taivas, on kyllä ihan eräällä tavoin fyysinen paikka, Kaupunki, Maa, jossa Jumala asuu ja sieltä hallitsee, enkeleineen.Jumalan valtakunta on pyhä henki meissä uskovissa.
Taivaan valtakunta on fyysinen valtakunta täällä maan päällä, jossa Jeesus hallitsee kuninkaana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan valtakunta on meissä. Se on eri asia kuin taivasten valtakunta, joka tulee olemaan Jeesuksen valtakunta maan päällä.
- Anonyymi
Kyllä ne välillä puuttuvat todellisiin synteihin mm. Israelin tekemiin sotarikoksiin ja siihen että kansanmurhakin on tekeillä. Kyllä ne joskus puuttuvat aivan todellisiin synteihin eivätkä vain kuvittele jotain joiden tekevän ja illakoi sillä, vaan antava tuta sille kun räikestäi ollaan julmia, tappavia ja laittomuuden tekijöitä.
Tietenkin, koska eivät muutoin olisi aitouskovia. Tai ei uskovia edes yleensä.- Anonyymi
Mutta onhan homous ja homoavioliitot "todellisia" syntejä. Suomessakin on ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa homoja ja homoavioliitossa, vaikka ne ovat todellisuudessa syntejä. Heitä on muissakin maissa, eniten länsimaissa missä on luovuttu terveestä kristinopista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta onhan homous ja homoavioliitot "todellisia" syntejä. Suomessakin on ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa homoja ja homoavioliitossa, vaikka ne ovat todellisuudessa syntejä. Heitä on muissakin maissa, eniten länsimaissa missä on luovuttu terveestä kristinopista.
Homohimot ovat konkreettisesti syntiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homohimot ovat konkreettisesti syntiä.
Näinhän se on. Homojen olisi hyvä tulla uskoon ja jättää homostelu pois kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se on. Homojen olisi hyvä tulla uskoon ja jättää homostelu pois kokonaan.
Mahtasko teidän herätysliikkeeseen silloin jäädä yhtään jäsentä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtasko teidän herätysliikkeeseen silloin jäädä yhtään jäsentä?
Kyllä sinne varmaan jää paljon enemmän jäseniä suhteessa kuin kirkon liberaaliin siipeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinne varmaan jää paljon enemmän jäseniä suhteessa kuin kirkon liberaaliin siipeen.
Tehän homoista hömpötätte, siitä puhe mistä puute?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehän homoista hömpötätte, siitä puhe mistä puute?
Niin että jos aamulla tervehtii ihmisiä ja sanoo hyvää huomenta, niin sillä on puute hyvästä huomenesta? Ei kuule kaikki puhe ole puhetta puutteesta.
- Anonyymi
No, jos Jeesus on Kristuksena tie totuus ja elämä yksin uskosta kirottuna kiroukseksi tosi Jumalana, niin tuo elämän puu on kyllä Jahven helvetissä hiilloksena, ja helvetistä pääse pois yksin armosta, jos se Jeesuksn nimeen kiroukseksi palvomasi tosi Jumala tulee pelastamaan.
- Anonyymi
JA TÄMÄN PAIKAN NIMI ON SITTEN HELVETTI MIHIN USKOVAISET MENEVÄT!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JA TÄMÄN PAIKAN NIMI ON SITTEN HELVETTI MIHIN USKOVAISET MENEVÄT!!!
Ja tie löytyy "YKSIN USKOSTA, YKSIN ARMOSTA"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tie löytyy "YKSIN USKOSTA, YKSIN ARMOSTA"
Ja tämä tie kulkee Paavalin kautta. Mikä on tie joka vie Jeesuksen kautta ja mihin se vie?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä tie kulkee Paavalin kautta. Mikä on tie joka vie Jeesuksen kautta ja mihin se vie?
Kokeilkaa lukea vaikka Matteuksen evankeliumi 7 luku, jos auttaisi.
Kieltämättä on melko kummallista, että tuo "aitousko" tuntuu kulminoituvan peräpään asioihin. aito_lainenkin on harrastanut tuota homojenkkaansa jo vuosikausia muka heteropohjalta.
- Anonyymi
Ja vaikka joillain "aitolaisilla" olisikin viehtymys pohdiskella ja nautiskella noilla ajatuksillaan, siinä he ovat tehneet korjaamattoman synnin, että ovat täyttäneet Jeesukselle Kristukselle ja Hänen luterilaiselle uskolleen tarkoitetun keskustelufoorumin noilla fantasioillaan ja ovat vetäneet Herramme, kuten Häneen todella uskovien Nimen ja kunnian lokaan.
Eivät tuollaiset ole mitään aitoja Jeesukseen uskovia, vaan rietastelijoita, joista apostolitkin varoittivat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vaikka joillain "aitolaisilla" olisikin viehtymys pohdiskella ja nautiskella noilla ajatuksillaan, siinä he ovat tehneet korjaamattoman synnin, että ovat täyttäneet Jeesukselle Kristukselle ja Hänen luterilaiselle uskolleen tarkoitetun keskustelufoorumin noilla fantasioillaan ja ovat vetäneet Herramme, kuten Häneen todella uskovien Nimen ja kunnian lokaan.
Eivät tuollaiset ole mitään aitoja Jeesukseen uskovia, vaan rietastelijoita, joista apostolitkin varoittivat.Juuda 1: 10-19 (Jeesuksen ja Jaakobin maallinen veli)
10 Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.
11 Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!
12 He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,
13 rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.
14 Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
15 tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".
16 He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden.
17 Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan".
19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.
* Anonyymi kirjoitti:
Juuda 1: 10-19 (Jeesuksen ja Jaakobin maallinen veli)
10 Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.
11 Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!
12 He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,
13 rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.
14 Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
15 tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".
16 He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden.
17 Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan".
19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.
*Mitä hyötyä tuon kirjeen saajat mahtoivat saada?
Tuskin yhtään mitään.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mitä hyötyä tuon kirjeen saajat mahtoivat saada?
Tuskin yhtään mitään.Juuda varoittaa kyseistä, joko toista seurakunnan johtajaa tai seurakuntaa tuon kaltaisista uskonasioilla huijaavista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuda 1: 10-19 (Jeesuksen ja Jaakobin maallinen veli)
*Jeesuksen KRISTUKSEN apostolit, eikä koko Kristus-nimeäkään ollut Jeesuksen eläessä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Mitä hyötyä tuon kirjeen saajat mahtoivat saada?
Tuskin yhtään mitään.Että näin selvästi sanoo Raamattu, mutta silti se kielletään, kyllä pirulainen on kavala!
- Anonyymi
Yksi nimimerkki aitolainen ei riitä todistamaan oikein mitään, jos siis ollaan kohtuullisen järkeviä ihmisiä. Mutta jos halutaan leimata kaikki kristityt hänen avullaan, niin eihän kukaan sitä voi estää.
- Anonyymi
Pilkkaajat nimittelevät uskovia aitouskoviksi, kuten aloittajakin
No tuohan ei pidä paikkansa vaan se on ihan teikäläisten itsensä keksimä nimitys jolla tietenkin on tarkoitus korostaa teidän paremmuuttanne.
- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
No tuohan ei pidä paikkansa vaan se on ihan teikäläisten itsensä keksimä nimitys jolla tietenkin on tarkoitus korostaa teidän paremmuuttanne.
Kaksoisstandardit ovat aitolaisten kunnialistalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksoisstandardit ovat aitolaisten kunnialistalla.
Eikä kestä minkäänlaista osuvaakaan kritikkiä.
"Pilkkaajat nimittelevät uskovia aitouskoviksi..."
Taisi tuo alkaa siitä, kun eräät uskovat kutsuivat itseään tuollaisiksi. Näin he halusivat erottua muista uskovista jotenkin parempina.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Taisi tuo alkaa siitä, kun eräät uskovat kutsuivat itseään tuollaisiksi. Näin he halusivat erottua muista uskovista jotenkin parempina.Uskovat ovat vastustaneet kys.sanan käyttöä täällä vuosia.
Miksi jotkut haluavat vain jatkaa sen käyttöä? Mikä motiivi? - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Taisi tuo alkaa siitä, kun eräät uskovat kutsuivat itseään tuollaisiksi. Näin he halusivat erottua muista uskovista jotenkin parempina.Kerrankin olen kanssasi samaa mieltä; erottaudut aidoista uskovista. Herää, hyvä ihminen. Etkö tajua, että Jeesus tempaa omansa pian pois, mahdollisesti juuri 23-24.9. ja sinunlaisesi tekopyhät pilkkaajat jäävät tänne. Silloinkin voit vielä pelastua, mutta marttyyrina. Onko sinusta siihen? Nyt voisit pelastua pelkästään uskolla. Jeesus teki sen meille niin helpoksi. Hän sovitti verellään sinunkin syntisi. Etkö halua ottaa hänen rakkaudenlahjaasi vastaan? Haluat mennä itse sovittamaan syntejäsi sinne pimeään, haisevaan, kuumaan kärsimyksen alakertaan ikuisiksi ajoiksi. Miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrankin olen kanssasi samaa mieltä; erottaudut aidoista uskovista. Herää, hyvä ihminen. Etkö tajua, että Jeesus tempaa omansa pian pois, mahdollisesti juuri 23-24.9. ja sinunlaisesi tekopyhät pilkkaajat jäävät tänne. Silloinkin voit vielä pelastua, mutta marttyyrina. Onko sinusta siihen? Nyt voisit pelastua pelkästään uskolla. Jeesus teki sen meille niin helpoksi. Hän sovitti verellään sinunkin syntisi. Etkö halua ottaa hänen rakkaudenlahjaasi vastaan? Haluat mennä itse sovittamaan syntejäsi sinne pimeään, haisevaan, kuumaan kärsimyksen alakertaan ikuisiksi ajoiksi. Miksi?
Millainen on mainitsemasi "helppo pelastuminen" ja miksi toivot sen olevan helppo?
- Anonyymi
Mitä pahaa siinä jos tuomitsee sotarikokset ja kansanmurhan?
Eri asia jos ei tuomisisi ensinkään.
Silloin olisi toisenlainen etuliite.- Anonyymi
Homoutta pitääkin tuomita, koska onhan se sen verran paha asia että on se tuomion ansainnut. Homous tuomitaan, mutta ihmiset pelastetaan.
- Anonyymi
Joillekin uskonto on pelkkää politiikkaa - heidän mielestään uskonnon tärkein arvo ei ole pelastuminen, vaan pääsy maalliseen valtaan...
- Anonyymi
Tällaisia on paljon.
Mutta on myös niitä, jotka hiljaa, katsomatta oikealle tai vasemmalle, ovat vain ottaneet oman ristinsä ja lähteneet seuraamaan Jeesusta.
- Anonyymi
Sotien lietsoja ei voi käyttää mitään uskon etuliitettä, vaan on äärinahkapää.
"...muka aitouskoviksi itseään tituleeraavat eivät täällä vähää välitä keskustella itse uskon asioista vaan rakastavat jatkuvasti spekuloida muiden ihmisten sensaatiomaisina pitämiään syntejä..."
Niin no, joidenkin mielestä kun siitä synnistä pitää saarnata. Jotenkin unohtuu, että se evankeliumi on paljon muutakin.- Anonyymi
Ja se 'paljon muuta' evankeliumi on Jeesuksen julistamaksi käskemä, jonka Paavali kiroaa, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta. Löydät raamattuhaulla 'olkoon kirottu'. Kristinusko perustuu vain Paavalin syntiopin juutalaisuuteen.
- Anonyymi
Miksi homouden vakavasta syntisyydesta ja kauhistuksesta ei saisi puhua ihan omana aiheenaan? Kirkko ajaa homojen kirkkovihkimisiä. Eikö siitä saa puhua? Ihmettelen kuinka ihmiset tekevät ongelmia keskustelujen aiheista. Jos aiheet ei miellytä niin tehkää omia aloituksia, mutta älkää tulko pilaamaan toisten ketjuja valituksellanne.
- Anonyymi
Niin no. Sinä et vielä ole uskonut evankeliumia etkä ottanut sitä vastaan oman kurjan syntisyytesi kohdalle. Sinullekin Jeesus tarjoaa pelastusta. On oma valintasi, jos mieluummin harjoitat jonkun uskontokultin hömppää ja hymistelet itserakkaita tekopyhyyksiäsi ja pilkkaat uskovia. Niin no.
- Anonyymi
Jatkuvasti täällä keskustellaan uskonasioista, mutta sinulla näyttää olevan kovin valikoiva näkö ja mitätöit toisten uskoa, kun haluavat kirkon pysyvän Jumalan sanassa, mikä on juuri erityisesti uskoville tärkeää.
Niin ja uskovilla on erilaisia näkemyksiä. Meille uskoville kirkko on pysynyt aika hyvin Jeesuksen opetuksissa.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Niin ja uskovilla on erilaisia näkemyksiä. Meille uskoville kirkko on pysynyt aika hyvin Jeesuksen opetuksissa.
Heh heh.
Etkö ole käynyt kirkossa tai etkö ole ymmärtänyt sitä muutosta, mitä kirkossa on tapahtunut viimeisten vuosikymmenien aikana?
Kuunteleppas vaikka saarnoja viidenkymmenen vuoden takaa.
Yritätkö valkopestä kirkon luopumusta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh heh.
Etkö ole käynyt kirkossa tai etkö ole ymmärtänyt sitä muutosta, mitä kirkossa on tapahtunut viimeisten vuosikymmenien aikana?
Yritätkö valkopestä kirkon luopumusta?"Kaikista omituisinta tällä palstalla on..."
... että muka aitouskoviksi itseään tituleeraavat eivät täällä vähää välitä keskustella itse uskon asioista"
No mitä ne "itse uskon asiat" ovat sinun mielestäsi? - Anonyymi
Turhaa ja hyvin tyhmää yleistää yhden trollaajan mukaan
ja leimata sillä usko ja uskovat. Anonyymi kirjoitti:
Heh heh.
Yritätkö valkopestä kirkon luopumusta?"Etkö ole käynyt kirkossa tai etkö ole ymmärtänyt sitä muutosta, mitä kirkossa on tapahtunut viimeisten vuosikymmenien aikana?"
Toki olen ja ilolla olen merkille pannut, että muutos on ollut hyvään suuntaan.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Etkö ole käynyt kirkossa tai etkö ole ymmärtänyt sitä muutosta, mitä kirkossa on tapahtunut viimeisten vuosikymmenien aikana?"
Toki olen ja ilolla olen merkille pannut, että muutos on ollut hyvään suuntaan.Totta.
Tilaa on yhdelle ihmiselle paljon enemmän, kun kirkot ovat melko tyhjiä. - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Etkö ole käynyt kirkossa tai etkö ole ymmärtänyt sitä muutosta, mitä kirkossa on tapahtunut viimeisten vuosikymmenien aikana?"
Toki olen ja ilolla olen merkille pannut, että muutos on ollut hyvään suuntaan.Varmaan on mennyt sinusta, kun kirkko on mukautunut maailmallisten toiveiden mukana, eikä pysynyt Jumalan sanassa, sanassa, joka on kokonaisuudessa kristityille annettuine ohjeineen tietysti Jeesuksen mielen mukaista, uusin ilmoitus asioista. Ei kumonnut muita kohtia, kun ne käsitykset, joista meille on annettu uusi ilmoitus Jumalan sanassa.
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan on mennyt sinusta, kun kirkko on mukautunut maailmallisten toiveiden mukana, eikä pysynyt Jumalan sanassa, sanassa, joka on kokonaisuudessa kristityille annettuine ohjeineen tietysti Jeesuksen mielen mukaista, uusin ilmoitus asioista. Ei kumonnut muita kohtia, kun ne käsitykset, joista meille on annettu uusi ilmoitus Jumalan sanassa.
Mielestäni asia on juuri päinvastoin. Kirkko puhuu nyt enemmän Jeesuksen opetusten mukaan, eikä käytä Raamattua vihamielisesti kuten ennen.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Mielestäni asia on juuri päinvastoin. Kirkko puhuu nyt enemmän Jeesuksen opetusten mukaan, eikä käytä Raamattua vihamielisesti kuten ennen.
Hyvä niin
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Papit eivät ikinä vaivaudu tarkemmin selittämään, milloin palvovat Jeesusta ja milloin Jahvea. Itse aiemmin luulin, että Herran siunaus olisi tarkoittanut Jeesuksen sinausta, eikä yksikään pappi yli 20 vuoden aikana kertaakaan maininnut, että kyseessä oliki YHWH eli Jahve, jonka siunauksia papit ovat aina toivottaneet, eivät Jeesuksen. Herran siunauksella ei ole mitään tekemistä Jeesuksen opetusten kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Papit eivät ikinä vaivaudu tarkemmin selittämään, milloin palvovat Jeesusta ja milloin Jahvea. Itse aiemmin luulin, että Herran siunaus olisi tarkoittanut Jeesuksen sinausta, eikä yksikään pappi yli 20 vuoden aikana kertaakaan maininnut, että kyseessä oliki YHWH eli Jahve, jonka siunauksia papit ovat aina toivottaneet, eivät Jeesuksen. Herran siunauksella ei ole mitään tekemistä Jeesuksen opetusten kanssa.
Oikeat Kristityt tunnustaa Kolmiyhteisen Juman, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, jotka yhdessä ovat.
Raivaassa enkeli julistaa kolme kertaa: Aamen, Aamen, Aaamen.
Ristinmerkin tekeminen tarkoittaa Kolmiyhteisen Jumalan tunnustamisen; nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeat Kristityt tunnustaa Kolmiyhteisen Juman, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, jotka yhdessä ovat.
Ristinmerkin tekeminen tarkoittaa Kolmiyhteisen Jumalan tunnustamisen; nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.Eksyttäjät kieltävät Kolmiyheisen Jumalan.
He keskittyvät puhumaan vain, kuten Jumalasta/Jehovasta....Jeesuksesta...hengistä, joita he pitävät kaikkia Pyhänä Henkenä. Anonyymi kirjoitti:
"Papit eivät ikinä vaivaudu tarkemmin selittämään, milloin palvovat Jeesusta ja milloin Jahvea."
:D Ehkä he ovat kyllästyneet näihin kielipeleihin?- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Papit eivät ikinä vaivaudu tarkemmin selittämään, milloin palvovat Jeesusta ja milloin Jahvea."
:D Ehkä he ovat kyllästyneet näihin kielipeleihin?Niin ja koko kristinuskoon.
Harvoin enää nykyisi kuulee kunnon julistusta evankeliumista ja Jumalan voimasta.
Kaikenlainen yhteiskunnallinen hyssyttely menee varmemmin perille. Varsinkin jos siinä korostetaan seksuaalivähemmistön sortoa ja tasa-arvoa. Anonyymi kirjoitti:
Niin ja koko kristinuskoon.
Harvoin enää nykyisi kuulee kunnon julistusta evankeliumista ja Jumalan voimasta.
Kaikenlainen yhteiskunnallinen hyssyttely menee varmemmin perille. Varsinkin jos siinä korostetaan seksuaalivähemmistön sortoa ja tasa-arvoa.Tuota "hyssyttelyä" tosin pidetään kristinuskon keskeisenä sanomana.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Heh, eivätkä ne edes kuulu kristinuskoon.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Niin, mutta kun se ei ole KRISTINUSKOA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin juuri. Kerrankin oikeaa asiaa. Jeesus kristinuskossa on vain kuoliaaksi kidutettu ja kirottu uhri, hänen opetukset eivät siihen kuulu.
On karmeaa yhdistää Jeesuksen eettiset ja moraaliset opetukset oppiin, joka perustuu uhrikulttiin, pahan tekemisiin ja kirousten lukemisemiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ristinmerkin tekeminen tarkoittaa Kolmiyhteisen Jumalan tunnustamisen; nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.Ja sitten raamattuhakuun 'olkoon kirottu', niin löydät, kun Paavali kiroaa taivaan enkelinkin.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
'Meille uskoville?' Tuossa aikaisemmin sanoit oikein, kun erotit itsesi 'aidoista uskovista'. Nyt väität olevasi uskova. Tajuatko ollenkaan, mikä olet? Tekopyhä uskonnon harrastaja. Nöyrry ottamaan vastaan pelastus, jonka Jeesus sinullekin valmisti verellään. Uskovien ylöstempaus on pian. Jäätkö silloin tänne antikristuksen aikaan?
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Toki olen ja ilolla olen merkille pannut, että muutos on ollut hyvään suuntaan.Pilattu kirkko miellyttää sinua, koska se hymistelee sinua sen sijaan, että saarnaisi synnistä ja pelastuksesta ja helvetistä. Se on sitä korvasyyhyyn saarnaamista.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Uuden Testamentin perusopetus Apostolien teoista Ilmestyskirjaan asti on se, että olemme kaikki syntisiä ja pelastumme vain uskomalla ja ottamalla vastaan syntiemme sovitus Jeesuksen veressä. Nykypapittaret höpöttävät veretöntä muka-gospelia, ollen olemassaolollaan iso todiste kirkon harhaanmenemisestä. Naisen tulee olla siveästi vaiti seurakunnassa ja kysyä kotona mieheltään, jos jokin asia jäi epäselväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ristinmerkin tekeminen tarkoittaa Kolmiyhteisen Jumalan tunnustamisen; nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.1 John 5 King James Bible (KJB)
7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one. - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Tuota "hyssyttelyä" tosin pidetään kristinuskon keskeisenä sanomana.
Ei, vaan Raamattu kutsuu sitä korvasyyhyyn saarnaamiseksi Laodikean seurakunnassa, haaleassa porukassa, jonka Jumala sylkäisee suustaan.
- Anonyymi
Suomalaisella jatkuu koulu syksyllä taas 🙉🙈
- Anonyymi
Näin on!
”Anonyymi” 2025-06-10 12:16:49 kirjoitti:
”Homoaiheesta keskustelevat tuskin ovat oikeita kristittyjä, vaan kristittyjä teeskenteleviä ateisteja, epäjumalan palvojia ja saatanan palvojia. Näin he yrittävät saada yksinkertaisimmat lukijat halveksimaan kristittyjen, muka avarakatseisuuden puutetta.”
Mielenkiintoinen väite.- Anonyymi
Erittäin erikoinen, mutta kuvastaa juuri sitä, että ei edes tiedetä mihin kristinusko perustuu - siis Paavalin syntioppiin ja uhrikulttiin, eikä Jeesuksen opettamaan taivasten valtakunnan isä Jumalaan, joka kielsi viattoman veren vuodattamisen.
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin erikoinen, mutta kuvastaa juuri sitä, että ei edes tiedetä mihin kristinusko perustuu - siis Paavalin syntioppiin ja uhrikulttiin, eikä Jeesuksen opettamaan taivasten valtakunnan isä Jumalaan, joka kielsi viattoman veren vuodattamisen.
:D Kuten sinä et näemmä tiedä!
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
:D Kuten sinä et näemmä tiedä!
No, eihän sinun tarvitse lukea kuin Jeremian kirja luku 7, niin sinäkin tiedät mihin kristinusko juutalaisuutena liittyy, kuten myös wikisivu Jahve. Ei tietoa ole piilotettu. Voi hyvänen aika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, eihän sinun tarvitse lukea kuin Jeremian kirja luku 7, niin sinäkin tiedät mihin kristinusko juutalaisuutena liittyy, kuten myös wikisivu Jahve. Ei tietoa ole piilotettu. Voi hyvänen aika.
Viimmeisimpänä nyt teologien kirja Jumalan iästä.
- Anonyymi
Aloittajalla on erikoinen, kapeahko näkökulma, joka kyllä mietityttää aika paljonkin. Miten keskustellaan, jos kukaan ei keskustele, vaan viestii ohi? Onko aito keskusteleminen edes mahdollista? Tosin Suoli24-keskustelut lähenevät koko ajan trollauskeksustelua eli kuka paremmin trollaa. Asiastahan heillä ei ole niin kovin väliä, kunhan saavat trollata ja herättää skismaa ja leikkiä fiksua. Vastaukset kysymyksiin ihan aikuisen oikeesti olisivat hyvin helppokin löytää kirkkomme Raamatusta, Tunnustuskirjoista, Katekismuksesta, kristillisestä kirjallisuudesta, kirkkomme historiasta ja luterilaisesta kirkon jokapäiväisestä toiminnasta sekä kirkollisesta keskustelusta, JOS joku olisi aikuisen oikeesti kiinnostunut.
Uskonasioista ja päivän polttavista asioista käydään keskustelua sisarien ja veljien kanssa eikä ne jutut ole mitään tänne kuuluvaa markkinapuhetta. Eli asioista voikin keskustella ja keskustellaankin vakavasti ja asiantuntevasti. Mutta jos on kehän ulkopuolella, pysyy myös keskusteluidenkin ulkopuolella! Uskontoon liittyvää keskustelu on selkeästi haarautunut kahteen haaraan, moninaiseen vähemmän asiantuntevaan trollaukseen ja toisaalta kirkolliseen keskusteluun, joka viimeinen taas on jakautunut liberaaliin ja toisaalta perinteiseen luterilaiseen keskusteluun.
k_v- Anonyymi
Sinä olet aika huono keskustelukaveri itse uskonnosta, kun et erota edes juutalaisen opin tulivuorijumala Baal, JHWH, Jahve, Allah, Marduk-jumalaa Jeesuksen opettamasta taivasten valtakunnan isä Jumalasta, Israelin Jumalasta, vaikka Jeesus Raamatussa sanoo, että juutalaisten Jumala on Saatana ja kaiken valheen isä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet aika huono keskustelukaveri itse uskonnosta, kun et erota edes juutalaisen opin tulivuorijumala Baal, JHWH, Jahve, Allah, Marduk-jumalaa Jeesuksen opettamasta taivasten valtakunnan isä Jumalasta, Israelin Jumalasta, vaikka Jeesus Raamatussa sanoo, että juutalaisten Jumala on Saatana ja kaiken valheen isä.
Totta, sillä sinun teologiasi on aivan outo ja merkillinen, joten en puutu siihen mitenkään enkä sen pohjalta voi edes mitään enempää lausua
k_v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, sillä sinun teologiasi on aivan outo ja merkillinen, joten en puutu siihen mitenkään enkä sen pohjalta voi edes mitään enempää lausua
k_v.Outo, kun ei kääntyile ja vääntyile, vaan ihan suoraan Raamatusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outo, kun ei kääntyile ja vääntyile, vaan ihan suoraan Raamatusta.
Myös suoraan Lutherista, tunnustuksista ja totuuksista, mitä vastaa myös teologien kirja Jumalan iästä. Te pistätte iloiseksi sekamelskaksi Jumalat ja Saatanat taivaat ja helvetit, eikä totuudella ole mitään merkitystä. Hyvät isäjumalat vaan tapattavat poikiaan, että ihminen pelastuu tekemään sitä pahaa mitä vihaa (Room.7).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös suoraan Lutherista, tunnustuksista ja totuuksista, mitä vastaa myös teologien kirja Jumalan iästä. Te pistätte iloiseksi sekamelskaksi Jumalat ja Saatanat taivaat ja helvetit, eikä totuudella ole mitään merkitystä. Hyvät isäjumalat vaan tapattavat poikiaan, että ihminen pelastuu tekemään sitä pahaa mitä vihaa (Room.7).
Totuuden tietämiseen kun riittää, kun lukee wikisivu Jahve ja Jeremia luku 7.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuuden tietämiseen kun riittää, kun lukee wikisivu Jahve ja Jeremia luku 7.
Ja pahuus ei ole pyhyyttä.
- Anonyymi
Ajattelit, aloittaja, että ne paratiisin puut ovat Paavalin juutalaisen tulivuorijumalan uumenissa, kun sujuvasti yhdistit kaksi oppia aloitusviestissä toisiinsa?!
- Anonyymi
Erikoista. Aloittaja ei halua keskustella Raamatun sanasta, joka kieltää jyrkästi homostelun ja kaikenlaiset homoliitot. Sen sijaan hän haluaa keskustella toisista keskustelijoista, heidän motiiveistaan ja suuntauksesta. Siitä puhe mistä puute?
- Anonyymi
Erikoista on omat päätelmäsi mm. aloittajasta.
- Anonyymi
Ja kukaan uskovainen ei suostu keskustelemaan siitä, että tuonhonojutun jumalan sanan Jumala onkin Saatana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kukaan uskovainen ei suostu keskustelemaan siitä, että tuonhonojutun jumalan sanan Jumala onkin Saatana.
Etkä sinä suostu keskustelemaan homouden synnin kauhistuksesta ja sen Raamatullisista, selkeistä perusteista. Siirrät keskustelua johonkin muuhun asiaan. Eikö teillä tosiaankaan ole mitään Jumalan sanan perustetta homouden hyväksynnälle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkä sinä suostu keskustelemaan homouden synnin kauhistuksesta ja sen Raamatullisista, selkeistä perusteista. Siirrät keskustelua johonkin muuhun asiaan. Eikö teillä tosiaankaan ole mitään Jumalan sanan perustetta homouden hyväksynnälle?
Niitä perusteita ei kai ole koskaan ollutkaan. Jännää miten ihmiset ovat valmiita vain ohittamaan Raamatun sanan ihan kokonaan aivan kuin sillä ei olisi mitään merkitystä.
- Anonyymi
Aidosti on niin ettei ihminen mitään puskureita tarvitse.
- Anonyymi
Ihan aikuisten oikeesti ihminen on ihan itse vastuussa teoistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan aikuisten oikeesti ihminen on ihan itse vastuussa teoistaan.
Myös homot ovat vastuussa teoistaan ihan henkilökohtaisesti itse. Se ei auta, että sanotaan kristityille, että lopettakaa tuo homoudesta jankuttaminen.
Anonyymi kirjoitti:
Myös homot ovat vastuussa teoistaan ihan henkilökohtaisesti itse. Se ei auta, että sanotaan kristityille, että lopettakaa tuo homoudesta jankuttaminen.
Huomautan että se on pieni joukko, joka tuota vihasanomaa julistaa. Eivät kaikki kristityt!
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Huomautan että se on pieni joukko, joka tuota vihasanomaa julistaa. Eivät kaikki kristityt!
Sokea reetta höpisee taas pahuutta tihkuvia pilkkaviestejään. Tee parannus ja ota vastaan syntiesi sovitus Jeesuksen veressä.
- Anonyymi
Se Jeesukseksi mainittu vannotti tulevansa takaisin Maan päälle vielä osan kuulijoistaan/sen sukupolven eläessä.
Onko tehty tarkkoja havaintoja hänen paluustaan Maahan kuluneena kahtena vuosituhantena?
Ei ole.
Kuinka uskovaiset sitten selittävät tämän?
Kieltämällä Jeesuksen sanoneen niin 🤔 - Anonyymi
Todella omituista!
- Anonyymi
Homous ei ole omituista, vaan se on syntiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tiedätkö on aika omituista että muka heteromiehet on siitä noin kiinnostuneita. Kun minä ainakaan mieti heteron elämässä jotain homoja ja lesboja, He elävät omaa elämään ja niin myös minä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tiedätkö on aika omituista että muka heteromiehet on siitä noin kiinnostuneita. Kun minä ainakaan mieti heteron elämässä jotain homoja ja lesboja, He elävät omaa elämään ja niin myös minä.
Tuo kertoo vain puutteellisesta ymmärryskyvystäsi.
Vain homotko olisivat oikeutettuja puolustamaan kirkkoa pitäytymään opissaan ja vain uskovat homotaipumuksia omaavat olisivat oikeutettuja varoittamaan homoseksuaalisten tekojen seurauksista Jumalan sanan pohjalta? Eihän tuossa ole mitäänlogiikkaa.
Enemmänhän on määrällisesti jo heteroita puolustamassa kirkkoa ja puhumassa Jumalan sanan puolesta. Eikä heillä ole myöskään seksuaalisuutensa puolesta henkilökohtaista motiivia vääristellä Jumalan sanaa asiassa toiseksi, kuin taas homoilla on, mutta ei kaikilla, vaan heissäkin on onneksi niitä, jotka samoin kuin muutkin - pysyvät Jumalan sanassa, puolustavat sitä tai sitten ainakaan eivät halua vääristellä sitä. Anonyymi kirjoitti:
No, joku vihan kohde pitää näemmä joillakin olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse homous ei ole syntiä.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
No, joku vihan kohde pitää näemmä joillakin olla.
” Tuo kertoo vain puutteellisesta ymmärryskyvystäsi.
Vain homotko olisivat oikeutettuja puolustamaan kirkkoa pitäytymään opissaan ja vain uskovat homotaipumuksia omaavat olisivat oikeutettuja varoittamaan homoseksuaalisten tekojen seurauksista Jumalan sanan pohjalta? Eihän tuossa ole mitäänlogiikkaa.
Enemmänhän on määrällisesti jo heteroita puolustamassa kirkkoa ja puhumassa Jumalan sanan puolesta. Eikä heillä ole myöskään seksuaalisuutensa puolesta henkilökohtaista motiivia vääristellä Jumalan sanaa asiassa toiseksi, kuin taas homoilla on, mutta ei kaikilla, vaan heissäkin on onneksi niitä, jotka samoin kuin muutkin - pysyvät Jumalan sanassa, puolustavat sitä tai sitten ainakaan eivät halua vääristellä sitä.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse homous ei ole syntiä.
No sitten itse homous ei joudu helvetin tuleen, vaan vain se ihminen joka homostelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitten itse homous ei joudu helvetin tuleen, vaan vain se ihminen joka homostelee.
Kyllä Raamattu on aivan selvä tässä asiassa. Helvettiin joutuu ihmiset, himoineen päivineen. Kannattaa ottaa järki käteen ja uskoa Jeesukseen Kristukseen, kun vielä on aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homous tosiaan on räikeästi Raamatun opetuksia vastaan. Ainoa synti kuitenkin, jota ei saa anteeksi, on se, että ei ole tehnyt parannusta, eli mielenmuutosta, eikä ole ottanut vastaan sovitusta Jeesuksen veressä. Jeesuksen veri puhdistaa myös homoudesta, kunhan syntinen nöyrtyy ottamaan anteeksiannon vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homous tosiaan on räikeästi Raamatun opetuksia vastaan. Ainoa synti kuitenkin, jota ei saa anteeksi, on se, että ei ole tehnyt parannusta, eli mielenmuutosta, eikä ole ottanut vastaan sovitusta Jeesuksen veressä. Jeesuksen veri puhdistaa myös homoudesta, kunhan syntinen nöyrtyy ottamaan anteeksiannon vastaan.
Hyvin sanottu. Pitää uskoa Jeesukseen Kristukseen ja elää kristillistä elämää. Ilmeisimmät synnit pitäisi lopettaa mahdollisimman nopeasti, kun ne voivat estää kristillistä elämää tai voi niiden takia saada jopa takapakkia. Homoudesta on hyvä luopua mitä pikimmin.
- Anonyymi
Usko on sana mukaan sitä, että rakastaa, ei sitä että vihaa ja pitää muiden kuolemaa toivottavana,
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Hyvä muistutus.
Miten rakkautesi Jumalaan näkyy tällä palstalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten rakkautesi Jumalaan näkyy tällä palstalla?
Ei yhtään enempää tai vähempää kuin sinun rakkautesi Jumalaan.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Hyvä muistutus.
Mutta eivät tämmöisen kirjoittajat ole mitään uskovaisia:
""Siinä taas esimerkki tuon saatananpalvojan epätoivoisesta kitinästä.
Kyseessä siis sama pedofiilinoita uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa"!!
He ovat sielunvihollisen sokaisemia lapsikastefanatikkoa, jotka toistavat ja purkavat omaan vihaansa lähes päivittän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä siis sama pedofiilinoita uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa"!!
He ovat sielunvihollisen sokaisemia lapsikastefanatikkoa, jotka toistavat ja purkavat omaan vihaansa lähes päivittän.Minä luulen, että tuon takana on vain yksi ja sama sairas trollia, jolla on pakkomielteenä solvata helluntailaisia.
Anonyymi kirjoitti:
He ovat sielunvihollisen sokaisemia lapsikastefanatikkoa, jotka toistavat ja purkavat omaan vihaansa lähes päivittän."Mutta eivät tämmöisen kirjoittajat ole mitään uskovaisia:
""Siinä taas esimerkki tuon saatananpalvojan epätoivoisesta kitinästä."
Mielestäni he ovat, mutta omassa näkemyksessään fanaattisia. Siinä kielenkäytöllä vain yritetään saada huomiota.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Mutta eivät tämmöisen kirjoittajat ole mitään uskovaisia:
Mielestäni he ovat, mutta omassa näkemyksessään fanaattisia. Siinä kielenkäytöllä vain yritetään saada huomiota.Mitä sinä tältä palstalta haet, muuta kuin huomiota?
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Mielestäni he ovat, mutta omassa näkemyksessään fanaattisia. Siinä kielenkäytöllä vain yritetään saada huomiota.Ei voi olla, eikä se ole mielipiteestä kiinni: leikkii vakavilla asioilla syytellen poikkeuksellisen tunnekylmästi muita pedofiliasta muuten vain! Millainen ihmeen ihminen sellaista haluaa tehdä lähimmäisilleen.. Onkohan sama joka on levitellyt täällä perättömiä pedofiliarikossyytteitä kymmenistä ihmisistä nimeltä mainiten.. sillä harva ihan noin julma on nimittelyjensä kanssa.
Selvä trolli kyseessä, keskittyy helluntailaisen haukkumiseen, mutta sinulle tuollainen käy ”uskovasta”.. - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Mielestäni he ovat, mutta omassa näkemyksessään fanaattisia. Siinä kielenkäytöllä vain yritetään saada huomiota.Ei tuollainen kielenkäyttö kylläkään todista uskovaisuudesta.
Vaan: "Sydämen kyllyydestä suu puhuu" tai kirjoittaa.
Siinä vain yritetään pilkata Jeesukseen uskovaa. Anonyymi kirjoitti:
Ei voi olla, eikä se ole mielipiteestä kiinni: leikkii vakavilla asioilla syytellen poikkeuksellisen tunnekylmästi muita pedofiliasta muuten vain! Millainen ihmeen ihminen sellaista haluaa tehdä lähimmäisilleen.. Onkohan sama joka on levitellyt täällä perättömiä pedofiliarikossyytteitä kymmenistä ihmisistä nimeltä mainiten.. sillä harva ihan noin julma on nimittelyjensä kanssa.
Selvä trolli kyseessä, keskittyy helluntailaisen haukkumiseen, mutta sinulle tuollainen käy ”uskovasta”..”Onkohan sama joka on levitellyt täällä perättömiä pedofiliarikossyytteitä kymmenistä ihmisistä nimeltä mainiten.. sillä harva ihan noin julma on nimittelyjensä kanssa.”
En tiedä.
Ikävä kyllä tällaisia tulee vähän joka suunnasta.
”Selvä trolli kyseessä, keskittyy helluntailaisen haukkumiseen, mutta sinulle tuollainen käy ”uskovasta”..”
No, yhtä lailla täällä on joku aikuiskasteen puolustaja sekä pari muuta, jotka käyttävät yhtä räikeää kieltä.
Ehkä tuo trolliksi sanominen on yhtä lailla vähän pielessä? Yleensä trollaus on yhden lauseen tai parin lauseen tokaisuja, missä ei ole muuta tarkoitusta kuin saada suuttumusta tai vastaväitteitä aikaiseksi. Trolli pakenee aina paikalta eikä siis osallistu keskusteluihin.
Niin, ei kenenkään toisen uskoa voi kyseenalaistaa vaan ainostaan hänen käsityksensä sekä mielipiteensä.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Onkohan sama joka on levitellyt täällä perättömiä pedofiliarikossyytteitä kymmenistä ihmisistä nimeltä mainiten.. sillä harva ihan noin julma on nimittelyjensä kanssa.”
En tiedä.
Ikävä kyllä tällaisia tulee vähän joka suunnasta.
”Selvä trolli kyseessä, keskittyy helluntailaisen haukkumiseen, mutta sinulle tuollainen käy ”uskovasta”..”
No, yhtä lailla täällä on joku aikuiskasteen puolustaja sekä pari muuta, jotka käyttävät yhtä räikeää kieltä.
Ehkä tuo trolliksi sanominen on yhtä lailla vähän pielessä? Yleensä trollaus on yhden lauseen tai parin lauseen tokaisuja, missä ei ole muuta tarkoitusta kuin saada suuttumusta tai vastaväitteitä aikaiseksi. Trolli pakenee aina paikalta eikä siis osallistu keskusteluihin.
Niin, ei kenenkään toisen uskoa voi kyseenalaistaa vaan ainostaan hänen käsityksensä sekä mielipiteensä.Uskoa voi kyseenalaistaa helposti, koska uskon kohteena pitää olla todellinen Jumala. Homouden, naispappeuden ja aborttien hyväksyjät eivät usko oikealla tavalla, koska he eivät kunnioita Jumalan sanaa, eivätkä sen takia tunne todellista Jumalaa.
- Anonyymi
Raamatun mukaan usko ja rakkaus ovat eri asioita. Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskoa voi kyseenalaistaa helposti, koska uskon kohteena pitää olla todellinen Jumala. Homouden, naispappeuden ja aborttien hyväksyjät eivät usko oikealla tavalla, koska he eivät kunnioita Jumalan sanaa, eivätkä sen takia tunne todellista Jumalaa.
Uskoa pitääkin arvioida. Raamattu kehoittaa siihen: " Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskoa voi kyseenalaistaa helposti, koska uskon kohteena pitää olla todellinen Jumala. Homouden, naispappeuden ja aborttien hyväksyjät eivät usko oikealla tavalla, koska he eivät kunnioita Jumalan sanaa, eivätkä sen takia tunne todellista Jumalaa.
Jumalalla ei ole mitään sanomaa itse homoudesta, eikä ole myöskään aborteista. Naispappeuden hyväksymisestä ehkä, jos ajatellaan, että naisen tulee olla hiljaa seurakunnassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalalla ei ole mitään sanomaa itse homoudesta, eikä ole myöskään aborteista. Naispappeuden hyväksymisestä ehkä, jos ajatellaan, että naisen tulee olla hiljaa seurakunnassa.
Lisätään vielä: Jotkut tulevat vetämään "älä tapa" käskyn tuohon aborttiasiaan, mutta kun se Jumala tapattaa keskenmenolla useamman sikiön tai antaa pienen vauvan kuolla kätkykuolemaan. niin mikä hän on tässä asiassa muita komentelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisätään vielä: Jotkut tulevat vetämään "älä tapa" käskyn tuohon aborttiasiaan, mutta kun se Jumala tapattaa keskenmenolla useamman sikiön tai antaa pienen vauvan kuolla kätkykuolemaan. niin mikä hän on tässä asiassa muita komentelemaan.
Mummonmuori ei ole ajan tasalla: "No, yhtä lailla täällä on joku aikuiskasteen puolustaja "??
Ei täällä kukaan puolusta mitään aikuiskastetta, koska sellaista ei Raamatussa ole.
On VAIN USKOVIEN KASTE.
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."! Anonyymi kirjoitti:
Mummonmuori ei ole ajan tasalla: "No, yhtä lailla täällä on joku aikuiskasteen puolustaja "??
Ei täällä kukaan puolusta mitään aikuiskastetta, koska sellaista ei Raamatussa ole.
On VAIN USKOVIEN KASTE.
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."!:D No, se ja sama millä nimellä sitä kutsuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On VAIN USKOVIEN KASTE.
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."!"Ei täällä kukaan puolusta mitään aikuiskastetta, koska sellaista ei Raamatussa ole."
On vain apostolinen Jeesukseen uskovien upotus mitä apostolit harjoittivat ja antoivat upottamisen mallin jälkipolville - - kunnes tuli kirkkolaitokset mitkä tuhosivat kaiken. Mutta Jumala on aina pitänyt ja huolehtinut omasta kansastaan mikä on säilyttänyt uskoontulon Jeesukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei täällä kukaan puolusta mitään aikuiskastetta, koska sellaista ei Raamatussa ole."
On vain apostolinen Jeesukseen uskovien upotus mitä apostolit harjoittivat ja antoivat upottamisen mallin jälkipolville - - kunnes tuli kirkkolaitokset mitkä tuhosivat kaiken. Mutta Jumala on aina pitänyt ja huolehtinut omasta kansastaan mikä on säilyttänyt uskoontulon Jeesukseen." No, se ja sama millä nimellä sitä kutsuu."??
Ei se ole sama. Yleinen haukkumatermi on "uudestikaste" ja aikuiskaste on siitä lievempi versio, mutta Raamattu ei tunne niitä kumpakaan.
Koska Raamatun AINOA EHTO kastettavalle on henkilökohtainen usko parannuksen teon jälkeen, niin KAIKKI MUUT kasteet ovat EPÄRAMATULLISIA!
Siksi uskomattoman aikuisen tai lapsen kastaminen on turhaa.
Ne ovat vain kauniita rituaalia kirkkoon liittämiseksi, mutta ne EIVÄT ole raamatullisia kasteita.
Kasteen ulkoiselle muodolle ei ole annettu tarkkoja ohjeita, joten kastetapa ei ole eksakti, eikä se olekkaan niin oleellista, mutta upotuskaste kuvaa parhaiten hautaamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei ole oikeaa uskoa, koska käsityksesti Jumalasta on vääristynyt. Tietenkin Jumala kieltää homouden ja abortit ja naispappeuden. Näistä asioista ei ole mitään epäilystä, jos käsitys Jumalasta on Raamatun mukainen.
Anonyymi kirjoitti:
" No, se ja sama millä nimellä sitä kutsuu."??
Ei se ole sama. Yleinen haukkumatermi on "uudestikaste" ja aikuiskaste on siitä lievempi versio, mutta Raamattu ei tunne niitä kumpakaan.
Koska Raamatun AINOA EHTO kastettavalle on henkilökohtainen usko parannuksen teon jälkeen, niin KAIKKI MUUT kasteet ovat EPÄRAMATULLISIA!
Siksi uskomattoman aikuisen tai lapsen kastaminen on turhaa.
Ne ovat vain kauniita rituaalia kirkkoon liittämiseksi, mutta ne EIVÄT ole raamatullisia kasteita.
Kasteen ulkoiselle muodolle ei ole annettu tarkkoja ohjeita, joten kastetapa ei ole eksakti, eikä se olekkaan niin oleellista, mutta upotuskaste kuvaa parhaiten hautaamista.:D Olen jo useamman kerran kertonut myös faktaa historiasta.
Nuo ovat sinun tulkintaasi ja toki saat sen mukaan toimia. Mutta ne eivät vastaa sitä, että kaste on alusta saakka ollut sekä lapsille että aikuisille.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
:D Olen jo useamman kerran kertonut myös faktaa historiasta.
Nuo ovat sinun tulkintaasi ja toki saat sen mukaan toimia. Mutta ne eivät vastaa sitä, että kaste on alusta saakka ollut sekä lapsille että aikuisille.Ei sinua kukan uskovaisena pidä. Vain ateistit komppaa sinua.
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinua kukan uskovaisena pidä. Vain ateistit komppaa sinua.
:D Sinä tosin et voi kieltää minua uskomasta.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Ei sinun ” uskosi” sinusta uskovaista tee. Vain ateistit komppaa sinua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinun ” uskosi” sinusta uskovaista tee. Vain ateistit komppaa sinua.
Olet aika kaukana Kristuksesta "komppeinesi". Painu helvettiin, tule takaisin sitten kun nöyryys löytyi?
- Anonyymi
Usko viittaa Jumalan sanassa sen uskomiseen, että Jeesus sovitti syntimme verellään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö kuunnellut Räsäsen tapausta, jossa häntä syytettiin roomalaiskirjeen siteeraamisesta? Ei saa maata miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan. Jumala on hylännyt heidät himoihinsa, koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, jotta olisivat voineet pelastua.
Sille, joka vahingoittaa lapsia, olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren pohjaan. Antaa lasten tulla minun tyköni, sanoi Jeesus. Raamattu varoitti epäjumala Moolokin palvomisesta; siihenhän kuului vauvojen viskely patsaan palavaan kitaan. Jumala on tuntenut meidät jo äitimme kohdussa. Olimme ihmisiä hedelmöityksestä asti. Murhaaminen on vakava synti.
Naisen tosiaan tulee vaieta seurakunnassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntiinlankeemus toi kaiken pahan maailmaan. Älä syytä Jumalaa siitä. Jumala rakkaudessaan tuli ihmiseksi, kärsi hirveän kuoleman ja kantoi meidän kaikkien syntien rangaistuksen, jotta hänen veressään saisimme vanhurskauden, kunhan vain uskomme häneen.
Jos sinulta on kuollut lapsi jo kohtuusi, tapaat hänet taivaassa, jos itse uskot Jeesukseen. Kun Jeesus pian tempaa omansa taivaaseen, kaikki viattomat pikkulapset lähtevät myös. Jos et ole uskossa silloin, ja odotat lasta, voi olla, että yhtäkkiä huomaan kohtusi olevan tyhjä. Älä silloin kauhistu, vaan iloitse, että lapsesi jo pelastui, ja usko Jeesukseen, niin pääset taivaaseen jälkijunassa, marttyyrina. - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Kukaan uskova ei sinuakaan kiellä uskomasta, vaan kehotamme sinua uskomaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan uskova ei sinuakaan kiellä uskomasta, vaan kehotamme sinua uskomaan.
Rukoillaan mummon ja tovereidensa, kuten amerikanhomo- ja kultapienitrollin puolesta.
- Anonyymi
"Usko on sana mukaan sitä, että rakastaa, ei sitä että vihaa ja pitää muiden kuolemaa toivottavana,"
Sinä siis rakastat konservatiivisia uskovaisia, jotka kritisoivat homouden hyväksyntää? - Anonyymi
Moni on toivonut Päivi Räsäselle pahaa.
- Anonyymi
Täällä vaan hämmentäjät " keskustelee "
- Anonyymi
Paljolti.
- Anonyymi
Tekstinkäyttösi on kyllä omituista ohjeistaessasi sellaisiin rakkauksiin.
- Anonyymi
"muka aitouskoviksi itseään tituleeraavat eivät täällä vähää välitä keskustella itse uskon asioista "
Ei pidä paikkaansa. Täällä keskustellaan jatkuvasti myös uskon asioista. Kyllä sellaisia aloituksia löytyy ihan kun vain jaksaa etsiä. Lisäksi homoasiat ovat myös uskonasioita. Ne liittyvät kristinuskon ihmiskuvaan, avioliittoon, perheeseen, käsitykseen Jumalasta, seksimoraaliin, Jeesuksen opetuksiin ja muuhun. - Anonyymi
Te maailmalliset käytätte omia seksuaalisia käsityksiänne vallankäytön välineenä uskovia vastaan ja edistätte siihen liittyviä omia hankkeitanne kiihtyvällä tahdilla.
Vapauttakaa Räsänen.
Älkää enää syrjikö uskovia työpaikkojen osalta, tilojen vuokrausten kohdalla ja jo sovittujen tilaisuuksien osalta peruuttaen niitä. Päästäkää heidätkin paremmin esiin positiivisessa/neutraalissa hengessä veronmaksajien rahoittamiin Ylen ohjelmiin. Myös heistä koostuu merkittävä joukko Ylen rahoittajia ja heidän kuuluisi saada myös näkyä ja kuulua paremmin ja vielä isommassa kuvassa yleensäkin konservatiivisten näkemysten tulisi saada näkyä paremmin.
Älkää syrjikö kirkon herätysliikkeitä ja lähetysjärjestöjä kapeuttaen entisestään niiden tilaa kirkossa, vieden tilat, ehtoolliset, syrjien kolehtikeräysten osalta.
Viekää sateenkaarimessut kirkkokäsikirjan vastaisine alttarin häpäisyineen ja muu poliittinen teatteri, vieläpä jyrkästi Raamatun arvojen vastainen sellainen pois kirkosta, kirkolliskokouksista. Viekää epäkristilliset homoliittojen vihkimisnäytelmät pois kirkosta.
Jättäkää kristillisestä elämästä kiinnostuneille homotaipumuksen omaaville itsemääräämisoikeutta kunnioittaen vapaus valita, jos eivät halua toteuttaa jotain vääräksi kokemaansa seksuaalisuuden harjoittamisen muotoa ja muut voivat luonnollisesti tukea siinä saman uskonnonvapauden piirissä kuin tuettavansakin. Lopettakaa siis eheytyshoitokielto-painostus: Nykylaki riittää torjumaan aitoja väärinkäytöksiä.
Tähän lähes kaikkeen syrjintäänne ja muuhun kiusaanne liittyy pakkosyöttämänne seksuaalikäsitykset.
Älkääkä muutenkaan syrjitkö ja kiusatko.
Antakaa uskovien uskoa Raamattuun Jumalan sanana.
Ei ole edes mahdollista saada heitä luopumaan siitä. He eivät voi vain alkaa ajattelemaan toivomallanne tavalla, luopuen uskostaan ja arvoistaan. He valehtelisivat silloin itselleen, toimisivat omatuntonsa vastaisesti, valitsisivat syntisen tien asettuen Jumalaa vastaan. Ei sellaisessa ristiriitatilanteessa onnistu elää. - Anonyymi
Ainahan tuo on noin ollut sormellaosoittelu-"uskovilla". Raamatun farisealaisista alkaen ja loppuen.
- Anonyymi
Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että kunnon uskovainen pitää uskonsa puhtaasti yksityisasiana eikä ota minkäänlaista kantaa kirkon liberalisoitumiseen, naispappeuteen tai homoliittoihin. Ei ota kantaa, vaikka tietää niiden olevan isoja ja pahoja syntejä. Semmoinen hiljainen hiiri, se on todellisen uskovaisen merkki.
Ehkä he eivät ole kiinnostuneita niinkään uskon asioista kuin politiikasta?
- Anonyymi
Tuollaisella lyhyellä kysymyksellä haluat osoittaa ettei sinulta löydy tuon enempää ymmärrystä ja halua siihen vuosienkaan jälkeen.
- Anonyymi
Homoliitot ovat uskon asioita, koska Raamattu ei salli niitä. Liberaaliteologialla on toki maallistuneet poliittiset taustansa.
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisella lyhyellä kysymyksellä haluat osoittaa ettei sinulta löydy tuon enempää ymmärrystä ja halua siihen vuosienkaan jälkeen.
Siis mihin? Hyvin mielelläni keskustelen uskon asioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homoliitot ovat uskon asioita, koska Raamattu ei salli niitä. Liberaaliteologialla on toki maallistuneet poliittiset taustansa.
Ei tietenkään ole. Avioliitto on ihmisten keksimä institutio . Jos avioliittojen tulisi täyttää raamatulliset vaatimukset ei niitä montaa Suomessa vuosittain solmittaisi. Niin olisit sinäkin jäänyt vanhaksi pojaksi.
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään ole. Avioliitto on ihmisten keksimä institutio . Jos avioliittojen tulisi täyttää raamatulliset vaatimukset ei niitä montaa Suomessa vuosittain solmittaisi. Niin olisit sinäkin jäänyt vanhaksi pojaksi.
Näin on.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Näin on.
Lue jo se Raamattusi ja luota Jumalaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän sinä mahdat tarkoittaa avioliiton raamatullisilla vaatimuksilla? Väitätkö ihan tosissasi, että evlut-kirkko on koko toimintansa aikana vihkinyt ihmisiä Raamatun vastaisesti avioliittoon?
Anonyymi kirjoitti:
Lue jo se Raamattusi ja luota Jumalaan.
Kyllä vain olen lukenut ja aika paljonkin.
Missään siellä ei ole mitään siitä, miten valtioiden pitäisi lainsäädännössä käsitellä avioliittoa ja siihen liittyviä lukuisia kysymyksiä.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Kyllä vain olen lukenut ja aika paljonkin.
Missään siellä ei ole mitään siitä, miten valtioiden pitäisi lainsäädännössä käsitellä avioliittoa ja siihen liittyviä lukuisia kysymyksiä.Se kai on selvää Raamatun perusteella, että avioliitto on vain miehen ja naisen välinen asia? Mitä muita keskeisiä ongelmia lainsäädännössä on jäänyt selvittämättä?
"...muka aitouskoviksi itseään tituleeraavat eivät täällä vähää välitä keskustella itse uskon asioista...".
Kyllä täällä välillä keskustellaan myös uskon asioista. Vaikka on pari fanaatikkoa, joilla ei tunnu olevan mitään muuta sisältöä uskolleen kuin tuo homojen panettelu.- Anonyymi
Minä kun muistelen, jotta siellä teidän Raamatussa totta tosiaan käsketään homoseksuaalien teloittamisesta ja sen Jeesukseksi mainitun painottavan, ettei lakia saa kumota.
Olenko vallan väärässä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä kun muistelen, jotta siellä teidän Raamatussa totta tosiaan käsketään homoseksuaalien teloittamisesta ja sen Jeesukseksi mainitun painottavan, ettei lakia saa kumota.
Olenko vallan väärässä?Tavallaan sinä olet sekä oikeassa että väärässä. Mooseksen laki ei kuitenkaan ole ollut voimassa Suomessa koskaan.
Jeesuksen kuoleman jälkeen Mooseksen lain asema muuttui. Opetusmielessä sillä on kuitenkin vielä merkitystä. Anonyymi kirjoitti:
Olenko vallan väärässä?”Minä kun muistelen, jotta siellä teidän Raamatussa totta tosiaan käsketään homoseksuaalien teloittamisesta ja sen Jeesukseksi mainitun painottavan, ettei lakia saa kumota.”
Ei todellakaan käsketä. Eihän tuolloin edes tunnettu mitään seksuaalisia suuntauksia.
Oli miehiä, jotka eri temppeleissä piti nuoria miehiä seksuaalisina kohteina. Kun tarkemmin lukee, niin painopiste on siinä, ettei vieraita jumalia palvottaisi – mihin kuului myös nuo temppeli ”portot”.
Juutalaiset halusivat täysin erottautua ja samaa jatkoivat kristityt, ettei kukaan sekoittaisi heitä muihin uskontoihin.
Tuo on mielenkiintoinen kohta, että lakia saa kumota. Raamatussa ei kerrota tarkemmin, mistä laeista oli kyse.
Jeesus tunsi silloisten juutalaisten lain tulkinnan mutta muutti sitä, eli muistutti siitä, mitkä ovat lain tärkeimmät kohdat.
Matt. 2:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
12:30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'
12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
Matt. 22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Minä kun muistelen, jotta siellä teidän Raamatussa totta tosiaan käsketään homoseksuaalien teloittamisesta ja sen Jeesukseksi mainitun painottavan, ettei lakia saa kumota.”
Ei todellakaan käsketä. Eihän tuolloin edes tunnettu mitään seksuaalisia suuntauksia.
Oli miehiä, jotka eri temppeleissä piti nuoria miehiä seksuaalisina kohteina. Kun tarkemmin lukee, niin painopiste on siinä, ettei vieraita jumalia palvottaisi – mihin kuului myös nuo temppeli ”portot”.
Juutalaiset halusivat täysin erottautua ja samaa jatkoivat kristityt, ettei kukaan sekoittaisi heitä muihin uskontoihin.
Tuo on mielenkiintoinen kohta, että lakia saa kumota. Raamatussa ei kerrota tarkemmin, mistä laeista oli kyse.
Jeesus tunsi silloisten juutalaisten lain tulkinnan mutta muutti sitä, eli muistutti siitä, mitkä ovat lain tärkeimmät kohdat.
Matt. 2:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
12:30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'
12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
Matt. 22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."Jotkut kuvittelevat, että he rakastavat kuten Raamattu kehoittaa. Ensimmäinen asia mitä he tekevät on kristittyjen haukkuminen, jos kristityt kertovat että Raamatun lain mukaan homous on synti. He jopa sanovat, että homous ei ole synti. On siis selvää, että nämä ihmiset eivät rakasta Jumalaa tai lähimmäistään.
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut kuvittelevat, että he rakastavat kuten Raamattu kehoittaa. Ensimmäinen asia mitä he tekevät on kristittyjen haukkuminen, jos kristityt kertovat että Raamatun lain mukaan homous on synti. He jopa sanovat, että homous ei ole synti. On siis selvää, että nämä ihmiset eivät rakasta Jumalaa tai lähimmäistään.
:D Näemmä juuri nuo etenkin homojen vainoojat tosiaan kuvittelevat rakastavansa lähimmäisiään, käännyttävät jopa saman uskoisia.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
:D Näemmä juuri nuo etenkin homojen vainoojat tosiaan kuvittelevat rakastavansa lähimmäisiään, käännyttävät jopa saman uskoisia.
Ja nuo nimikristityt kuvittelevat, että synnin sanominen synniksi olisi vainoamista. Itse he vainoavat uskovaisia.
Homouden nimittäminen synniksi ON RAAMATUN ilmoitus.
Jeesus itse kehoitti seuraajiaan olemaan maailman suolana, joka estää kaiken pilaantumisen..
Hän sanoi syntiselle naiselle:
"Mene, äläkä täst edes syntiä tee."! Anonyymi kirjoitti:
Ja nuo nimikristityt kuvittelevat, että synnin sanominen synniksi olisi vainoamista. Itse he vainoavat uskovaisia.
Homouden nimittäminen synniksi ON RAAMATUN ilmoitus.
Jeesus itse kehoitti seuraajiaan olemaan maailman suolana, joka estää kaiken pilaantumisen..
Hän sanoi syntiselle naiselle:
"Mene, äläkä täst edes syntiä tee."!Miksi sitten Isrealin hallituksen tekemistä synneistä ei saa synniksi sanoa?
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Miksi sitten Isrealin hallituksen tekemistä synneistä ei saa synniksi sanoa?
Olet oikeassa.
Myös Israelin hallitus tekee syntiä ja se pitää kertoa reilusti, mutta kun eräät palestiina-fanit retostelevat VAIN Israelin tekemällä synnillä.
Mutta tämä keskustelu oli tarkoitettu seksuaalisen alueen synnin tekemiseen, joten poikkesit taas aiheesta.
Saithan hiukan taas purkaa Israel vihaasi. Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa.
Myös Israelin hallitus tekee syntiä ja se pitää kertoa reilusti, mutta kun eräät palestiina-fanit retostelevat VAIN Israelin tekemällä synnillä.
Mutta tämä keskustelu oli tarkoitettu seksuaalisen alueen synnin tekemiseen, joten poikkesit taas aiheesta.
Saithan hiukan taas purkaa Israel vihaasi.Keskustelun aihe oli tämä:
"...että muka aitouskoviksi itseään tituleeraavat eivät täällä vähää välitä keskustella itse uskon asioista vaan rakastavat jatkuvasti spekuloida muiden ihmisten sensaatiomaisina pitämiään syntejä...".- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Keskustelun aihe oli tämä:
"...että muka aitouskoviksi itseään tituleeraavat eivät täällä vähää välitä keskustella itse uskon asioista vaan rakastavat jatkuvasti spekuloida muiden ihmisten sensaatiomaisina pitämiään syntejä...".Erikoinen tulkinta! 😆
Anonyymi kirjoitti:
Erikoinen tulkinta! 😆
Tuo oli suora lainaus aloituksesta! Joten tulkinnan taisit sinä tehdä vähän toisin.
- Anonyymi
Häpeän kalastelijat ja synnin metsästelijät on juuri niitä saatanan rakkikoiria. Sellaiset jopa huvittavat itseään niissä.
- Anonyymi
Vääriä Jeesuksia on paljon ja ei ole väliä miten elää.https://www.youtube.com/watch?v=gRrhjhfskcE
- Anonyymi
Aloittajalle: Onhan se niin, että miestenvälinen rakkaus on uskovaistenkin mielestä tärkein asia maan päällä. Siksi siitä pitää jauhaa ihan koko ajan.
- Anonyymi
Vain sinun rumien valheittesi mukaan.
- Anonyymi
Etkö ole muka seurannut lainkaan mitä kirkossa tapahtuu, etkä muita asiaan liittyvää, kuten uskonnon- ja sananvapaus-oikeudenkäyntiä..? Räsäsen kohdallakin tuli olla kyse vain yhdestä tviitistä, pamfletista, tv- ja radio-ohjelmasta, joissa käytti laillisesti perusoikeuksiaan ilmaisten näkemyksiään, mutta ihan muut nostivat niistä isompaa mekkalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain sinun rumien valheittesi mukaan.
No tämä mukauskovaisten jatkuva lässytys homoista todistaa itsessään asian.
Korjaan. Vain osa uskovista on asettanut seksuaalisin perustein jotkut ihmiset alempiarvoiseksi kuin mitä itse ovat.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst15311008Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i464156Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58643938Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1923640PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1003461Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1013320Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.731970Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?
Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis161285Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt155968Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun268934