Verikokeiden viitearvot vai potilaan omat

Anonyymi-ap

Jos on selvästi jotain pielessä omassa terveydessä, eli olo on huono ja lääkärissä otetaan verikokeita, niin mikä ratkaisee jatkotutkimusten aiheellisuuden?

Ne potilaan aiemmat omat arvot pidemmältä ajalta, jotka on nyt reilusti muuttuneet, mutta ovat silti viitearvojen sisällä, vai onko nuo viitearvot aina jonkinlainen Pyhä Raamattu, jonka mukaan mitään ei voi olla oikeasti pielessä?

Eikös jokainen ihminen ole omanlaisensa, eikä jonkun naapurin arvoja voida tuijottaa, kun terveydentilaa arvioidaan?

Tuntuu, että vain nuo lukkoon lyödyt viitearvot määrää lääkärin arvoja. Onko näin?

13

176

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä näkökulma.

Itse törmännyt samaan.

• Anonyymi

Jos lääkäri ei luota laboratoriotutkimusten tuloksiin, niin mihin sitten? Potilaan juttuihinko?

• Anonyymi

Eikö potilas ole yksilö? Miksi lääkäri ei luota potilaan veriarvoissa tapahtuneisiin muutoksiin?

Jos potilaan omissa veriarvoissa on muutoksia edellisiin arvoihin, niin onko periaate se, että noilla sinun arvoilla ei ole mitään merkitystä, vaan naapurin Arskan, jonka arvot on viitearvojen yläpuolella/alapuolella?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö potilas ole yksilö? Miksi lääkäri ei luota potilaan veriarvoissa tapahtuneisiin muutoksiin?

Jos potilaan omissa veriarvoissa on muutoksia edellisiin arvoihin, niin onko periaate se, että noilla sinun arvoilla ei ole mitään merkitystä, vaan naapurin Arskan, jonka arvot on viitearvojen yläpuolella/alapuolella?

Jokaisella veriarvot liikkuu tutkimuskerrasta toiseen. Jos arvot kuitenkin pysyvät viitearvojen sisällä, lisätutkimuksiin ei veriarvojen perusteella ole aihetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisella veriarvot liikkuu tutkimuskerrasta toiseen. Jos arvot kuitenkin pysyvät viitearvojen sisällä, lisätutkimuksiin ei veriarvojen perusteella ole aihetta.

Eli viitearvot ratkaisee, vaikka potilas on ylipäänsä hakeutunut lääkäriin huonon olonsa vuoksi.

Mitään tarvetta lääkärille ei ole, jos kokee olevansa terve. Minä ainakaan en mene lääkäriin huvin vuoksi (vihaan heitä) vaan siksi, että olo on huono.

Olo paranee, kun kuolee pois.

• Anonyymi

Kun tulehdusarvo on kunnossa, eikä ole kuumetta, potilas on aina terve.
      Noin olen lääkäreiltä tullut oppineeksi.

• Anonyymi

Aikuiselle kuume nousee hyvin harvoin.

Ihmisten peruslämpö on myös laskenut.
        Joten Kuumekin pitää määritellä uusiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikuiselle kuume nousee hyvin harvoin.

Ihmisten peruslämpö on myös laskenut.
        Joten Kuumekin pitää määritellä uusiksi.

Nythän sanotaan ettei muka ole kuumetta jos on38,5 . Mutta kun ihminen voi hyvin huonosti niin miten hän saa apua jos lääkäri sanoo ettei muka ole kuumetta .lämmön vaihtelut keholla on usein moninaiset riippuen mitä tekee työkseen ja jos työtä tehdään kummia tiloissa .

• Anonyymi

Kun tulehdusarvo on kunnossa eikä potilaalla ole kuumetta, silloin potilalla ei ole tulehdusta. Muuten voi olla vaikka kuinka sairas, useimmat sairaudet eivät vaikuta tulehdusarvoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun tulehdusarvo on kunnossa eikä potilaalla ole kuumetta, silloin potilalla ei ole tulehdusta. Muuten voi olla vaikka kuinka sairas, useimmat sairaudet eivät vaikuta tulehdusarvoihin.

Onhan tuokin tiedossa, mutta jos ei ole tulehdusta laitetaan aina kotiin, sanotaan tule uudestaan jos...
        Mitään muuta mahdollisuutta oireiden takana ei yleensä selvitetä, tutkita.
        Ja on olemassa ihmisiä, joille kuume ei yksinkertaisesti nouse, olen yksi heistä. Se on aika iso ongelma joskus vastaanotolla, kun kyselevät onko kuumetta, ja kun ei ole, niin ei ole missään mitään vikaakaan.
        Kerran puhelimessa sanoin yhdelle hoitajalle, että kun ei ole kuumetta, niin ei ole sairas. Hoitaja sanoi, ei se ihan niin mene. Oli pakko sanoa, että sen käsityksen olen lääkäreiltä saanut, että kuumetta pitäisi olla, jos on sairautta.

• Anonyymi

Ei ne viitearvot aina kerro totuutta ihmisen sairaudesta.
      Se on erityisesti huomattu sairauksissa kuten esim kilpirauhasen toiminnassa.
      Arvot ovat olleet monella viitearvojen sisällä vaan silti voivat huonosti. On lääkäreitä jotka ovat tietoisia siitä ettei viitearvot aina ole se ihan oikea vastaus asioihin, ja on taas lääkäreitä jotka tuijottavat kokeiden tuloksiin ja jättävät Poutalan siihen uskoon ettei hön muk ollenkaan voi huonosti koska kokeet eivät sitä näyttäneet.
      Joten aina ei kokeet ole se oikea tie mitä tulee erilaisiin hoitoihin .

• Anonyymi

Reuman kanssa on vähän sama juttu. Veriarvot voi olla pitkäänkin hyvät, ihminen voi huonosti, sanotaan, ettei ole mitään vikaa.
        Sitten kun alkaa veriarvoissa näkymään, potilaalle sanotaan, että on jo pitkälle edennyt reuma.
        Tunnen useamman iäkkään ihmisen, jolle on käynyt noin.

• Anonyymi

Kokeet, mittarit ja mittarien tuloksethan ne määrää mitä tulee jatkossa.
      Tuleeko pillerit vai ei?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      121
      1825
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1618
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1185
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      46
      1062
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      949
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      866
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      800
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      787
    Aihe