Bensiini- ja dieselautojen markkinaosuus Euroopassa laski 38,2 %:iin, kun se vuonna 2024 oli 48,4 %.

Anonyymi-ap

"Huhtikuuhun 2025 asti tänä vuonna bensiini- ja dieselautojen yhteenlaskettu markkinaosuus laski jälleen 38,2 prosenttiin, kun se vuonna 2024 oli 48,4 %.

Huhtikuun 2025 loppuun mennessä bensiiniautojen rekisteröinnit laskivat merkittävästi, 20,6 %, ja laskua näkyi kaikilla tärkeimmillä markkinoilla. Jyrkin lasku oli Ranskassa, jossa rekisteröinnit putosivat 35,2 %, seuraavaksi eniten Saksassa (-26,6 %), Italiassa (-14,4 %) ja Espanjassa (-12,7 %).

Vuoden 2025 neljän ensimmäisen kuukauden aikana uusien täyssähköautojen myynti kasvoi 26,4 % 558 262 yksikköön, mikä vastaa 15,3 %:a EU:n kokonaismarkkinaosuudesta. Kolme EU:n neljästä suurimmasta markkina-alueesta, jotka kattavat 63 % kaikista täyssähköautojen rekisteröinneistä, kirjasivat vankkaa kasvua: Saksa (+42,8 %), Belgia (+31,3 %) ja Alankomaat (+6,4 %)."

Noin kovaa se Eurooppa sähköautoistuu.

https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-1-2-in-april-2025-year-to-date-battery-electric-15-3-market-share/

73

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä polttohörhöjä taas keljuttaa.

      • Anonyymi

        Kyllä noita tyhmiä, sähkövispilän ostajia on paljoon.
        Juuri vaihdoin auton, en edes miettinyt sähkö vaihtoehtoa.
        Voi pojat ja tytöt, kohta maksaa sähkö maltaita, jopa aamukahvin keittäminen riipaisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä noita tyhmiä, sähkövispilän ostajia on paljoon.
        Juuri vaihdoin auton, en edes miettinyt sähkö vaihtoehtoa.
        Voi pojat ja tytöt, kohta maksaa sähkö maltaita, jopa aamukahvin keittäminen riipaisee.

        Saahan sitä noinkin kuvitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä noita tyhmiä, sähkövispilän ostajia on paljoon.
        Juuri vaihdoin auton, en edes miettinyt sähkö vaihtoehtoa.
        Voi pojat ja tytöt, kohta maksaa sähkö maltaita, jopa aamukahvin keittäminen riipaisee.

        Reilu peli eiks vain olisi se hienoa jos sähkö maksaisi saman per Kwh mitä bensa?
        Nyt mennään kuitenkin näillä hinnoilla.

        Hinta nyt
        klo 17 - 18
        −0,01 c/kWh

        Taas polttispöllö itkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilu peli eiks vain olisi se hienoa jos sähkö maksaisi saman per Kwh mitä bensa?
        Nyt mennään kuitenkin näillä hinnoilla.

        Hinta nyt
        klo 17 - 18
        −0,01 c/kWh

        Taas polttispöllö itkee.

        Ja tuohon pitää lisätä 5-9 c/kWh lisää, koska kukaan ei maksa pelkkää pörssihintaa sähköstään vaan päälle tulee siirtomaksu mihin sähköpörssi ei vaikuta yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilu peli eiks vain olisi se hienoa jos sähkö maksaisi saman per Kwh mitä bensa?
        Nyt mennään kuitenkin näillä hinnoilla.

        Hinta nyt
        klo 17 - 18
        −0,01 c/kWh

        Taas polttispöllö itkee.

        Koko kesä ajellaan sähköllä ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuohon pitää lisätä 5-9 c/kWh lisää, koska kukaan ei maksa pelkkää pörssihintaa sähköstään vaan päälle tulee siirtomaksu mihin sähköpörssi ei vaikuta yhtään.

        Juu, ja 100 km ajaminen maksaa näin kesällä hurjat 2 euroa tuolla "sikakalliilla" sähköllä siirtohintoineen veroineen päivineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko kesä ajellaan sähköllä ilmaiseksi.

        höpäti..et saa autollasi mitään vaihdossa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        höpäti..et saa autollasi mitään vaihdossa....

        Veikkaisin aivan pokkana, että se on sinun polttoromusi, josta ei saa mitään vaihdossa, paitsi ehkä verenmyrkytyksen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaisin aivan pokkana, että se on sinun polttoromusi, josta ei saa mitään vaihdossa, paitsi ehkä verenmyrkytyksen...

        näin se taitaa olla


    • Anonyymi

      Kiinnostus noita savukotteroita kohtana laskee hurjaa vauhtia.

      • Anonyymi

        Tosin bensiiniautojen markkinaosuus on edelleen sama kuin vuonna 2023. Viime vuonna niiden osuus jopa kasvoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin bensiiniautojen markkinaosuus on edelleen sama kuin vuonna 2023. Viime vuonna niiden osuus jopa kasvoi.

        Sinun valheellinen sössötyksesi on melko turhaa, bensiiniautojen määrä on ollut tasaisessa laskussa joka vuosi, jo vuodesta 2006 asti. Bensiiniautojen määrä on myös laskenut vuodesta 2023 tähän hetkeen n. 40 tuhannella autolla. Vuonna 2023 oli n. 1,5 % enemmän bensiiniautoja kuin vuonna 2024, vaikka autokannan koko kasvoi vuodesta 2023 vuoteen 2024. Autokanta siis kasvoi, mutta bensiiniautot vähenivät.

        Olet siis naurettava valehtelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun valheellinen sössötyksesi on melko turhaa, bensiiniautojen määrä on ollut tasaisessa laskussa joka vuosi, jo vuodesta 2006 asti. Bensiiniautojen määrä on myös laskenut vuodesta 2023 tähän hetkeen n. 40 tuhannella autolla. Vuonna 2023 oli n. 1,5 % enemmän bensiiniautoja kuin vuonna 2024, vaikka autokannan koko kasvoi vuodesta 2023 vuoteen 2024. Autokanta siis kasvoi, mutta bensiiniautot vähenivät.

        Olet siis naurettava valehtelija.

        Puhuin osuudesta uusien autojen myynneistä. Viime vuonna tosiaan bensiiniautojen osuus kasvoi uusista autoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhuin osuudesta uusien autojen myynneistä. Viime vuonna tosiaan bensiiniautojen osuus kasvoi uusista autoista.

        Kirjoittelet ihan mitä sattuu, etkä ymmärrä asioista mitään. Bensiiniautojen osuus autokannasta siis pienenee nyt, ja on pienentynyt tasaisesti joka vuosi jo viimeiset 20 vuotta! Samaan aikaan autokanta on kasvanut melko tasaisesti. Pinnistä oikein kovasti, niin ehkä tajuat mitä se merkitsee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelet ihan mitä sattuu, etkä ymmärrä asioista mitään. Bensiiniautojen osuus autokannasta siis pienenee nyt, ja on pienentynyt tasaisesti joka vuosi jo viimeiset 20 vuotta! Samaan aikaan autokanta on kasvanut melko tasaisesti. Pinnistä oikein kovasti, niin ehkä tajuat mitä se merkitsee!

        Ja silti vuonna 2023 bensiiniautojen osuus ensirekisteröidyistä autoista oli 39,3%, vuonna 2024 45% ja tänä vuonna tähän asti 40%. Missä siis näkyy tuo romahdus? Bensiiniautoja on rekisteröity tänä vuonna suunnilleen sama osuus kuin vuonna 2023.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti vuonna 2023 bensiiniautojen osuus ensirekisteröidyistä autoista oli 39,3%, vuonna 2024 45% ja tänä vuonna tähän asti 40%. Missä siis näkyy tuo romahdus? Bensiiniautoja on rekisteröity tänä vuonna suunnilleen sama osuus kuin vuonna 2023.

        Oletko todella niin tyhmä, ettet tajua sitä faktaa, että bensiiniautojen absoluuttinen määrä ja myös osuus autokannasta on laskenut joka vuosi viimeiset 20 vuotta?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko todella niin tyhmä, ettet tajua sitä faktaa, että bensiiniautojen absoluuttinen määrä ja myös osuus autokannasta on laskenut joka vuosi viimeiset 20 vuotta?!

        Ehkä tuo osuus on hieman laskenut, mutta ei kovinkaan paljon. Nykytahdilla enemmistö ajelee polttomoottoriautoilla vielä ainakin 50 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko todella niin tyhmä, ettet tajua sitä faktaa, että bensiiniautojen absoluuttinen määrä ja myös osuus autokannasta on laskenut joka vuosi viimeiset 20 vuotta?!

        Ja oletko edelleen niin tyhmä, että et suostu hyväksymään faktoja? Sähköautojen myyntien kasvu on päättynyt Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tuo osuus on hieman laskenut, mutta ei kovinkaan paljon. Nykytahdilla enemmistö ajelee polttomoottoriautoilla vielä ainakin 50 vuotta.

        Valheellista ja typerää sössötystä, joka perustuu vain omiin harhoihisi. Bensiiniautojen lukumäärä on vähentynyt joka vuosi noin 20 vuoden ajan, kun taas autokannan koko on samaan aikaan keskimäärin kasvanut. Nykytahdilla polttomoottoreilla ei kauaa ajella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tuo osuus on hieman laskenut, mutta ei kovinkaan paljon. Nykytahdilla enemmistö ajelee polttomoottoriautoilla vielä ainakin 50 vuotta.

        Enemmistö, valtaosa yli 50% kuuluu ikänsä perusteella 45-70 vuotta vanhoihin henkilöihin. He eivät voi ajaa oikein millään 50 vuotta, kun nuorimmiltakin otetaan kortti pois jo 30:n vuoden päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmistö, valtaosa yli 50% kuuluu ikänsä perusteella 45-70 vuotta vanhoihin henkilöihin. He eivät voi ajaa oikein millään 50 vuotta, kun nuorimmiltakin otetaan kortti pois jo 30:n vuoden päästä.

        Miten niin otetaan kortti pois? Tiedän, että yli 90-vuotiaatkin saavat ajaa, jos lääkäri vain antaa luvan. Suomessa on useitakin yli 90-vuotiaita jotka ajavat autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin otetaan kortti pois? Tiedän, että yli 90-vuotiaatkin saavat ajaa, jos lääkäri vain antaa luvan. Suomessa on useitakin yli 90-vuotiaita jotka ajavat autolla.

        Se onkin hyvä yhdistelmä. Ruosteen raiskaama hengenvaarallinen väyrysmersu ja puolisokea 90 vuotias ratissa. Enemmistö vetää viimeiset mustat vanat siinä 75-80 vuoden välillä. Väyryskuskit pääsevät taivaaseen helvetti oli jo maan päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se onkin hyvä yhdistelmä. Ruosteen raiskaama hengenvaarallinen väyrysmersu ja puolisokea 90 vuotias ratissa. Enemmistö vetää viimeiset mustat vanat siinä 75-80 vuoden välillä. Väyryskuskit pääsevät taivaaseen helvetti oli jo maan päällä.

        Pitää tosin ottaa huomioon, että edelleenkin nuorten ensimmäiset autot ovat polttomoottoriautoja. Ei 18-vuotiaat sähköautoa saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää tosin ottaa huomioon, että edelleenkin nuorten ensimmäiset autot ovat polttomoottoriautoja. Ei 18-vuotiaat sähköautoa saa.

        No vielä toistaiseksi pitää tyytyä polttoromuihin.


    • Anonyymi

      ja kansa köyhtyy.. ilmasto kouhotus ajaa maamme konkurssiin..

    • Anonyymi

      Suomessa kehitys on sellaista, että dieselautojen lukumäärä on pudonnut vuodesta 2020 vuoteen 2024 noin 85.000 kappaleella, ja bensiiniautojen määrä on vähentynyt tasaisesti jo vuodesta 2006 vuoteen 2024 noin 360.000 kappaleella. Samaan aikaan autokannan koko kasvoi vuodesta 2006 vuoteen 2024 noin 270.000 kappaleella.

      • Anonyymi

        Samaan aikaan Suomessa täyssähköautojen kokonaismäärä kasvaa tänäkin vuonna 35-40 %, eli n. 40.000 kpl.


      • Anonyymi

        Tuosta taitaa unohtua ladattavat hybridit ja ehkä normaalit hybridit, joissa on myös polttomoottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan aikaan Suomessa täyssähköautojen kokonaismäärä kasvaa tänäkin vuonna 35-40 %, eli n. 40.000 kpl.

        Tuo on aika pikkuruinen määrä verrattuna autokantaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on aika pikkuruinen määrä verrattuna autokantaan.

        Ei ole, ja samaan aikaan tosiaan n. 40.000 bensiini- ja dieselautoa poistuu kuvioista joka vuosi. Sähköautojen määrän lisääntyminen tulee kasvamaan vuosi vuodelta. Eli turhaan sinä änkytät.

        Ja et todellakaan ymmärrä näistä asioista yhtään mitään, ladattava hybridi on oma autoluokkansa, se ei ole bensiiniauto. Ns. itselataava hybridi taas ei ole plugari tai sähköauto, eli se menee kategoriaan bensiiniauto...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, ja samaan aikaan tosiaan n. 40.000 bensiini- ja dieselautoa poistuu kuvioista joka vuosi. Sähköautojen määrän lisääntyminen tulee kasvamaan vuosi vuodelta. Eli turhaan sinä änkytät.

        Ja et todellakaan ymmärrä näistä asioista yhtään mitään, ladattava hybridi on oma autoluokkansa, se ei ole bensiiniauto. Ns. itselataava hybridi taas ei ole plugari tai sähköauto, eli se menee kategoriaan bensiiniauto...

        Ladattavalla hybridillä ajellaan usein bensiinillä, joten kyseessä bensiiniauto. Ladattava hybridi olisi muutenkin käyttökelvoton ilman polttomoottoria. Ylipäätään ladattavat hybridit ovat huijausta ja sen takia niiden verotusta nostetaan reippaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, ja samaan aikaan tosiaan n. 40.000 bensiini- ja dieselautoa poistuu kuvioista joka vuosi. Sähköautojen määrän lisääntyminen tulee kasvamaan vuosi vuodelta. Eli turhaan sinä änkytät.

        Ja et todellakaan ymmärrä näistä asioista yhtään mitään, ladattava hybridi on oma autoluokkansa, se ei ole bensiiniauto. Ns. itselataava hybridi taas ei ole plugari tai sähköauto, eli se menee kategoriaan bensiiniauto...

        Eli muutokseen menisi tuollaisella 40.000 auton tahdilla 65 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli muutokseen menisi tuollaisella 40.000 auton tahdilla 65 vuotta.

        Ja sössötys jatkuu. Et saa polttonesteitä ostettua enää 30 vuoden kuluttua. Bensiiniä nimittäin myytiin vuonna 2023 noin 8 prosenttia ja dieseliä noin 16 prosenttia vähemmän kuin vuonna 2019.

        Polttoaineiden myynti on vähentynyt selvästi enemmän kuin liikennemäärä. Tämä kertoo liikenteen voimistuvasta sähköistymisestä. Vaikka ladattavien autojen osuus autokannasta on vasta hieman yli 11 prosenttia, sähköistyminen keventää jo polttonesteiden myyntitilastoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sössötys jatkuu. Et saa polttonesteitä ostettua enää 30 vuoden kuluttua. Bensiiniä nimittäin myytiin vuonna 2023 noin 8 prosenttia ja dieseliä noin 16 prosenttia vähemmän kuin vuonna 2019.

        Polttoaineiden myynti on vähentynyt selvästi enemmän kuin liikennemäärä. Tämä kertoo liikenteen voimistuvasta sähköistymisestä. Vaikka ladattavien autojen osuus autokannasta on vasta hieman yli 11 prosenttia, sähköistyminen keventää jo polttonesteiden myyntitilastoja.

        Suuri osa muutoksesta on myös sitä, että etätyö on lisääntynyt, jolloin ei tarvitse ajaa autolla työpaikalle aina. Suomessa on paljon ihmisiä, jotka tekevät lähes kaiken työn kotona. Ja lisäksi myös bensiiniautojen kulutus on vähentynyt.

        Ja tuosta huolimatta polttoaineita tullaan myymään vielä kymmeniä vuosia. Etenkin kun vain 5% autoista on sähköautoja. Ladattavat hybriditkin käyttävät bensiiniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa muutoksesta on myös sitä, että etätyö on lisääntynyt, jolloin ei tarvitse ajaa autolla työpaikalle aina. Suomessa on paljon ihmisiä, jotka tekevät lähes kaiken työn kotona. Ja lisäksi myös bensiiniautojen kulutus on vähentynyt.

        Ja tuosta huolimatta polttoaineita tullaan myymään vielä kymmeniä vuosia. Etenkin kun vain 5% autoista on sähköautoja. Ladattavat hybriditkin käyttävät bensiiniä.

        Jaa niin, etätyöstä johtuukin että polttomotit romahtaa ja sähkömoottorien myynti raketoi. Olet sinä kyllä naurettava tapaus. Polttonesteiden myynti sakkaa kohta sekin täysin, pudotukset ovat nyt jo suuria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on aika pikkuruinen määrä verrattuna autokantaan.

        Vain tuolla sähköautojen yleistymisnopeudella on merkitystä, ei lainkaan sillä mikä osuus niitä on autokannasta. Yleistymisnopeus näkyy olevan huikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain tuolla sähköautojen yleistymisnopeudella on merkitystä, ei lainkaan sillä mikä osuus niitä on autokannasta. Yleistymisnopeus näkyy olevan huikea.

        Yleistymisnopeus on niin hidas, että muutokseen menee vielä yli 40 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa niin, etätyöstä johtuukin että polttomotit romahtaa ja sähkömoottorien myynti raketoi. Olet sinä kyllä naurettava tapaus. Polttonesteiden myynti sakkaa kohta sekin täysin, pudotukset ovat nyt jo suuria.

        Jos ajatellaan, että joku kulkee ensin 50 km päivässä työpaikalle ja sitten 0 km päivässä niin kyllä tuolla bensan kulutukseen on vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajatellaan, että joku kulkee ensin 50 km päivässä työpaikalle ja sitten 0 km päivässä niin kyllä tuolla bensan kulutukseen on vaikutusta.

        niin kyllä se on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleistymisnopeus on niin hidas, että muutokseen menee vielä yli 40 vuotta.

        Täysin ääliömäistä sössötystä. Yleistymisvauhti on todella suuri. Prosenttilasku ja eksponentit taitaa olla tuntemattomia käsitteitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin ääliömäistä sössötystä. Yleistymisvauhti on todella suuri. Prosenttilasku ja eksponentit taitaa olla tuntemattomia käsitteitä?

        Ja ensirekistöinneissä sähköautojen myyntien kasvu päättyi jo vuonna 2023. Sen jälkeen sähköautojen ensirekisteröinnit ei ole kasvanut yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ensirekistöinneissä sähköautojen myyntien kasvu päättyi jo vuonna 2023. Sen jälkeen sähköautojen ensirekisteröinnit ei ole kasvanut yhtään.

        No ihan puhdasta valhesössötystä aina vaan, niin koville sinulla ottaa nämä asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajatellaan, että joku kulkee ensin 50 km päivässä työpaikalle ja sitten 0 km päivässä niin kyllä tuolla bensan kulutukseen on vaikutusta.

        Sen takia sähköautojen myynti raketoi, että joku ei mene töihin? ..ttu mitä sössötystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen takia sähköautojen myynti raketoi, että joku ei mene töihin? ..ttu mitä sössötystä.

        Puhe oli polttoaineiden myynnistä. Suomalaisten ajokilometrien määrä (sisältäen raskaan liikenteen) on vähentynyt 5% vuodesta 2019 joten noin 5% myynnin muutoksesta johtuu ajamisen vähenemisestä.

        Eikä sähköautojen myynnit raketoi, uusien sähköautojen myynnitkin on pysynyt samalla tasolla pian kolme vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhe oli polttoaineiden myynnistä. Suomalaisten ajokilometrien määrä (sisältäen raskaan liikenteen) on vähentynyt 5% vuodesta 2019 joten noin 5% myynnin muutoksesta johtuu ajamisen vähenemisestä.

        Eikä sähköautojen myynnit raketoi, uusien sähköautojen myynnitkin on pysynyt samalla tasolla pian kolme vuotta.

        On kyllä niin vähä-älyistä valhesössötystä. Ajosuorite on vähentynyt PALJON vähemmän kuin polttoaineiden myynti, joten polttoaineiden myynnin voimakas väheneminen johtuu ennen muuta liikenteen sähköistymisestä. Vaikea tietenkin ymmärtää kun olet mt-potilas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä niin vähä-älyistä valhesössötystä. Ajosuorite on vähentynyt PALJON vähemmän kuin polttoaineiden myynti, joten polttoaineiden myynnin voimakas väheneminen johtuu ennen muuta liikenteen sähköistymisestä. Vaikea tietenkin ymmärtää kun olet mt-potilas.

        Koska ajokilometrien määrä on vähentynyt 5% niin todellisuudessa sähköistymisen vaikutus on 8% sijaan todellisuudessa 3%. Eli etätöillä oli suurempi vaikutus kuin sähköistämisellä.


    • Anonyymi

      Oikeesti, vieläkö joku ostaa haisevan ja savuttavan lämpövoimalaitoksen vaikka autojakin on jo tarjolla.

      • Anonyymi

        Polttikset ovat oikeita autoja, sähköautot eivät ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttikset ovat oikeita autoja, sähköautot eivät ole.

        Autosta tuli auto vasta sen muututtua sähköautoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttikset ovat oikeita autoja, sähköautot eivät ole.

        Polttikset olivat saastuttavia leluja, joita tehtiin kun muuta ei osattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autosta tuli auto vasta sen muututtua sähköautoksi.

        näin se on lukittu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        näin se on lukittu

        Kyllä se niin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autosta tuli auto vasta sen muututtua sähköautoksi.

        Kunnon auto ei savuta.


    • Anonyymi

      Aloitus kertoo paljon kun sen vain ymmärtää.

      • Anonyymi

        Aika pian noiden osuudet ovat todella pieniä.


      • Anonyymi

        Mihin sitä tietoa itse tarvitset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sitä tietoa itse tarvitset?

        Sinä varmasti et ymmärrä mihin ihmiset tarvitsevat tietoa, uskon sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä varmasti et ymmärrä mihin ihmiset tarvitsevat tietoa, uskon sen.

        Polttoaasi on aasi.


    • Anonyymi

      euro been uhh

      • Anonyymi

        mausta se kyseessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mausta se kyseessä

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi

        Siellä niin juuri!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä niin juuri!

        Kyllähän se niin on


    • Anonyymi

      On se kova paikka.

      • Anonyymi

        Näyttää olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää olevan.

        No kylläpä onkin.


    • Anonyymi

      Jaksaa se harmittaa aina vaan. Faktat on.

    • Anonyymi

      Hyvin menee? Vain sähköautoilla.

      • Anonyymi

        Kylläpä se närästää erästä.


    • Anonyymi

      Kuolinkellot jo kuultavissa.

      • Anonyymi

        Pari kolme vuotta, ja myynti lähes nollassa.


    • Anonyymi
      UUSI

      Polttomoottori jää näin historiaan pelkäksi ikäväksi muistoksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

      Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1916
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

      Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1768
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

      Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      360
      1645
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

      Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1453
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

      Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1330
    6. Mitä vastaisit

      Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1310
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

      Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      70
      1243
    8. Vihjeketju naisille

      Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      63
      1179
    9. KIIKKUSTUOLI

      Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1087
    10. Kuljettajasi oy konkurssi?!

      Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1063
    Aihe