Jalkaväkimiinat - Suomi ja Suomen kansa tarvitsee ja ansaitsee tämän tehokkaan asejärjestelmän.
Mihin katosi kaikki Suomen miinat?
Lähihistoriassamme tapahtui rauhan ajan merkittävin puolustusstrateginen virhearvio joka voidaan nähdä skandaalina. Rauhanliikkeen aktivisteina tunnetut ja silloin merkittävässä poliittisessa asemassa vaikuttaneet Tarja Halonen ja Erkki Tuomioja tekivät päätöksen, että Suomi luopuu ja tuhoaa jalkaväkimiinat. Päätös perustui siihen, että nämä henkilöt halusivat Suomen liittyvän Ottawan sopimukseen.
Mikä Ottawan sopimus?
Ottawan sopimus on nimensä mukaisesti Ottawan piirikunnassa solmittu sopimus jonka tarkoitus oli sitouttaa maat luopumaan ja tuhoamaan jalkaväkimiinat. Sopimuksen taustalla on häärinyt erinäisiä rauhan aktivisteja, globalisteja ja joidenkin lähteiden mukaan jopa Venäjä. Tarkoitus oli heikentää usean länsimaan puolustusta. Suomen liittyminen sopimukseen oli uskomatonta. Se miksi kenraalien kapinaa ei nähty, selittynee sillä, että Tarja Halonen toimi tuolloin Puolustusvoimien ylipäällikkönä. Miinakielto astui voimaan ja puolustusvoimat tuhosivat miinat ennätysnopeasti. Joitain yksilöitä on säilynyt sotamuseoissa. Miinojen tuhoaminen olisi verrattavissa jos tuhoaisimme RK:t eli rynnäkkökiväärit ja pääaseinamme toimisi vasara ja naulapyssy.
Miksi jalkaväkimiina on niin tehokas?
Suomen itäraja on siis n. 1300km. Siinä on lääniä mistä rysäyttää läpi. Mutta kun asetamme miinat niin jos vihollinen yrittää tulla, hän yksinkertaisesti räjähtää. Voimme aloittaa tulituksen kun vihollisen etujoukot räjähtelee miinoihin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e07d2266-9919-49ac-a854-e281843524a3
Jalkaväkimiinat takaisin Suomeen
Anonyymi-ap
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Se punatukkainen seta-mamma oli monessa mielessä puhdasta paskaa Suomelle, mutta punertava demarihan se toki olikin.
- Anonyymi
Tuo kansallishäpeä otti ohjeensa venäjältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854890- 1902278
- 371908
- 1331879
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj231618- 751582
- 1781530
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161421Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3401185- 351136