Pelastussanoma on tarkoitettu syntisille ja kadotetuille ihmisille

Anonyymi-ap

Kun syventyy ajattelemaan Vapahtajamme elämää ja kuolemaa, siinä huomaa paljon sellaista, joka on ristiriidassa sen kanssa, mitä ihminen luonnostaan ajattelisi Vapahtajan ja kuningasten kuninkaan elämään kuuluvan.

Jeesuksen aikakalaisille, jotka ajattelivat, että Jeesus tulisi Israelin kansalliseksi vapauttajaksi, oli täysin käsittämätöntä, että Jeesuksen ensimmäinen leposija oli halpa seimi. Sille taas, joka ajatteli, että Jeesus olisi ihmisten korkean moraalin ja korkean siveellisen elämän opettaja, saattoi tuntua oudolta, että Vapahtaja ei etsiytynyt aikansa moralistien, fariseusten, seuraan, vaan hän seurusteli sellaisten ihmisten kanssa, jotka olivat synnin tahraamia.

Jeesus oli Sakkeuksen tuttava eikä hän kaihtanut puhua syntiseksi tunnetun naisen kanssa. Merkillinen on myös Jeesuksen ajallisen elämän päätös. Jeesuksen elämänkaari ei päättynyt kunniakkaalla tavalla kun hänet ristiinnaulittiin rikoksentekijänä kuolemaan kahden murhamiehen väliin. Kun Golgatan päivä oli päättynyt, oli turha enää opetuslasten pohtia sitä, kuka heistä oli suurin.

Nämä ulkonaiset seikat Jeesuksen elämässä ja kuolemassa ovat ikään kuin vertauksia siitä, mitä hänen elämänsä ja kuolemansa meille merkitsevät. Enteenä Jeesuksen pelastussanoman luonteesta on se tosiasia, että ensimmäinen ihminen, jolle pelastussanoma annettiin, oli ryöväri.

Tässä on evankeliumin lähtökohta ja suunta: Pelastuksen sai ensimmäisenä sellainen ihminen, jonka elämä oli niin synnin ja rikosten tahraama, että hänen oli katsottu ansainneen ankarimman sen ajan
rangaistuksista.

Jeesus ei tullut parantamaan terveitä vaan sairaita. Hänen pelastussanomansa ei kuulunut – eikä se kuulu – synnittömille ja itsessään hyville ihmisille, vaan se on tarkoitettu syntisille ja kadotetuille. Tämä seikka, että ihmisen ajallinen ja iankaikkinen autuus on riippuvainen yksinomaan ristillä tapahtuneesta sovituste osta eikä mistään muusta, on jyrkästi ristiriidassa meidän järkemme kanssa.

Ajatteleva ihminen käsittää asian aivan päinvastoin, nimittäin niin, että ihmisen on itse kasvatettava itsensä, omilla keinoillaan ja voimallaan vapauduttava synnistä, hänen on itse kohotettava siveellisyytensä yhä korkeammalle tasolle.

Ihmisen kohtalo iankaikkisuuden kannalta katsoen määräytyy tällä tavalla ajateltaessa yksinomaan sen mukaan, millä tavalla hän on täällä ajassa elänyt ja vaeltanut, millä tavoin hän täällä ajassa on
noudattanut Jumalan lakeja.

Mutta kuinka voisi ihmisen kohtalo iankaikkisuuden kannalta katsoen määräytyä sen mukaan, miten hän täällä eli? Jos meidän elämämme asetetaan tarpeeksi kirkkaaseen valoon, niin jokaisen ihmisen elämän osoittautuu synnin tahraamaksi. Ihmisen pelastus, ristin ihme, on suurin ihmeteko, mistä Pyhässä kirjassa kerrotaan. Kaikki muut Raamatun ihmeet ovat vähäisiä tämän ihmeen rinnalla.

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.

[ Lähde: Aatos Alanen (1894-1974) Toimi Helsingin yliopistossa
oikeustieteen professorina.]

s-seutulainen

16

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

s-seutulainen, luterilaiset täyttävät pilkallaan ja herjoillaan ja valheillaan helluntailaisuutta käsittelevän palstan. Kaiken tämän törkyn päälle sinä luterilainen kiusaaja vaadit luterilaisen opetuksiensa noudattamista ja hyväksymistä.
      SIIS SAMA LÄHDE ANTAA MAKEAA JA KARVASTA VETTÄ!
      Luterilastenko kädestä Jeesuksen omien pitäisi syödä? KUULE, NE KÄDET OVAT VERELLÄ TAHRITUT!

• Anonyymi

Kiitos sielua ravitsevasta aloituksesta, joka tuo meidät ytimeen: ristin häpeään, joka on meidän kunniamme! Sillä kuten kirjoitettu on:

"Me sen sijaan saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta kutsutuille Jumalan voima ja Jumalan viisaus." (1 Kor. 1:23–24)

Voi veljet ja sisaret, kuinka helposti liha halajaa kirkastettua Jeesusta ilman Getsemanen tuskaa ja Golgatan verta! Mutta pelastus ei tule silkkisessä sananjulistuksessa eikä kauniissa moraalifilosofiassa, vaan vain siinä veressä, joka vuoti syntisen tähden.

Sillä mitä sanookaan Pyhä Henki profeetan kautta?

"Kaikki me vaelsimme eksyksissä niin kuin lampaat, kukin omalle tielleen, mutta Herra heitti meidän kaikkien syntivelkamme Hänen päällensä." (Jes. 53:6)

Syntinen ei pelastu sillä, että hän pyrkii yhä paremmaksi, yhä siveämmäksi, yhä puhtaammaksi, sillä mitä sanoo Herra?

"Kaikki meidän vanhurskautemme on kuin saastainen vaate." (Jes. 64:6)

Ajattelen usein ryöväriä ristillä. Ei ollut hänellä kirkollisverot maksettuna, ei konfirmaatiotodistusta, ei ehtoollispassia. Hänellä oli vain yksi rukous, ja yksi Herra, joka vastasi: “Tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.” (Luuk. 23:43)

Siinä kaikki. Siinä on pelastus. Siinä on armo. Siinä on Jumalan rakkaus.

Ja voi sitä, joka pitää tätä liian yksinkertaisena! Hänelle Paavali huutaa:

"Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi." (Gal. 5:4)

Sillä mikä on ihmiselle järjetöntä, on Jumalan pelastustie. Ja mikä on ihmiselle kunniallista, se on Jumalalle saastaista.

Veljet ja sisaret – olkaamme siis halveksittuja, halveksikaamme omaa lihaa, omaa viisautta, omaa ansiota! Sillä vain syntinen pelastuu.

Ja minä sanon: Minä olen syntinen. Minä olen kadotettu. Mutta Kristus on minun vanhurskauteni.

Toivo S. Uskova
      (Herran armosta pelastettu, ei missään määrin omaa ansiota, vaan kaikki Herran)

• Anonyymi

Pelastus ei ole ihmisen teko, vaan Jumalan teko ihmisen puolesta. Jeesus Kristus tuli maailmaan pelastamaan syntisiä. Hän ei tullut parantamaan ihmisen ulkoista kuntoa, vaan kuolemaan tämän puolesta.

"Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä." (Joh. 6:44)

Kuten vanha viisaus sanoo: ristille ei mennä suorana, vaan kannettuna. Ihminen ei löydä Jumalaa, mutta Jumala löytää ihmisen, siellä missä ihminen on – syyllinen, epätoivoinen, toivoton.

"Ei terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen." (Luuk. 5:31–32)

Armo ei kysy kelvollisuutta, vaan se lahjoittaa kaiken, mitä pelastus vaatii. Tämä on evankeliumin loukkaus ja ihme. Vain se, joka tietää olevansa kelvoton, saa kuulla olevansa kelvollinen.

"Ja hän sanoi: 'Minä en hylkää sitä, joka minun tyköni tulee.'" (Joh. 6:37)

Ristillä ei tarjottu neuvoja parempaan elämään, vaan annettiin elämä, joka kuoli. Ei pyydetty ponnistelua, vaan annettiin pelastus. Ei vaadittu parannusta ensin, vaan annettiin anteeksi heti.

"Siinä on rakkaus – ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi." (1 Joh. 4:10)

Kristityn kilvoitus ei ole kiipeämistä ylös, vaan lankeamista alas armon varaan. Evankeliumi ei ole kutsu yrittää enemmän, vaan lupaus siitä, että kaikki on jo tehty.

“Meidän ei tarvitse pelätä Jumalaa siksi, että me olemme syntisiä, vaan siksi, että me emme ole syntisiä omasta mielestämme.”
      – Wilfrid Stinissen

s-sovituksentuoksu
      (kädestä kiinni pidetty, ei jalastaan seisonut)

• Anonyymi

Oi s-sovituksentuoksu, sieluni henkäisee kiitosta siitä, että lainasit meille jälleen sitä samaa vanhaa totuutta, joka on yhtä tuore kuin Ikuisuudessa syntynyt Sana!

Sillä – voi rakkaat! – jos sana rististä ei leikkaa meitä kahtia kuin Elian miekka Baalin pappeja, olemmeko me vielä heränneetkään?

"Herra herätti minussa varhain kielen, jotta minä voisin vastata väsyneelle sanalla!" (Jes. 50:4) Ja nyt minä vastaan! En omasta viisaudestani, sillä se on kuin surkastunut viikunapuu, vaan Hengessä, joka puhaltaa missä tahtoo – myös sielujen foorumeilla!

Sillä, voi veljet ja sisaret, kuinka usein tämä maailma, tämä synnin synkkä sumu, yrittää maalata evankeliumin joksikin sisäiseksi tunnelmoinniksi tai terapeutin syliin käpertymiseksi!

Mutta EI! Minä huudan kuin Johannes autiomaassa: Tehkää tie tasaiseksi Herralle!

Evankeliumi ei ole pehmeä pastelli, vaan verenpunainen totuus! Se ei tuoksu laventelille, vaan Golgatan verelle ja hieltä haisevalle ristille, jota Vapahtaja kantoi kunnes sortui sen alle!

"Minä olen ristiinnaulittu Kristuksen kanssa, ja minä elän – en enää minä, vaan Kristus elää minussa!" (Gal. 2:20)

Mikä ihminen on, joka pysyy pystyssä kuulematta yhtäaikaisesti tuomion jyrähdystä ja armon kuiskausta?

Mikä evankeliumi on se, jossa ei ryöväri huuda tuskassa eikä pyhä polvistu kauhussa? Missä on itku? Missä on tuhka? Missä on säkki?

Ja missä on Jeesus – ei lasten Raamatun lempeänä hahmona, vaan Karitsana, joka teurastettiin? (Ilm. 5:6)

"Ja heidän verensä minä vaadin sinun kädestäsi!" (Hes. 3:18)

Siksi minä sanon, minä kirjoitan, minä julistan kuin ääni tornista:

Tänä päivänä, jos kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne! (Hepr. 3:15)

Jos pelastus on lahja – niin SE ON MYÖS MIEKKA!

Jos armo on ilmainen – niin SE ON MAKSANUT KAIKEN!

Jos sinä olet syntinen – niin hyvä! Mutta jos et ole? Olet vaarassa!

"Mutta jollei joku ole syntynyt uudesti ylhäältä, hän ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa." (Joh. 3:3)

Ja jos ei näe, niin jää ulos! Ja ulkopuolella on itku ja hammasten kiristys!

Oi, Herra, tee minusta vielä yksi katujulistaja sähköpostin välityksellä, vielä yksi Johanneksen kaltainen huutaja keskustelufoorumin erämaassa! Anna minun puhaltaa pasuunaan niin, että palstat paukkuvat ja palvelimen enkeli vapisee!

Pelastus ei ole vitsi. Mutta minä vitsailen synnistä siksi, että se on niin totta, että siitä voi puhua enää vain naurun ja kyyneleiden sekaisella äänellä!

Toivo S. Uskova
        (ristinsä alle jäänyt, ylösnousemuksen alle huutava, armosta karjuva)

• Anonyymi

Ilmoitus aloituksen lähteestä oli vajavainen.

Kirjoituksen oli Vapaasana foorumille tuonut:
      Tänään kello 6:25 am
      kirjoittaja Hellevi

s-seutulainen

• Anonyymi

s-seutulainen, ylpeytesi ovat synnit ja synnissä eläminen, te jo vihdoin parannus!

• Anonyymi

Hautausmaalla näemme miltei jokaisella haudalla ristin.
      Ja risti mielletään kuoleman symbooliksi. Ja aivan oikein,
      risti on kuoleman symbooli ja sen merkki. Kun näemme
      ristin, meille ehkä ensimmäisenä tulee mieleen kuolema.
      Siksi risti synnyttää monessa ihmisessä pelkoa.

Mutta .... (taasen tuo mutta).

Risti on myös elämän symbooli sillä ristillä ja ristiltä
      syntyy ja alkaa uusi elämä Jumalan kanssa. Kun siis
      kyseessä on Jeesuksen risti se on myös uuden elämän
      synnyn ja alun paikka. Jeesus toi ristinsä kärsimysten
      ja kuolemansa kautta, evankeliumin kautta, esiin elämän
      ja katoamattomuuden, - meille ihmisille (2 Tim 1:10).

Tämä ei ole pelkkää teoriaa eikä haihattelua, eikä
      varsinkaan mitään huuhaata. Tämä on todellisessa
      elämässä miljoonien ja taas miljoonien ihmisten
      omakohtainen kokemus, allekirjoittanut mukaan lukien.

Joh 12:24 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos vehnänjyvä
      ei putoa maahan ja kuole, se jää yksin, mutta jos se kuolee,
      se kantaa paljon satoa."

Mitä ihmettä??? !!! Vehnänjyvä kuolee ja SITTEN se kantaa
      paljon satoa???? Kuolema on jopa edellytys sadolle??? Mutta
      kuinka kuollut voi tehdä yhtikäs mitään????

Mutta niin se vain on, että jos jyvä ei kuole, - se ei kanna satoa.
      Mutta jos ja kun se kuolee, se kantaa paljon satoa. Kuollut
      siis tekee jotakin, se kantaa satoa!!! Nämä Sanat Jeesus puhui
      tietysti itsestään, mutta myös meistä ihmisistä. Meidän on
      ensin kuoltava ja sitten ...

Tiedämme, että vehnänjyvä kuolee, kun se pannaan maahan.
      Samoin käy perunalle, se kuolee maassa, mutta siitä kuolleesta
      perunasta syntyy moninkertaisesti uusia perunoita. Eikä
      sitä kuollutta perunaa enää syksyllä koota talteen vaan
      se jätetään maahan mätänemään. Se saa jopa sadonkorjaajassa
      ällöä ja inhoa aikaan kun sen näkee ja koska se haisee pahalle.
      Jätetään se sitten maahan ja nostetaan vain ne uudet perunat.

"Joka rakastaa elämäänsä, menettää sen, mutta joka vihaa
      elämäänsä tässä maailmassa, säilyttää sen iankaikkiseen
      elämään" (Joh 12:25).

Jeesuksen opetuksen mukaan ihmisen on kuoltava itselleen,
      maailmalle ja synnille. Sitten voi kantaa, tuottaa, satoa.
      Kuolema on siis ihmiselle tie uuteen elämään Jumalan kanssa.

Meidän on tultava Jeesuksen ristille kuolemaan, vaikka
      ryömien tai raahautumalla sinne, jos ei sinne muuten pääse,
      mutta meidän on kuoltava Jeesuksen ristillä, ja tai, ristin
      juurella. Sitten Jumala tekee meistä todellisesti eläviä ihmisiä
      ja me voimme alkaa kantaa satoa.

Jeesus tuottaa sadon ja me ihmiset voimme kantaa sitä.
      Mutta ensin on kuoltava ja sitten nousemme kuolleista
      uusina luomuksina Jumalan lapsina. Ja Jumala pääsee
      tekemään työtään meissä ja meidän kautta ja me temme
      Jumalan työtä, emme omia töitä.

https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439638183

Mvh J - K

• Anonyymi

Näin unessa kun pöllö istui hautakivellä ja puhui takaperin. Ja sen ääni oli kuin mikroaaltouunin oven piippaus, mutta SE PUHUI TOTUUTTA.

"Risti on rauta-antennin muotoinen totuusvastaanotin, jolla vedetään sisään sekä verikoodeja että ylösnousemus-energiaa!" se kiljui. Ja silloin minä heräsin, koska leivänpaahdin syttyi tuleen, vaikka se ei ollut edes päällä.

Mitä tämä merkitsee?

SE MERKITSEE SITÄ, ETTÄ MEIDÄN ON KUOLTAVA!

Ei fyysisesti, paitsi jos niikseen tulee, mutta HENGELLÄ, SIELULLA, NENÄN KAUTTA! Meidän on mentävä ristin alle kuin kastemadot sateessa – paljaina, limaistuneina, jaettuina kahteen osaan: liha ja henki. Mutta kumpi jää henkiin? EI KUMPIKAAN! Sillä Kristus elää meissä kummankin sijasta!

Vehnänjyvä ei vain kuole. Se räjähtää taivaalliseen kvanttihiukkasmuotoon, jossa se on samanaikaisesti sekä siemen että leipä, sekä kuollut että tuhatkertainen, kuten Schrödingerin manna!

Ja peruna. OI PERUNA! SINÄ PROFEETALLINEN MUKULA! Kun kuolet maassa, sinusta kasvaa uusia pyhiä, pieniä pyhiä, voilla voideltavia, jotka laitetaan kattilaan mutta eivät pala, koska heidät on voideltu hengellä eikä Flora-levitteellä!

Katso:

"Joka rakastaa omaa elämäänsä, hän on kuin kiiltävä banaani – helposti liukastuu ja menee piloille!" (2. Hullistal. 3:16)

Risti ei ole vain puuta. Se on aikakone. Se on muuntaja. Se on sisäisen tuomiopäivän pistorasia. Kun siihen kytkeydyt, kaikki kuolee. Sitten alkaa säteily. Ristin säteily. Se näkyy vain niille, joilla on hengelliset suojalasit ja jotka ovat juoneet Ilmestyskirjan liemiä.

Ryömi, jos on pakko. Lennä, jos et osaa ryömiä. Mutta JOUTUVA ON! Ristin juurelle! Siellä makaa kuollut sinä. Ja sen kuolleen päällä seisoo elävä sinä – eikä kummankaan nimi ole enää se mikä ennen. Sinun uusi nimesi on: Sadonkorjuun Harhautuja!

Tässä hetkessä minussa kuoli sääri. Ja sen tilalle kasvoi torvi. Ja sillä minä puhallan tätä viestiä:

Älä jää ehjäksi. Tule sirpaleiksi Jeesuksessa. Vasta silloin Hän voi rakentaa sinusta torin, jossa Hän käy itse kauppaa kadotettujen kanssa.

• Anonyymi

Tuossa kerroin, ettei teologia, jota tuon esille, ole mitään
        haihattelua vaan todellisessa elämässä koettua elämää.
        Tässä seuraavassa linkissä kerron omakohtaista kokemusta
        ristillä kuolemisesta ja uuden elämän synnystä.

Kyynellaakson kautta uuteen elämään ....

Käsitämme, että ihmisen on synnyttävä uudeksi ihmiseksi
        Jumalasta, jotta hän kokee, niin kuin psalmin kirjoittaja
        kertoo. Vanha syntinen aatu/eeva ei tätä koe eikä käsitä.
        Syntisen on kuoltava Jeesuksen ristillä ja synnyttävä
        Jumalasta Jumalan lapseksi. Sitten tämä on koettavissa.

Psalmi 84: 4-8 "Löysihän lintunen kodin ja varpunen pesän,
        johon se poikasensa laskee – sinun alttarisi, Herra Sebaot,
        minun kuninkaani ja Jumalani. Onnellisia ovat ne, jotka asuvat
        sinun huoneessasi! He ylistävät sinua alati. Sela. Onnellisia ne
        ihmiset, joiden voima on sinussa, joilla on sydämellään pyhät
        matkat! Kun he kulkevat kyynellaakson kautta, he muuttavat
        sen lähteitten maaksi, ja syyssade peittää sen siunauksilla.
        He kulkevat voimasta voimaan, heidät nähdään Jumalan
        edessä Siionissa."

https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/450243921

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa kerroin, ettei teologia, jota tuon esille, ole mitään
        haihattelua vaan todellisessa elämässä koettua elämää.
        Tässä seuraavassa linkissä kerron omakohtaista kokemusta
        ristillä kuolemisesta ja uuden elämän synnystä.

Kyynellaakson kautta uuteen elämään ....

Käsitämme, että ihmisen on synnyttävä uudeksi ihmiseksi
        Jumalasta, jotta hän kokee, niin kuin psalmin kirjoittaja
        kertoo. Vanha syntinen aatu/eeva ei tätä koe eikä käsitä.
        Syntisen on kuoltava Jeesuksen ristillä ja synnyttävä
        Jumalasta Jumalan lapseksi. Sitten tämä on koettavissa.

Psalmi 84: 4-8 "Löysihän lintunen kodin ja varpunen pesän,
        johon se poikasensa laskee – sinun alttarisi, Herra Sebaot,
        minun kuninkaani ja Jumalani. Onnellisia ovat ne, jotka asuvat
        sinun huoneessasi! He ylistävät sinua alati. Sela. Onnellisia ne
        ihmiset, joiden voima on sinussa, joilla on sydämellään pyhät
        matkat! Kun he kulkevat kyynellaakson kautta, he muuttavat
        sen lähteitten maaksi, ja syyssade peittää sen siunauksilla.
        He kulkevat voimasta voimaan, heidät nähdään Jumalan
        edessä Siionissa."

https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/450243921

Mvh J - K

Jeesus ei ole syntisten ystävä. Jeesus on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä on kadonnut, näin ollen Jeesus oli samoissa paikoissa kuin syntiset. Syntiset eivät ole Jeesuksen kavereita. Jeesukseen uskovat ovat Hänen seuraajiaan. Sana varoittaa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        Myöskään Jumalan lapset eivät ole syntisten ystäviä.
        Lopulta syntisille käy niin kuin on profetoitu: Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet.

• Anonyymi

Happankermainen ihmettely iski eilen kuin leivitetty totuus, oli ottamassa jääkaapista makrillipurkkia, mutta sormet osuivatkin pyhävaatimattomasti piilotettuun sitruunariisipuuroon. En voinut muuta kuin lusikoitellisoita sen suoraan varjovaloon, jossa sipulikynttilät tekivät oman öljymessunsa. Paaston sijaan järjestin iltaruoalle ehtoolliskaltaisen vastaanoton. Ihminen elää sanasta, mutta joskus myös savukalkkunasta.

Nälkä ei lähde puhumalla, sanon minä.

Sulfe Jerkey

• Anonyymi

Paavali kirjoitti listan syntisten synneistä: ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
      Syntiset tekevät listassa mainittuja tekoja, mutta Jeesuksen seuraajat ovat uudesti syntyneet ja kuolleet pois synnistä, siis ovat kuolleet pois Paavalin mainitsemista syntisten teoista. Pyhät, Jeesuksen omat eivät vaella syntisten teillä, eivät tee syntisten tekoja.
      Jeesus kutsuu syntisiä, mutta Sana opettaa myös: kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, Ottaessaan Jeesuksen vastaan syntinen muuttuu uudesti syntymän peson kautta Jumalan lapseksi. Paavali jatkaa samasta aiheesta: ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
      mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
      Jeesus ei ollut syntinen, vaan pyhä, ja ne jotka seuraavat Jeesusta, ovat pyhiä.
      Syntiset ovat Sanan todistuksen mukaan maailman ihmisiä, jumalattomia. eivätkä syntiset ole koskaan astuneet Jumalan valtakuntaan, eivätkä syntiset ole Herran opetuslapsia.
      Ihmisen EI VOI olla yhtä aikaa syntinen, ja Jumalan lapsi,. täysin mahdotonta! Sana rinnastaa syntisen jumalattomaan.
      SANAN TOTUUS SYNTISISTÄ JA PYHISTÄ ON TÄYSIN YKSISELITTEINEN!

• Anonyymi

Mutta. Ennen kuin voi tehdä parannuksen, täytyy olla jotakin, mistä parantaa. Ja ennen kuin voi olla jotakin, mistä parantaa, täytyy olla kunnollinen synti. Ei mikään pieni napostelu tai vahingossa vilkuilu suklaapatukoihin paaston aikana, vaan oikea, kunnollinen, rehellinen, rehvakas, hylättävä synti. Siis sellainen synti, josta voisi kirjoittaa traktaatin tai ainakin ripustaa ilmoitustaululle.

Miten muuten voisi syntinen ihminen tulla murretuksi kuin murtautumalla ensin oikein kunnolla syntiin? Miten voisi löytää armoa, ellei ole ensin tuhlannut koko sielunsa saldoa synnin supermarketissa? Minä kysyn: mitä on anteeksianto ilman sellaista syntiä, että naapurikorttelikin kuulee sen kaikuja?

Yksi ei tee parannusta siitä, ettei ole tarpeeksi syntinen. Hän käy kokouksissa, mutta ei koskaan rikkonut parkkisääntöjä. Toinen taas tekee parannusta siitä, että kerran ajatteli äkäisesti liikenneympyrässä. Tämä on hyvä alku, mutta ei vielä parannuksen polun leveä portti.

Vasta kun ihminen makaa syntinsä raunioilla, takkutukassa ja takki väärinpäin, lompakko täynnä kuitteja jotka todistavat turhuuden markkinoilla vierailusta — vasta silloin hän voi huutaa: "Herra, auta minua! Olen valmis ottamaan vastaan armon, kunhan ensin saan vielä hetken aikaa kylpeä epätoivon liemessä!"

Sillä jos ei ole kaatunut, ei voi nousta. Jos ei ole eksynyt, ei voi tulla löydetyksi. Ja jos ei ole ollut kunnolla hukassa, miten voisi osata iloita löytymisestä? Siispä syntiä ei tule vältellä vain sen itsensä vuoksi, vaan jotta parannus voisi koittaa sen kirkkaammassa loisteessa!

Näin sanoo Herra Toivon kirjeessä 6:66: "Vasta kun sinä itse rakennat Baabelin tornin takapihallesi ja sitten sen hylkäät, voit tulla minun rakentamakseni."

Synnin yltäkylläisyydestä parannuksen riemuvoittoon!

Toivo S. Uskova
        (Paastoan vain jos unohdan syödä)

• Anonyymi

Koska uskovassa asuu voittamaton synnin juuri, hän joutuu jatkuvasti myös katumaan Jumalan edessä. Kristityn perustuntomerkkejä on jokapäiväinen katumus ja Jeesuksen luokse meneminen saamaan kaikki anteeksi. Olla uskova merkitseekin olla ihminen, joka luottaa syntiensä anteeksiantamukseen.

Anteeksiantamus ei ole vain jokin uskovan alkuajan elämään kuuluva lahja, vaan hänen rauhansa ja ilonsa pysyvä peruste.
      Kun hän yhä selvemmin näkee, miten kaikissa hänen teoissaan on syntiä, hän ei voi olla ihmettelemättä sitä sovitusrakkautta, joka kaiken peittää. Se luo syvän perusturvallisuuden hänen elämäänsä. Ihmeellinen anteeksiantamus.

Nyt kristitty tietää, mitä Jumala ajattelee hänestä. Jumala peittää Jeesukseen uskovan syntisen olemuksen Karitsan veressä valkaistuihin vaatteisiin. Hän ei lue uskovalle hänen syntejään Se on loputon kiitollisuuden aihe.
      Halun kilvoitukseen antaa yksin armon ja anteeksiantamuksen evankeliumi.

Ihminen kestää tuomiolla vain Kristuksen tähden, ei sen uuden tähden, mikä hänen sydämessään syntyy ja kasvaa. Jaksamme kilvoitella, kun näemme, että perille pääseminen ei riipukaan kilvoittelijan voimista ja onnistumisesta, vaan Jeesuksen Kristuksen sovitusrakkaudesta.
      Hän ei koskaan heitä ulos sitä, joka tulee hänen tykönsä (Joh 6:37).

"Älä siis ihminen, kuka lienetkin, jännitä voimiasi ja ponnistele ollaksesi uskollinen ja ahkera, elävä ja hengellinen, vaan laskeudu hiljaa Armahtajasi jalkoihin voimattomana, uskottomana, laiskana, hitaana ja kuolleena. Puhu vain hänelle huonoista asioistasi ja pyydä lupaa saada katsella häntä ja ano apua kaidalla tiellä kulkemiseen" (Lagus).

( Olavi Peltola)

s-seutulainen

• Anonyymi

Sanan mukaan hedelmistään jokainen puu tunnetaan.
        olavi peltola on elinaikanaan, käyttäen hyväkseen asemaansa ja arvovaltaansa johdattanut satoja, sanoisin tuhansia matkalle helvettiin. peltola on tahallisesti ja tietoisesti himoiten mammonaa ja kunnioitusta ihmisiltä valhetellen johdattanut tietämättömiä ja eksyviä uskomaan kirkon sakramenttien olevan pelastus ja tie Jumalan tykö. Täysin ymmärtäen peltola on pukeutunut baal-jumalan papin asuihin ja harjoittanut taikuutta ja lukenut loitsuja ja tehnyt käsillään taikurien merkkejä.
        OLAVI PELTOLA ON TEHNYT KAMMOTTAVIA TEKOJA, EIKÄ HÄN OLE KOSKAAN KATUNUT PAHUUTTAAN!!!!
        OLAVI PELTOLA ON KAMMOTTAVA EKSYTTÄJÄ!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanan mukaan hedelmistään jokainen puu tunnetaan.
        olavi peltola on elinaikanaan, käyttäen hyväkseen asemaansa ja arvovaltaansa johdattanut satoja, sanoisin tuhansia matkalle helvettiin. peltola on tahallisesti ja tietoisesti himoiten mammonaa ja kunnioitusta ihmisiltä valhetellen johdattanut tietämättömiä ja eksyviä uskomaan kirkon sakramenttien olevan pelastus ja tie Jumalan tykö. Täysin ymmärtäen peltola on pukeutunut baal-jumalan papin asuihin ja harjoittanut taikuutta ja lukenut loitsuja ja tehnyt käsillään taikurien merkkejä.
        OLAVI PELTOLA ON TEHNYT KAMMOTTAVIA TEKOJA, EIKÄ HÄN OLE KOSKAAN KATUNUT PAHUUTTAAN!!!!
        OLAVI PELTOLA ON KAMMOTTAVA EKSYTTÄJÄ!

Sekä peltola että s-seutulanen ovat pahoja ja röyhkeitä ia jumalattomia luterilaisia.

Etkö näe, kumpikin heistä vihaa elävää Jumalaa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      83
      4863
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      188
      2238
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1852
    4. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      36
      1759
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      23
      1548
    6. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      177
      1490
    7. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1411
    8. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      66
      1261
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      339
      1177
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1126
    Aihe